Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Zmiana silnika z AFN (AVG) na pompowtrysk 130 KM

Silniki wysokoprężne
MotoRider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 191
Rejestracja: 20 paź 2009, 23:27
Lokalizacja: Siemianowice Sląskie

Zmiana silnika z AFN (AVG) na pompowtrysk 130 KM

Post autor: MotoRider » 05 lis 2013, 18:55

Witam,
chciałem się dowiedzieć jaki byłby koszt przekładki i czy jest w tym sens najlepiej ze skrzynią na sześciostopniową jakby sie dało..

czy jest to do zrobienia w sensownych pieniądzach i czy potrzebny jest cały osprzęt nowy czy jakieś rzeczy ze starego silnika mogą zostac
Audi A6 C4 2.6 150 KM
Audi A8 D2 4.2 299 KM
Audi A6 C5 1.9tdi 110 KM aktualnie

RafiA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 15 wrz 2011, 22:55
Lokalizacja: Rypin

Re: Zmiana silnika z AFN (AVG) na pompowtrysk 130 KM

Post autor: RafiA6 » 05 lis 2013, 19:54

MotoRider pisze:Witam,
chciałem się dowiedzieć jaki byłby koszt przekładki i czy jest w tym sens najlepiej ze skrzynią na sześciostopniową jakby sie dało..

czy jest to do zrobienia w sensownych pieniądzach i czy potrzebny jest cały osprzęt nowy czy jakieś rzeczy ze starego silnika mogą zostac
kolego tanszym rozwiazaniem bedzie zmiana calego auta jak juz chcesz ten pompowtrysk? a tak z ciekawosci to z jakiego powodu ten SWAP?

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Zmiana silnika z AFN (AVG) na pompowtrysk 130 KM

Post autor: krysti » 05 lis 2013, 23:14

RafiA6 pisze:
MotoRider pisze:Witam,
chciałem się dowiedzieć jaki byłby koszt przekładki i czy jest w tym sens najlepiej ze skrzynią na sześciostopniową jakby sie dało..

czy jest to do zrobienia w sensownych pieniądzach i czy potrzebny jest cały osprzęt nowy czy jakieś rzeczy ze starego silnika mogą zostac
kolego tanszym rozwiazaniem bedzie zmiana calego auta jak juz chcesz ten pompowtrysk? a tak z ciekawosci to z jakiego powodu ten SWAP?
Pewnie większa moc :> :>
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Zmiana silnika z AFN (AVG) na pompowtrysk 130 KM

Post autor: pastaldo » 06 lis 2013, 00:12

krysti pisze:
RafiA6 pisze:
MotoRider pisze:Witam,
chciałem się dowiedzieć jaki byłby koszt przekładki i czy jest w tym sens najlepiej ze skrzynią na sześciostopniową jakby sie dało..

czy jest to do zrobienia w sensownych pieniądzach i czy potrzebny jest cały osprzęt nowy czy jakieś rzeczy ze starego silnika mogą zostac
kolego tanszym rozwiazaniem bedzie zmiana calego auta jak juz chcesz ten pompowtrysk? a tak z ciekawosci to z jakiego powodu ten SWAP?
Pewnie większa moc :> :>
Jeśli by tak było to dużo bardziej sensowne było by wymienienie turbiny na taką od 130KM zrobic program i mamy dość mocną bezawaryjna jednostkę.

MotoRider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 191
Rejestracja: 20 paź 2009, 23:27
Lokalizacja: Siemianowice Sląskie

Post autor: MotoRider » 06 lis 2013, 01:40

kilka powodów jest miedzy innymi u mnie mam pare rzeczy do zriobienia (np szklanki bo po odpaleniu na zimno klekocze przez kilka sekund) no i myslalem ze moze zamiast remontowac to lepiej znalezc cały silnik 130 w bdb stanie i zawsze bedzie wieksza moc i mozna tego afna na czesci ewentualnie sprzedac
a 130 mozna na wieksza moc jeszcze zwirusowac (150KM juz powinno fajnie jezdzic)
Audi A6 C4 2.6 150 KM
Audi A8 D2 4.2 299 KM
Audi A6 C5 1.9tdi 110 KM aktualnie

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 505
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 130TDI » 06 lis 2013, 22:43

Silnik 1.9 TDI 130 KM można śmiało podkręcić w okolice 170 KM i zaręczam że to bardzo fajnie jeździ :)

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 06 lis 2013, 22:59

moje fabryczne 105 km ma 146 i śmiga jak ta lala <okok>

RafiA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 15 wrz 2011, 22:55
Lokalizacja: Rypin

Post autor: RafiA6 » 07 lis 2013, 07:37

130TDI pisze:Silnik 1.9 TDI 130 KM można śmiało podkręcić w okolice 170 KM i zaręczam że to bardzo fajnie jeździ :)
a jak dlugo? :)

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 07 lis 2013, 10:38

RafiA6 pisze:
130TDI pisze:Silnik 1.9 TDI 130 KM można śmiało podkręcić w okolice 170 KM i zaręczam że to bardzo fajnie jeździ :)
a jak dlugo? :)
Tyle samo co kazde podkręcone. czyli Ciebie przeżyje ;p

RafiA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 15 wrz 2011, 22:55
Lokalizacja: Rypin

Post autor: RafiA6 » 07 lis 2013, 10:44

pastaldo pisze:
RafiA6 pisze:
130TDI pisze:Silnik 1.9 TDI 130 KM można śmiało podkręcić w okolice 170 KM i zaręczam że to bardzo fajnie jeździ :)
a jak dlugo? :)
Tyle samo co kazde podkręcone. czyli Ciebie przeżyje ;p
taa.. pod warunkiem ze mialbym juz 90 lat hehe, przezyje tyle samo co "podkrecony" czlowiek czyli polowe mniej, fabryka tez by tak zrobila gdyby to nie wplywalo ujemnie na trwalosc

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1358
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 07 lis 2013, 19:33

RafiA6 pisze:fabryka tez by tak zrobila gdyby to nie wplywalo ujemnie na trwalosc
W silnikach tamtych lat jest spory zapas na modyfikacje mocy - generatory zostały zaprojektowane by znieść większą moc niż im przydzielono - nie były "wyżyłowane" <okok>

scaraab
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 21 paź 2010, 12:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: scaraab » 07 lis 2013, 20:47

potwierdzam trwałość 130 na 167km: nic się u mnie nie działo przez 80tysi i wciąż nic się nie dzieje: przyjaciele teraz ją mają...
Masz pewność tego dobrego stanu silnika który nie wiadomo co i gdzie robił? I ile?
Podawanie wypłaty w wartości brutto
To jak podawanie długości członka razem z długością kręgosłupa...

RafiA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 15 wrz 2011, 22:55
Lokalizacja: Rypin

Post autor: RafiA6 » 07 lis 2013, 20:54

tomekkk1 pisze:
RafiA6 pisze:fabryka tez by tak zrobila gdyby to nie wplywalo ujemnie na trwalosc
W silnikach tamtych lat jest spory zapas na modyfikacje mocy - generatory zostały zaprojektowane by znieść większą moc niż im przydzielono - nie były "wyżyłowane" <okok>
no dokladnie tak jak piszesz tylko nie zapominaj ze silnik 1.9 poczatkowo mial 64 koniki i 75km w turbo wiec 130km to wyciagniete 100% mocy, i nikt mi nie powie ze wyciagniecie kolejnych 40KM nic nie szkodzi bo znam kikku takibch co tez mysleli ze to nic nie szkodzi

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 07 lis 2013, 21:06

Panowie każdego 1.9 tdi można zrobić program tylko nie do wszystkich taki sam.Wszystko zależy od kodów silnika niby ta sama konstrukcja ale nie do końca z jednego zrobisz 140 z innego 170 i więcej bez ingerencji w graty.Można i 200 jeśli motor się nadaje tylko to już grubsza zabawa zmiana wtrysków rezanie z turbo jak i sprzęgło.Jak będziemy pałowali auto na maxa cały czas to wiadomo i czołg kopyta wystawi.

scaraab
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 21 paź 2010, 12:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: scaraab » 07 lis 2013, 21:12

kolego ta pojemność wzięła się nie z tego że przez dwie dekady ktoś robił na tym samym bloku różne jednostki, a z uwarunkowań fiskalnych dla pojemności. 1,9 to nie ta sama konstrukcja tylko ta sama pojemność. To tak jak byś napisał że 2,0 MPI 90km z lat 80-tych i 2,0 TFSI 240km to to samo... To tylko pojemność. Dzielą je lata świetlne: materiały o innych zakresach wytrzymałości, skoki tłoka, średnice, inne korby itd itd... Popatrz na subaru imprezę/ lancery EVO: miały w latach 90 po 280km z tej pojemności a uchodzą za "niezniszczalne" jednostki. Dlaczego? Wytrzymałość materiałów się kłania i ich odpowiedni dobór. koledzy pisząc o tym że te jednostki miały zapas na większą moc nie piszą o pojemnościach ale o materiałach użytych do ich produkcji i zakresu tolerancji na moc, eksploatację itd... Dzisiejsze jednostki są produkowane na nabijanie kasy serwisom - stąd oszczędności na materiałach i dlatego obserwujemy np. obsiadające głowice, czy ich pękanie, nie trzymanie zakładanych parametrów pracy w czasie eksploatacji... Nie ma to nic wspólnego z możliwościami uzyskania mocy z danej pojemności: to jest limitowane konstrukcją i własciwościami materiałów dostepnych dzisiejszej technologii
Podawanie wypłaty w wartości brutto
To jak podawanie długości członka razem z długością kręgosłupa...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga