Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AKE 2.5 TDI 180 KM]Wyciek oleju z silnika zdjęcie

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
misiuro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 04 gru 2013, 18:28
Lokalizacja: GDAŃSK

[AKE 2.5 TDI 180 KM]Wyciek oleju z silnika zdjęcie

Post autor: misiuro » 27 gru 2013, 18:54

Witam

Wycieka mi mocno olej ,1 litr na tydzien trzeba dolać,w miejscu gdzie jest alternator, odma wymieniona 130 tys km temu , stan licznika 375 tys,zrobilem zdjecia,mam rozebrany silnik do polowy i wynika z tego ze bede musial rozebrac dalej, bo cieknie albo z gornej miski lub uszczelki ktoraj jest pod kolnierzem uszczelniajcym na wale.Bylem w serwisie i chce zamowic uczelki misek olejowych, a tam słysze ze w AKE nie ma uszczelek tylko jest pasta uszczelniająca 90 gram za 75 zł,ktos sie orientuje w temacie.Jeszcze to nie jest rozkrecone wiec nie wiem czy sa uszczelki czy nie.Chciałem zebyscie spojrzeli na zdjecia czy to leci z gornej miski czy tylko z uszczelki kolnierza uszczeniającego, moze nie trzeba zdejmowac misek?W miejscu gdzie leci olej jest wymyte z brudu,zaznaczone na czerwono.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Audi 100 2.3E 136 PS NF było, Audi 100 2.8E Quattro 174 PS AAH było ,Audi A6 2.5 TDi Quattro 179 PS AKE jest

quatro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 27 gru 2009, 19:46
Lokalizacja: warszawa

Post autor: quatro » 27 gru 2013, 20:07

dobrze powiedzieli w serwisie,miski skręca się na pastę,sam to przerabiałem,nie ździw się że pasta jest białego koloru

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 27 gru 2013, 20:28

misiuro, poczytaj <okok> viewtopic.php?p=486458

misiuro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 04 gru 2013, 18:28
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: misiuro » 27 gru 2013, 21:03

Witam

Jednak zdecydowałem sie wymienic uszczelki pod miskami i dobrze zrobiłem bo po zdjeciu dolnej miski okazało sie łancuch pompy oleju jest luźny i wytarł prowadnice przyczepioną do miski ,kupuje nowy łańcuch , napinacz łańcucha, dwie prowadnice i jakis kołek .Ktoś przerabiał juz temat łańcucha pompy oleju w 2.5 tdi?
Nie wiem czy powinienem wymienic tez zębatki?Dzieki Jarecki za link miałem wczesniej ten sam temat, ale zniknął po zmianie skryptu forum.Wymieniam tez uszczelke kolo chlodniczki oleju pod pompą wspomagania tez cieknie,troche sie tego znowu nazbierało ,łańcuch dodatkowo.
Audi 100 2.3E 136 PS NF było, Audi 100 2.8E Quattro 174 PS AAH było ,Audi A6 2.5 TDi Quattro 179 PS AKE jest

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 28 gru 2013, 09:46

misiuro pisze:Ktoś przerabiał juz temat łańcucha pompy oleju w 2.5 tdi?
cos gdzies kiedys czytalem ze trzeba to dobrze ustawic albo cos w tym stylu bo pozniej trzesie silnikiem , poczekaj na wypowiedzi innych albo poszukaj jeszcze w googlach :)

miki7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 09 gru 2012, 15:34
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: miki7 » 28 gru 2013, 17:10

witam.
tak na boku sprawy.
sprawdzałes dekle? i te pół ksiezyce zaslepki wałków gumowe co uszczelniaja?
moze i tak przeciekac bo miałem podobnie. na zdjeciach widac ze góra tez nie jest zbyt sucha.
pozdr.

misiuro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 04 gru 2013, 18:28
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: misiuro » 28 gru 2013, 19:04

witam.
tak na boku sprawy.
sprawdzałes dekle? i te pół ksiezyce zaslepki wałków gumowe co uszczelniaja?
moze i tak przeciekac bo miałem podobnie. na zdjeciach widac ze góra tez nie jest zbyt sucha.
pozdr.
Witam
Wymieniłem uszczelki pokryw zaworów jako pierwsze i pół ksieżycowe zaślepki były w komplecie.Nowe dalismy dodatkowo na mase uszczelniającą.Stare uszczelki były jak plastik.Jednak nie pomogło dlatego rozbieraliśmy dalej.Pozdrowienia.
Audi 100 2.3E 136 PS NF było, Audi 100 2.8E Quattro 174 PS AAH było ,Audi A6 2.5 TDi Quattro 179 PS AKE jest

maudi25tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 22 paź 2012, 21:14
Lokalizacja: lubliniec

Post autor: maudi25tdi » 31 gru 2013, 15:45

Kolego cieknie ci z uszczelki z pod dekla gdzie jest łożysko wału jest to metalowa uszczelka 059103161c lepiej dopasować po numerze Vin jeszcze kup sobie uszczelniacz wału 38x48x10 ale to możesz kupić poza serwisem z elringa bo to będzie o połowę tańsze .

misiuro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 04 gru 2013, 18:28
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: misiuro » 31 gru 2013, 18:16

Też tak sądze,ze to tylko cieknie z pod kołnierza uszczeniającego, metalowa uszczelka tam jest,ale po zdjeciu dolnej miski ,wyszło że łańcuch jest luźny i wytarł listwe w misce, takze musze wymienić jeszcze łańcuch ,napinacz,zacisk,listwe, 4 zebatki---serwis
Audi 100 2.3E 136 PS NF było, Audi 100 2.8E Quattro 174 PS AAH było ,Audi A6 2.5 TDi Quattro 179 PS AKE jest

Ciacho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 11 cze 2012, 13:15
Lokalizacja: Łowin/Bydgoszcz

Post autor: Ciacho » 07 sty 2014, 15:21

Witam...
Cały proces wymiany uszczelki oraz łańcuszka napędu pompy oleju jest opisany w elsie jasno i czytelnie. trzeba uważać żeby nic się nie poprzestawiało bo będzie rzucać motorem jak żydem po pustym sklepie (sam to przerabiałem :/ ) co do wycieku to miałem podobny problem z tym że u mnie zachlapany przód motoru i cienka stróżka sącząca się od środka koła wału po misce i kap kap kap....wrrrrrrr wszędzie gdzie stanąłem plama i wstyd się przyznawać że to moje...Trochę zabawy parę litrów benzynki do mycia nowa uszelka zimering na wał i po klopocie... :)
ÂŻyczę powodzenia w operacji

misiuro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 04 gru 2013, 18:28
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: misiuro » 07 sty 2014, 20:46

Cześć
Dokładnie jak piszesz, trzeba dobrze ustawić wałek równoważny,pod łbem śruby mocującej koło zębate łańcucha jest dziurka, to jest taki bloker gdzie wkladasz np. wiertło i według tego mus być to skręcone.Mój Audi też wszędzie znaczył teren,teraz już chyba przestanie.
Audi 100 2.3E 136 PS NF było, Audi 100 2.8E Quattro 174 PS AAH było ,Audi A6 2.5 TDi Quattro 179 PS AKE jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja