Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 BAU] Prośba o ocenę logów (sztanga, turbo)

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
retrohaq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 26 lis 2013, 00:28
Lokalizacja: Katowice

[A6 C5 BAU] Prośba o ocenę logów (sztanga, turbo)

Post autor: retrohaq » 19 sty 2014, 00:20

Witam,

Proszę o sprawdzenie logu z grupy BS 011 i BS 03 na okoliczność ok 2-3 sekundowego opóźnienia na dodanie gazu.
Sytuacja wygląda tak, że stojąc w miejscu, skrzynia na P - dodanie gazu powoduje powolne wkręcanie do 2000 a potem znacznie szybsze.

Przy ruszaniu - bez względu na tryb skrzyni - po wciśnięciu gazu do podłogi obroty powoli rosną a auto rusza z kopyta po ok 2-3 sekundach wcześniej powoli się tocząc.

Podobnie w czasie jazdy - mając np. 3 bieg i 1500 obrotów dodając gazu - auto wyrywa do przodu dopiero po przekroczeniu 2000 obrotów.
Do tego czasu jest 2 sek zwłoka. Utrudnia to wyprzedzanie. Przełączam wtedy na S i po dociśnięciu pedału mam redukcję -2 biegi :)

Mam uszkodzony wtrysk sterujący tzn. czujnik wysunięcia iglicy G80. To jedyny błąd silniku, w skrzyni 0 reszta również 0 błędów.
Korekcje moim zdaniem w normie (-0.31, -0.24, 0.8, 0.0). Na wysokich obrotach problem praktycznie nie występuje. Najgorzej ruszyć :) Auto nie kopci, jeździ normalnie choć wydaje mi się że delikatnie brakuje mu mocy.

Na moje oko sztanga wstaje zbyt wolno - chyba okropnie wolno. Proszę o potwierdzenie.

Nie mogę zrobić wszystkich logów bo mi bateria w laptopie pada po 15 minutach, choć postaram się jeśli będzie taka potrzeba dorzucić.

BS 03 - http://vaglog.rtnet.pl/estes_156951.html
BS 011 - http://vaglog.rtnet.pl/estes_156957.html

Dzięki :)

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 19 sty 2014, 12:23

piszesz że masz uszkodzony wtrysk sterujący ,to pewnie autko pracuje w trybie awaryjnym ,i możliwe że prez to autko ma takie opóźnienie w reakcji( a nie mruga Ci kontrolka świec żarowych )

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 19 sty 2014, 14:41

Daniel1555, raczej uszkodzony wtrysk sterujący nie spowoduje trybu awaryjnego.
retrohaq napisał,że autko wyrywa do przodu pow 2tyś.obrotów,w trybie awaryjnym na pewno by się tak nie zachowywało.
retrohaq sprawdź całą instalację podciśnieniową,czyli wszystkie wężyki,króćce,zaworek n-18,n-75,pompę vacum.Możliwe,że coś się rozszczelniło.

Awatar użytkownika
retrohaq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 26 lis 2013, 00:28
Lokalizacja: Katowice

Post autor: retrohaq » 19 sty 2014, 23:56

Dzięki za odpowiedzi.

Myślę, że trybu awaryjnego nie ma bo auto buja się dość szybko ale musi być 2k obrotów na liczniku. Na logu BS 011 widać, że sztanga wstaje z 2-3 sek opóźnieniem.. A opada już bardzo szybko (0,5s w logu). Nie potrafię jednak zinterpretować pozostałych parametrów czyli np. n75 duty cycle.

Jako że mam dostęp do wielu części, mogę n75 podmienić na próbę, n18 chyba również się znajdzie. Bardziej jednak interesuje mnie czy któryś z tych zaworków może wywołać tak późne wstawanie sztangi? Czy raczej będzie to sprawa "mechaniczna"?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja