Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AQD 2.8 193 KM] Przestawiony rozrząd ???

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Stitch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 23 lut 2014, 11:54
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

[AQD 2.8 193 KM] Przestawiony rozrząd ???

Post autor: Stitch » 23 lut 2014, 12:25

Witam wszystkich. Niedawno kupiłem auto i mam pewien problem. Mianowicie faluje na wolnych obrotach na PB i LPG. Słychać nawet że silnik nie pracuje jednostajnie tylko jakby to powiedzieć sinusoidalnie. Dlatego zacząłem szukać przyczyny. Okazało się że wywala mi błąd 17755.P1347Czujnik położenia wałka rozrządu 2/ rząd cylindrów 2/ czujnik kąta obrotu walu korbowego - usterka synchronizacji - G163/G28. Rozrząd wygląda ok. czy jest możliwość że przestawiony jest wałek na łańcuszku? Poniżej zrobiłem logi na postoju i w czasie jazdy bloków 90, 93 i 27. Mi wygląda to na rozrząd ale chciał bym się poradzić fachowców zanim będę zrzucał pokrywę zaworów.Zastanawia mnie też dlaczego wartości nastawnika z 2 rzędu są ujemne.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 23 lut 2014, 12:55 przez Stitch, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 23 lut 2014, 12:44

Sprawdził bym jeszcze sam czujnik. Jeśli ten jest OK - To rozrząd do poprawy.

W 093 dopuszczalne wartości to -6...6.

Stitch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 23 lut 2014, 11:54
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Stitch » 23 lut 2014, 13:22

Czujnik wałka wymieniłem. Fakt że na używke ale przedtem wywalało mi błąd o uszkodzonym czujniku ( nie pamiętam nr) A po zmianie błąd synchronizacji więc coś się zmieniło. Jest możliwość żeby w inny sposób sprawdzić poprawność działania czujnika? I czy są znaki na wałkach względem których można sprawdzić ustawienie między ssącym a wydechowym po zdjęciu pokrywy?

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 23 lut 2014, 22:47

viewtopic.php?t=61921&postdays=0&postorder=asc&start=0 Poczytaj ten temat. Jest tam wiele cennych informacji.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 24 lut 2014, 12:59

Sprawdź jeszcze korekty.
Pozdrawiam,
Krisker

Stitch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 23 lut 2014, 11:54
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Stitch » 03 mar 2014, 17:57

Rozrząd sprawdzony, czujnik położenia walka ok, po zdjęciu pokrywy zaworów myślałem że wałek jest przestawiony na łańcuszku bo znaki się nie pokrywały ale policzyłem ogniwka i jest tak jak serwis. przewiduje tj 16 po miedzy wałkami. Czy na wyłączonym silniku nastawnik powinien być w położeniu w którym wałki są idealnie na znakach? Bo jeśli tak to wychodzi na to że coś z nim jest nie tak. Zresztą widać po logach że wartości wskakują na minus. Dlatego coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu że to nastawnik faz. Co o tym sądzicie


Dalej wałkuje temat rozrządu w mojej audi. Sprawdziłem ustawienie wałków głowicy od pasażera i są idealnie na znakach. W tym samym połozeniu od strony kierowcy tj. bank 2 obydwa wałki nie trafiają na znaki. Wygląda to tak jakby były przestawione względem siebie o 1 ząb. ale jak widać na zdjęciach są ustawione jak serwis przewiduje czyli 16 ogniwek. Myślałem też że może to wina napinacza łańcuszka ale od strony pasażera jest naciągnięty tak samo. Ręce mi już opadają. Jak powinno być ?? Jak macie u siebie? Czym to może być spowodowane? Za naprowadzenie na dobry trop stawiam dobrą flache i wyśle pocztą. Proszę o pomoc bo zaczynam tęsknić za rzędowym 4 cyl prostym silniczkiem :(

Chyba mam winowajcę. Wczoraj sprawdziłem i okazało się że na 1 banku i na 2 banku są założone takie same napinacze łańcuszka tj o nr 078 109 088c. Sprawdziłem w ETCE i od pasażera (1 bank) ma być 088c a od kierowcy (2 bank) ma być 087c. Podejrzewam że właśnie dlatego są problemy z przestawionym rozrządem a wg logów napinacz chodzi do tyłu próbując to skorygować. Musze załatwić teraz napinacz i dam znać czy teoria sprawdziła się w praktyce.

Temat do zamknięcia. Tak jak pisałem winowajcą okazał się napinacz. Po wymianie na taki jak powinien być tj z końcówką 087C walki ustawiły się jak trzeba. Zniknęło falowanie obrotów i w końcu silnik chodzi jak powinien. Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja