Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Kilka pytań dot. skrzyni biegów.

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Miichaell
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 13 sty 2014, 00:18
Lokalizacja: Bielsko Biała

Kilka pytań dot. skrzyni biegów.

Post autor: Miichaell » 13 sty 2014, 00:45

--> Podobno automatyczna skrzynia w 2,7 jest taka sama jak w 4.2, więc nie będzie żadnego obciążenia/problemu dla skrzyni ale nie wiem czy to prawda !
Ostatnio zmieniony 14 sty 2014, 11:11 przez Miichaell, łącznie zmieniany 1 raz.
** Michael **

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 13 sty 2014, 04:44

Miichaell pisze:Czy ma znaczenie w przypadku 2,7 z jakiego oznaczenia silnika pochodzi turbina ? np. w silniku BES zamontuje się lewą turbinę z ARE, a prawą z AZA lub APB , bądź AJK (230KM) i odwrotnie itd.
Wątpię, żeby była jakakolwiek różnica. Słabsze wersje różnią się minimalnie osprzętem, ale suszary są takie same. ARE od BES różni jedynie norma emisji spalin.
Miichaell pisze:Słyszałem, że są takie CZIP'y do wlutowania, które poprawiają parametry silnika i z 250 KM, można zrobić 300 KM,
Są, ale tak naprawdę nie wiadomo co ci ktoś da do wlutowania, z resztą to jest ingerencja w elektronikę ECU, takie rzeczy robi się za pomocą kabla.
Miichaell pisze:Podobno automatyczna skrzynia w 2,7 jest taka sama jak w 4.2
Skrzynie są takie same w przypadku A6 2.7T i 4.2, natomiast S6 ma inna skrzynię.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 13 sty 2014, 05:54

hmmmm <mysli>
metyoo pisze:Skrzynie są takie same w przypadku A6 2.7T i 4.2, natomiast S6 ma inna skrzynię
Zagór pisze:Do A6 4.2/S6/RS6 pakowali tylko 5HP24 w zależności od typu silnika były wkładane różne konwertery.
Z tego pamiętam to w 4.2 jest 5HP24, a w 2.7T jest 5HP19.

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 13 sty 2014, 06:10

Fachowiec od turbin musi napewno wyregulować bajpas na takie ciśnienie otwarcia jak twoje stare. Nie może być najmniejszego uszkodzenia lopatki a jak coś zauważyłeś do wymiany od razu koło kompresji !! Ja być moze dziś juz bede miał naprawione sprężarki. Mam nadzieje,że na jakiś dobrych częsciach. Na ebay można znaleśc wywazony korpus k03 za 400zł. Co do jakiegoś chip jezeli nie choodzi o profesjonalną firmę to tylko klon z takiego samego auta i sterownika wchodzi w grę jeżeli nie chcesz stopic tłoków . Pozdro

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 13 sty 2014, 06:45

Miichaell pisze:

I po krótkiej analizie doszliśmy do wniosku, że strach pomyśleć jak upchali w RS6 TAKI SILNIK <lol>
w RS6 mamy V8biT

co do turbin to faktycznie oprocz RS4 wszystkie sa takie same ale wlasnie jak juz wczesniej pisalem nalezy je wymieniac para.

Awatar użytkownika
Miichaell
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 13 sty 2014, 00:18
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: Miichaell » 13 sty 2014, 11:37

Mazdomania pisze:hmmmm <mysli>
metyoo pisze:Skrzynie są takie same w przypadku A6 2.7T i 4.2, natomiast S6 ma inna skrzynię
Zagór pisze:Do A6 4.2/S6/RS6 pakowali tylko 5HP24 w zależności od typu silnika były wkładane różne konwertery.
Z tego pamiętam to w 4.2 jest 5HP24, a w 2.7T jest 5HP19.
Hmm <mysli> ... to burzy moją koncepcje :( Czyli wychodzi, że ryzykownym jest zrobienie z 2,7 300KM, bo jak inna skrzynia to może ją szybciej zniszczyć, a już myślałem, że bez problemu bo w 4.2 jest właśnie 300 KM
** Michael **

Awatar użytkownika
fadros
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 17 sty 2013, 10:30
Lokalizacja: Grajewo

Post autor: fadros » 13 sty 2014, 17:32

Miichaell,
skrzynię automatyczną prędzej zabije Tobie moment obrotowy niż konie...
Przy 2.7 biT i czipie moment będzie już na prawdę na wysokim poziomie.

Rozsądnym byłby zabieg np. sprzedaży tipa na wolnym rynku, zakupu manuala. Niestety nie mam pojęcia ile do tej operacji trzeba dołożyć $.

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 14 sty 2014, 07:05

Panowie,ja przy tiptronicu mam 500Nm i 340 kucy,to nie zabuja skrzyni,Zero szarpania i przeciągania,a zrobiłem już na tych parametrach około 10000 km. 300 koni dla tej skrzyni to nic ,to nie multitronic w którym dodanie 50Nm rozwala skrzynie.Nie pamiętam na którym forum kiedyś czytałem ale gościu w tipie 2.7 zrobił 600Nm.Nie wiem ile czasu latał ale jest to możliwe.
340KM i 500NM :)

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 14 sty 2014, 09:44

10k to żaden wynik :( jak dojedziesz 100k to pogadamy - to primo, secundo - samo posiadanie 500Nm nie powoduje zmęczenia konwertera, konwerter zmęczy regularne korzystanie z tychże parametrów.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 14 sty 2014, 11:12

Wydzieliłem jako osobny temat, żeby nie zaśmiecać głównego tematu, bo zrobił się spoty OT.

Awatar użytkownika
Miichaell
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 13 sty 2014, 00:18
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: Miichaell » 17 lut 2014, 16:31

metyoo pisze:
Miichaell pisze:Czy ma znaczenie w przypadku 2,7 z jakiego oznaczenia silnika pochodzi turbina ? np. w silniku BES zamontuje się lewą turbinę z ARE, a prawą z AZA lub APB , bądź AJK (230KM) i odwrotnie itd.
Wątpię, żeby była jakakolwiek różnica. Słabsze wersje różnią się minimalnie osprzętem, ale suszary są takie same. ARE od BES różni jedynie norma emisji spalin.
Po dłużej przygodzie z tym tematem :| Wszem i wobec informuje, że jest różnica w turbinach !!
Otóż, fakt jest taki, że różnią się korpusem (muszlą) wydechową. W BES sonda jest w tym korpusie, a wygląd jej (ta część z śrubami) jest w kształcie KWADRATU.

W ARE, które kupiłem aby zamienić te co miałem.. się okazało, że sonda jest poza tym korpusem, a wygląd korpusu przypomina romb.

PODSUMOWUJĄC : turbiny są takie same, ale ta różnica powoduje, że nie da się zamontować turbiny z innego oznaczenia silnika, ponieważ po pierwsze trzeba by było dorabiać flansze, aby mocowanie pasowało, a po drugie różni się również cała rura dolotowa do katalizatora, a że jest mało miejsca nie ma tolerancji na najmniejszą różnice od tego co ma być.
** Michael **

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja