[AKE 2.5 TDI 180 KM]Wyciek oleju z silnika zdjęcie
[AKE 2.5 TDI 180 KM]Wyciek oleju z silnika zdjęcie
Witam
Wycieka mi mocno olej ,1 litr na tydzien trzeba dolać,w miejscu gdzie jest alternator, odma wymieniona 130 tys km temu , stan licznika 375 tys,zrobilem zdjecia,mam rozebrany silnik do polowy i wynika z tego ze bede musial rozebrac dalej, bo cieknie albo z gornej miski lub uszczelki ktoraj jest pod kolnierzem uszczelniajcym na wale.Bylem w serwisie i chce zamowic uczelki misek olejowych, a tam słysze ze w AKE nie ma uszczelek tylko jest pasta uszczelniająca 90 gram za 75 zł,ktos sie orientuje w temacie.Jeszcze to nie jest rozkrecone wiec nie wiem czy sa uszczelki czy nie.Chciałem zebyscie spojrzeli na zdjecia czy to leci z gornej miski czy tylko z uszczelki kolnierza uszczeniającego, moze nie trzeba zdejmowac misek?W miejscu gdzie leci olej jest wymyte z brudu,zaznaczone na czerwono.
Wycieka mi mocno olej ,1 litr na tydzien trzeba dolać,w miejscu gdzie jest alternator, odma wymieniona 130 tys km temu , stan licznika 375 tys,zrobilem zdjecia,mam rozebrany silnik do polowy i wynika z tego ze bede musial rozebrac dalej, bo cieknie albo z gornej miski lub uszczelki ktoraj jest pod kolnierzem uszczelniajcym na wale.Bylem w serwisie i chce zamowic uczelki misek olejowych, a tam słysze ze w AKE nie ma uszczelek tylko jest pasta uszczelniająca 90 gram za 75 zł,ktos sie orientuje w temacie.Jeszcze to nie jest rozkrecone wiec nie wiem czy sa uszczelki czy nie.Chciałem zebyscie spojrzeli na zdjecia czy to leci z gornej miski czy tylko z uszczelki kolnierza uszczeniającego, moze nie trzeba zdejmowac misek?W miejscu gdzie leci olej jest wymyte z brudu,zaznaczone na czerwono.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Audi 100 2.3E 136 PS NF było, Audi 100 2.8E Quattro 174 PS AAH było ,Audi A6 2.5 TDi Quattro 179 PS AKE jest
- Jarecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 896
- Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
- Imię: Henryk
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Silesia
- Kontakt:
misiuro, poczytaj
viewtopic.php?p=486458

Witam
Jednak zdecydowałem sie wymienic uszczelki pod miskami i dobrze zrobiłem bo po zdjeciu dolnej miski okazało sie łancuch pompy oleju jest luźny i wytarł prowadnice przyczepioną do miski ,kupuje nowy łańcuch , napinacz łańcucha, dwie prowadnice i jakis kołek .Ktoś przerabiał juz temat łańcucha pompy oleju w 2.5 tdi?
Nie wiem czy powinienem wymienic tez zębatki?Dzieki Jarecki za link miałem wczesniej ten sam temat, ale zniknął po zmianie skryptu forum.Wymieniam tez uszczelke kolo chlodniczki oleju pod pompą wspomagania tez cieknie,troche sie tego znowu nazbierało ,łańcuch dodatkowo.
Jednak zdecydowałem sie wymienic uszczelki pod miskami i dobrze zrobiłem bo po zdjeciu dolnej miski okazało sie łancuch pompy oleju jest luźny i wytarł prowadnice przyczepioną do miski ,kupuje nowy łańcuch , napinacz łańcucha, dwie prowadnice i jakis kołek .Ktoś przerabiał juz temat łańcucha pompy oleju w 2.5 tdi?
Nie wiem czy powinienem wymienic tez zębatki?Dzieki Jarecki za link miałem wczesniej ten sam temat, ale zniknął po zmianie skryptu forum.Wymieniam tez uszczelke kolo chlodniczki oleju pod pompą wspomagania tez cieknie,troche sie tego znowu nazbierało ,łańcuch dodatkowo.
Audi 100 2.3E 136 PS NF było, Audi 100 2.8E Quattro 174 PS AAH było ,Audi A6 2.5 TDi Quattro 179 PS AKE jest
Witamwitam.
tak na boku sprawy.
sprawdzałes dekle? i te pół ksiezyce zaslepki wałków gumowe co uszczelniaja?
moze i tak przeciekac bo miałem podobnie. na zdjeciach widac ze góra tez nie jest zbyt sucha.
pozdr.
Wymieniłem uszczelki pokryw zaworów jako pierwsze i pół ksieżycowe zaślepki były w komplecie.Nowe dalismy dodatkowo na mase uszczelniającą.Stare uszczelki były jak plastik.Jednak nie pomogło dlatego rozbieraliśmy dalej.Pozdrowienia.
Audi 100 2.3E 136 PS NF było, Audi 100 2.8E Quattro 174 PS AAH było ,Audi A6 2.5 TDi Quattro 179 PS AKE jest
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 93
- Rejestracja: 22 paź 2012, 21:14
- Lokalizacja: lubliniec
Też tak sądze,ze to tylko cieknie z pod kołnierza uszczeniającego, metalowa uszczelka tam jest,ale po zdjeciu dolnej miski ,wyszło że łańcuch jest luźny i wytarł listwe w misce, takze musze wymienić jeszcze łańcuch ,napinacz,zacisk,listwe, 4 zebatki---serwis
Audi 100 2.3E 136 PS NF było, Audi 100 2.8E Quattro 174 PS AAH było ,Audi A6 2.5 TDi Quattro 179 PS AKE jest
Witam...
Cały proces wymiany uszczelki oraz łańcuszka napędu pompy oleju jest opisany w elsie jasno i czytelnie. trzeba uważać żeby nic się nie poprzestawiało bo będzie rzucać motorem jak żydem po pustym sklepie (sam to przerabiałem
) co do wycieku to miałem podobny problem z tym że u mnie zachlapany przód motoru i cienka stróżka sącząca się od środka koła wału po misce i kap kap kap....wrrrrrrr wszędzie gdzie stanąłem plama i wstyd się przyznawać że to moje...Trochę zabawy parę litrów benzynki do mycia nowa uszelka zimering na wał i po klopocie... 
ÂŻyczę powodzenia w operacji
Cały proces wymiany uszczelki oraz łańcuszka napędu pompy oleju jest opisany w elsie jasno i czytelnie. trzeba uważać żeby nic się nie poprzestawiało bo będzie rzucać motorem jak żydem po pustym sklepie (sam to przerabiałem


ÂŻyczę powodzenia w operacji
Cześć
Dokładnie jak piszesz, trzeba dobrze ustawić wałek równoważny,pod łbem śruby mocującej koło zębate łańcucha jest dziurka, to jest taki bloker gdzie wkladasz np. wiertło i według tego mus być to skręcone.Mój Audi też wszędzie znaczył teren,teraz już chyba przestanie.
Dokładnie jak piszesz, trzeba dobrze ustawić wałek równoważny,pod łbem śruby mocującej koło zębate łańcucha jest dziurka, to jest taki bloker gdzie wkladasz np. wiertło i według tego mus być to skręcone.Mój Audi też wszędzie znaczył teren,teraz już chyba przestanie.
Audi 100 2.3E 136 PS NF było, Audi 100 2.8E Quattro 174 PS AAH było ,Audi A6 2.5 TDi Quattro 179 PS AKE jest