[AQJ 4.2 340 KM] nie typowy problem z obrotami?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 240
- Rejestracja: 09 gru 2008, 16:12
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lututów
[AQJ 4.2 340 KM] nie typowy problem z obrotami?
Witam
w moim rodzinnym kombi dokucza mi problem podnoszenia obrotów - zarówno na benzynie jak i na gazie. Problem widać gdy jeżdżę po mieście gdzie prędkość nie przekracza powiedzmy 50km/h. Gdy jadę od świateł do świateł i podjeżdżam na wciśniętym sprzęgle to do póki auto się nie zatrzyma to obroty trzymają się w granicach 1200. Problem znika gdy jadę około 100km/h i podjeżdżam do świateł czy skrzyżowania i wtedy obroty spadają i wszystko jest jak należy. Na benzynie dzieje się podobnie ale w mniejszym stopniu.
Pozostaje mi do rozwiązania sprawa przepłwki.
Mam założony zamiennik i planuję kupić ori przepływkę z aso. Teraz pytanie czy jak założę ori przepływomierz i problem będzie nadal występował to gdzie szukać przyczyny lub do kogo oddać auto żeby zlokalizował i naprawił ten nie typowy problem?
Spotkał się ktoś z podobnym problemem kiedyś?
w moim rodzinnym kombi dokucza mi problem podnoszenia obrotów - zarówno na benzynie jak i na gazie. Problem widać gdy jeżdżę po mieście gdzie prędkość nie przekracza powiedzmy 50km/h. Gdy jadę od świateł do świateł i podjeżdżam na wciśniętym sprzęgle to do póki auto się nie zatrzyma to obroty trzymają się w granicach 1200. Problem znika gdy jadę około 100km/h i podjeżdżam do świateł czy skrzyżowania i wtedy obroty spadają i wszystko jest jak należy. Na benzynie dzieje się podobnie ale w mniejszym stopniu.
Pozostaje mi do rozwiązania sprawa przepłwki.
Mam założony zamiennik i planuję kupić ori przepływkę z aso. Teraz pytanie czy jak założę ori przepływomierz i problem będzie nadal występował to gdzie szukać przyczyny lub do kogo oddać auto żeby zlokalizował i naprawił ten nie typowy problem?
Spotkał się ktoś z podobnym problemem kiedyś?
witam. Zaciekawil mnie twoj temat bo mam takie same auto z silniiem AQJ i manualu tyle ze z 1999 r. I co ciekawe identyczny problem.
Zastanawiam sie czy to niej jest fabryka ze trzyma czasem obroty na 1200. Ja juz bylem u kilku mechanikow i zaden nie znalazl przyczyny. Po wymianie przeplywki na bosch tak jakby sie poprawilo. U mnie nasila sie to w momencie gdy silnik jest nagrzany.
Nie wiem czy u ciebie tez jest taki motyw ze jak zjezdzasz ze wzniesienia na biegu gdy obroty spadana do ok 1500 autko tak jakby lekko dodawalo gau i na fis wyskakuje spalanie. Sprawdz to bo jestem ciekaw jak jest to u ciebie.
Zastanawiam sie czy to niej jest fabryka ze trzyma czasem obroty na 1200. Ja juz bylem u kilku mechanikow i zaden nie znalazl przyczyny. Po wymianie przeplywki na bosch tak jakby sie poprawilo. U mnie nasila sie to w momencie gdy silnik jest nagrzany.
Nie wiem czy u ciebie tez jest taki motyw ze jak zjezdzasz ze wzniesienia na biegu gdy obroty spadana do ok 1500 autko tak jakby lekko dodawalo gau i na fis wyskakuje spalanie. Sprawdz to bo jestem ciekaw jak jest to u ciebie.
Było Audi 80 2.0 E sedan 1992 r
Audi A6 C4 2,8 ACK quattro sedan 1997 r.
Jest Audi S6 C5 4,2 AQJ qattro Avant 1999 r.
Audi A6 C4 2,8 ACK quattro sedan 1997 r.
Jest Audi S6 C5 4,2 AQJ qattro Avant 1999 r.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 240
- Rejestracja: 09 gru 2008, 16:12
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lututów
nie zauważyłem żeby spalanie wzrastało na fis-ie
gadałem z guziorem i powiedział żeby :
Dokrecic kolektor ssący, Ew wymienic pod nim uszczelki, sprawdzić gumki na wtryskach (tam tez lubi ssac powietrze), sprawdzić wszystkie podciśnienia, zerknąć czy 4pinowy coolant z tylu czy jest ok, mozesz testowo odpiąć wtyczkę od egr.
u mnie niby wszystko jest ok a problem dalej występuje
możliwe że to jakaś pierdoła jest tylko kto ją znajdzie
gadałem z guziorem i powiedział żeby :
Dokrecic kolektor ssący, Ew wymienic pod nim uszczelki, sprawdzić gumki na wtryskach (tam tez lubi ssac powietrze), sprawdzić wszystkie podciśnienia, zerknąć czy 4pinowy coolant z tylu czy jest ok, mozesz testowo odpiąć wtyczkę od egr.
u mnie niby wszystko jest ok a problem dalej występuje
możliwe że to jakaś pierdoła jest tylko kto ją znajdzie

S6C5 manual - jest
Wszyscy stawiaja na podcisnienie. U mnie jednak wszystkie wezyki itp powymieniane. Sprawdzali mi szczelnosc i ponoc silnik 100% szczelny. Napewno nie jest to wina lpg bo mialem tak juz przed zalozeniem lpg. Kolektor byl sciagany do montazu lpg. Nawet przepustnice wymienilem. Ciezka sprawa
Było Audi 80 2.0 E sedan 1992 r
Audi A6 C4 2,8 ACK quattro sedan 1997 r.
Jest Audi S6 C5 4,2 AQJ qattro Avant 1999 r.
Audi A6 C4 2,8 ACK quattro sedan 1997 r.
Jest Audi S6 C5 4,2 AQJ qattro Avant 1999 r.
Ktoś (Paweł?) tak miał z obrotami o ile dobrze pamiętam jak do S6+ włożył ECU od AHC (ten sam silnik w budzie D2) z automatyczną skrzynią biegów.
Ja miałem wówczas AHC w manualu i Paweł prosił mnie o zrobienie odczytów przepływki, bo to też brał pod uwagę.
Piotrek, czy przy wymianie silnika silnika zmieniałeś też ECU? Gdzies tam w kodowaniu jest zaszyte kodowanie skrzyni (manual lub automat). Nie wiem czy to może mieć na to wpływ, ale tak mi się skojarzyło jakoś.
Ja miałem wówczas AHC w manualu i Paweł prosił mnie o zrobienie odczytów przepływki, bo to też brał pod uwagę.
Piotrek, czy przy wymianie silnika silnika zmieniałeś też ECU? Gdzies tam w kodowaniu jest zaszyte kodowanie skrzyni (manual lub automat). Nie wiem czy to może mieć na to wpływ, ale tak mi się skojarzyło jakoś.
A6, S6, A6, S6, S8, A4, V8, S4, A6&A7 ... zawsze quattro 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 240
- Rejestracja: 09 gru 2008, 16:12
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lututów
wcześniej miałem AQJ i teraz mam ANK ale ostatnio mój mechanik wykrył że jedno podciśnienie było nie założone i teraz niby jest lepiej występuje to raz na jakiś czas ale w mieście częściej gdy non stop jedynka sprzęgło i tak w koło
przepływomierz mam od AQJ
ogólnie to aż tak nie przeszkadza bo auto zapieprza jak oszalałe.....
przepływomierz mam od AQJ
ogólnie to aż tak nie przeszkadza bo auto zapieprza jak oszalałe.....
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 wrz 2014, 19:13
- Lokalizacja: Wrocław
Nastepne AQJ i znow taki problem?
U mnie znaczaco poprawilo się po wymianie wszystkich wezyków podcisnienia oraz przeplywki. Ale gdy ostatno jechalem i silnik byl rozgrzany po wcisnieciu sprzegla podbijal obroty, nie wiem juz dlaczego. U mnie jest tak ze trzyma czesto obroty na 1200 i dopiero jak sie zatrzymam opadaja
U mnie znaczaco poprawilo się po wymianie wszystkich wezyków podcisnienia oraz przeplywki. Ale gdy ostatno jechalem i silnik byl rozgrzany po wcisnieciu sprzegla podbijal obroty, nie wiem juz dlaczego. U mnie jest tak ze trzyma czesto obroty na 1200 i dopiero jak sie zatrzymam opadaja
Było Audi 80 2.0 E sedan 1992 r
Audi A6 C4 2,8 ACK quattro sedan 1997 r.
Jest Audi S6 C5 4,2 AQJ qattro Avant 1999 r.
Audi A6 C4 2,8 ACK quattro sedan 1997 r.
Jest Audi S6 C5 4,2 AQJ qattro Avant 1999 r.
Niby mial rozwiazanie ale jak do niego pisalem kazal przyjechac do siebie zvagowac auto. Ja juz bylem u pewnego magika, polatalismy z kompem, kazal zmienic przeplywke i wiecej nic nie znalazl.
nokia62,carmagedon4 czy u was byl moze wymieniany czujnik predkosci na skrzyni?
nokia62,carmagedon4 czy u was byl moze wymieniany czujnik predkosci na skrzyni?
Było Audi 80 2.0 E sedan 1992 r
Audi A6 C4 2,8 ACK quattro sedan 1997 r.
Jest Audi S6 C5 4,2 AQJ qattro Avant 1999 r.
Audi A6 C4 2,8 ACK quattro sedan 1997 r.
Jest Audi S6 C5 4,2 AQJ qattro Avant 1999 r.