Maglownica Audi
części samochodowe
opony i alufelgi
Tarcze, hamulce

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

Dobór sprężyn po VINie i ETKA

Zawieszenie
mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13210
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA

Post autor: mat1324 » 16 gru 2020, 20:23

Masz gaz, więc mysiałbyś dać z dwie klasy wagowe wyżej. Gdybyś nie miał quattro, to można bawić się w podkładki, ale z tyłu masz amortyzator razem ze sprężyną, więc odpada.

Dodano po 2 minutach 40 sekundach:
np. SACHS 996 958

Nie dam gwarancji, że podniesie się jak trzeba. Są to dwie klasy wagowe wyżej.

Pawelele
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 01 lip 2020, 20:13
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Augustów

Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA

Post autor: Pawelele » 19 gru 2020, 00:15

Dziękuję za pomoc, mógłbyś podać mi jeszcze jaki amortyzator powinien iść do tej sprężyny? Jaka sprężyna szła oryginalnie? Dziś zauważyłem że tył samochodu jest bardzo łatwo ugiąć ręką, nie trzeba użyć dużej siły. Czy to wskazuje na amortyzator czy bardziej na sprężynę? Pozdrawiam

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13210
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA

Post autor: mat1324 » 19 gru 2020, 19:01

Sprężyny tak łatwo nie ugniesz, więc amorek pewnie wysiadł. Powinno być jedno bujnięcie i amortyzator powinien wyhamować nadwozie. Jeśli dziecko rozkołysałoby auto, to coś jest już nie tak :). Amorki możesz dać SACHS 556 281.

Dodano po 4 minutach 20 sekundach:
Po zamontowaniu nowych amortyzatorów i sprężyn o dwie klasy wagowe wyżej tył może się podnieść, więc się nie przestrasz :p.

jedras77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 12 sty 2021, 10:32
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA

Post autor: jedras77 » 12 sty 2021, 11:36

Cześć,
Potrzebował bym pomocy w doborze sprężyn i amorków do mojej staruszki A6 C5 Quattro 3.0 ASN 2003. Chce wymienić całość na zamienniki jak najwyższej jakości, szukanie używanych oryginalnych odpada, chyba że nie będzie wyjścia z doborem odpowiedniej kategorii wagowej z tyłu i będzie dało się dostać coś takiego przez ASO to też to przełknę.
Z wlepki wychodzi mi na to że zawieszenie to 1BA i klasa wagowa z tyłu 0YU, ciężko mi wrzucić jakieś zdjęcie, bo niestety butla LPG przeszkadza i żeby coś odczytać wymaga to sporo gimnastyki, przednie akurat wyszło mi bardzo zamazane na zdjęciu i nie jestem w stanie odczytać.

Z tyłu dołożyłem oryginalny hak + LPG z butlą 60l, tak że trochę kg doszło, zwykle mam zalane z pół baku benzyny i wożę pełne koło zapasowe, aktualnie z pustym zbiornikiem LPG i 1/2 benzynki, pustym bagażnikiem bez zapasu auto i tak i tak lekko klęka z tyłu... Natomiast używane zwykle jest wyjazdowo, więc jeździ sporo po dziurach, bagażnik załadowany do oporu, na dachu 4 rowery + 4 dorosłe osoby a sezonie letnim, w zimowym box też doładowany, bagażnik na hak nawet kupiłem, ale boję się w tej chwili cokolwiek tam wrzucić, bo to w granicach 70 kg dodatkowych zakładając 4 bardzo lekkie rowery :)
Sprężyny zmieniałem jakiś czas temu już raz, z tyłu wstawiłem wzmocnione LESJÖFORS, przynajmniej tak było napisane w intercarsie i mniej więcej takie rozwiązanie mi zasugerował mechanik, na chwilę to pomogło, aktualnie znowu jest kiepsko.

Nie chcę zdecydowanie obniżać auta, ba nawet rozważył bym podniesienie całości, przedni zderzak już parę razy oberwałem, z 2 strony jest to może też kwestia samych amortyzatorów, bo te przednie w tej chwili prawie nie działają i potrafi sobie skakać jak mu tam się podoba... W każdym bądź razie rozważał bym dobór sprężyn i amorków standardowych, czyli w 1BA ewentualnie nieco mocniej zwiększając klasę wagową z tyłu, lub analogiczny zabieg "na złe drogi" o ile jest coś takiego do dostania (i czy tutaj wystarczy tylko wymiana amortyzatorów i sprężyn ? jakie różnice będą między takim zawieszeniem a standardowym ?).

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13210
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA

Post autor: mat1324 » 12 sty 2021, 18:29

Podaj numer VIN albo podeślij mi go na PW, to coś się dobierze :).

Thumper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 kwie 2021, 23:02
Imię: Bogusław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jordanów

Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA

Post autor: Thumper » 02 kwie 2021, 23:25

Ja również proszę o pomoc. Pacjent A6 C5 2,5 v6 Avant, Multitronic. WAUZZZ4B54N093746.
Ja twierdzi poprzedni właściciel, jego kolega obniżył samochód tylko poprzez wymianę sprężyn. Nie wiadomo co to za sprezyny tam są. Ogólnie nie jestem fanem takiego tuningu ale musze przyznać że fajnie to śmiga po zakrętach. Niestety dojazd do domu mam po tkzw klepisku i samochód jest trochę za niski, a nie lubię jak mi coś tam się obciera o spód i go niszczy. Jakie rozwiązanie sugerujesz ? Ja myślałem o powrocie do serii ewentualnie jakieś obniżone ale delikatnie.

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13210
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA

Post autor: mat1324 » 04 kwie 2021, 12:44

Fabrycznie miałeś zawieszenie 1BE, więc obniżone o 2 cm. W C5 jest to optymalnie obniżenie, bo nadal jest komfortowo, a auto już fajnie wygląda. Przednie sprężyny mają numer 8D0411105FJ (1x brązowy, 2x szary), a tylne mają oznaczenie 4B0511115BK (1x żółty, 2x brązowy). Jeśli założysz takie, to wrócisz do serii. W nawiasach podałem kolorowe oznaczenia, gdybyś chciał szukać używek.

Thumper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 kwie 2021, 23:02
Imię: Bogusław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jordanów

Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA

Post autor: Thumper » 04 kwie 2021, 18:59

Właśnie tak uznałem że chyba najlepiej będzie kupić używane spreżyny. Troche boje się ze będą siadnięte ale skoro w mojej 20 letniej A3 nadal trzymają poziom to i tu powinno być ok. Na tył już znalazłem, jeszcze przednich poszukuje. Dziekuje za pomoc

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13210
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA

Post autor: mat1324 » 05 kwie 2021, 15:07

Często przednie można kupić razem z amorkami, bo na szrotach nie chce im się ich rozbierać i sprzedają jako całość.

Tomasz222226
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 02 mar 2021, 22:18
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA

Post autor: Tomasz222226 » 07 kwie 2021, 13:22

Witam mam audi A6 C5 98 rok
2.4 benzyna w automacie
Napęd ośka
Jakie sprężyny mogę dać na przód aby max podnieść auto

Dodano po 1 minucie 39 sekundach:
Mój vin

Dodano po 2 minutach 41 sekundach:
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKAWAU
WAUUZZZ4BZWN132122

Dodano po 1 minucie 43 sekundach:
Miałem pół roku temu wymienione wszystkie sprężyny i amorki zgodnie jak w katalogu i przód usiadł

Awatar użytkownika
_szczygiel_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 26 lip 2016, 11:48
Lokalizacja: Opole

Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA

Post autor: _szczygiel_ » 07 kwie 2021, 13:53

Cześć, przeczytałem wszystkie posty i rozwiązaniem może być dla mnie sprężyna 3 klasy wyżej zaproponowana jednemu z Was: SACHS 996 958, chciałbym to potwierdzić, w moim przypadku to 3 klasy wagowe.
A6C5 ava. quat. 1999 vin WAUZZZ4BZXN122108 zawieszenie 1BE (sportowe obniżone o 20 mm)
Po rozkodowaniu wlepy wyszła mi klasa wagowa przód: 10 (0YK) oraz tył: 15 (0YR).

Auto po zamontowaniu gazu z 5 lat temu tuz po zakupie lekko siadło, ale z racji wożenia małej ilości paliwa jakoś nie odczułem większego dyskomfortu. Jednak w międzyczasie zamontowałem hak, następnie w międzyczasie kupiłem crossa, waga to 98 kilo i tydzień temu kupiłem montowany na hak uchwyt na motocykl o maksymalnej wadze łącznej 140kg. U mnie to łącznie z bagażnikiem jakieś 125 kg dodatkowego oprócz butli gazowej nacisku. Generalnie będę czasami brał motocykl na dłuższe wyprawy 400-500 km i chciałbym mieć na ten wypad dodatkowy zestaw sprezyn, albo nawet całego zawieszenia tylnego. Teraz pytanie czy podnieść o 2 klasy na stałe i zostawić, nawet jakby z tyłu stał lekko wyżej, czy mój pomysł na 3 klasy wyżej (montowany zestaw doraźny - wakacyjny, zakładając, 200kg (butla, bagażnik, motocykl, bagaże, paliwo na full) + 2 ludzi oprócz kierowcy będzie lepszym rozwiązaniem?

i jeszcze jedna prośba o podanie kolorów sprężyny z klasy 17 i 18. To może dorwę używane i przetestuję.

Z etki online: https://audi.7zap.com/pl/rdw/audi+a6+s6 ... -511015/#1
wychodzi, że w klasie wagowej 0YS (16) i 0YT(17) jest ta sama sprężyna a klasa 0YU (18) nie występuje, zgłupiałem...
----------------------
Pozdrowienia.

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13210
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA

Post autor: mat1324 » 10 kwie 2021, 20:04

Tomasz222226 pisze:
07 kwie 2021, 13:28
Witam mam audi A6 C5 98 rok
2.4 benzyna w automacie
Napęd ośka
Jakie sprężyny mogę dać na przód aby max podnieść auto

Dodano po 1 minucie 39 sekundach:
Mój vin

Dodano po 2 minutach 41 sekundach:
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKAWAU
WAUUZZZ4BZWN132122

Dodano po 1 minucie 43 sekundach:
Miałem pół roku temu wymienione wszystkie sprężyny i amorki zgodnie jak w katalogu i przód usiadł
Na początku nie pisz kilku postów o tym samym, bo jako administrator, a zarazem moderator, czytam wszystkie nowe posty i wychwytuję takie sytuacje. Zostawiłem ten, a reszta poleciała "w kosmos". Irytowałeś się o to, że nikt nie odpisuje. Pamiętam, że to jest forum i są na nim ludzie, który mają swoje obowiązki. Przeważnie odpowiadam w ten sam dzień, ale ten tydzień miałem dość intensywny i dopiero teraz dałem radę "ogarnąć" forum.

Do rzeczy, fabrycznie miałeś sportowe zawieszenie 1BE. Przy dobieraniu z katalogu dostałeś sportowe, czy jednak sportowe zawieszenie? Napisz też, jakie masz teraz amorki i sprężyny.

Dodano po 14 minutach 53 sekundach:
_szczygiel_ pisze:
07 kwie 2021, 13:53
Cześć, przeczytałem wszystkie posty i rozwiązaniem może być dla mnie sprężyna 3 klasy wyżej zaproponowana jednemu z Was: SACHS 996 958, chciałbym to potwierdzić, w moim przypadku to 3 klasy wagowe.
A6C5 ava. quat. 1999 vin WAUZZZ4BZXN122108 zawieszenie 1BE (sportowe obniżone o 20 mm)
Po rozkodowaniu wlepy wyszła mi klasa wagowa przód: 10 (0YK) oraz tył: 15 (0YR).

Auto po zamontowaniu gazu z 5 lat temu tuz po zakupie lekko siadło, ale z racji wożenia małej ilości paliwa jakoś nie odczułem większego dyskomfortu. Jednak w międzyczasie zamontowałem hak, następnie w międzyczasie kupiłem crossa, waga to 98 kilo i tydzień temu kupiłem montowany na hak uchwyt na motocykl o maksymalnej wadze łącznej 140kg. U mnie to łącznie z bagażnikiem jakieś 125 kg dodatkowego oprócz butli gazowej nacisku. Generalnie będę czasami brał motocykl na dłuższe wyprawy 400-500 km i chciałbym mieć na ten wypad dodatkowy zestaw sprezyn, albo nawet całego zawieszenia tylnego. Teraz pytanie czy podnieść o 2 klasy na stałe i zostawić, nawet jakby z tyłu stał lekko wyżej, czy mój pomysł na 3 klasy wyżej (montowany zestaw doraźny - wakacyjny, zakładając, 200kg (butla, bagażnik, motocykl, bagaże, paliwo na full) + 2 ludzi oprócz kierowcy będzie lepszym rozwiązaniem?

i jeszcze jedna prośba o podanie kolorów sprężyny z klasy 17 i 18. To może dorwę używane i przetestuję.

Z etki online: https://audi.7zap.com/pl/rdw/audi+a6+s6 ... -511015/#1
wychodzi, że w klasie wagowej 0YS (16) i 0YT(17) jest ta sama sprężyna a klasa 0YU (18) nie występuje, zgłupiałem...
Teraz masz klasę wagową 0YR (15), a max dla 1BE to klasa 0YT (17). Podniesienie o dwie klasy nadal będzie za mało, bo dorzuciłeś sporą masę na tył. Z racji tego, że masz quattro, to łatwe podniesienie nie wchodzi w rachubę. Pamiętaj, że jak wrzucisz wyższe klasy, to auto będzie miało bardzo twardy tył, bo sprężyny to nie tylko wysokość nadwozia, ale też jego sztywność, więc jak będziesz mniejszy nacisk, to będzie straszna taczka. Jest też inne rozwiązanie, które wiem, że działa. Można dotoczyć tulejki, które wkłada się pod talerzyk sprężyny na amorku. Podnosi auto, a komfort pozostaje. Będziesz chciał lecieć z większym ciężarem, to zamontujesz wyższe, a potem wrócisz do mniejszych. Łatwiej będzie tak wymieniać niż zrzucać całe zawieszenie.

Obrazek

Tomasz222226
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 02 mar 2021, 22:18
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA

Post autor: Tomasz222226 » 16 kwie 2021, 13:59

Wymieniono mi sprężyny i amorki na zwykłe Nie sportowe
Nie wiem jakie mam teraz Nie znam się
Chciałbym abyś pomógł mi dopasować sprężyny na przód aby auto stało najwyżej jak to możliwe

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13210
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA

Post autor: mat1324 » 16 kwie 2021, 21:45

Czyli nie wiadomo co jest na przodzie? Mogę zaproponować, to co być powinno dla 1BA, ale nie wiem jaka będzie różnica.

Tomasz222226
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 02 mar 2021, 22:18
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA

Post autor: Tomasz222226 » 17 kwie 2021, 09:15

Na przodzie jest standardowa sprężyna i amortyzator dobrany po nr vin z katalogu sklepu motoryzacyjnego
Przez 3 msc stało auto jak w zawieszeniu 1ba
A potem przód usiadł
Myślę że zostało to źle dobrane pod względem wagowym

Dodano po 2 godzinach 27 minutach 38 sekundach:
A możesz zaproponować sprężyny na przód żeby stało wyżej niż 1BA
Poproszę

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


Akumulatory samochodowe Audi A6
hamulce