Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Od 3000 obr.powoli wchodzi na obroty.Prosze o pomoc

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
sisco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 29 gru 2008, 14:55
Lokalizacja: Głogów

[A6 C5] Od 3000 obr.powoli wchodzi na obroty.Prosze o pomoc

Post autor: sisco » 30 gru 2008, 18:00

Witam.Mam taki problem z moim autkiem ze od 3000 obr. powoli wchodzi na wyzsze obroty i jest w tym momencie slaby a na dodatek nie chce zmienic biegu. Musze ujac lekko noge z gazu to przelaczy.Ewentualnie jak zmienie bieg sam na wyzszy to naturalnie maleja obroty i auto ciagnie normalnie dalej. i tak dalej az do piatego biegu.
Nie bylem jeszcze w profesjonalnym serwisie.Kolega mi sie podpinal laptopem i wyszedl blad 575.

Do tego wszystkiego skrzynia dziwnie zmienia biegi.Tak jakby na dwa razy.Takie przeciaganie jakby bylo.

Czy ktos moze wie cos na ten temat i moglby mi cos doradzic ? oczywiscie poza tym ze musze pojechac na serwis.

Moje autko to : a6 1999r 2.5 tdi 150 km tiptronik quattro.

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 30 gru 2008, 18:13

Błąd ten oznacza "Ciśnienie w przewodzie dolotowym, różnca doregulowania".

Silnik przeszedł w tryb awaryjny, powodem moga być zapieczone kierownice w turbospręzarce przez co turbo daje za dużo powietrza i komputer wchodzi w tryb awaryjny.

Ja mam to samo kiedyś dało się jechać do 180 km/h i później brak mocy teraz już przy 100 łapie tryb awaryjny :/ Po nowym roku może wreszcie uda mi się wyjąć i wyczyścić turbo a zabieralem się d tego chyba z 6 razy :evil: .

Problem ten znika gdy zgasimy i odpalimy ponownie silnik ale tylko do chwili gdy przekroczymy znowu tę granicę obrotów, przy której łapie tryb awaryjny :/

Chociaż może być także, że zaworek N75 niedomaga lub nieszczelność w podciśnieniu.


Tu masz trochę lektury i poczytaj sobie to ci się rozjaśni sytuacja ;-)

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1091794-30.html

http://s114.photobucket.com/albums/n267 ... sprezarka/
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

sisco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 29 gru 2008, 14:55
Lokalizacja: Głogów

Post autor: sisco » 30 gru 2008, 19:56

A mozna jakos sprawdzic samemu czy zaworek n75 jest sprawny ?

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 30 gru 2008, 20:49

sisco pisze:A mozna jakos sprawdzic samemu czy zaworek n75 jest sprawny ?
Tak, można. W komorze silnikowej masz zaworek N75 i bliźniaczy N18, który znajduje sie przy zaworze recyrkulacji spalin ERG. Wystarczy te zaworki zamienić ze sobą miejscami i wtedy autko może być bardziej mułowate i jeśli to jest wina niesprawnego N75 to na podmienionych zaworkach w całym zakresie prędkości nie powinien łapać trybu awaryjnego.

Sprawdź jeszcze czy wszystkie wężyki są całe, czasami mogą się wydawać na pierwszy rzut oka że są OK ale czasami bywa, że pod tym oplotem wężyk może być zwyczajnie przerwany/przetarty.

Nie wiem dokładnie gdzie w 2,5 jest zaworek od ERG ale w 1,9 mieści się on przy ściance grodziowej silnika z wnętrzem kabiny. Jest on tak zamocowany, że po otwarciu maski prawie go nie widać, trzeba się przybliżyć bliżej szyby i wtedy zerknąć na tą grubą plastikową rurę doprowadzająca powietrze od intercollera do kolektora ssącego. Zaworek N75 ma biały :odwłok" a zaworek N18 (ten od ERG) ma czarny "odwłok".

Tak wygląda N75:
http://www.tdiparts.com/catalog/images/ ... 5valve.jpg

Tak wygląda N18:
http://www.tdiparts.com/catalog/images/ ... _valve.jpg
jak widać różnią się tylko kolorem odwłoku ale może i czymś jeszcze... :->

W 1,9 TDI te zaworki znajdują się tu: ( N18 zaraz pod tą grubą rurą, N75 mniej wiecej na wysokości środka chłodnicy)

Obrazek

Niech ktoś kto ma 2,5 TDI lepiej Cię naprowadzi gdzie szukac tych zaworków bo ja mam tylko 1,9 i nie orientuje sie gdzie mogą być w 2,5 TDI :-P
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

sisco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 29 gru 2008, 14:55
Lokalizacja: Głogów

Post autor: sisco » 30 gru 2008, 21:01

Dziekuje za pomoc.
Troche poczytalem.Zlokalizowalem te zaworki i nawet je zamienilem miejscami ale to nic nie dalo.Auto sie zachowywalo tak jak poprzednio.

[ Dodano: 2008-12-30, 21:05 ]
a jeszcze pytanko.jesli przechodzi w tryb awaryjny to czy komputer zasygnalizuje mi to na desce rozdzielczej ?

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 30 gru 2008, 21:06

sisco pisze:Dziekuje za pomoc.
Troche poczytalem.Zlokalizowalem te zaworki i nawet je zamienilem miejscami ale to nic nie dalo.Auto sie zachowywalo tak jak poprzednio.
No to albo masz zapieczone kierownice w spręzarce albo masz gdzieś nieszczelność w przewodziakch podciśnienia lub nieszczelnośc w dolocie (gdy jest dziura w dolocie to po depnięciu w gaz z tyłu raczej na pewno pojawi sie zasłona dymna z wydechu).

Najlepiej żebyś zrobił logi i wrzucil na Forum wtedy inni użytkownicy szybko Ci powiedzą co dolega Twojemu autku ;-)

Krąży takie fajne hasło: "póki logów nie zrobisz to wymienisz pół auta a i tak problem pozostanie" <mikołaj> Bo teraz tylko teoretyzujemy i gdybamy..... a logi prawdę Ci powiedzą co dolega twemu autku :mrgreen:

[ Dodano: 2008-12-30, 21:27 ]
sisco pisze: [ Dodano: 2008-12-30, 21:05 ]
a jeszcze pytanko.jesli przechodzi w tryb awaryjny to czy komputer zasygnalizuje mi to na desce rozdzielczej ?
Powinna zapalić się kontrolka "check" o ile masz taką ale ręki uciąć nie dam (u mnie nei ma tej kontrolki)
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

szef2416
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 14 gru 2008, 21:22
Lokalizacja: Drawsko

Post autor: szef2416 » 30 gru 2008, 22:46

witam
sprawdz przewody od pocisnienia

teko-2008
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 06 lip 2008, 22:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: teko-2008 » 31 gru 2008, 09:36

Jeżeli masz zapieczone kierownice lub niesprawny układ sterujący to może tymczasowo dałoby się zastosowac viewtopic.php?t=2020 (sprawdzone - pomaga w wielu wypadkach przeładowywania i błędzie 575) tylko nie wiem jaki jest przy twoim silniku dostęp pod maską. Pozdrawiam teko

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 31 gru 2008, 15:33

tu masz fajnie opisane i zilustrowane krok po kroku jak sie czyści turbo w 2,5 TDI 150KM ;-)

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 40#1060640

:D
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

sisco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 29 gru 2008, 14:55
Lokalizacja: Głogów

Post autor: sisco » 09 sty 2009, 09:14

Witam ponownie.Na poczatku dziekuje wszystkim za pomoc.Z autkiem juz jest wszystko wporzadku.Okazalo sie ze to wina przeplywomierza.Przy okazji przeczyscilem turbo posprawdzalem wszystko i autko chodzi jak burza.
Pozdrawiam. :-)

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 09 sty 2009, 16:02

logi i wszystko bedzie jasne to tak jak dobieralibyscie sie do kobitki przez ucho :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga