Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 2.5 tdi] wymiana oleju

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
szkrab2007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 28 lis 2008, 19:37
Lokalizacja: Tarnów

[A6 2.5 tdi] wymiana oleju

Post autor: szkrab2007 » 07 sty 2009, 15:10

Witam. Pytanie moje brzmi : czy mozna zmienic olej półsyntetyczny na pelen syntetyk bez ryzyka rozszczelnienia silnika? Dotychczas w swoim Audi ( 200 000 przebiegu) lałem castrola 10w/40. Ostatnio zmieniłem walki rorzadu i postanowiłem ze zaleje pełen syntetyk. Moge lac bez obaw ? czy zostac na półsyntetyku?pozdrawiam

Darek...
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 07 gru 2008, 20:38
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Darek... » 07 sty 2009, 16:10

że co :roll: jeśli mi oliwa cieknie to wystarczy ,że zaleje półsyntetyk :shock: :roll: :mrgreen:

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: Q7
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: [A6 2.5 tdi] wymiana oleju

Post autor: MR.A6 » 07 sty 2009, 16:13

szkrab2007 pisze:Witam. Pytanie moje brzmi : czy mozna zmienic olej półsyntetyczny na pelen syntetyk bez ryzyka rozszczelnienia silnika? Dotychczas w swoim Audi ( 200 000 przebiegu) lałem castrola 10w/40. Ostatnio zmieniłem walki rorzadu i postanowiłem ze zaleje pełen syntetyk. Moge lac bez obaw ? czy zostac na półsyntetyku?pozdrawiam
Ja bym został na półsyntetyku,jak cały czas latałeś na nim...pozdr
Forum internetowy a6klub.pl , a8team.pl , audi80.pl

Awatar użytkownika
fanatyk_aut
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 143
Rejestracja: 15 lis 2008, 16:26
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: fanatyk_aut » 07 sty 2009, 20:20

Rowniez uwazam ze powinienes zostac przy Polsyntetyku bo pelen to nie ja mam 170 tys i jezdze na półsyntetycznym. Pozdro
POZDROWIENIA ZE ŚWIETEGO MIASTA !!!!

lenoks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:17
Lokalizacja: mrągowo

Post autor: lenoks » 07 sty 2009, 20:28

Ja bym zalał full syntetyk np. 5W- 40 który jest dedykowany do tego silnika.
AKE 2.5 TDI V6 QUATTRO 205 PS

Awatar użytkownika
Quick
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 13 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Quick » 07 sty 2009, 22:28

Lej fullsyntetyk, ja wlalem castrol edge 0w30 i auto lata aż miło:)
Pozdrawiam, Quick.

darnok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:58
Lokalizacja: Poznań/Wielkopolska

Post autor: darnok » 08 sty 2009, 10:49

2,5 TDI V6 powinien pracować na syntetyku. Specyfikacja VW 505 00

Wiem że smarowanie na klawiaturę, doprowadzone jest drobnymi kanalikami więc olej musi być bardzo płynny. Ja mam przejechane 215 tys. i używam 0w40. W książce obsługi przez cały okres użytkowania zalewany był właśnie taki olejem
(Aral SuperTronic 0W40)

Stosując właśnie półsynt. powodujesz wcześniejsze zużycie wałków rozrządu.
Ostatnio zmieniony 08 sty 2009, 10:59 przez darnok, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Darnok

szkrab2007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 28 lis 2008, 19:37
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: szkrab2007 » 08 sty 2009, 10:52

Zdaje sobie sprawe z faktu iż auto powinno jeździć na full syntetyku , jednak nie wiem czy uzywajac uprzednio półsyntetyk moge swobodnie zmienic go na pełny syntetyk ktory ma inne własciwosci smarownicze. Nie ma tu zagrozenia dla silnika?? Bo roznie mechanicy mowia.

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: Q7
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MR.A6 » 08 sty 2009, 11:01

A dlaczego chcesz (zastanawiasz się) nad fullem?Myślisz,ze będzie jakaś różnica,czy ktoś Tobie nawciskał,że jak masz noje walki,to musisz koniecznie fullsyntetyk wlać?Moim zdaniem jak fruwałeś na półsynt. to ja bym przy nim został...pozdr
Forum internetowy a6klub.pl , a8team.pl , audi80.pl

surowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 448
Rejestracja: 02 lis 2008, 00:03
Imię: Robert
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wa-Wa
Kontakt:

Post autor: surowy » 08 sty 2009, 11:08

darnok pisze:
Stosując właśnie półsynt. powodujesz wcześniejsze zużycie wałków rozrządu.
MR.A6 pisze:A dlaczego chcesz (zastanawiasz się) nad fullem?Myślisz,ze będzie jakaś różnica,czy ktoś Tobie nawciskał,że jak masz noje walki,to musisz koniecznie fullsyntetyk wlać?Moim zdaniem jak fruwałeś na półsynt. to ja bym przy nim został...pozdr

1000 różnych zdań i bądź tu mądry człowieku. Pomijając "czyjeś" zdania, to czy jest tu ktoś, kto może zapewnić kolegę, że się zna i że dobrze doradzi?

darnok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:58
Lokalizacja: Poznań/Wielkopolska

Post autor: darnok » 08 sty 2009, 11:11

szkrab2007 pisze:Zdaje sobie sprawe z faktu iż auto powinno jeździć na full syntetyku , jednak nie wiem czy uzywajac uprzednio półsyntetyk moge swobodnie zmienic go na pełny syntetyk ktory ma inne własciwosci smarownicze. Nie ma tu zagrozenia dla silnika?? Bo roznie mechanicy mowia.
Znam takich co zmienili. i wszystko ok, ale nie powiem ci że masz to zrobić bo:

W silniku odkłada się nagar, który może zostać przez syntetyk wypłukany, a przy okazji
pozatyka drobne kanały smarujące i wtedy zupełny brak smarowania. Tego nie muszę już ci opisywać. Ponadto może się rozszczelnić , ale to mało szkodliwe w porównaniu z tym pierwszym.
Decyzja należy do Ciebie, poczytaj o tym jeszcze na forum napewno znajdziesz coś ciekawego , co pomoże podjąć decyzję.

Ja bym wymienił na syntetyk i ze dwie wymiany oleju zrobiłbym wcześniej np. po 8 tys.
Ale to ja !
Pozdrawiam
Darnok

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: Q7
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MR.A6 » 08 sty 2009, 11:27

Ja ponad sto tysięcy na połsyntetyku zrobilem i wałki nie są zużyte,także zdania są podzielone,darnok wyżej dobrze opisał,a decyzję podejmij sam,napewno będzie słuszna
Forum internetowy a6klub.pl , a8team.pl , audi80.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja