[ AVF 1.9 131 KM] Autem trzęsie przy przyspieszaniu.
[ AVF 1.9 131 KM] Autem trzęsie przy przyspieszaniu.
Witam
Przy mocnym przyspieszaniu z małych obrotów na 3 i 4 biegu autem dosyć mocno zatrzęsie na chwilę (jak na tarce), gdy samochód rozpędzam równomiernie objawów nie ma. Mój mechanik twierdzi że to koło dwumasowe, nie wiem co o tym sądzić. Chwilę przed tym zrobiłem wałek rozrządu (z popychaczami) a także wymieniłem dziurawy wąż turbo do intercoolera - samochód tracił moc ja w czkawce. I jak twierdzi mechanik w aucie przyrosło mocy i dwumasa nie wyrabia. Co o tym sądzicie?
Przy mocnym przyspieszaniu z małych obrotów na 3 i 4 biegu autem dosyć mocno zatrzęsie na chwilę (jak na tarce), gdy samochód rozpędzam równomiernie objawów nie ma. Mój mechanik twierdzi że to koło dwumasowe, nie wiem co o tym sądzić. Chwilę przed tym zrobiłem wałek rozrządu (z popychaczami) a także wymieniłem dziurawy wąż turbo do intercoolera - samochód tracił moc ja w czkawce. I jak twierdzi mechanik w aucie przyrosło mocy i dwumasa nie wyrabia. Co o tym sądzicie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 111
- Rejestracja: 13 wrz 2008, 14:02
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia
Witam.
Twój mechanik ma rację miałem podobne objawy w swojej A6 z tym, ze u mnie jest firmowo moc podniesiona do 150KM (zostało ok 144). W ubiegłym roku padło mi sprzęgło i przy okazji wymieniłem dwumasę - usterka zniknęła, ale niestety to zwiększa koszty naprawy - razem wyszło ok 2,5 tys za firmowe części (bodajże LUK, albo SACHS).
Ostatnio czytałem o tym równiez w jakiejś prasie "fachowej" - Auto Świat lub Motor
Pozdrawiam
Twój mechanik ma rację miałem podobne objawy w swojej A6 z tym, ze u mnie jest firmowo moc podniesiona do 150KM (zostało ok 144). W ubiegłym roku padło mi sprzęgło i przy okazji wymieniłem dwumasę - usterka zniknęła, ale niestety to zwiększa koszty naprawy - razem wyszło ok 2,5 tys za firmowe części (bodajże LUK, albo SACHS).
Ostatnio czytałem o tym równiez w jakiejś prasie "fachowej" - Auto Świat lub Motor
Pozdrawiam
gwizdek
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- Adriano007
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 591
- Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
- Imię: Adrian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Spytkowice
- Kontakt:
Gdzieś czytałem, że najczęściej między 160 a 200 tyś. choć możliwe jest i dużo wcześniej.
[ Dodano: 2014-03-17, 14:31 ]
Wymieniłem koło dwumasowe + sprzęgło, 2 poduszki pod silnikiem i niestety problem się nie zmienił. Co prawda wymiana należała się w jednej poduszce była dziura po całości a i silnik teraz nie ma wibracji.
Może ktoś ma jakieś inne pomysły ?.
Słyszę i czytam jeszcze coś o zaworach sterowania turbiną czy też nieszczelnościach pompy wtryskowej lub złym ciśnieniu ana wtryskach, jadę za chwile do mechanika na "rozmowę".
[ Dodano: 2014-03-17, 14:31 ]
Wymieniłem koło dwumasowe + sprzęgło, 2 poduszki pod silnikiem i niestety problem się nie zmienił. Co prawda wymiana należała się w jednej poduszce była dziura po całości a i silnik teraz nie ma wibracji.
Może ktoś ma jakieś inne pomysły ?.
Słyszę i czytam jeszcze coś o zaworach sterowania turbiną czy też nieszczelnościach pompy wtryskowej lub złym ciśnieniu ana wtryskach, jadę za chwile do mechanika na "rozmowę".
waldizer pisze:Może ktoś ma jakieś inne pomysły ?.
Zapytaj Pana mechanika jak wygląda synchronizacja wałka rozrządu względem wału (wartości z vaga)waldizer pisze:Chwilę przed tym zrobiłem wałek rozrządu (z popychaczami)
Masz pompowtryskiwacze więc będą korekcje PD-ków i Bip-y. Najlepszym rozwiązaniem via net jest "pokazanie" logów.waldizer pisze:nieszczelnościach pompy wtryskowej lub złym ciśnieniu ana wtryskach
Warto też odczytać blędy (jeżeli si e zapisały)..
Mechanik znalazł nieszczelność pompy vakum, dzisiaj będę robił zobaczymy jak dalej będzie.
Błędów oczywiście nie pokazuje żadnych.
[ Dodano: 2014-03-18, 17:08 ]
No i po problemie który dotyczył nieszczelności pompy a przez to problemów turbo. Mechanik jakoś to lepiej tłumaczył ale dla mnie ważne że po prawie 2 miesiącach poszukiwań problem znikł. Dziękuje wszystkim za zainteresowanie
Błędów oczywiście nie pokazuje żadnych.
[ Dodano: 2014-03-18, 17:08 ]
No i po problemie który dotyczył nieszczelności pompy a przez to problemów turbo. Mechanik jakoś to lepiej tłumaczył ale dla mnie ważne że po prawie 2 miesiącach poszukiwań problem znikł. Dziękuje wszystkim za zainteresowanie
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga