Witam,
mam taki problem:
(poziom oleju na bagnecie: max)
Po przejechaniu ok. 170 km (70 km w mieście, 100 km na autostradzie) zapala mi się żółta kontrolka poziomu oleju (na min). Zatrzymuje auto. Po ok. 30 min sprawdzam poziom oleju na bagnecie. Rzeczywiście było na poziomie min. Po kolejnych 10 min odpalam auto - już nie zapala się kontrolka. Jadę na parking i zostawiam auto na całą noc bez dolewania oleju. Nad ranem sprawdzam poziom oleju wskazuje 3/4, czyli ubyło 1/4 oleju.
W związku z tym moje pytanie: co może być przyczyną tego, że kontrolka się zapala wskazując poziom minimalny, skoro po nocy, kiedy olej spłynął do miski, okazuje się, że ubyło tylko 1/4 oleju.
Dodam, że czujnik jest sprawny. Używany olej 5W30.
[ BLB 2.0 140 KM] Zapala się kontrolka poziomu oleju - dziwn
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
widać jednak takie rzeczy się zdarzają, pytanie właśnie gdzie ten olej był skoro w misce go nie było...grzałka pisze:kontrolka wskazuje poziom oleju w misce bo tam jest umiejscowiony czujnik, nie ma natomiast możliwości żeby 3/4 objętości miski rozeszło się po silniku. nie jest normalne też zużycie oleju jakie opisujesz
[ Dodano: 2014-03-06, 16:10 ]
Po tym jak pisałem, że sprawdziłem stan oleju po tym jak się zapaliła kontrolka i rzeczywiście było na minimum. Zauważyłem też że olej podnosi się po jakimś czasie (wracając z obiegu), więc zrozumiałe że na 2 dzień było już 3/4 oleju.saintdf pisze:Po czym stwierdzasz,że czujnik jest sprawny?Mi też sprawdzali czujnik i niby jest ok,a kontrolka Min. oleju dalej się zapala.Nie ubywa Ci przypadkiem płynu chłodniczego?
p.s. silnik jest po remoncie, płyn chłodniczy ubywał ale robiłem głowicę i już nie ma tego problemu.
Co do Twojego stanu widocznie masz coś z silnikiem skoro czujnik masz dobry.
Jakieś inne propozycje?
[ Dodano: 2014-03-12, 18:57 ]
Ponawiam pytanie... czy ktoś wie co może być przyczyną, że podczas jazdy zapala mi się kontrolka poziomu oleju, po zatrzymaniu auta i sprawdzeniu oleju jest na minimum, jednak po chwili olej wraca z obiegu do poziomu normalnego (3/4 miarki).
Czy powodem może być pompa, zaciągająca zbyt dużo oleju do komór silnika?
Mi się wydaje że miska olejowa jest nie odpowiednia robiłeś moduł pompy olejowej?
Pytam o moduł pompy gdyż jak przerabiany jest to nie do końca pasuje pod miskę i trzeba przypiłować kawałek pompy olejowej. Może być również tak jak jest założony inny moduł z którego dłuzej zlatuje olej do miski i inna jest miska.
Pytam o moduł pompy gdyż jak przerabiany jest to nie do końca pasuje pod miskę i trzeba przypiłować kawałek pompy olejowej. Może być również tak jak jest założony inny moduł z którego dłuzej zlatuje olej do miski i inna jest miska.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
- Imię: Zbyszek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: KIELCE
Mam to samo tylko że pokazuje kontrolka minimum raz na 300, 400 km po zatrzymaniu auta i otwarciu maski silnika (nikonieczni spradzać poziom oleju) kontrolka gaśnie na następne 300, 400 km. Stan oleju po 10-ciu minutach 3/4 stanu, po nocy do maxa brakuje 5mm. Stwiedzono uszkodzony czujnik poziomu oleju znajduje się pod silnikiem. Koszt w ASO 370 pln.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga