Przy 220 km/h wyłączył się silnik - koniec na lawecie
Przy 220 km/h wyłączył się silnik - koniec na lawecie
Witajcie.
Dzisiaj jadąc autostradą na prostym odcinku zdecydowałem się pierwszy raz pogonić szybciej auto na autostradzie. Zakupiłem je w listopadzie ale więcej niż 200 do tej pory nim nie jechałem.
Trwało to niedługo 10-15 min jazdy przy ok 220 km auto zaczęło zwalniać po czym zobaczyłem czerwoną kontrolkę akumlatora - zgasł silnik.
Zjechałem na pobocze. Silnika nie dało się spowrotem uruchomić.
Stacyjka uruchamia się normalnie, rozrusznik kręci ale nie odpala.
Na kopmputerze pojawiła się kontrolka akumlatora, przy próbie uruchamiania auta przygasało mmi i inne rzeczy tak jakby aku był słaby - choć jak wyjeżdżałem wszystko było ok.
Oddałem samochód dzisiaj do serwisu Audi w Gliwicach - laweta.
Mam do Was pytanie o przypuszczalne hipotezy - co to może być, tzn czy ktoś może miał podobny problem.
---
Audi A6 C6 3.0 TDI Quatro Allroad, 2007r. Tiptronic.
Dzisiaj jadąc autostradą na prostym odcinku zdecydowałem się pierwszy raz pogonić szybciej auto na autostradzie. Zakupiłem je w listopadzie ale więcej niż 200 do tej pory nim nie jechałem.
Trwało to niedługo 10-15 min jazdy przy ok 220 km auto zaczęło zwalniać po czym zobaczyłem czerwoną kontrolkę akumlatora - zgasł silnik.
Zjechałem na pobocze. Silnika nie dało się spowrotem uruchomić.
Stacyjka uruchamia się normalnie, rozrusznik kręci ale nie odpala.
Na kopmputerze pojawiła się kontrolka akumlatora, przy próbie uruchamiania auta przygasało mmi i inne rzeczy tak jakby aku był słaby - choć jak wyjeżdżałem wszystko było ok.
Oddałem samochód dzisiaj do serwisu Audi w Gliwicach - laweta.
Mam do Was pytanie o przypuszczalne hipotezy - co to może być, tzn czy ktoś może miał podobny problem.
---
Audi A6 C6 3.0 TDI Quatro Allroad, 2007r. Tiptronic.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 348
- Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LLB, SK, WA
Nie prawda w w 233 tez pada, ostatnio znajomy sciagną taka z niemiec. Silnik nie dobił to 200 tys i rozrzad sie skonczyłkamil666 pisze:Może zerwał się pasek osprzętu i nie ma ładowania.
Kolega ma trochę "świeższe" auto raczej bez wad młodszych roczników.
Dziwne to zwalnianie, ale pęknięty pasek to niedziałająca pompa więc nie dostawał dawki do wtrysków.
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.
Zaraz zaraz koledzy - poprzez wadę napinaczy rozrząd może (a nie musi) przeskoczyć tylko w chwili kiedy nie są napełnione olejem silnikowym - w czasie jazdy są, więc przeskoczenie rozrzadu może nastąpić tylko podczas rozruchu silnika. I raczej tylko wtedy, kiedy nie zadbano o regularną wymianę oleju co 15 tys km - przegląd typu long life może zwiększyć ryzyko awarii rozrządu.
Widzę, że powstaje fama o wadliwym rozrządzie w BMK - to mocno naciągane tezy.
W tym przypadku obstawiam pompę paliwa - nie wiem czy objaw byłby taki po awarii turbiny.
Widzę, że powstaje fama o wadliwym rozrządzie w BMK - to mocno naciągane tezy.
W tym przypadku obstawiam pompę paliwa - nie wiem czy objaw byłby taki po awarii turbiny.
Mazdomania, drogi Moderatorze, czy _naprawdę_ nie wiesz z jakiego miasta piszę?Nazwa miasta nie jest wpisana na podstawie tabli rejestracyjnych.
Z przykrością stwierdzam, że to forum opanowała biurokracja z prawdziwego zdarzenia.
Moim zdaniem niestety, ale forum schodzi "na psy". Specjalnie dla takich "moderatorów" mam w podpisie dwa słowa, pewnie zauważyłaś. Jeśli nie podoba Ci się cokolwiek w moim profilu, możesz spokojnie zablokować moje konto, rozstanę się bez żalu z forum, gdzie jest coraz mniej dyskusji merytorycznej a coraz więcej punktów regulaminu.
Do widzenia.
Z przykrością stwierdzam, że to forum opanowała biurokracja z prawdziwego zdarzenia.
Moim zdaniem niestety, ale forum schodzi "na psy". Specjalnie dla takich "moderatorów" mam w podpisie dwa słowa, pewnie zauważyłaś. Jeśli nie podoba Ci się cokolwiek w moim profilu, możesz spokojnie zablokować moje konto, rozstanę się bez żalu z forum, gdzie jest coraz mniej dyskusji merytorycznej a coraz więcej punktów regulaminu.
Do widzenia.
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
igorw, ależ drogi kolego igorw, może koleżanka Mazdomania wie jakiego miasta skrótu używasz. Obrażasz Moderację, całe Forum i tym samym wszystkich jego Użytkowników, robisz się mądrzejszy od telewizora a sam nie umiesz zrozumieć Regulaminu. Więc ja Ci punkt dotyczący profilu przybliżę.
Więc punkt 12.
"Uzupełnij bardzo rzetelnie informacje w profilu dotyczące Twojej osoby i auta. Jeśli nie chcesz podawać miasta w którym zamieszkujesz, podaj inne duże, najbliżej leżące od Twojego miejsca przebywania lub region. Zabronione jest wpisywanie w tym polu oznaczeń/lokalizacji na podstawie tablic rejestracyjnych/innych informacji."
Patrz: ...na podstawie tablic rejestracyjnych i innych informacji. Innych informacji, rozumiesz??
Jeszcze kolego dwa punkty które naruszyłeś:
4. Prywatnym animozjom dawaj wyraz wyłącznie w listach prywatnych. Nie ma nic bardziej denerwującego i żenującego, niż oglądanie grona publicznie wyzywających się osób. Za złamanie tej zasady użytkownik otrzymuje ostrzeżenie.
5. Nie obrażaj nikogo, staraj się tego nie czynić publicznie nawet gdy masz ku temu powody. Zanim publicznie kogoś ocenisz w jakikolwiek sposób, przemyśl to na spokojnie i dwukrotnie. Za złamanie tej zasady użytkownik otrzymuje ostrzeżenie.
Więc proszę Cię popraw profil zgodnie z 12 Punktem Regulaminu i nie rób więcej OT w temacie.
Więc dokładnie tak jak masz w podpisie
ps
Jeszcze co do podpisu
ja tam widzę więcej jak dwa słowa
Na prośbę Autora oczyszczę temat z zbędnego OT, a każdy post nie związany z tematem od tej pory będzie skutkował ostrzeżeniem w profilu.
Więc punkt 12.
"Uzupełnij bardzo rzetelnie informacje w profilu dotyczące Twojej osoby i auta. Jeśli nie chcesz podawać miasta w którym zamieszkujesz, podaj inne duże, najbliżej leżące od Twojego miejsca przebywania lub region. Zabronione jest wpisywanie w tym polu oznaczeń/lokalizacji na podstawie tablic rejestracyjnych/innych informacji."
Patrz: ...na podstawie tablic rejestracyjnych i innych informacji. Innych informacji, rozumiesz??

Jeszcze kolego dwa punkty które naruszyłeś:
4. Prywatnym animozjom dawaj wyraz wyłącznie w listach prywatnych. Nie ma nic bardziej denerwującego i żenującego, niż oglądanie grona publicznie wyzywających się osób. Za złamanie tej zasady użytkownik otrzymuje ostrzeżenie.
5. Nie obrażaj nikogo, staraj się tego nie czynić publicznie nawet gdy masz ku temu powody. Zanim publicznie kogoś ocenisz w jakikolwiek sposób, przemyśl to na spokojnie i dwukrotnie. Za złamanie tej zasady użytkownik otrzymuje ostrzeżenie.
Więc proszę Cię popraw profil zgodnie z 12 Punktem Regulaminu i nie rób więcej OT w temacie.
Więc dokładnie tak jak masz w podpisie

ps
Jeszcze co do podpisu


Na prośbę Autora oczyszczę temat z zbędnego OT, a każdy post nie związany z tematem od tej pory będzie skutkował ostrzeżeniem w profilu.
Warsztat, naprawy Audi A6.
Właśnie tego nie rozumiem, skrót miasta to "inne informacje"?szalony pisze:Patrz: ...na podstawie tablic rejestracyjnych i innych informacji. Innych informacji, rozumiesz??
Nie ma żadnych animozji do nikogo z wyjątkiem biurokracji.szalony pisze:Jeszcze kolego dwa punkty które naruszyłeś:
4. Prywatnym animozjom dawaj wyraz wyłącznie w listach prywatnych. Nie ma nic bardziej denerwującego i żenującego, niż oglądanie grona publicznie wyzywających się osób. Za złamanie tej zasady użytkownik otrzymuje ostrzeżenie.
5. Nie obrażaj nikogo, staraj się tego nie czynić publicznie nawet gdy masz ku temu powody. Zanim publicznie kogoś ocenisz w jakikolwiek sposób, przemyśl to na spokojnie i dwukrotnie. Za złamanie tej zasady użytkownik otrzymuje ostrzeżenie.
Czy naprawdę uważasz, że kogoś obraziłem? Czym?
Podpis zmieniłem właśnie na Twoje zwrócenie uwagi, więc historia zatoczyła pełne koło.
Jeszcze jedno - moją odpowiedź wysłałem również PW, zatem zarzuty dotyczące upublicznienia jałowej dyskusji są o tyle niezasadne, że Mazdomania mogła skasować po prostu mojego posta i odnieść się na PW.
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Dziękuję wam za informację.
Piszę więcej co mi się przytrafiło.
W serwisie dowiedziałem się, że został wypalony tłok. Przyczyna nie do określenia raczej jedna z dwóch: kiepskiej jakości paliwo lub lejący wtrysk.
Kupiłem używany silnik i wymieniłem - najlepsze rozwiązanie.
Dowiedziałem się przy okazji, że to jest wada tych silników i te przypadki nie są rzadkością.
Nie wiem w sumie co mam powiedzieć.
Jeżeli zrobiłem to ponoć jadąc za szybko na własne życzenie (opinia kolegi) to po co mi taki samochód.
Może ktoś mnie pocieszy, że to rachunek prawdopodobieństwa w każdym razie jutro odbieram auto i jakoś tak będę bał się znowu "wcisnąć".
Takie sytuacje podobnie nie wynikają z normalnego zużycia silnika - info z serwisu, więc nie mam także pewności czy to nie było spowodowane dotychczasową eksploatacją auta poprzedniego właściciela). Przebieg 220 tys.
W sumie nie wiadomo także na jaki silnik się trafi. Kupiłem używany silnik z rozbitka - 140 tys.
O co mogę i warto pytać przy odbiorze samochodu?
[ Dodano: 2014-03-30, 16:17 ]
Dziękuję wam za informację.
Piszę więcej co mi się przytrafiło.
W serwisie dowiedziałem się, że został wypalony tłok. Przyczyna nie do określenia raczej jedna z dwóch: kiepskiej jakości paliwo lub lejący wtrysk.
Kupiłem używany silnik i wymieniłem - najlepsze rozwiązanie.
Dowiedziałem się przy okazji, że to jest wada tych silników i te przypadki nie są rzadkością.
Nie wiem w sumie co mam powiedzieć.
Jeżeli zrobiłem to ponoć jadąc za szybko na własne życzenie (opinia kolegi) to po co mi taki samochód.
Może ktoś mnie pocieszy, że to rachunek prawdopodobieństwa w każdym razie jutro odbieram auto i jakoś tak będę bał się znowu "wcisnąć".
Takie sytuacje podobnie nie wynikają z normalnego zużycia silnika - info z serwisu, więc nie mam także pewności czy to nie było spowodowane dotychczasową eksploatacją auta poprzedniego właściciela). Przebieg 220 tys.
W sumie nie wiadomo także na jaki silnik się trafi. Kupiłem używany silnik z rozbitka - 140 tys.
O co mogę i warto pytać przy odbiorze samochodu?
Piszę więcej co mi się przytrafiło.
W serwisie dowiedziałem się, że został wypalony tłok. Przyczyna nie do określenia raczej jedna z dwóch: kiepskiej jakości paliwo lub lejący wtrysk.
Kupiłem używany silnik i wymieniłem - najlepsze rozwiązanie.
Dowiedziałem się przy okazji, że to jest wada tych silników i te przypadki nie są rzadkością.
Nie wiem w sumie co mam powiedzieć.
Jeżeli zrobiłem to ponoć jadąc za szybko na własne życzenie (opinia kolegi) to po co mi taki samochód.
Może ktoś mnie pocieszy, że to rachunek prawdopodobieństwa w każdym razie jutro odbieram auto i jakoś tak będę bał się znowu "wcisnąć".
Takie sytuacje podobnie nie wynikają z normalnego zużycia silnika - info z serwisu, więc nie mam także pewności czy to nie było spowodowane dotychczasową eksploatacją auta poprzedniego właściciela). Przebieg 220 tys.
W sumie nie wiadomo także na jaki silnik się trafi. Kupiłem używany silnik z rozbitka - 140 tys.
O co mogę i warto pytać przy odbiorze samochodu?
[ Dodano: 2014-03-30, 16:17 ]
Dziękuję wam za informację.
Piszę więcej co mi się przytrafiło.
W serwisie dowiedziałem się, że został wypalony tłok. Przyczyna nie do określenia raczej jedna z dwóch: kiepskiej jakości paliwo lub lejący wtrysk.
Kupiłem używany silnik i wymieniłem - najlepsze rozwiązanie.
Dowiedziałem się przy okazji, że to jest wada tych silników i te przypadki nie są rzadkością.
Nie wiem w sumie co mam powiedzieć.
Jeżeli zrobiłem to ponoć jadąc za szybko na własne życzenie (opinia kolegi) to po co mi taki samochód.
Może ktoś mnie pocieszy, że to rachunek prawdopodobieństwa w każdym razie jutro odbieram auto i jakoś tak będę bał się znowu "wcisnąć".
Takie sytuacje podobnie nie wynikają z normalnego zużycia silnika - info z serwisu, więc nie mam także pewności czy to nie było spowodowane dotychczasową eksploatacją auta poprzedniego właściciela). Przebieg 220 tys.
W sumie nie wiadomo także na jaki silnik się trafi. Kupiłem używany silnik z rozbitka - 140 tys.
O co mogę i warto pytać przy odbiorze samochodu?
Kolega gada głupoty bo 220 km/h to normalna prędkość dla tego samochodu. Ja na autostradzie nie jadę poniżej 200...
Minus taki że też miałem kiedyś podobny problem do Ciebie lecz u mnie ktoś sprzęgło od klimy skręcił na stałe... przy dużej prędkości pompa klimy stanęła i bach... pękł pasek i ładnie podtopił wszystkie rolki, koło pasywne, pompę wody - Zdarzenie losowe zostało spowodowane przez poprzedniego właściciela który oddał samochód jakiemuś partaczowi który sprzęgło klimy skręcił na stałe- sprzęgło jest aktywowane gdy pompa klimy stanie ( rolka powinna się bezwładnie kręcić )
Ile dałeś za silnik? jakiej serii silnik kupiłeś? pamiętaj że silnik po uderzeniu może mieć lekko uszkodzone wtryski bo z tego co pamiętam są kruche końcówki ( jak się mylę to proszę mnie poprawić )
Minus taki że też miałem kiedyś podobny problem do Ciebie lecz u mnie ktoś sprzęgło od klimy skręcił na stałe... przy dużej prędkości pompa klimy stanęła i bach... pękł pasek i ładnie podtopił wszystkie rolki, koło pasywne, pompę wody - Zdarzenie losowe zostało spowodowane przez poprzedniego właściciela który oddał samochód jakiemuś partaczowi który sprzęgło klimy skręcił na stałe- sprzęgło jest aktywowane gdy pompa klimy stanie ( rolka powinna się bezwładnie kręcić )
Ile dałeś za silnik? jakiej serii silnik kupiłeś? pamiętaj że silnik po uderzeniu może mieć lekko uszkodzone wtryski bo z tego co pamiętam są kruche końcówki ( jak się mylę to proszę mnie poprawić )
S7/RS 640HP/850NM + 428 Mper 300hp +G30 5??HP + C6
Dziękuję za info.
Silnik kosztował 8,5 tys PLN (wraz z wtryskami - wymontowany z wtryskami sprawdzanymi na komp przed wymontowaniem - prosiłem o sprawdzenie - na słowo) Gwarancja rozruchowa na 20 dni. + wymiana 5,3 tys PLN. Jeżeli montuje to autoryzowany zakład rozumiem, że powinienem po przekładce i jazdach testowych mieć także jakieś potwierdzenie czy wszystko pracuje wg określonych parametrów?
Silnik ASB z 2007 r - tak samo jak moje auto - nie znam szczegółów serii.
Pozdrawiam
Ovca
Silnik kosztował 8,5 tys PLN (wraz z wtryskami - wymontowany z wtryskami sprawdzanymi na komp przed wymontowaniem - prosiłem o sprawdzenie - na słowo) Gwarancja rozruchowa na 20 dni. + wymiana 5,3 tys PLN. Jeżeli montuje to autoryzowany zakład rozumiem, że powinienem po przekładce i jazdach testowych mieć także jakieś potwierdzenie czy wszystko pracuje wg określonych parametrów?
Silnik ASB z 2007 r - tak samo jak moje auto - nie znam szczegółów serii.
Pozdrawiam
Ovca
Trochę sporo za ten silnik i za wymianę... ale może u sprawdzonych gości robiłeś.
Po wymianie jedź sprawdź wtryski czy są dobre wartości, oraz czy nie ma wahań obrotów pozatym jak ja bym zmienił silnik to skoczyłbym na hamownie- za 200zł będziesz mieć pokazane ile koni i ile NM ma ten silnik i w ten sposób ocenisz stan silnika... Na hamowni pokażą Ci również czy silnik się nie dławi i czy nie ma jakieś "dziury" - wykres nie kłamie
Dodam że takie rzeczy sprawdza się w innym miejscu niż wymieniałeś silnik
Po wymianie jedź sprawdź wtryski czy są dobre wartości, oraz czy nie ma wahań obrotów pozatym jak ja bym zmienił silnik to skoczyłbym na hamownie- za 200zł będziesz mieć pokazane ile koni i ile NM ma ten silnik i w ten sposób ocenisz stan silnika... Na hamowni pokażą Ci również czy silnik się nie dławi i czy nie ma jakieś "dziury" - wykres nie kłamie

S7/RS 640HP/850NM + 428 Mper 300hp +G30 5??HP + C6