Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Nietypowe zdarzenie prośba o rade

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
kobrettti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 24 sty 2013, 14:12
Lokalizacja: cieszyn

Nietypowe zdarzenie prośba o rade

Post autor: kobrettti » 03 sty 2014, 08:19

Witam serdecznie postaram sie opisać mój przypadek w kilku krokach


Oddałem audi 2.5 tdi 180 km 325000km do mechanika na wymianę caluśkiego rozrządu {wszystkie rolki napinacze co tylko sie da},po rozbiórce stwierdzono że były popękane dzwignie 4 zaworów i \że 2 fałki są inne czyli jakiś głupek założył dość ze tanie wałki to jeszcze z modelu wyżej te z dziurami a nie pełne ,wiec padło na wymianę ok znalazł mechanik u kolegi idealne wałeczki jeszcze oryginalne za 500zł wiec mówię ok ,jak to wszystko wymienił poskładał doł mi samochód.

wiec gdy odebrałem samochód pojechałem nim dosłownie 30 km samochód chodził dobrze lecz wróciłem do niego ponieważ myślałem że olej kapie okazało sie że turbo od zawsze biło 1.5 bara i że ma przewód podciśnienia walniety no to wymiana i teraz biło 2.5 .2.7 samochód chodził ogniem ale przejechałem tak mo\że z 10 km do domu rano zapaliwszy motor chodził jak stary traktor i o dziwo gdy nacisnąłem na wsteczny i cegła na gaz to nic tylko niskie oproty i ledwo cofał na obrotach niskich lecz dy włożyłem "d" to samochód ruszał z 4 sek opuznieniem ale jak sie zagrzał wszystko sie ustatkowało pojechałem z 30 km i nawed dzwoniłem do mechanika ,ble ble dalej w sumie zrobiłem ze 40 km oznaki

po wymianie

-reakcja na gaz 3 do 4 sek
-na zimnym klepanie w silniku
-i co dziwne dziwne szarpanie w przedziale 1200 do 1900 obr ustawało pow 2000 {szarpanie jak by sprzęgło slizgało i łapało
-moc raczej dobra
-dymił mocno

przed wymianą

-siła słaba lecz znośna wina turbo
-jazda płynna bez szarpnieć
-zuzycie paliwa na poziomie 7-8l
-dymienie brak

a teraz finał
w wigilijny wieczór jazda 10 km i rąbniecie w silniku i koniec ble ble dalej po rozbiurce silnika wczoraj okazało sie że
-lewy cylinder przeskoczony o 1 ząbek paski sztywne
-wypadniemy zawór wbił sie w tłok i zrobił spustoszenie

moje pytanie
czy to wina mechanika co mógł zle zrobić czy zawór mógł sam od siebie ulecieć tak nagle ,co mógł spieprzyć zapłaciłem 4500zł i to mnie boli mechanik dobry kolega starał sie zrobić dobrze lecz ludzie też sie mylą wiec pytam was fachowców pomóżcie mogę włożyc jeszcze 5000 w dół ale co remontować cały silnik jakie elementy nowe i co i jak czy jak sam juz nie wiem ręce mi opadły

dziękuje wszystkim za pomoc prosze o fachowe podpowiedzi nie domysły :)

Awatar użytkownika
ancek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 262
Rejestracja: 29 lip 2010, 18:24
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: ancek » 03 sty 2014, 11:39

może i mechanik coś źle zrobił, ale powiedz mi po kiego grzyba bujałeś się autem, skoro widziałeś, że coś się dzieje?
Trzeba było wracac do mechanika jak bumerang.
Obrazek
141PS /326Nm

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 03 sty 2014, 12:31

ancek pisze:może i mechanik coś źle zrobił, ale powiedz mi po kiego grzyba bujałeś się autem, skoro widziałeś, że coś się dzieje?
Trzeba było wracac do mechanika jak bumerang.
Miałem pytać o to samo... to przecież proszenie się o kłopoty... <mysli>

marcinacm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 250
Rejestracja: 05 paź 2013, 11:16
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: marcinacm » 03 sty 2014, 15:09

Zgadzam się jeśli coś się dzieje nie tak wracasz do gościa niech to poprawia
Jak kierowca dba o samochód , tak samochód dba o kierowcę

kobrettti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 24 sty 2013, 14:12
Lokalizacja: cieszyn

Post autor: kobrettti » 03 sty 2014, 17:55

marcinacm pisze:Zgadzam się jeśli coś się dzieje nie tak wracasz do gościa niech to poprawia

Panowie macie racje ale juz po ptokach ,pytanie do maniaków marki i ludzi mądrzejszych ode mnie czy

-robić silnik i wyłożyc jeszcze z 6000zł

lub czy kupić za 11000 taką samą i jeździć a ta na cześci prosze o przemyślane wypowiedzi :)

to jest pytanie silnik wyjdzie 11000 i nie wiadomo czy sie nie rozpadnie znowu ahhhhhhhhhhhh

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 03 sty 2014, 17:57

kobrettti, napisz mi na PW u kogo robiłeś silnik? <okok>
Warsztat, naprawy Audi A6.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 03 sty 2014, 17:59

chyba nie o takie porady koledze chodziło, pewnie sam wie że dał ciała. nie wiem jak bardzo kolego kobretti jesteś przywiązany do motoru 2,5 ale ja wolałbym zamiast remontu kupić angola 1,9 i zrobić przekładkę, zostanie sporo zapasowych części na wymianę ew. na handel

kobrettti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 24 sty 2013, 14:12
Lokalizacja: cieszyn

Post autor: kobrettti » 03 sty 2014, 20:00

grzałka pisze:chyba nie o takie porady koledze chodziło, pewnie sam wie że dał ciała. nie wiem jak bardzo kolego kobretti jesteś przywiązany do motoru 2,5 ale ja wolałbym zamiast remontu kupić angola 1,9 i zrobić przekładkę, zostanie sporo zapasowych części na wymianę ew. na handel
a ie lepiej kupić 1.9 w polsce wiesz ja nie mam czasu na to tylko mam teraz rozterke co robic jutro jade oglądać do cieszyna auto

[ Dodano: 2014-01-03, 20:18 ]
Prosze poradźcie mi na co zwracać szczególną uwage przy kupnie 2.5 tdi miałem taka ale wole posłuchać fachowców ,człowiek uczy sie całe życie

juro chce obejrzeć tą
http://otomoto.pl/audi-a6-avant-C31754227.html

Krzysieksle
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 04 sty 2011, 14:26
Lokalizacja: Tilburg

Post autor: Krzysieksle » 03 sty 2014, 22:35

Po przeglądnięciu fotek nie jestem w stanie stwierdzić niczego konkretnego autku prócz tego ze na pewno było w nim grzebane i teraz jest pytanie do ciebie czy chcesz się w takie coś bawić. Kierownica z S co może oznaczać że użytkownik samochodu lubił sportowego ducha <lol> pyzatym nie jestem pewien aczkolwiek chyba w tych latach pokrywa silnika też była inna. Po tym można powiedzieć że te autko było pewnego rodzaju zabawką dla osoby posiadającej a czy to dobrze czy źle t już sam musisz stwierdzić. Ja np. swoich zabawek nie sprzedaje mimo iż też się na nie dość dobrze wykosztowałem (naprawy, odnawiania itp.) i nadal nie jest jak być powinno.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 04 sty 2014, 00:38

kobrettti pisze: a ie lepiej kupić 1.9 w polsce
nie wiem czy lepiej, ale na pewno angola kupisz dużo taniej, u handlarza dostaniesz za 4-5 tysi. a jak sam poszukasz to możesz pewnie kupić jeszcze taniej. do tego z 1,9 nie będziesz miał kłopotu z późniejszą odsprzedażą jak w przypadku silnika 2,5.
a i nie musisz się tak o ten silnik obawiać.
zawsze zamiast kupować całe auto możesz kupić sam motor, na pewno wyjdzie taniej. a jeśli koniecznie chcesz nowe auto to nie lepiej rozejrzeć się za innym silnikiem?

arri
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 11 paź 2012, 20:08
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: arri » 04 sty 2014, 23:03

kobrettti pisze:
marcinacm pisze:Zgadzam się jeśli coś się dzieje nie tak wracasz do gościa niech to poprawia

Panowie macie racje ale juz po ptokach ,pytanie do maniaków marki i ludzi mądrzejszych ode mnie czy

-robić silnik i wyłożyc jeszcze z 6000zł

lub czy kupić za 11000 taką samą i jeździć a ta na cześci prosze o przemyślane wypowiedzi :)

to jest pytanie silnik wyjdzie 11000 i nie wiadomo czy sie nie rozpadnie znowu ahhhhhhhhhhhh
No ja bym obstawiał "ROBIć" bo każdy 2,5 TDI w naszym (i nie tylko) kraju to totalne niezadbane (droga eksploatacja) V6, które fajne są póki chodzą :/

Ja osobiście miałem kolego ten sam problem i kupiłem za 1200 zł goły słupek V6 (AKE) i przezbroiłem go sobie (przy okazji regeneracja alternatora, rozrusznika itp itd... i całościowo wyszło mnie to około 3000 zł z tym że śrubki itp dawałem nowe

co do rozrządu to kupił bym tylko nowy pasek na wałki i całą resztę przełożyć - takie moje zdanie :)

Sam teraz się biję z myślą czy mojej nie sprzedać a została mi do roboty jeszcze "tylko" pompa bo wtryski itp. mam po regeneracji w BS. a za 11 tys to niestety te auta to wielka loteria :/

[ Dodano: 2014-01-04, 23:07 ]
kobrettti pisze: sam od siebie ulecieć tak nagle
Może tak nagle - odpowiada za to warsztat gdzie była oddana głowica (o ile była oddana do roboty). Widziałem takie ze trzy i zawsze jak taką głowicę miałem w ręce to młotek i je testowałem :D w moim 2 opelku od 3 lat są po regeneracji na miejscu :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja