Witam,
przymierzam się do wymiany wałów co polecacie patrzałem na:
http://allegro.pl/walki-rozrzadu-audi-2 ... 16424.html
http://allegro.pl/walki-rozrzadu-vw-aud ... 82057.html
a może coś innego.
Jakie Wałki
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 23 gru 2012, 09:59
- Lokalizacja: Rybnik
Witam.
Nie zakładam nowego tematu żeby nie śmiecić tylko wpiszę się tutaj z prośbą o pomoc
Od poniedziałku mój AKE (I generacji) stoi rozgrzebany w garażu - robię go razem z tatą.
1.
Miała być wymiana rozrządu i sprawdzenie wałków.
Po zdjęciu pokrywy zaworów okazało się, że krzywki na wałkach są już bardzo zużyte.
Wiem napewno, że do wymiany są:
- wałki
1440 zł/szt ORI - MAGRO Rybnik
550 zł/szt FEBI
- dźwignie zaworowe
+/- 40 zł/szt ORI - MAGRO Rybnik
20-27 zł/szt RUVILLE, LUK, FEBI
-hydropopychacze
+/- 40 zł/szt ORI - MAGRO Rybnik
+/- 20 zł/szt FEBI
- podkładki na trzpieniach zaworowych
Tego nie potrafili mi znaleźć w żadnym sklepie
Na innych forach wyczytałem, że powinno się wymieniać razem z wałkami pestki (ponoć to regulator luzu zaworowego).
Szukając w sklepie "pestek" sprzedawca znalazł tylko jakieś klinki przy zaworach. Co to te pestki i klinki i czy trzeba to również wymieniać?
2.
Na elementach przy wałkach wszędzie były ślady oleju, ale krzywki były całkowicie suche - mój tata stwierdził, że wyglądają jakby w ogóle nie miały smarowania.
Więc idąc dalej tym tropem - obstawiam pompę olejową (jeśli dobrze doczytałem dostęp od strony miski olejowej) i/lub gdzieś wyczytałem o zaworkach (które gdzieś znajdują się pod odmą)
3.
Koledzy, kupiłem pompę wody HEPU P559 i nie było w zestawie uszczelki - na internecie też nie mogłem Jej znaleźć (nawet w zestawie). Czy przy pompie hepu jest uszczelka?
Dziś byłem ją wymienić na RUVILLE (inne części do rozrządu też kupowałem RUVILLE, paski Conti)
4. Zastanawiam się nad wymianą uszczelki pod głowicą (zapobiegawczo) - czy to duży problem (skoro wałki i hydraulika i tak na wierzchu).
Proszę o wyrozumiałość, każde porada mi się teraz przyda, bo już powoli zaczynam tego nie ogarniać (nie wspomniałem już o przepuszczającej olej turbinie, odmie...)
Pozdrawiam
Nie zakładam nowego tematu żeby nie śmiecić tylko wpiszę się tutaj z prośbą o pomoc
Od poniedziałku mój AKE (I generacji) stoi rozgrzebany w garażu - robię go razem z tatą.
1.
Miała być wymiana rozrządu i sprawdzenie wałków.
Po zdjęciu pokrywy zaworów okazało się, że krzywki na wałkach są już bardzo zużyte.
Wiem napewno, że do wymiany są:
- wałki
1440 zł/szt ORI - MAGRO Rybnik
550 zł/szt FEBI
- dźwignie zaworowe
+/- 40 zł/szt ORI - MAGRO Rybnik
20-27 zł/szt RUVILLE, LUK, FEBI
-hydropopychacze
+/- 40 zł/szt ORI - MAGRO Rybnik
+/- 20 zł/szt FEBI
- podkładki na trzpieniach zaworowych
Tego nie potrafili mi znaleźć w żadnym sklepie
Na innych forach wyczytałem, że powinno się wymieniać razem z wałkami pestki (ponoć to regulator luzu zaworowego).
Szukając w sklepie "pestek" sprzedawca znalazł tylko jakieś klinki przy zaworach. Co to te pestki i klinki i czy trzeba to również wymieniać?
2.
Na elementach przy wałkach wszędzie były ślady oleju, ale krzywki były całkowicie suche - mój tata stwierdził, że wyglądają jakby w ogóle nie miały smarowania.
Więc idąc dalej tym tropem - obstawiam pompę olejową (jeśli dobrze doczytałem dostęp od strony miski olejowej) i/lub gdzieś wyczytałem o zaworkach (które gdzieś znajdują się pod odmą)
3.
Koledzy, kupiłem pompę wody HEPU P559 i nie było w zestawie uszczelki - na internecie też nie mogłem Jej znaleźć (nawet w zestawie). Czy przy pompie hepu jest uszczelka?
Dziś byłem ją wymienić na RUVILLE (inne części do rozrządu też kupowałem RUVILLE, paski Conti)
4. Zastanawiam się nad wymianą uszczelki pod głowicą (zapobiegawczo) - czy to duży problem (skoro wałki i hydraulika i tak na wierzchu).
Proszę o wyrozumiałość, każde porada mi się teraz przyda, bo już powoli zaczynam tego nie ogarniać (nie wspomniałem już o przepuszczającej olej turbinie, odmie...)
Pozdrawiam