[ TIP+Q] Wibracje przy delikatnym przyspieszaniu
[ TIP+Q] Wibracje przy delikatnym przyspieszaniu
Witam Panowie.
Czytam Wasze posty i wydaje mi sie ze jest to odpowiednie forum na ktorym moge znalezc pomoc. Otoz wczoraj razem z wujkiem google szukalem cos na temat wibracji rezonansu jaki wpada moja audi. Znalazlem temat na waszym forum pt. ''wibracje przy delikatnym przyspieszaniu pomocy'' tylko wyskakuje mi blad 404 not found. postanowilem sie zarejestrowac i dopytac. A wiec posiadam a4 cabrio 2005r 3.0 asn tiptronic aut. Objaw z jakim sie borykam to wibracja tak jakby rezeonans buczenie calej budy samochodu, zwlaszcza na tyle. zaczyna sie to wszystko od 3 biegu i 1500obr, falujac w czasie tej wibracji do 2000obr. Oczywiscie wraz ze wzrostem predkosci wibracja zanika ale nie do konca, jest mniej wyczuwalna. Powiedzcie moze w tamtym temacie znalazl bym odpowiedz tylko mam ten blad 404;/. Calkowicie zdaje sie na Was.
Panowie ratujcie
Czytam Wasze posty i wydaje mi sie ze jest to odpowiednie forum na ktorym moge znalezc pomoc. Otoz wczoraj razem z wujkiem google szukalem cos na temat wibracji rezonansu jaki wpada moja audi. Znalazlem temat na waszym forum pt. ''wibracje przy delikatnym przyspieszaniu pomocy'' tylko wyskakuje mi blad 404 not found. postanowilem sie zarejestrowac i dopytac. A wiec posiadam a4 cabrio 2005r 3.0 asn tiptronic aut. Objaw z jakim sie borykam to wibracja tak jakby rezeonans buczenie calej budy samochodu, zwlaszcza na tyle. zaczyna sie to wszystko od 3 biegu i 1500obr, falujac w czasie tej wibracji do 2000obr. Oczywiscie wraz ze wzrostem predkosci wibracja zanika ale nie do konca, jest mniej wyczuwalna. Powiedzcie moze w tamtym temacie znalazl bym odpowiedz tylko mam ten blad 404;/. Calkowicie zdaje sie na Was.
Panowie ratujcie
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
konkretnie wibracje dotyczą obrotów silnika czy raczej prędkości z jaką jedziesz? możliwości jest sporo zaczynając od podpory wału bo to quattro, koła, opony, łożyska, przeguby, może dwumasa nie wiem czy w tym silniku występuje więc piszę może, dużo sprawdzania i bez podmianki niewiele można się dowiedzieć.
- ralfi_2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 09 gru 2012, 22:04
- Lokalizacja: Den Haag/Holandia
No to może ja Ci pomogę - bo sam takiej pomocy szukałem. Ale bez skutku tu na forum..
Ja ma A6 C6 3.0 Quattro i efekt jest taki, jak jazda po tarce.. Ale nie zawsze. no i falowanie obrotow czasem odczuwalne w trakcie jazdy..
No więc byłem u specjalisty ("Zapała automatic") i nawet nie musiałem konczyć swoich opowieści jak zdiagnozował przyczynę:
- Konwerter.. I miał rację, gdyż dokopałem się do historii mojego auta (nie było trudne, bo autko było eksploatowane przez mojego teścia od początku) i okazalo się, że teść miał takie same objawy jak auto miało 140tys. Naprawił konwerter i było ok.. Dziś Audi ma nalatane 250tys i Zapała stwierdził, że to i tak sukces, bo odszukał zapisy gdzie teść regenerował (!) ten konwerter zamiast kupić nowy :D A podobno konwerter rzadko wytrzyma 100tys km.
Całkowity koszt operacji to około 3000zł a wtym robocizna, wymiana konwertera na nowy (jakiś Niemiecki), wymiana oleju i filtra.. Jestem umówiony na 3.03.2014 bo są u Zapały kolejki...
Ja ma A6 C6 3.0 Quattro i efekt jest taki, jak jazda po tarce.. Ale nie zawsze. no i falowanie obrotow czasem odczuwalne w trakcie jazdy..
No więc byłem u specjalisty ("Zapała automatic") i nawet nie musiałem konczyć swoich opowieści jak zdiagnozował przyczynę:
- Konwerter.. I miał rację, gdyż dokopałem się do historii mojego auta (nie było trudne, bo autko było eksploatowane przez mojego teścia od początku) i okazalo się, że teść miał takie same objawy jak auto miało 140tys. Naprawił konwerter i było ok.. Dziś Audi ma nalatane 250tys i Zapała stwierdził, że to i tak sukces, bo odszukał zapisy gdzie teść regenerował (!) ten konwerter zamiast kupić nowy :D A podobno konwerter rzadko wytrzyma 100tys km.
Całkowity koszt operacji to około 3000zł a wtym robocizna, wymiana konwertera na nowy (jakiś Niemiecki), wymiana oleju i filtra.. Jestem umówiony na 3.03.2014 bo są u Zapały kolejki...
Wibracje dotycza obrotow silnika i wystepuja zawsze. kola oraz opony ( oczywuscie wszystkie takie same) wykluczylem zakladalem od znajomego. lozyska i przeguby rowniez wszystko ok. dwumasa? sam nie wiem co tam siedzi;/ w skrzyni oraz w silniku zero bledow. olej w skrzyni wymienilem po 207000tys. gdy odpuszczam gaz problem sie podziewa, gdy delikatnie dodaje to wszystko sie zaczyna. ogolnie bez obciazenia silnika to nie wystepuje. nagralem dzis chwile jak to wyglada. wytlumacze na tym filmiku ze gdy obroty sa blizej 1500 jest wtedy to obciazenie mega wibracja jakby z tylnego mostu. a gdy ida wyzej wtedy chwilowo nie ma tego obciazenia.
[ Dodano: 2014-02-17, 22:06 ]
Ujme to troche lepiej. w chwili gdy wskazowka jest w dolnym polozeniu wtedy caly czas wystepuje wibracja. gdy wyrywa sie do gory na chwile ustaje i tak na okraglo.
[ Dodano: 2014-02-17, 22:06 ]
Ujme to troche lepiej. w chwili gdy wskazowka jest w dolnym polozeniu wtedy caly czas wystepuje wibracja. gdy wyrywa sie do gory na chwile ustaje i tak na okraglo.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 29 lut 2012, 20:28
- Lokalizacja: Białystok
Kolego bardzo ważna pytanie. Po co wymieniałeś olej w skrzyni?? jeśli nigdy wcześniej nie był ruszany to bardzo możliwe że tym właśnie uszkodziłeś konwerter. Miałem podobny problem z wibracjami przy przyspieszaniu wyeliminowałem wszystkie możliwe przyczyny, wymieniłem nawet przegub wewnętrzny bo według magików miał delikatny luz, jednak przyczyną był właśnie konwerter w skrzyni. Po wymianie problem się rozwiązał i skrzynia pracuje jak marzenie. U mnie częstotliwość falowania obrotów była znacznie wyższa a po przekroczeniu 2tys obrotów problem znikał. ja typuje sprzęgło hydrokinetyczne na 95%. pozdrawiam i powodzenia
[ Dodano: 2014-02-19, 21:09 ]
I jeszcze jedno. W srzyni automatycznej NIE MA koła dwumasowego. Dobry diagnosta może Ci bardzo łatwo ją sprawdzić. Maja urządzenia do badania ciśnienia oleju wewnątrz skrzyni itp. więc można bez rozbierania zdiagnozować problem. Nie wiem czy masz kogoś kompetentnego w swojej okolicy, jeśli potrzebujesz namiary na uczciwego mechanika chętnie wrzucę namiary na PW. Koleś nie rzuca cenami z rękawa i zna się na rzeczy.
[ Dodano: 2014-02-19, 21:09 ]
I jeszcze jedno. W srzyni automatycznej NIE MA koła dwumasowego. Dobry diagnosta może Ci bardzo łatwo ją sprawdzić. Maja urządzenia do badania ciśnienia oleju wewnątrz skrzyni itp. więc można bez rozbierania zdiagnozować problem. Nie wiem czy masz kogoś kompetentnego w swojej okolicy, jeśli potrzebujesz namiary na uczciwego mechanika chętnie wrzucę namiary na PW. Koleś nie rzuca cenami z rękawa i zna się na rzeczy.
Dzisiaj byłem w ASO. Diagnoza jaka postawili to "błędy sporadyczne z katalizatora rząd pierwszy mało skuteczny-do wymiany. "W celu sprawdzenia skrzyni biegów należy usunąć usterkę silnika. Co sądzicie? Katalizator mógłby powodować te wibracje? Znajomi kupił ostatnio sprzęt za 3000tys i żadnych błędów nie było.
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Tu nie chodzi o wibracje (ale one pewnie są powodowane przez rozlatujący się konwerter) a o wzrost rpm silnika, bez wzrostu prędkości - czyli coś między silnikiem a kołami, nie przenosi tego na koła - co?? - skrzynia
ASO w temacie diagnostyki, to sobie odpuść - niewiele znajdą, a jak znajdą cokolwiek, to Ci powiedzą, że musisz wymienić, to, tamto, i jeszcze to, a na koniec dowiesz się ile masz za to wszystko zapłacić, mimo, że usterka jest nadal
ASO w temacie diagnostyki, to sobie odpuść - niewiele znajdą, a jak znajdą cokolwiek, to Ci powiedzą, że musisz wymienić, to, tamto, i jeszcze to, a na koniec dowiesz się ile masz za to wszystko zapłacić, mimo, że usterka jest nadal
Masz racje z tym ASO jak i z konwerterem. ASO 3godz trzymalo samochod i tylko diagnostyka komp tak jak wczesniej wspominalem. Zero pomocy.. Aby kaske przytulic. Pozniej pojechalem do kolesia ktory specjalizuje sie w skrzyniach aut. Jak tylko zaczalem mowic od razu wiedzial o co chodzi i Wasze posty byly jak najbardziej trafne. Wielkie dzieki. Gosc pokazywal mi na komp wykres w czasie jazdy jak sie to zachowuje wszystko tylko mowi ze oprocz konwertera sterownik rowniez jest do naprawy. Koszt co mnie przerazilo to 6tys.. Jak bylo w Waszych wypadkach? Rowniez tyle placiliscie?
[ Dodano: 2014-02-20, 21:50 ]
Lukasz8821 daj znac na PW odnosnie tego mechanika. Od wczoraj do Ciebie pisalem ale caly czas mam wiadomosci w folderze ''do wyslania''
[ Dodano: 2014-02-21, 16:58 ]
Panowie czy wymiana samego konwertera wystarczy? Czy lacza sie tutaj jeszcze jakies dodatkowe wymiany?
[ Dodano: 2014-02-20, 21:50 ]
Lukasz8821 daj znac na PW odnosnie tego mechanika. Od wczoraj do Ciebie pisalem ale caly czas mam wiadomosci w folderze ''do wyslania''
[ Dodano: 2014-02-21, 16:58 ]
Panowie czy wymiana samego konwertera wystarczy? Czy lacza sie tutaj jeszcze jakies dodatkowe wymiany?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 346
- Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
U mnie też tak faluje przy prędkości 50-70 i przy 1500-1800 obrotów ale tylko na 5tym biegu po dodaniu gazu i na niższych biegach OK.Czyżby mnie też czekał remont skrzyni <wnerw>Błędów nie ma.
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl
Odkopię trochę temat, bo chyba walczę z tym samym.
W moim przypadku pojawiają się wibracje (jak jazda po tarce) w trakcie przyspieszania (szczególnie delikatnego) przy kilku prędkościach (np. 30/50/70). Wymienione dotychczas poduszki pod skrzynią (były w opłakanym stanie, ale nie pomogło).
VAG nie pokazuje żadnych błędów z tym związanych.
Czy wg Was będzie to konwerter czy też może być coś innego?
W moim przypadku pojawiają się wibracje (jak jazda po tarce) w trakcie przyspieszania (szczególnie delikatnego) przy kilku prędkościach (np. 30/50/70). Wymienione dotychczas poduszki pod skrzynią (były w opłakanym stanie, ale nie pomogło).
VAG nie pokazuje żadnych błędów z tym związanych.
Czy wg Was będzie to konwerter czy też może być coś innego?
Witam
Trochę odgrzeję temat bo mam podobny problem a była mowa o oponach, samochód to A6 C5 2.5 tdi 180 km manual i quattro. Gdy sie dobrze zagrzeje czuć wibracje na całej karoserii przy mocnym przyspieszaniu szczególnie na 3 biegu, przy wyższych prędkościach jest ok. Niedawno zmieniłem opony z przodu na r17/215/45, a z tyłu są r17/235/45 i wydaje mi się że od tego czasu sie to zaczęło dziać. Podminiłem na zimówki tylko z przodu i jest o wiele lepiej, może minimalnie czuć ale bez porównania, czy może byc to wina różnej szerokości opon? Chociaż zimowe był znowu w całkiem innym rozmiarze i różnica była bardzo duża. Opony które kupiłem już raz wymieniłem na inne bo myślałem że to ich wina, jednak nie.
Trochę odgrzeję temat bo mam podobny problem a była mowa o oponach, samochód to A6 C5 2.5 tdi 180 km manual i quattro. Gdy sie dobrze zagrzeje czuć wibracje na całej karoserii przy mocnym przyspieszaniu szczególnie na 3 biegu, przy wyższych prędkościach jest ok. Niedawno zmieniłem opony z przodu na r17/215/45, a z tyłu są r17/235/45 i wydaje mi się że od tego czasu sie to zaczęło dziać. Podminiłem na zimówki tylko z przodu i jest o wiele lepiej, może minimalnie czuć ale bez porównania, czy może byc to wina różnej szerokości opon? Chociaż zimowe był znowu w całkiem innym rozmiarze i różnica była bardzo duża. Opony które kupiłem już raz wymieniłem na inne bo myślałem że to ich wina, jednak nie.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga