Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AVF 1.9 131 KM] Autem trzęsie przy przyspieszaniu.

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
waldizer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 14 wrz 2010, 14:13
Lokalizacja: Koszalin

[ AVF 1.9 131 KM] Autem trzęsie przy przyspieszaniu.

Post autor: waldizer » 17 lut 2014, 20:10

Witam
Przy mocnym przyspieszaniu z małych obrotów na 3 i 4 biegu autem dosyć mocno zatrzęsie na chwilę (jak na tarce), gdy samochód rozpędzam równomiernie objawów nie ma. Mój mechanik twierdzi że to koło dwumasowe, nie wiem co o tym sądzić. Chwilę przed tym zrobiłem wałek rozrządu (z popychaczami) a także wymieniłem dziurawy wąż turbo do intercoolera - samochód tracił moc ja w czkawce. I jak twierdzi mechanik w aucie przyrosło mocy i dwumasa nie wyrabia. Co o tym sądzicie?

clas76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 30 gru 2009, 16:30
Imię: Arek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.0 V8 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: clas76 » 17 lut 2014, 20:25

może poduszka silnika,dwumas to raczej na wolnych obrotach telepocze i lekko rzencholi ja tak miałem wymieniłem ze sprzęgłem .

gwizdek50
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 13 wrz 2008, 14:02
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia

Post autor: gwizdek50 » 17 lut 2014, 21:13

Witam.
Twój mechanik ma rację :/ miałem podobne objawy w swojej A6 z tym, ze u mnie jest firmowo moc podniesiona do 150KM (zostało ok 144). W ubiegłym roku padło mi sprzęgło i przy okazji wymieniłem dwumasę - usterka zniknęła, ale niestety to zwiększa koszty naprawy - razem wyszło ok 2,5 tys za firmowe części (bodajże LUK, albo SACHS).
Ostatnio czytałem o tym równiez w jakiejś prasie "fachowej" - Auto Świat lub Motor ;)
Pozdrawiam
gwizdek

Awatar użytkownika
waldizer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 14 wrz 2010, 14:13
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: waldizer » 18 lut 2014, 13:12

Witam
Dzięki za info, jestem przygotowany że jak będę robił dwumasę to ze sprzęgłem bo to logiczne. Auto ma 190tyś. przebiegu więc tak czy siak chyba już pora na koło i sprzęgło. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 18 lut 2014, 17:08

objaw padniętego koła dwumasowego to trzęsienie na wolnych obrotach, więc podczas przyspieszania na niskich obrotach jak najbardziej to będzie to. wymiana na nowe części to jakieś 1,5 tys + robota

Awatar użytkownika
Adriano007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 591
Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
Imię: Adrian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Spytkowice
Kontakt:

Post autor: Adriano007 » 18 lut 2014, 21:06

A ile według was w silniku 1,9 AVF może wytrzymać dwumas ?

Awatar użytkownika
waldizer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 14 wrz 2010, 14:13
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: waldizer » 17 mar 2014, 14:31

Gdzieś czytałem, że najczęściej między 160 a 200 tyś. choć możliwe jest i dużo wcześniej. <mysli>

[ Dodano: 2014-03-17, 14:31 ]
Wymieniłem koło dwumasowe + sprzęgło, 2 poduszki pod silnikiem i niestety problem się nie zmienił. Co prawda wymiana należała się w jednej poduszce była dziura po całości a i silnik teraz nie ma wibracji.
Może ktoś ma jakieś inne pomysły ?.
Słyszę i czytam jeszcze coś o zaworach sterowania turbiną czy też nieszczelnościach pompy wtryskowej lub złym ciśnieniu ana wtryskach, jadę za chwile do mechanika na "rozmowę".

radziu123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 15 gru 2011, 15:03
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: radziu123 » 17 mar 2014, 16:29

Kolego miałem identyczny problem tylko ze w 1.9 110km ktoś przesadził z mocą w aucie, po w graniu orginalnej mapy 110km wszystko wporządku.. Wiec moze u Ciebie tez jest chip i za wysoki moment obrotowy.

kowal51
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 07 wrz 2013, 17:09
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: kowal51 » 17 mar 2014, 16:30

waldizer pisze:Może ktoś ma jakieś inne pomysły ?.
waldizer pisze:Chwilę przed tym zrobiłem wałek rozrządu (z popychaczami)
Zapytaj Pana mechanika jak wygląda synchronizacja wałka rozrządu względem wału (wartości z vaga)
waldizer pisze:nieszczelnościach pompy wtryskowej lub złym ciśnieniu ana wtryskach
Masz pompowtryskiwacze więc będą korekcje PD-ków i Bip-y. Najlepszym rozwiązaniem via net jest "pokazanie" logów.
Warto też odczytać blędy (jeżeli si e zapisały)..

Awatar użytkownika
waldizer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 14 wrz 2010, 14:13
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: waldizer » 18 mar 2014, 17:08

Mechanik znalazł nieszczelność pompy vakum, dzisiaj będę robił zobaczymy jak dalej będzie.
Błędów oczywiście nie pokazuje żadnych.

[ Dodano: 2014-03-18, 17:08 ]
No i po problemie <lol> który dotyczył nieszczelności pompy a przez to problemów turbo. Mechanik jakoś to lepiej tłumaczył ale dla mnie ważne że po prawie 2 miesiącach poszukiwań problem znikł. Dziękuje wszystkim za zainteresowanie <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga