Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

ślizgające się sprzęgło

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

ślizgające się sprzęgło

Post autor: jakubczyk_7 » 11 lis 2013, 19:51

Witam . Dziś zabrałem się za wymianę sprzęgła. Po zwaleniu skrzyni na dół i wyjęciu sprzęgła okazało się że mam jeszcze sporo tej powłoki ciernej na tarczy. Praktycznie jest delikatnie chudsza niż nowa. Dodam że , zabrałem się za to ponieważ ślizgało mi się sprzęgło. Zauważyłem też że mam wyciek ze skrzyni i wszędzie był olej. Przepuszczam że ten olej dostał między docisk a tarcze i dlatego się ślizgało. Czy jak wyczyszczę tą tarcze to można jej jeszcze raz użyć? Czy powodem ślizgania może być wyrobiony docisk? Pytam się ponieważ spodziewałem się że tam praktycznie nie będzie tej powłoki ciernej na tarczy . Maj jeszcze skrzynie na dole wiec wszystko mogę zrobić.

grzechu 031
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 18 mar 2012, 18:28
Lokalizacja: zielona góra

Post autor: grzechu 031 » 11 lis 2013, 19:56

tarczę bym zostawił starą jak jest jeszcze dobra ale docisk może być wypracowany i może się ślizgać tym bardziej że wszystko było zaoliwione

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 11 lis 2013, 20:11

Ale czy ta tarcza nie może jakoś nasiąknąć tym olejem i się potem znowu ślizgać?

Awatar użytkownika
maro_stg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 25 lip 2011, 23:04
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: ślizgające się sprzęgło

Post autor: maro_stg » 11 lis 2013, 20:28

jakubczyk_7 pisze:Witam . Dziś zabrałem się za wymianę sprzęgła. Po zwaleniu skrzyni na dół i wyjęciu sprzęgła okazało się że mam jeszcze sporo tej powłoki ciernej na tarczy. Praktycznie jest delikatnie chudsza niż nowa. Dodam że , zabrałem się za to ponieważ ślizgało mi się sprzęgło. Zauważyłem też że mam wyciek ze skrzyni i wszędzie był olej. Przepuszczam że ten olej dostał między docisk a tarcze i dlatego się ślizgało. Czy jak wyczyszczę tą tarcze to można jej jeszcze raz użyć? Czy powodem ślizgania może być wyrobiony docisk? Pytam się ponieważ spodziewałem się że tam praktycznie nie będzie tej powłoki ciernej na tarczy . Maj jeszcze skrzynie na dole wiec wszystko mogę zrobić.
powodem ślizgania był właśnie olej który dostał się na tarczę...
najważniejsze teraz to zlikwidować wyciek oleju, a jeśli tarcza sprzęgła dobra to zostaw tą starą
audiczek było wiele a obecnie jest:
Chrysler 300c 5,7 V8 05r

chelsea78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: chelsea78 » 12 lis 2013, 01:37

tarcza niczym nie nasiąka bo przecież nie są to elementy z gąbki, dokładnie wyczyść olej, wymień uszczelniacz wału (bo to zapewne on puszczał Ci olej) i jak masz gdzie to oddaj docisk do sprawdzenia puki masz na wierzchu wszystko

Sta6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 22 lut 2013, 11:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sta6 » 12 lis 2013, 14:56

Wątpię, czy nasączona olejem tarcza nada się jeszcze do użytku.
Więc to nieprawda, że tarcza nie chłonie płynów - miałem ostatnio w ręku taki zestaw, gdzie tarcza była nasiąknięta olejem.

Wysuszyliśmy i założyliśmy, ale zaczęła się ślizgać po 1000 KM

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 12 lis 2013, 15:36

Sta6, też tak myślę i zakupiłem nowy zestaw. Spory wydatek ale perspektywa zwalania skrzyni na dół za 1000 km nakłoniła mnie do zakupu nowego zestawu. Dzięki panowie za rady.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga