Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ AFB 2.5 150 KM] Wymiana silnika.

Silniki wysokoprężne
PiotrekOne
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 04 paź 2009, 14:51
Lokalizacja: Mazowieckie

[ AFB 2.5 150 KM] Wymiana silnika.

Post autor: PiotrekOne » 22 kwie 2014, 13:41

Witam.

Zabieram się za kupno silnika mam okazję kupić AKN w dobrej cenie i po remoncie.
Ale co mi będzie potrzebne jeśli bym chciał kupić coś takiego bo napewno coś będzie inaczej typu pompa czy wiązka ale co jeszcze ?
A jest możliwość założenia do tego samochodu jakiegoś silnika "nowszej" generacji ? bo z tego co wiem po 2003r roku te silniki nie są już tak awaryjne jak moje AFB z tym że to też wiedza wyczytana gdzieś na forum.


Pozdrawiam
Piotr

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 22 kwie 2014, 18:56

tak jest, i jest tego duzooooooooooo na forum. Jak koniecznie chce 2.5 tdi zakładaj BAU
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.

PiotrekOne
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 04 paź 2009, 14:51
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: PiotrekOne » 23 kwie 2014, 09:00

Cin pisze:tak jest, i jest tego duzooooooooooo na forum. Jak koniecznie chce 2.5 tdi zakładaj BAU
Jakoś tego znaleść niepotrafię. Czy koniecznie 2,5tdi to może raczej nie ale co innego tam wsadzić przecież na benz. nie przerobie. A to że jest w automacie ma jakieś znaczenie przy wyborze silnika ?

sunshine
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 09 lut 2012, 17:03
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: sunshine » 23 kwie 2014, 18:33

Przepraszam za OT ale znaleść nie mogę. posiadam 2,5 ake i kolejny raz mam wałki do roboty i zastanawiam się nad czymś z serii B a konkretnie bdh. pytanie moje brzmi czy przełożę ten że silnik bez większych przeróbek ???

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 23 kwie 2014, 19:01

Przełożysz bez żadnych przeróbek.
Oczywiście mam na mysli sam korpus.

sunshine
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 09 lut 2012, 17:03
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: sunshine » 23 kwie 2014, 20:07

Dziękuję za odpowiedź . a co z wiązka (mowa o kablach) i uruchomieniu motoru ??

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 23 kwie 2014, 21:29

Jeśli zostawisz swój osprzęt -pasuje wszystko. Moga byc małe przeróbki ale wiażace sie tylko z przełożeniem "czegoś" ze starego silnika do nowego. Ale oczywiście bez jakiegoś "rzeźbienia"
Co do odpalenia- jesli jestes pewien w jakim stanie jest silnik-przełorzyć,poskładac,odpowietrzac pompe i ogień!!!!!

quest87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 28 cze 2008, 16:59
Lokalizacja: siedlce

Post autor: quest87 » 23 kwie 2014, 22:35

kolego wszystko idzie przełożyć :D mam taki silnik na nowych walkach w zapasie jeżdżący możesz się przejechać zobaczyć jak chodzi, z przełożeniem też nie będzie problemu a naprawdę warto :D Zapraszam.
pozdrawiam...

Damian_1821
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 gru 2012, 09:59
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Damian_1821 » 24 kwie 2014, 15:56

sunshine pisze:Przepraszam za OT ale znaleść nie mogę. posiadam 2,5 ake i kolejny raz mam wałki do roboty i zastanawiam się nad czymś z serii B a konkretnie bdh. pytanie moje brzmi czy przełożę ten że silnik bez większych przeróbek ???
A jakiej firmy masz założone wałki? Po jakim przebiegu padły?
Może masz problem w ake z smarowaniem wałków - tzn. zaworki zwrotne oleju...

sunshine
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 09 lut 2012, 17:03
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: sunshine » 27 kwie 2014, 19:07

max 5000 km zrobiłem . przy remoncie wymieniona pompa oleju , zrobiona odma , i wszystko robione u trójmiejskich guru audi w AZ serwis . jakie wałki nie mam pojęcia ale nie były tanie.

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 27 kwie 2014, 19:54

musiały być plastikowe że po 5000 tyś padły-reklamuj

sunshine
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 09 lut 2012, 17:03
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: sunshine » 27 kwie 2014, 20:08

ale minęły 3 lata . i reklamacje to se mogę w tyłek wsadzić :( . Moje Audi większość czasu spędza w garażu bo jest 3 autem w domu i bardzo mało kilometrów kręci . i tak myślę o wymianie silnika , bo jak pomyślę że mam znowu zrobić wałki hydraulikę i dźwigienki to mnie szlag trafia .

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 27 kwie 2014, 20:23

jak robisz 5000km przez 3 lata to opłaca ci sie inwestowac kolejne 3-5 tyś w to auto??????????????????.
ja robie 4-6 miesięcznie

sunshine
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 09 lut 2012, 17:03
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: sunshine » 27 kwie 2014, 20:30

szkoda mi ja sprzedawać bo jest od nowości w rodzinie . nie walone nie kręcony przebieg itp. a że jeżdżę "firmówką" to audi mi służy na wyjazdy za miasto na działkę i wyjazdy wakacyjne a dotychczas był jeden ;) tym Autem . oprócz tych nieszczęsnych wałków nic innego sie z autem nie dzieje . I szczerze mówiąc nie wiem co mam już robić.

Damian_1821
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 gru 2012, 09:59
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Damian_1821 » 28 kwie 2014, 15:16

Gdzieś na necie natknąłem się, że nowe wałki wytarły się po 600km (jak dobrze teraz pamiętam) :shock:
U siebie zamontowałem wałki kolbenschmidt z kutą hydrauliką firmy INA (z allegro od autosilniki) - bardzo polecane wałeczki na sąsiednim forum (A4,) parę osób ma i nie narzekają.
Do tego sprawdzałem odmę - mam już nowego typu (plastikową) - była drożna.
Będąc już tak daleko zdecydowałem się na wymianę zaworków zwrotnych oleju pod odmą - stare wyglądały na sprawne, ale czytałem, że w AKE są problemy właśnie z tymi zaworkami... I do świętego spokoju wymieniłem. Są również jakieś zaworki zwrotne po sztuce na głowicę i też wymieniłem.
Ciśnienia nie sprawdzałem, bo do końca nie wiem jak.

P.S. A na wałeczkach nic nie piszę - jakiej firmy albo chociaż numer części?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl