Witam
Potrzebuje schemat wtyczki przepływomierza do silnika AFB wraz z opisem napięcia na przewodach oraz schemat podpięcia tegoż kabelka od strony ECU
Jeśli ktokolwiek by posiadał to byłbym wdzięczny za obraz i opis
Pojawia mi się błąd 00533 27-00 G70 impilssible signal
Chcę sprawdzić przewody na linii przepływomierz - ECU
Pozdrawiam
Potrzebny schemat wtyczki przepływomierza AFB
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 16 sty 2010, 12:58
- Lokalizacja: Lubelszczyzna
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Na konektorze nr 2 (przewód czerwono-biały) przepływomierza powinno być +12V dostarczone z bezpiecznika 15A umieszczonego w skrzynce ECU.
Pozostałe konektory:
- konektor nr 1 (przewód szaro-niebieski) przepływomierza idzie na konektor nr 3/29 ECU
- konektor nr 3 (przewód brązowo-żółty) przepływomierza idzie na konektor nr 3/3 ECU
- konektor nr 4 (przewód czerwono-biały) przepływomierza idzie na konektor nr 3/1 ECU
- konektor nr 5 (przewód brązowo-biały) przepływomierza idzie na konektor nr 3/2 ECU
Zerknij też do tego tematu: viewtopic.php?t=62567
Pozostałe konektory:
- konektor nr 1 (przewód szaro-niebieski) przepływomierza idzie na konektor nr 3/29 ECU
- konektor nr 3 (przewód brązowo-żółty) przepływomierza idzie na konektor nr 3/3 ECU
- konektor nr 4 (przewód czerwono-biały) przepływomierza idzie na konektor nr 3/1 ECU
- konektor nr 5 (przewód brązowo-biały) przepływomierza idzie na konektor nr 3/2 ECU
Zerknij też do tego tematu: viewtopic.php?t=62567
Prosze kolegow o pomoc.
Mam problem z przeplywka, byc moze tuner ja odcial czy cokolwiek, bo wskazania na vagu sa dobre, ale mimo wszystko przeplywka wykazuje blad:
00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
28-10 - Short to B+ - Intermittent
Sprawdzilem napiecia (tylko przy wlaczonym zaplonie) i wygladaja nastepujaco:
pin 1 - 5v
pin 2 - 0
pin 3 - 0
pin 4 - 5v
pin 5 - 0
Poscic nowe kable do ECU, czy co?
Widze, ze jest puszczony jakis kabel ktory daje 12v po stacyjce, ale nie jest on podpiety, tylko schowany w izolacji przy kostce od przeplywki.
Mam problem z przeplywka, byc moze tuner ja odcial czy cokolwiek, bo wskazania na vagu sa dobre, ale mimo wszystko przeplywka wykazuje blad:
00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
28-10 - Short to B+ - Intermittent
Sprawdzilem napiecia (tylko przy wlaczonym zaplonie) i wygladaja nastepujaco:
pin 1 - 5v
pin 2 - 0
pin 3 - 0
pin 4 - 5v
pin 5 - 0
Poscic nowe kable do ECU, czy co?
Widze, ze jest puszczony jakis kabel ktory daje 12v po stacyjce, ale nie jest on podpiety, tylko schowany w izolacji przy kostce od przeplywki.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
McBoss, Kolega xoslox podesłał jak powinny wyglądać pomiary - u Ciebie nie zgadzając się z tymi wytycznymi:
2 do GND powinno być 12V u Ciebie jest 0V
4 do GND powinno być 5V i tak też jest u Ciebie
Pozostałe pomiary należy wykonać między stykowo
2 do 3 - ma być 12V
4 do 3 - ma być 5V
Oczywiście x do y mam na myśli jedna sonda miernika do X a druga do Y. Wszystkie pomiary na włączonej stacyjce.
Dodatkowo - sprawdź kolory kabli - w oryginale do wtyczki przychodzą:
1 - przewód zielono-niebieski
2 - czerwono-biały
3 - brązowo-żółty
4 - czerwono-biały
5 - brązowo-biały
Na styk nr 2 przychodzi napięcie z bezpiecznika 15A, który znajduje się w skrzynce ECU.
Podejrzewam, że właśnie ten przewód jest tym zaizolowanym. Skoro Twój samochód wpadł w ręce tunera, to pewnie on maczał w tym palce. Często modyfikuje się odczyty przepływki, tak aby komputer inaczej dawkował inną wartość paliwa do faktycznie dostarczanego powietrza. Może takie ustrojstwo jest i u Ciebie
2 do GND powinno być 12V u Ciebie jest 0V
4 do GND powinno być 5V i tak też jest u Ciebie
Pozostałe pomiary należy wykonać między stykowo
2 do 3 - ma być 12V
4 do 3 - ma być 5V
Oczywiście x do y mam na myśli jedna sonda miernika do X a druga do Y. Wszystkie pomiary na włączonej stacyjce.
Dodatkowo - sprawdź kolory kabli - w oryginale do wtyczki przychodzą:
1 - przewód zielono-niebieski
2 - czerwono-biały
3 - brązowo-żółty
4 - czerwono-biały
5 - brązowo-biały
Na styk nr 2 przychodzi napięcie z bezpiecznika 15A, który znajduje się w skrzynce ECU.
Podejrzewam, że właśnie ten przewód jest tym zaizolowanym. Skoro Twój samochód wpadł w ręce tunera, to pewnie on maczał w tym palce. Często modyfikuje się odczyty przepływki, tak aby komputer inaczej dawkował inną wartość paliwa do faktycznie dostarczanego powietrza. Może takie ustrojstwo jest i u Ciebie

Zaizolowany idzie oddzielnie, wchodzi normalnie do skrzynki ecu, ale pod ecu idzie on do srodka auta... nie wiem jaki jest sens doczepienia go do wiazki przeplywomierza skoro nie jest podlaczony pod zaden pin...
Wiec teraz co? Skoro odczyty w VAGu sa dobre dla mojego MAFa to robic cos z tym czy zostawic w spokoju??Podejrzewam, że właśnie ten przewód jest tym zaizolowanym. Skoro Twój samochód wpadł w ręce tunera, to pewnie on maczał w tym palce. Często modyfikuje się odczyty przepływki, tak aby komputer inaczej dawkował inną wartość paliwa do faktycznie dostarczanego powietrza. Może takie ustrojstwo jest i u Ciebie
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Jeżeli wszystko jest OK - tzn silnik pracuje prawidłowo, odczyty od MAF są to zostaw to w tym stanie ... Ciężko jest diagnozować samochód w wersji różniącej się od fabryki - nigdy nie wiadomo co tak naprawdę zostało w nim zmienione - czujniki, program, dołożone elementy itp.McBoss pisze:Wiec teraz co? Skoro odczyty w VAGu sa dobre dla mojego MAFa to robic cos z tym czy zostawic w spokoju??
Jedno jest pewne - okablowanie MAF nie jest zgodne z fabrycznym
