Dobór sprężyn po VINie i ETKA
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 20 lis 2020, 21:45
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Witam. Szukam sprężyn oraz amortyzatorów do swojej c5 quattro. Czy ktoś mógłby mi pomóc w wyborze zawieszenia??? Pozdrawiam.b
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Chcesz zostać przy fabryce? Czy obniżasz?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 sty 2019, 20:48
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
hej! a6 c7 zawieszenie 1BA , 3.0tdi avant quattro s tronic. Gdy auto stoi na równym mam wrażenie że przód auta jest delikatnie wyżej uniesiony niż tył. Irytuje mnie to. Sprężyny jakie mam założone w tej chwili na przodzie to klasa wagowa 0JL. Zastanawiam się czy mogę wymienić je np na 0JJ przy 1BA pozostawiając amortyzatory które są w aucie ? Czy obniży mi to przód auta o jakieś 2 cm - 3 cm? Czy nie będzie problemu z jeśli tylnego zawieszenia nie będę dotykał?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:54
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Jakby ktoś chciał to mam dwie prawie nowe sprężyny SACHS 998 153 (4B0511115DB)
Kupiłem cały komplet sugerowany przez Mat1324, amortyzatory, sprężyny, mocowania, osłony i odboje.
Po wymianie okazało się, że stare sprężyny są w bdb stanie więc wróciły na miejsce a nowe mam na zbyciu.
A6 C5 Avant 2004 1.9 tdi 130 KM, zawieszenie normalne 1BA. klasa sprężyn 0YH
Oddam w dobrej cenie. Jak ktoś zainteresowany to priv.
Kupiłem cały komplet sugerowany przez Mat1324, amortyzatory, sprężyny, mocowania, osłony i odboje.
Po wymianie okazało się, że stare sprężyny są w bdb stanie więc wróciły na miejsce a nowe mam na zbyciu.
A6 C5 Avant 2004 1.9 tdi 130 KM, zawieszenie normalne 1BA. klasa sprężyn 0YH
Oddam w dobrej cenie. Jak ktoś zainteresowany to priv.
Kupię prywatnie: A6 C5 Allroad 2.5 TDI lub 2.7 BiT - cena adekwatna do stanu - zapraszam na priv.
Sprzedam dwie NOWE sprężyny na tył (A6 C5 Avant) - SACHS 998 153 (4B0511115DB) - cena do negocjacji.
Sprzedam dwie NOWE sprężyny na tył (A6 C5 Avant) - SACHS 998 153 (4B0511115DB) - cena do negocjacji.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 10 paź 2023, 11:06
- Imię: Luk
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tarnow
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Witam wszystkich.
Prosze o pomoc w dobraniu amortzatorow i sprezyn, przod i tyl do mojegi audi a6c5 1998 2.5 disel kombi , z tylu belka skretna.
Chcialem podniesc max przod i tyl na wysokosc (jazda po bezdrozach) a z tylu zamontowac tez twardsze sprezyny bo ciagam audi lawete.
Moze mi ktos pomoc bo nie znam sie na tym.
VIN - WAUZZZ4BZWN124402.
Ciezk tutaj o pomoc
Na razie znalazlem sprezyny na tyl
- KYB RX5554
WYSKOSC sprexyny 286mm
Do tego na gore sprezyny montuje podkladke podwyzszajaca gumowa 30mm a na dole sprezyny podkladke podwyzszajaca gumowa 8mm.
Tyl bedzie stal wysoko.
Do przodu prawdopodobnie wycjagne kolumne Mcpersona i tokaz dotoczy mi odpowiednia podkladke pod kielich, mysle ze bedzie gruba na 30-40mm
Prosze o pomoc w dobraniu amortzatorow i sprezyn, przod i tyl do mojegi audi a6c5 1998 2.5 disel kombi , z tylu belka skretna.
Chcialem podniesc max przod i tyl na wysokosc (jazda po bezdrozach) a z tylu zamontowac tez twardsze sprezyny bo ciagam audi lawete.
Moze mi ktos pomoc bo nie znam sie na tym.
VIN - WAUZZZ4BZWN124402.
Ciezk tutaj o pomoc
Na razie znalazlem sprezyny na tyl
- KYB RX5554
WYSKOSC sprexyny 286mm
Do tego na gore sprezyny montuje podkladke podwyzszajaca gumowa 30mm a na dole sprezyny podkladke podwyzszajaca gumowa 8mm.
Tyl bedzie stal wysoko.
Do przodu prawdopodobnie wycjagne kolumne Mcpersona i tokaz dotoczy mi odpowiednia podkladke pod kielich, mysle ze bedzie gruba na 30-40mm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:54
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
lukasz444 napisałem Ci na priv, mam dwie prawie nowe sprężyny na tył, trochę wyższe i sztywniejsze niż seryjne więc powinny Ci się sprawdzić.lukasz444 pisze: ↑10 paź 2023, 11:20Witam wszystkich.
Prosze o pomoc w dobraniu amortzatorow i sprezyn, przod i tyl do mojegi audi a6c5 1998 2.5 disel kombi , z tylu belka skretna.
Chcialem podniesc max przod i tyl na wysokosc (jazda po bezdrozach) a z tylu zamontowac tez twardsze sprezyny bo ciagam audi lawete.
Moze mi ktos pomoc bo nie znam sie na tym.
VIN - WAUZZZ4BZWN124402.
Ciezk tutaj o pomoc
Na razie znalazlem sprezyny na tyl
- KYB RX5554
WYSKOSC sprexyny 286mm
Do tego na gore sprezyny montuje podkladke podwyzszajaca gumowa 30mm a na dole sprezyny podkladke podwyzszajaca gumowa 8mm.
Tyl bedzie stal wysoko.
Do przodu prawdopodobnie wycjagne kolumne Mcpersona i tokaz dotoczy mi odpowiednia podkladke pod kielich, mysle ze bedzie gruba na 30-40mm
Jak coś to odezwij się na priv to się dogadamy bo są prawie nowe a mi nie potrzebne więc oddam w dobrej cenie.
Kupię prywatnie: A6 C5 Allroad 2.5 TDI lub 2.7 BiT - cena adekwatna do stanu - zapraszam na priv.
Sprzedam dwie NOWE sprężyny na tył (A6 C5 Avant) - SACHS 998 153 (4B0511115DB) - cena do negocjacji.
Sprzedam dwie NOWE sprężyny na tył (A6 C5 Avant) - SACHS 998 153 (4B0511115DB) - cena do negocjacji.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 214
- Rejestracja: 18 sty 2016, 18:19
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI 110KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Cześć, pomoże ktoś dobrać tylne amortyzatory?
Mam u siebie jakieś monroe bodajże ale ciężko zczytac numery, a buja od jakiegoś czasu tyłem auta i kiepsko dziury odbiera.
1,9 tdi AVG sedan 2000r.
WAUZZZ4BZYN116068.
Mam u siebie jakieś monroe bodajże ale ciężko zczytac numery, a buja od jakiegoś czasu tyłem auta i kiepsko dziury odbiera.
1,9 tdi AVG sedan 2000r.
WAUZZZ4BZYN116068.
Chętnie pomogę
Vag-com 3.11 itp.
Audi A6 C5 1,9 tdi AVG
Vag-com 3.11 itp.
Audi A6 C5 1,9 tdi AVG
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Cześć, szukam kogoś kto pomoże mi przy wymianie (doborze) elementów zawieszenia, co prawda znalazłem trochę informacji tutaj na forum ale nie wszystko żeby to zrobić samemu i być pewnym ze czegoś nie zepsułem
Pacjent to audi a6c5 1.9 tdi AWX 2002r. vin: WAUZZZ4B23N019053. po kodach PR z wlepki w bagażniku wychodzi na to ze mam sportowe zawieszenie (1BE), klasa wagowa przód :OJH, tył: OYC, normalnie nic bym nie kombinował, ale z racji nie dostępności takich sprężyn, myślę nad przejściem na zwykle zawieszenie 1BA, z tego co tu wyczytałem, wystarczy ze wymiennie sprężyny + amory, podkładki, odboje itd, (wielowahacz może zostać bez zmian ? już mam kupiony nowy komplet i chyba nie będę mógł go oddać w razie czego ).
Dodam jeszcze że przejście na zwykle zawieszanie (podniesienie auta) pasuje mi z wielu względów, nie zależy mi na sportowej jeździe, oraz to że zazwyczaj jeździmy w czwórkę ( z tyłu dwójka dzieciaków) i zawsze jakieś graty w bagażniku, co za tym idzie może powinienem założyć sprężyny o dodatkowo zwiększonej klasie wagowej (o jedna klasę) na tylną oś??
Pacjent to audi a6c5 1.9 tdi AWX 2002r. vin: WAUZZZ4B23N019053. po kodach PR z wlepki w bagażniku wychodzi na to ze mam sportowe zawieszenie (1BE), klasa wagowa przód :OJH, tył: OYC, normalnie nic bym nie kombinował, ale z racji nie dostępności takich sprężyn, myślę nad przejściem na zwykle zawieszenie 1BA, z tego co tu wyczytałem, wystarczy ze wymiennie sprężyny + amory, podkładki, odboje itd, (wielowahacz może zostać bez zmian ? już mam kupiony nowy komplet i chyba nie będę mógł go oddać w razie czego ).
Dodam jeszcze że przejście na zwykle zawieszanie (podniesienie auta) pasuje mi z wielu względów, nie zależy mi na sportowej jeździe, oraz to że zazwyczaj jeździmy w czwórkę ( z tyłu dwójka dzieciaków) i zawsze jakieś graty w bagażniku, co za tym idzie może powinienem założyć sprężyny o dodatkowo zwiększonej klasie wagowej (o jedna klasę) na tylną oś??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 23 sie 2022, 11:18
- Imię: Baltazar
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piotrków Tryb
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Witam, prosiłbym o pomoc w znalezieniu zawieszenia do mojej A6. Szukam do 4.2 Avant z 2004 roku, VIN: WAUZZZ4B24N081652 , kody zawieszenia: 1BE , 0JL , 0YS . Z tego co czytałem, to nie ma już zamienników do 1BE, więc nie widzę problemu, żeby je zastąpić zwykłym, chyba, że będziecie w stanie coś zaproponować. Z tyłu zawieszenie całe do wymiany, pękła sprężyna, amortyzatory w kiepskim stanie. Przód się jeszcze trzyma, ale jak tył zrobię zwykły, to przód sportowy też wymienię.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 08 mar 2024, 10:15
- Imię: Rafal
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Manchester
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Czesc. Chcialem zmienic sprezyny i amortyzatory zawieszenia z 1be na 1ba, bo wale w progiem w progi.
Oryginal byl OJF i OYD
Obecnie mam OJF I OYD, (Dzieki temu postowi) . Stoi prosto z pusta butla i bez zapasu.
WAUZZZ4BZYN062785.
Chcialbym dac OJH, ale czy nie bedzie za twardy??? Moze dac OJG ?
Tyl mysle ze OYG bedzie dobre.
Najwiekszy problem mam jak dobrac zamienniki lub oryginaly?
Nie chce wydawac zbednie kasy . Obecnie przebywam w UK.
Prosze jezeli ktos moze pomoc w dobraniu sprezyn i amorkow, a najlepiej caly komplet.
Dzieki, pozdrawiam.
Oryginal byl OJF i OYD
Obecnie mam OJF I OYD, (Dzieki temu postowi) . Stoi prosto z pusta butla i bez zapasu.
WAUZZZ4BZYN062785.
Chcialbym dac OJH, ale czy nie bedzie za twardy??? Moze dac OJG ?
Tyl mysle ze OYG bedzie dobre.
Najwiekszy problem mam jak dobrac zamienniki lub oryginaly?
Nie chce wydawac zbednie kasy . Obecnie przebywam w UK.
Prosze jezeli ktos moze pomoc w dobraniu sprezyn i amorkow, a najlepiej caly komplet.
Dzieki, pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 08 mar 2024, 10:15
- Imię: Rafal
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Manchester
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Czesc Mat1324mat1324 pisze: ↑14 maja 2018, 00:14Musiałbyś wymienić sprężyny oraz amorki, ponieważ te sportowe są krótsze i będą musiały pracować z większym zakresie. Wahacze i stabilizator mogą zostać te same.
Przy przejściu na 1BA przeważnie trzeba zmienić klasę wagową na wyższą. Auto będzie stało wyżej oraz będzie minimalnie bardziej komfortowe. Dużo i tak zależy od amortyzatorów, które w zawieszeniu 1BA łagodniej wybierają nierówności.
Zmiana klasy wagowej na większą spowoduje jedynie podniesienie auta.
[ Dodano: 2018-05-14, 00:14 ]
Kolega przesłał mi na PW swój VIN i dopasowałem do jego auta (A6 C5 Avant 1.9TDI AJM + manual z 2001) zawieszenie 1BA. Chciał wszystko nowe wraz z podkładkami gumowymi, ponieważ jego nie wyglądają za ciekawie.
PRZÓD (1BA + 0JH):
1) sprężyna: 8D0 411 105 DM (1x żółty, 3x szary) » LESJĂFORS 4004236
2) amortyzator: 4B0 412 031 BT / 4B0 412 031 CA » SACHS 557 837
3) osłona + odbój: 4D0 412 137 C + 8D0 412 131 H » SACHS 900 075
4) dolna podkładka sprężyny: 8D0 412 066 F » http://allegro.pl/audi-a4-a6-podkladka- ... 40778.html
5) górna podkładka sprężyny: 8D0 412 065 F » FEBI BILSTEIN 38626
6) poduszka amortyzatora: 4D0 412 377 F » LEMFĂRDER 17662 01
TYŁ (1BA + 0YG):
1) sprężyna: 3B0 511 115 R (1x żółty, 2x niebieski) » https://www.dropbox.com/s/3wt4qoq8oqzwqjg/linki.txt
2) amortyzator: 4B0 513 032 D » SACHS 310 027
3) osłona + odbój: 893 512 137 + 3B0 512 131 H » SACHS 900 082
4) dolna/górna podkładka sprężyny: 4B0 512 149 » FEBI BILSTEIN 37428
5) mocowanie amortyzatora: 8E0 513 353 B » LEMFĂRDER 22036 01
Dolnej podkładki nie ma w zamienniku, tzn. jest, ale producentów, których nie radzę kupować . Tylnej sprężyny nie ma w zamienniku. Szukałem na wszystkie sposoby, a w ETCE sprawdzałem czy kiedyś nie było innego numeru, ale nie . Podkładki (góra i dół) sprężyny z tyłu są takie same.
Moglbys sprawdzic czy ten zestaw podejdzie do mojego auta WAUZZZ4BZYN062785.
Wagowo mi pasuje i to ze jest 1ba, tylko czy sa roznice montazowe??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 27 gru 2018, 13:44
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: słubice
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Witam
Mimo iż mało kto tutaj zagląda to i ja napisze post
Interesują mnie Sprężyny Przód/Tył jak i Amortyzatory. Mianowicie Audi A6 C5 1.8t Benzyna + Lpg, Felgi Lato 19"
Informacje : 1BA / OJJ / 0YF
Interesuje mnie zostanie przy fabrycznym ale biorąc pod uwagę Gaz i Felgi. Żeby było wygodnie ale i ładnie
Może ktoś mądry zajrzy i odpisze nam
Mimo iż mało kto tutaj zagląda to i ja napisze post
Interesują mnie Sprężyny Przód/Tył jak i Amortyzatory. Mianowicie Audi A6 C5 1.8t Benzyna + Lpg, Felgi Lato 19"
Informacje : 1BA / OJJ / 0YF
Interesuje mnie zostanie przy fabrycznym ale biorąc pod uwagę Gaz i Felgi. Żeby było wygodnie ale i ładnie
Może ktoś mądry zajrzy i odpisze nam
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Podpinam się do tematu, potrzebuję pomocy w doborze sprężyn ( po VIN'ie )na tył Audi A6 C6 Avant
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Witam
Mam inny problem a temat dotyczy "prawie A6 Quattro" czyli Passata B5 Syncro 2.8 Tiptronic. Jako, że na seryjnym zawiasie prowadził się jak Titanic (1BA) postanowiłem przełożyć 1BE z Audi A6 Quattro Avant.
Wszystko pasuje, częściowo prowadzenie się poprawiło ale nie do końca. Passat jest sedan, Audi jest Avant i w efekcie czuję że tył jest dużo sztywniejszy niż przód. Teraz auto prowadzi się dobrze tylko z dwoma osobami na tylnej kanapie, bez nich płuży przodem. Amortyzatory są 4 nowe Sachs. Ponieważ przód poszedł ciut w dół tak jak chciałem a tył nie, wychodzi na to że powinienem założyć na tył miększe sprężyny. Tylko jakie aby nie wtopić Według wlepki mam przód OJF, tył OYE, no ale dotyczy to 1BA a teraz mam 1BE. Jakich sprężyn szukać ?
Mam inny problem a temat dotyczy "prawie A6 Quattro" czyli Passata B5 Syncro 2.8 Tiptronic. Jako, że na seryjnym zawiasie prowadził się jak Titanic (1BA) postanowiłem przełożyć 1BE z Audi A6 Quattro Avant.
Wszystko pasuje, częściowo prowadzenie się poprawiło ale nie do końca. Passat jest sedan, Audi jest Avant i w efekcie czuję że tył jest dużo sztywniejszy niż przód. Teraz auto prowadzi się dobrze tylko z dwoma osobami na tylnej kanapie, bez nich płuży przodem. Amortyzatory są 4 nowe Sachs. Ponieważ przód poszedł ciut w dół tak jak chciałem a tył nie, wychodzi na to że powinienem założyć na tył miększe sprężyny. Tylko jakie aby nie wtopić Według wlepki mam przód OJF, tył OYE, no ale dotyczy to 1BA a teraz mam 1BE. Jakich sprężyn szukać ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 09 maja 2024, 12:03
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Dobór sprężyn po VINie i ETKA
Czesc Panowie prosiłbym o pomoc w doborze sprezyn i amotryzatorow, niestety obecne auto jest dla mnie za niskie moze fajnie wyglada ale niestety jako uzytkowe sie nie sprawdza a dotego jeszcze dojdzie butla podtlenku.
Chciałbyam maxymalnie podniesc pomijamy aspekty wizualne bo auto najprawdopodobniej dostanie tez opony at.
silnik 1.8t
naped quattro
Vin WAUZZZ4B25N014308
naklejka:
https://drive.google.com/file/d/1gsC6w4 ... sp=sharing
auto:
https://drive.google.com/file/d/1TlfaNM ... sp=sharing
Chciałbyam maxymalnie podniesc pomijamy aspekty wizualne bo auto najprawdopodobniej dostanie tez opony at.
silnik 1.8t
naped quattro
Vin WAUZZZ4B25N014308
naklejka:
https://drive.google.com/file/d/1gsC6w4 ... sp=sharing
auto:
https://drive.google.com/file/d/1TlfaNM ... sp=sharing