[A6 C5] Od 3000 obr.powoli wchodzi na obroty.Prosze o pomoc
[A6 C5] Od 3000 obr.powoli wchodzi na obroty.Prosze o pomoc
Witam.Mam taki problem z moim autkiem ze od 3000 obr. powoli wchodzi na wyzsze obroty i jest w tym momencie slaby a na dodatek nie chce zmienic biegu. Musze ujac lekko noge z gazu to przelaczy.Ewentualnie jak zmienie bieg sam na wyzszy to naturalnie maleja obroty i auto ciagnie normalnie dalej. i tak dalej az do piatego biegu.
Nie bylem jeszcze w profesjonalnym serwisie.Kolega mi sie podpinal laptopem i wyszedl blad 575.
Do tego wszystkiego skrzynia dziwnie zmienia biegi.Tak jakby na dwa razy.Takie przeciaganie jakby bylo.
Czy ktos moze wie cos na ten temat i moglby mi cos doradzic ? oczywiscie poza tym ze musze pojechac na serwis.
Moje autko to : a6 1999r 2.5 tdi 150 km tiptronik quattro.
Nie bylem jeszcze w profesjonalnym serwisie.Kolega mi sie podpinal laptopem i wyszedl blad 575.
Do tego wszystkiego skrzynia dziwnie zmienia biegi.Tak jakby na dwa razy.Takie przeciaganie jakby bylo.
Czy ktos moze wie cos na ten temat i moglby mi cos doradzic ? oczywiscie poza tym ze musze pojechac na serwis.
Moje autko to : a6 1999r 2.5 tdi 150 km tiptronik quattro.
- eneron
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 461
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlaskie
Błąd ten oznacza "Ciśnienie w przewodzie dolotowym, różnca doregulowania".
Silnik przeszedł w tryb awaryjny, powodem moga być zapieczone kierownice w turbospręzarce przez co turbo daje za dużo powietrza i komputer wchodzi w tryb awaryjny.
Ja mam to samo kiedyś dało się jechać do 180 km/h i później brak mocy teraz już przy 100 łapie tryb awaryjny Po nowym roku może wreszcie uda mi się wyjąć i wyczyścić turbo a zabieralem się d tego chyba z 6 razy :evil: .
Problem ten znika gdy zgasimy i odpalimy ponownie silnik ale tylko do chwili gdy przekroczymy znowu tę granicę obrotów, przy której łapie tryb awaryjny
Chociaż może być także, że zaworek N75 niedomaga lub nieszczelność w podciśnieniu.
Tu masz trochę lektury i poczytaj sobie to ci się rozjaśni sytuacja
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1091794-30.html
http://s114.photobucket.com/albums/n267 ... sprezarka/
Silnik przeszedł w tryb awaryjny, powodem moga być zapieczone kierownice w turbospręzarce przez co turbo daje za dużo powietrza i komputer wchodzi w tryb awaryjny.
Ja mam to samo kiedyś dało się jechać do 180 km/h i później brak mocy teraz już przy 100 łapie tryb awaryjny Po nowym roku może wreszcie uda mi się wyjąć i wyczyścić turbo a zabieralem się d tego chyba z 6 razy :evil: .
Problem ten znika gdy zgasimy i odpalimy ponownie silnik ale tylko do chwili gdy przekroczymy znowu tę granicę obrotów, przy której łapie tryb awaryjny
Chociaż może być także, że zaworek N75 niedomaga lub nieszczelność w podciśnieniu.
Tu masz trochę lektury i poczytaj sobie to ci się rozjaśni sytuacja
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1091794-30.html
http://s114.photobucket.com/albums/n267 ... sprezarka/
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem
- eneron
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 461
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlaskie
Tak, można. W komorze silnikowej masz zaworek N75 i bliźniaczy N18, który znajduje sie przy zaworze recyrkulacji spalin ERG. Wystarczy te zaworki zamienić ze sobą miejscami i wtedy autko może być bardziej mułowate i jeśli to jest wina niesprawnego N75 to na podmienionych zaworkach w całym zakresie prędkości nie powinien łapać trybu awaryjnego.sisco pisze:A mozna jakos sprawdzic samemu czy zaworek n75 jest sprawny ?
Sprawdź jeszcze czy wszystkie wężyki są całe, czasami mogą się wydawać na pierwszy rzut oka że są OK ale czasami bywa, że pod tym oplotem wężyk może być zwyczajnie przerwany/przetarty.
Nie wiem dokładnie gdzie w 2,5 jest zaworek od ERG ale w 1,9 mieści się on przy ściance grodziowej silnika z wnętrzem kabiny. Jest on tak zamocowany, że po otwarciu maski prawie go nie widać, trzeba się przybliżyć bliżej szyby i wtedy zerknąć na tą grubą plastikową rurę doprowadzająca powietrze od intercollera do kolektora ssącego. Zaworek N75 ma biały :odwłok" a zaworek N18 (ten od ERG) ma czarny "odwłok".
Tak wygląda N75:
http://www.tdiparts.com/catalog/images/ ... 5valve.jpg
Tak wygląda N18:
http://www.tdiparts.com/catalog/images/ ... _valve.jpg
jak widać różnią się tylko kolorem odwłoku ale może i czymś jeszcze...
W 1,9 TDI te zaworki znajdują się tu: ( N18 zaraz pod tą grubą rurą, N75 mniej wiecej na wysokości środka chłodnicy)
Niech ktoś kto ma 2,5 TDI lepiej Cię naprowadzi gdzie szukac tych zaworków bo ja mam tylko 1,9 i nie orientuje sie gdzie mogą być w 2,5 TDI :-P
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem
- eneron
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 461
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlaskie
No to albo masz zapieczone kierownice w spręzarce albo masz gdzieś nieszczelność w przewodziakch podciśnienia lub nieszczelnośc w dolocie (gdy jest dziura w dolocie to po depnięciu w gaz z tyłu raczej na pewno pojawi sie zasłona dymna z wydechu).sisco pisze:Dziekuje za pomoc.
Troche poczytalem.Zlokalizowalem te zaworki i nawet je zamienilem miejscami ale to nic nie dalo.Auto sie zachowywalo tak jak poprzednio.
Najlepiej żebyś zrobił logi i wrzucil na Forum wtedy inni użytkownicy szybko Ci powiedzą co dolega Twojemu autku
Krąży takie fajne hasło: "póki logów nie zrobisz to wymienisz pół auta a i tak problem pozostanie" <mikołaj> Bo teraz tylko teoretyzujemy i gdybamy..... a logi prawdę Ci powiedzą co dolega twemu autku :mrgreen:
[ Dodano: 2008-12-30, 21:27 ]
Powinna zapalić się kontrolka "check" o ile masz taką ale ręki uciąć nie dam (u mnie nei ma tej kontrolki)sisco pisze: [ Dodano: 2008-12-30, 21:05 ]
a jeszcze pytanko.jesli przechodzi w tryb awaryjny to czy komputer zasygnalizuje mi to na desce rozdzielczej ?
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem
Jeżeli masz zapieczone kierownice lub niesprawny układ sterujący to może tymczasowo dałoby się zastosowac viewtopic.php?t=2020 (sprawdzone - pomaga w wielu wypadkach przeładowywania i błędzie 575) tylko nie wiem jaki jest przy twoim silniku dostęp pod maską. Pozdrawiam teko
- eneron
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 461
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlaskie
tu masz fajnie opisane i zilustrowane krok po kroku jak sie czyści turbo w 2,5 TDI 150KM
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 40#1060640
:D
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 40#1060640
:D
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga