Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ARE 2.7 250 KM] Auto po dodaniu gazu faluje:)

Silniki benzynowe
zbynekpik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 30 cze 2011, 07:38
Lokalizacja: ToruN

[ARE 2.7 250 KM] Auto po dodaniu gazu faluje:)

Post autor: zbynekpik » 23 lut 2014, 20:42

Witam Kolegów,
od dłuższego czasu jak daję gaz w dechę gaz, albo ruszam dynamicznie, pojawia sie jakby przyspeiszanie pulsacyjne, czasem to znika, i jest inny problem - jak daje mu w deche to czasem sie zawacha i dopiero przyspiesza. Obecnie ma problem z falowaniem:)
świece 12 tys km wymienione na NGK platyny, miałem wypadanie zapłonu na 4 czasem 5 i 6 wiec kupiłem cewki i objaw wypadania zniknął. Jednak czasem bardzo bardzo lekko trzęsie budą.
Dzieje sie tak na lpg i na pb.
Nie ma błędów na kompie.
Zastanawiam sie co może poprawić pracę mojego silnika:)
licze na pomoc w postaci pomysłów i własnych doświadczeń.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 23 lut 2014, 20:53

To na początek zalogować przepływkę. Sprawdzić dolot i podciśnienia pod kątem szczelności. No i zawory dv i n75.

zbynekpik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 30 cze 2011, 07:38
Lokalizacja: ToruN

Post autor: zbynekpik » 23 lut 2014, 20:59

Jestem zielony, ale posiadam VAGA:) i średni poziom inteligencji:))) kiedyś odłączyłem przepływkę - trzeba ją później zalogować? Jeżeli mam nieszczelny dolot od pompy wtórnego powietrza ma to jakieś znaczenie?
Jak sprawdzić te zawory i n75. Jesteś w stanie mi to opisać? Pozdr i dzięki za szybką odpowiedź:)

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 23 lut 2014, 22:26

zbynekpik pisze:kiedyś odłączyłem przepływkę - trzeba ją później zalogować?
Ewentualnie skasować błąd. A jak zalogować znajdziesz na forum, ale na razie musisz zająć się tym
zbynekpik pisze:Jeżeli mam nieszczelny dolot od pompy wtórnego powietrza ma to jakieś znaczenie?
Bo szczelny dolot to podstawa prawidłowej pracy.

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 23 lut 2014, 22:52

Akurat układ wtórnego powietrza nigdzie w dolot nie jest wpięty, więc on nieszczelności w dolocie nie spowoduje.
Co do falowania, obstawiałbym N75, ale bez logów ciężko cokolwiek powiedzieć.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

zbynekpik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 30 cze 2011, 07:38
Lokalizacja: ToruN

Post autor: zbynekpik » 24 lut 2014, 07:02

Dzięki, tak zrobie, poszukam jak zalogować przepływkę.
Jak zrobić logi aby sprawdzić czy n75 jest np. do wymiany. Jakieś wskazówki, czy mam szukać na forum?
Pozdrawiam:)

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 24 lut 2014, 08:13

Jak warunki pozwolą, to na 3-cim biegu od 1000rpm do odcinki z gazem w podłodze (ale tak, żeby biegu na niższy nie zrzuciło) logi z kanału 3 i 115. Potem wrzuć je na http://vaglog.rtnet.pl/
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 24 lut 2014, 14:42

Mam ten sam problem ale zawsze jak podłacze kompa to ustaje problem;/
Pomogłem? Kliknij

zbynekpik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 30 cze 2011, 07:38
Lokalizacja: ToruN

Post autor: zbynekpik » 24 lut 2014, 21:07

Koledzy, będę sprawdzał te logi itp. w przyszłym tygodniu, choroba mnie rozłożyła. Dziś dwoniłem do serwisu z pytaniem o zawór N75 cena 330 zł, można gdzieś kupić taniej. Oczywiście zanim go kupie dokładnie zdiagnozuje auto:)
są jakieś zamienniki, można kupić gdzieś poza servisem

gardmar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 17 lip 2013, 22:56
Lokalizacja: Sulęcin

Post autor: gardmar » 25 lut 2014, 22:18

kolego ja kupiłem nowy n75 w sidmotorsport za 273zł z przesyłką.wczoraj zamówiłem dzisiaj już był a teraz już zamontowany :)
jest A6 C5 AVANT 2003 SERIA 250KM 350NM kilka lat wstecz było
AUDI 200 2.2T 1983 185KM lpg - to była przygoda:-)

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 26 lut 2014, 18:12

I pomogło? U mnie doładowanie jest cały czas 0.6 ale przepływka faluje wraz z mocą. Czyszczenie jej nic nie dało;/
Pomogłem? Kliknij

gardmar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 17 lip 2013, 22:56
Lokalizacja: Sulęcin

Post autor: gardmar » 26 lut 2014, 20:47

daw2 pisze:I pomogło? U mnie doładowanie jest cały czas 0.6 ale przepływka faluje wraz z mocą. Czyszczenie jej nic nie dało;/
pomogło, ciśnienie doładowania już tak nie skacze :)
jest A6 C5 AVANT 2003 SERIA 250KM 350NM kilka lat wstecz było
AUDI 200 2.2T 1983 185KM lpg - to była przygoda:-)

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 26 lut 2014, 23:37

daw2 pisze:I pomogło? U mnie doładowanie jest cały czas 0.6 ale przepływka faluje wraz z mocą. Czyszczenie jej nic nie dało;/
Powodem "falowania" przepływki jest "falowanie" mocy, a nie odwrotnie, więc czyszczenie tego nie naprawi. Odepnij przepływkę i najprawdopodobniej nie poczujesz żadnej różnicy.

To że masz stałe ciśnienie doładowania i jednocześnie moc "faluje" to chyba rzadki przypadek - jedyne co jest na drodze powietrza pomiędzy pomiarem ciśnienia i "generatorem mocy" ;) , a co może mieć wpływ na wielkość przepływu, to przepustnica i zmienne fazy rozrządu.
Jak ustawiają się te elementy w czasie "falowania" mocy można podejrzeć w VAG-u :)
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 27 lut 2014, 14:51

jak sprawdzic te fazy rozrządu dynamicznie ? Albo która grupę logować ,zeby zobaczyc przepustnice lub te fazy?

[ Dodano: 2014-02-27, 14:51 ]
Przejechałem sie autem na 3 biegu ok 3000 obr i do spodu. W grupie 61 3 pozycja po wcisnieciu urywa głowę i pokazuje 100% i po sekundzie spada na ok 33 i powoli wzrasta do 100% lub jeszcze ze 3 razy zafaluje . Co się dzieje?
Pomogłem? Kliknij

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 27 lut 2014, 14:53

daw2 pisze:rzejechałem sie autem na 3 biegu ok 3000 obr i do spodu.
Logi wykonuje się od 1500 obr. do końca biegu - ja robiłam do 6500rpm.
Nastawniki od zmiennych faz rozrządu to grupa 090.
motostacja - części samochodowe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga