Kilka pytań dot. skrzyni biegów.
Kilka pytań dot. skrzyni biegów.
--> Podobno automatyczna skrzynia w 2,7 jest taka sama jak w 4.2, więc nie będzie żadnego obciążenia/problemu dla skrzyni ale nie wiem czy to prawda !
Ostatnio zmieniony 14 sty 2014, 11:11 przez Miichaell, łącznie zmieniany 1 raz.
** Michael **
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Rocznik: 1993
- Moje auto: S4 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
Wątpię, żeby była jakakolwiek różnica. Słabsze wersje różnią się minimalnie osprzętem, ale suszary są takie same. ARE od BES różni jedynie norma emisji spalin.Miichaell pisze:Czy ma znaczenie w przypadku 2,7 z jakiego oznaczenia silnika pochodzi turbina ? np. w silniku BES zamontuje się lewą turbinę z ARE, a prawą z AZA lub APB , bądź AJK (230KM) i odwrotnie itd.
Są, ale tak naprawdę nie wiadomo co ci ktoś da do wlutowania, z resztą to jest ingerencja w elektronikę ECU, takie rzeczy robi się za pomocą kabla.Miichaell pisze:Słyszałem, że są takie CZIP'y do wlutowania, które poprawiają parametry silnika i z 250 KM, można zrobić 300 KM,
Skrzynie są takie same w przypadku A6 2.7T i 4.2, natomiast S6 ma inna skrzynię.Miichaell pisze:Podobno automatyczna skrzynia w 2,7 jest taka sama jak w 4.2
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Fachowiec od turbin musi napewno wyregulować bajpas na takie ciśnienie otwarcia jak twoje stare. Nie może być najmniejszego uszkodzenia lopatki a jak coś zauważyłeś do wymiany od razu koło kompresji
Ja być moze dziś juz bede miał naprawione sprężarki. Mam nadzieje,że na jakiś dobrych częsciach. Na ebay można znaleśc wywazony korpus k03 za 400zł. Co do jakiegoś chip jezeli nie choodzi o profesjonalną firmę to tylko klon z takiego samego auta i sterownika wchodzi w grę jeżeli nie chcesz stopic tłoków . Pozdro

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
HmmMazdomania pisze:hmmmm
metyoo pisze:Skrzynie są takie same w przypadku A6 2.7T i 4.2, natomiast S6 ma inna skrzynięZ tego pamiętam to w 4.2 jest 5HP24, a w 2.7T jest 5HP19.Zagór pisze:Do A6 4.2/S6/RS6 pakowali tylko 5HP24 w zależności od typu silnika były wkładane różne konwertery.


** Michael **
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 230
- Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Panowie,ja przy tiptronicu mam 500Nm i 340 kucy,to nie zabuja skrzyni,Zero szarpania i przeciągania,a zrobiłem już na tych parametrach około 10000 km. 300 koni dla tej skrzyni to nic ,to nie multitronic w którym dodanie 50Nm rozwala skrzynie.Nie pamiętam na którym forum kiedyś czytałem ale gościu w tipie 2.7 zrobił 600Nm.Nie wiem ile czasu latał ale jest to możliwe.
340KM i 500NM 

Po dłużej przygodzie z tym tematemmetyoo pisze:Wątpię, żeby była jakakolwiek różnica. Słabsze wersje różnią się minimalnie osprzętem, ale suszary są takie same. ARE od BES różni jedynie norma emisji spalin.Miichaell pisze:Czy ma znaczenie w przypadku 2,7 z jakiego oznaczenia silnika pochodzi turbina ? np. w silniku BES zamontuje się lewą turbinę z ARE, a prawą z AZA lub APB , bądź AJK (230KM) i odwrotnie itd.


Otóż, fakt jest taki, że różnią się korpusem (muszlą) wydechową. W BES sonda jest w tym korpusie, a wygląd jej (ta część z śrubami) jest w kształcie KWADRATU.
W ARE, które kupiłem aby zamienić te co miałem.. się okazało, że sonda jest poza tym korpusem, a wygląd korpusu przypomina romb.
PODSUMOWUJĄC : turbiny są takie same, ale ta różnica powoduje, że nie da się zamontować turbiny z innego oznaczenia silnika, ponieważ po pierwsze trzeba by było dorabiać flansze, aby mocowanie pasowało, a po drugie różni się również cała rura dolotowa do katalizatora, a że jest mało miejsca nie ma tolerancji na najmniejszą różnice od tego co ma być.
** Michael **