[ TIP+Q] Skrzynie typu CVT, czy wszystkie C6 je mają ??
[ TIP+Q] Skrzynie typu CVT, czy wszystkie C6 je mają ??
Witam,
Ostatnio zmieniłem moje C5 Quattro w tiptronicku z 2004 roku na C6 Quattro również w tiptronicku z 2008 roku.
Udałem się z autem do mojego stałego mechanika u którego robię wszystkie moje i rodziny auta, celem dokonania podstawowych wymian płynów i filtrów, czyli silnik, skrzynia biegów itp.
Jakie spotkało mnie zaskoczenie gdy okazało się iż sam olej do skrzyni miał kosztować mnie 1600 czy 1800 pln. Mój mechanik sprawdził to w różnych hurtowniach i okazało się że ceny się nie różnią. Jako powód podano iż jest to skrzynia typu CVT, która pracuje na takim oleju i nie inny.
Zaskoczyło mnie to bardzo, gdyż parę osób z mojego otoczenia ujeżdża również C6 z niższych roczników i jakoś nie słyszałem od nich o takich kosmicznych cenach za wymianę oleju w skrzyni. W mojej starej C5 koszt wymiany oleju balansował na poziomie 500-700 pln.
I teraz moje pytanie, czy wszystkie modele Audi C6 z napędami Quattro, silnikami diesla i automatami, mają właśnie skrzynie typu CVT ?
Ostatnio zmieniłem moje C5 Quattro w tiptronicku z 2004 roku na C6 Quattro również w tiptronicku z 2008 roku.
Udałem się z autem do mojego stałego mechanika u którego robię wszystkie moje i rodziny auta, celem dokonania podstawowych wymian płynów i filtrów, czyli silnik, skrzynia biegów itp.
Jakie spotkało mnie zaskoczenie gdy okazało się iż sam olej do skrzyni miał kosztować mnie 1600 czy 1800 pln. Mój mechanik sprawdził to w różnych hurtowniach i okazało się że ceny się nie różnią. Jako powód podano iż jest to skrzynia typu CVT, która pracuje na takim oleju i nie inny.
Zaskoczyło mnie to bardzo, gdyż parę osób z mojego otoczenia ujeżdża również C6 z niższych roczników i jakoś nie słyszałem od nich o takich kosmicznych cenach za wymianę oleju w skrzyni. W mojej starej C5 koszt wymiany oleju balansował na poziomie 500-700 pln.
I teraz moje pytanie, czy wszystkie modele Audi C6 z napędami Quattro, silnikami diesla i automatami, mają właśnie skrzynie typu CVT ?
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
CVT z tego co się orientuję to bezstopniowa skrzynia biegów, w Audi Multitronic, a do tiptronica idzie normalny olej. Auta z napędem Q mają tylko tiptroniki, a skrzynie multitronic siedziały w autach z napędem na jedną oś (konstrukcyjnie nie ma możliwości zamontować multi do Q).
motostacja - części samochodowe.
Tak zgadza się, CVT to skrzynie bezstopniowe, które zmieniają biegi z niewyczuwalnym momentem zmiany. To że tipy są tylko w Quattro to również wiem. Jednak mnie zastanawia czy wszystkie tiptronicki w C6 to są właśnie CVT czy też są jakieś podziały.Mazdomania pisze:CVT z tego co się orientuję to bezstopniowa skrzynia biegów, w Audi Multitronic, a do tiptronica idzie normalny olej. Auta z napędem Q mają tylko tiptroniki, a skrzynie multitronic siedziały w autach z napędem na jedną oś (konstrukcyjnie nie ma możliwości zamontować multi do Q).
Pamiętam jak to było w BMW gdzie w e-39 montowano dwie różne skrzynie, zależnie od silnika, rocznika, kraju produkcji itp.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Tak jak pisała Mazdomania, w Audi samochody z napędem na przód posiadają skrzynię CVT czyli bezstopniową o nazwie multitronic, zaś te z napędem quattro klasyczną skrzynię automatyczną z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów o nazwie tiptronic. Skrzynie multitronic również posiadają możliwość sekwencyjnej zmiany biegów ale ze względu na zasadę ich działania są to biegi wirtualne, aczkolwiek korzystanie z tej funkcji wygląda tak samo jak w tiptronicu. Multi w praktyce rzeczywiście pracuje inaczej ale przy zmianie biegów obroty również się zmieniają i jest to wyczuwalne. Koszt wymiany oleju w skrzyni multitronic w ASO to ok 700 PLN (olej + wymiana) więc zdecydowanie taniej niż w tiptronicu.
Dokładnie tak Precyzując w C6... skoro masz Quattro i 'automat' - masz Tiptronic...Vorenus pisze:Zatem w moim aucie nie ma skrzyni typu CVT skoro mam tipa.
Czy jak bo już głupieję
Kosztownym olejem - polityka marketingowa...Vorenus pisze:Teraz pytanie czy koszt wymiany oleju w tipach z C6 jest faktycznie tak wysoki i czym to jest spowodowane skoro w C5 w tipie był on dużo niższy.
Vorenus, _profil
P.S. Chodzi o pole 'Skąd'...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Bez przesady, nawet niech ten olej kosztuje w detalu 20euro / litr = 80 zl (w hurcie wychodzi cos kolo 9-10euro /l), wchodzi 8l 80x8=640 [Na allegrosiku jest 10 litrow lifeguard'a za 660zl, czyli 16euro/litr]0x4B25A pisze:Dokładnie tak Precyzując w C6... skoro masz Quattro i 'automat' - masz Tiptronic...Vorenus pisze:Zatem w moim aucie nie ma skrzyni typu CVT skoro mam tipa.
Czy jak bo już głupieję
Kosztownym olejem - polityka marketingowa...Vorenus pisze:Teraz pytanie czy koszt wymiany oleju w tipach z C6 jest faktycznie tak wysoki i czym to jest spowodowane skoro w C5 w tipie był on dużo niższy.
Miski w AUDI sa metalowe, potrzebna jedynie papierowa uszczelka i filtr...
Filterek polecam zakupic sobie oryginalny. Na koniec jedynie skasowac adaptacje i cieszyc sie z samochodu;).
Nie przesadzam... kolega pyta się skąd taka cena i różnica... więc mówię, że związana jest z ceną ORI oleju... oczywiście są inne opcje i możliwości... ale mówimy o ORI...rafal_m pisze:Bez przesady, nawet niech ten olej kosztuje w detalu 20euro / litr = 80 zl (w hurcie wychodzi cos kolo 9-10euro /l), wchodzi 8l 80x8=640 [Na allegrosiku jest 10 litrow lifeguard'a za 660zl, czyli 16euro/litr]
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
No ale cena za wymiane - 1600-1800, nie jest spowodowana niebotyczna cena oleju, tylko "kosztami" roboczogodzin warsztatu. Sam olej kosztuje 600zl. Nawet niech filtr i uszczelka kosztuja 200zl, to daje polowe kosztow wymiany oleju... a nie ma tam jakiejs szczegolnej filozofii... odkrecasz korek spustowy. zlewasz stary olej zakrecasz korek spustowy odkrecasz miske wymieniasz filtr przykrecasz miske, odkrecasz korek przelewowy tankujesz olej...odpalasz silnik czekasz az sie nagrzeje do 30-35 stopni i odkrecasz korek przelewowy czekasz az wyleci nadmiar i zakrecasz korek gaszac silnik. Za to 1800 zl?0x4B25A pisze:Nie przesadzam... kolega pyta się skąd taka cena i różnica... więc mówię, że związana jest z ceną ORI oleju... oczywiście są inne opcje i możliwości... ale mówimy o ORI...rafal_m pisze:Bez przesady, nawet niech ten olej kosztuje w detalu 20euro / litr = 80 zl (w hurcie wychodzi cos kolo 9-10euro /l), wchodzi 8l 80x8=640 [Na allegrosiku jest 10 litrow lifeguard'a za 660zl, czyli 16euro/litr]
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Jak ktos lubi przeplacac - jego sprawa.0x4B25A pisze:No to idź do ASO i zobacz ile kosztuje litr oleju... tego najnowszego... mnie 2 lata temu policzyli w Sopa Serwis 230PLN/litr... olej z ASO...rafal_m pisze:Sam olej kosztuje 600zl
ZF Oil
Wiec mamy dostepne dwa oleje;
Lifeguard 6 -> w detalu 80zl / litr;
Lifeguard 8 -> w detalu (butelki 1l na allegrosiku) 115zl.
Jakby tego bylo malo - nie ma przykazu wymiany oleju na Lifequard 8, pod warunkiem, ze nie posiadasz silnika W12 albo Audi Q7.
Cena z ASO srednio mnie interesuje, poniewaz oleje kupujemy w beczkach... Ceny "detaliczne" podalem o wiedze ze slynnego portalu aukcyjnego. Kupujac olej w beczkach placi sie za niego o wiele wiele mniej...wiec 230 zl / l jest spowodowane przez jeden z dwoch czynnikow:
- warsztat robi malo takich skrzyn i nie stac go na zakup beczki oleju, przez co kupuje w 1litrowkach z ASO, powodujac podniesienie ceny uslugi;
- warsztat ma aspiracje na ASO i kasuje klientow jak w ASO.
P.S. Olej silnikowy (kochanego castrola) tez kupujesz w ASO? czy moze z niezaleznego od ASO zrodla (i olej nie castrola?). ASO nie jest dobrym dostawca, ani cennika, ani wiekszosci czesci... choc przyznam ze, niektore rzeczy w ASO sa tansze niz gdzie indziej... lecz nie w tym wypadku.
Reasumujac, jak chcesz kolego zrobic wymiane oleju, a nie chcesz wydawac "majatku", kup sobie 10l Lifeguarda 6 uszczelke pod miske i filtr, zrob wymiane oleju, cofnij adaptacje i jezdzij spokojnie. Jezeli skrzynie masz w porzadku bedzie jezdzila dobrze i na tym pierwszym i na tym drugim oleju, jak masz zajechana to nawet "lifeguard 30 ultra hiper plus kupiony w Master ASO po 500zl/l " Ci jej nie uratuje. Moim zdaniem, lepszy swiezy LG6 z nowym filtrem, niz stary...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga