Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Potrzebny schemat wtyczki przepływomierza AFB

Elektryka
ODPOWIEDZ
kyniojawor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 16 sty 2010, 12:58
Lokalizacja: Lubelszczyzna

Potrzebny schemat wtyczki przepływomierza AFB

Post autor: kyniojawor » 20 lut 2014, 21:24

Witam
Potrzebuje schemat wtyczki przepływomierza do silnika AFB wraz z opisem napięcia na przewodach oraz schemat podpięcia tegoż kabelka od strony ECU
Jeśli ktokolwiek by posiadał to byłbym wdzięczny za obraz i opis
Pojawia mi się błąd 00533 27-00 G70 impilssible signal
Chcę sprawdzić przewody na linii przepływomierz - ECU
Pozdrawiam
kynio

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 20 lut 2014, 23:18

Na konektorze nr 2 (przewód czerwono-biały) przepływomierza powinno być +12V dostarczone z bezpiecznika 15A umieszczonego w skrzynce ECU.

Pozostałe konektory:
- konektor nr 1 (przewód szaro-niebieski) przepływomierza idzie na konektor nr 3/29 ECU
- konektor nr 3 (przewód brązowo-żółty) przepływomierza idzie na konektor nr 3/3 ECU
- konektor nr 4 (przewód czerwono-biały) przepływomierza idzie na konektor nr 3/1 ECU
- konektor nr 5 (przewód brązowo-biały) przepływomierza idzie na konektor nr 3/2 ECU


Zerknij też do tego tematu: viewtopic.php?t=62567

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 20 lut 2014, 23:32

B30 - MAF - Przepływomierz
A35 - ECU

McBoss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 30 paź 2010, 11:47
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: McBoss » 25 cze 2014, 14:34

Prosze kolegow o pomoc.


Mam problem z przeplywka, byc moze tuner ja odcial czy cokolwiek, bo wskazania na vagu sa dobre, ale mimo wszystko przeplywka wykazuje blad:
00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
28-10 - Short to B+ - Intermittent


Sprawdzilem napiecia (tylko przy wlaczonym zaplonie) i wygladaja nastepujaco:
pin 1 - 5v
pin 2 - 0
pin 3 - 0
pin 4 - 5v
pin 5 - 0


Poscic nowe kable do ECU, czy co?

Widze, ze jest puszczony jakis kabel ktory daje 12v po stacyjce, ale nie jest on podpiety, tylko schowany w izolacji przy kostce od przeplywki.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 25 cze 2014, 14:53

McBoss, Kolega xoslox podesłał jak powinny wyglądać pomiary - u Ciebie nie zgadzając się z tymi wytycznymi:
2 do GND powinno być 12V u Ciebie jest 0V
4 do GND powinno być 5V i tak też jest u Ciebie

Pozostałe pomiary należy wykonać między stykowo
2 do 3 - ma być 12V
4 do 3 - ma być 5V

Oczywiście x do y mam na myśli jedna sonda miernika do X a druga do Y. Wszystkie pomiary na włączonej stacyjce.

Dodatkowo - sprawdź kolory kabli - w oryginale do wtyczki przychodzą:
1 - przewód zielono-niebieski
2 - czerwono-biały
3 - brązowo-żółty
4 - czerwono-biały
5 - brązowo-biały

Na styk nr 2 przychodzi napięcie z bezpiecznika 15A, który znajduje się w skrzynce ECU.

Podejrzewam, że właśnie ten przewód jest tym zaizolowanym. Skoro Twój samochód wpadł w ręce tunera, to pewnie on maczał w tym palce. Często modyfikuje się odczyty przepływki, tak aby komputer inaczej dawkował inną wartość paliwa do faktycznie dostarczanego powietrza. Może takie ustrojstwo jest i u Ciebie <mysli>

McBoss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 30 paź 2010, 11:47
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: McBoss » 25 cze 2014, 17:10

Zaizolowany idzie oddzielnie, wchodzi normalnie do skrzynki ecu, ale pod ecu idzie on do srodka auta... nie wiem jaki jest sens doczepienia go do wiazki przeplywomierza skoro nie jest podlaczony pod zaden pin...
Podejrzewam, że właśnie ten przewód jest tym zaizolowanym. Skoro Twój samochód wpadł w ręce tunera, to pewnie on maczał w tym palce. Często modyfikuje się odczyty przepływki, tak aby komputer inaczej dawkował inną wartość paliwa do faktycznie dostarczanego powietrza. Może takie ustrojstwo jest i u Ciebie <mysli>
Wiec teraz co? Skoro odczyty w VAGu sa dobre dla mojego MAFa to robic cos z tym czy zostawic w spokoju??

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 26 cze 2014, 10:52

McBoss pisze:Wiec teraz co? Skoro odczyty w VAGu sa dobre dla mojego MAFa to robic cos z tym czy zostawic w spokoju??
Jeżeli wszystko jest OK - tzn silnik pracuje prawidłowo, odczyty od MAF są to zostaw to w tym stanie ... Ciężko jest diagnozować samochód w wersji różniącej się od fabryki - nigdy nie wiadomo co tak naprawdę zostało w nim zmienione - czujniki, program, dołożone elementy itp.

Jedno jest pewne - okablowanie MAF nie jest zgodne z fabrycznym <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja