Zaniżanie wartości zegarów
Zaniżanie wartości zegarów
Witam. Problem polega na zaniżeniu wartości zegarów. Otóż prędkość pokazuje mniejszą o ok 30 km/h, obroty też zaniżone oraz wskaźnik poziomu paliwa pełny na full a wskazuje 3/4. Reszta ok.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 164
- Rejestracja: 27 kwie 2011, 20:58
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dolnośląskie
Wersja po niemiecku:kitok3 pisze:Kolego czy mógł byś opisać jaśniej. Posiadam tylko program vag Commander 1.4.
Verbrauchsanzeige (FIS) anpassen
Im Kombiinstrumentsteuergerät haben Sie die MÜglichkeit beim Audi A6 4F die Verbrauchsanzeige anzupassen. Sofern bei Ihnen der angezeigte Verbrauch im FIS abweicht (gegenßber Tankbeleg) kÜnnen Sie hier in Prozentschritten eine Anpassung durchfßhren
STG 17 (Kombiinstrument) auswählen
Zugriffsberechtigung -> Code 13861
STG Anpassung -> Funktion 10
Kanal 03
Der Basiswert ist 100
nun kĂśnnt ihr das ganze in 1% Schritten einstellen, die jeweiligen Maximalwerte sind 85 (%) bzw. 115 (%)
A wg google translator to:
Dostosować wskazanie zużycia (FIS) W jednostce sterującej zestawu wskaźników, masz możliwość Audi A6 4F wyregulować wskaźnik poziomu paliwa. Jeśli odbiegają konsumpcji przedstawionego na FIS (w porównaniu do odbioru paliwa) Tutaj można wykonać regulację przez procentowy
Wybierz STG 17 (Instrument cluster) Autoryzacja dostępu -> Kod 13861
Regulacja STG -> Funkcja 10 kanał 03
Wartość bazowa wynosi 100 Â teraz można wszystko ustawić w krokach co 1%, odpowiednie wartości maksymalne wynosi 85 (%) i 115 (%)
Jak to szukać w Vag komanderze to nie wiem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 13 maja 2011, 21:52
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
Ja jeżeli chodzi o spalanie zrobiłem tak
[17 - Instruments]
[Adaptation - 10] -> Channel 3
standardowo jest 100
I wyliczenie (e.g. l/100km):
DIS: 9,3 l/100 km.
Real: 9,8 l/100 km. (100 * 9,8 / 9,3 = 105,38)
i wpisujesz warość 105 lub jaką sobie wyliczysz
Lecz to nie do końca mi pomogło po odpowiadają za wskazanie wskazówki samej jeszcze kanały 29,30,31,32,33 jak się nie mylę i tu też można zmienić wartości tylko pytanie na jakie żeby pokazywało ok
[17 - Instruments]
[Adaptation - 10] -> Channel 3
standardowo jest 100
I wyliczenie (e.g. l/100km):
DIS: 9,3 l/100 km.
Real: 9,8 l/100 km. (100 * 9,8 / 9,3 = 105,38)
i wpisujesz warość 105 lub jaką sobie wyliczysz
Lecz to nie do końca mi pomogło po odpowiadają za wskazanie wskazówki samej jeszcze kanały 29,30,31,32,33 jak się nie mylę i tu też można zmienić wartości tylko pytanie na jakie żeby pokazywało ok
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 13 maja 2011, 21:52
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
Tu też jest sensownie napisane co zrobić
http://www.autowada.pl/taxonomy/term/36?page=7
ja zaraz będę testował .
http://www.autowada.pl/taxonomy/term/36?page=7
ja zaraz będę testował .
Nie rozumiem sensu weryfikacji zmiany wskazań spalania, skoro prędkościomierz ewidentnie zaniża prędkość.
Jest to - jak już pisałem wyżej - wina podmienionych tarczek z angielskich gdzie (100 km/h jest na godzinie 1), na europejskie (gdzie 100 km/h w całej gamie samochodów VW Audi jest zawsze na godzinie 12).
Jedynie co możesz zrobić z tym fantem, to ściągnąć CP z europejskiego licznika (najlepiej zaopatrz się od razu w kolorowy) i założyć go w zamian aktualnego.
Chyba, że kupisz sobie angielskie tarczki prędkościomierza i wówczas wszystko będzie wskazywało jak należy.
Pozdrawiam
Jest to - jak już pisałem wyżej - wina podmienionych tarczek z angielskich gdzie (100 km/h jest na godzinie 1), na europejskie (gdzie 100 km/h w całej gamie samochodów VW Audi jest zawsze na godzinie 12).
Jedynie co możesz zrobić z tym fantem, to ściągnąć CP z europejskiego licznika (najlepiej zaopatrz się od razu w kolorowy) i założyć go w zamian aktualnego.
Chyba, że kupisz sobie angielskie tarczki prędkościomierza i wówczas wszystko będzie wskazywało jak należy.
Pozdrawiam

VCP, AVDI, 3G+, MiB2, CP, Parametryzacja, Ktag, naprawa przekładni elektryczych
Po rozładowaniu się akumulatora po ok 1,5 tyg postoju auta.
[ Dodano: 2014-02-11, 13:03 ]
Byłem u elektryka zmienił kodowanie na właściwe, w zasadzie nic nie pomogło. Więc mam dwie opcje albo zmienić wsad licznika na EU lub wymienić licznik na nowy. Proszę o doradzenie. Aha i jeszcze jedno, licznik jest prawdopodobnie z wersji angielskiej.
[ Dodano: 2014-02-11, 13:03 ]
Byłem u elektryka zmienił kodowanie na właściwe, w zasadzie nic nie pomogło. Więc mam dwie opcje albo zmienić wsad licznika na EU lub wymienić licznik na nowy. Proszę o doradzenie. Aha i jeszcze jedno, licznik jest prawdopodobnie z wersji angielskiej.
Chyba kilka postów wyżej pisałem o tym z uporem maniakakitok3 pisze:Aha i jeszcze jedno, licznik jest prawdopodobnie z wersji angielskiej.

Nie zmienisz wsadu na EU - nie znam magika, który podjąłby się takiego czegoś.
Przeszukiwanie hex'a raczej przynosi marne skutki, nie wspominając o sumach kontrolnych.
Napiszę po raz ostatni:
WYMIEŃ licznik na EU i wyślij go wraz z Gateway do np.: magików z allegro, którzy "ściągają CP" czyli sparują Ci gateway z licznikiem.
VCP, AVDI, 3G+, MiB2, CP, Parametryzacja, Ktag, naprawa przekładni elektryczych