Witam, jestem tu nowy ,zakupilem audi A6 2.4 APS 165KM ktore przerywalo od samego poczatku, tylko przy obciazonym silniku, na biegu jalowym wkreca sie bezproblemowo tak jak trzeba , na wolnych obrotach lekko drzy, i spaliny smierdza benzyna . Po przeczytaniu kilku podobnych tematow, najpierw postawilem na wtryski. Wymontowalem wszytskie wtryski, moczylem je w spirytusie przez dobre, nastepnie kazdy z osobna podlaczylem pod zestaw zmontowany ,ktorym podawalem przez kompresor , spirytus do kazdego wtrysku i zalaczalem poprzez akumulator , kazdy wtrysk po o.k 20 razy. kazdy pracowal identycznie , w srodku jak i z zewnatrz czyste jak lza, pomierzylem tez opornosc cewek wtryskow i na kazdym byla identyczna, wiec zlozylem wszystko ,ale silnik chodzi tak jak chodzil.
Wyczytalem cos o ezektorze, wiec pospiesznie poszedlem do auta, zdemontowalem ustrojstwo ale okazal sie byc czysty i z przelotem tak jak byc powinno, dla pewnosci jeszcze, przeplukalem go rozpuszczalnikiem kilkukrotnie, odmy tez sa w pelni drożne.
Sprawdzalem rowniez swiece,kable ,cewki. Jeden kabel WN mial przebicie az mnie kopnelo, ale zaizolowalem dziada, i zero poprawy, zrobilem tez test , psikajac noca wode na cewki i kable, i nie widac ani jednej iskierki.
odlaczalem wtryski kolejno, oraz sciagalem fajki ze swiec, na kazdym cylindrze identyczna reakcja ,bujajaca jeszcze bardziej silnikiem.
Obecnie jestem za granica wiec w kupnem nowych swiec musze sie wstrzymac do przyszlego tygodnia, kiedy to zostana przywiezione zPL dedykowane do tego silnika NGK. Lecz z tego co czytam wiele osob majacych podobny problem po zmianie swiec nie odnotowalo poprawy.
Czy sa jeszcze jakies mozliowsci sprawdzenia co moze byc tego powodem?
Auto odpalone lekko nierowno pracuje , ale niewidoczne na wskazowce obrotomierza. Sondy Lambda pracuja w pelnym zakresie od 0 do 0.9V mierzone miernikiem . Gdy rusze autem, to szarpie do osiagniecia 3 tys obr/min i w zwyz szarpanie jest nieodczuwalne , im wyzszy bieg przy np: 40km/h i gaz w podloge, tym mocniej szarpie .
Za wszelkie pomocne sugestie dziekuje.
Pozdrawiam.
[APS 2.4 165 KM] Szarpanie przy obciazonym silniku odczuwaln
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 27 paź 2013, 17:39
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 27 paź 2013, 17:39
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 27 paź 2013, 17:39
- Lokalizacja: Szczecin
Na listwie wtyrkowej jest regulator cisnienia, ktory nadmiar puszcza powrotem do baku. smrod paliwa w spalinach jak na moj rozum swiadczy o nie przepalanej mieszance , zawieszajaca sie lub nie dajaca odpowiedniego cisnienia pompa, z pewnoscia nie sprawi ze spalinny beda smierdzialy, a co najwyzej lejace wtryski/ sonda lambda(juz wykluczone), lub wlasnie uklad zaplonowy.Zastanawiam sie tez nad opcja zapchanego katalizatora bo dziwnie pierdzi na laczeniach przy lacznikach elastycznych no i moc nie ta co powinna byc. mam odniesienie do A6 z 97r 2.4 mojej siostry, te same silniki a tamta lata w porownaniu do mojej. 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 27 paź 2013, 17:39
- Lokalizacja: Szczecin