Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[APS 2.4 165 KM] Szarpanie przy obciazonym silniku odczuwaln

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
grzegorz2.4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 27 paź 2013, 17:39
Lokalizacja: Szczecin

[APS 2.4 165 KM] Szarpanie przy obciazonym silniku odczuwaln

Post autor: grzegorz2.4 » 02 lis 2013, 14:34

Witam, jestem tu nowy ,zakupilem audi A6 2.4 APS 165KM ktore przerywalo od samego poczatku, tylko przy obciazonym silniku, na biegu jalowym wkreca sie bezproblemowo tak jak trzeba , na wolnych obrotach lekko drzy, i spaliny smierdza benzyna . Po przeczytaniu kilku podobnych tematow, najpierw postawilem na wtryski. Wymontowalem wszytskie wtryski, moczylem je w spirytusie przez dobre, nastepnie kazdy z osobna podlaczylem pod zestaw zmontowany ,ktorym podawalem przez kompresor , spirytus do kazdego wtrysku i zalaczalem poprzez akumulator , kazdy wtrysk po o.k 20 razy. kazdy pracowal identycznie , w srodku jak i z zewnatrz czyste jak lza, pomierzylem tez opornosc cewek wtryskow i na kazdym byla identyczna, wiec zlozylem wszystko ,ale silnik chodzi tak jak chodzil.
Wyczytalem cos o ezektorze, wiec pospiesznie poszedlem do auta, zdemontowalem ustrojstwo ale okazal sie byc czysty i z przelotem tak jak byc powinno, dla pewnosci jeszcze, przeplukalem go rozpuszczalnikiem kilkukrotnie, odmy tez sa w pelni drożne.
Sprawdzalem rowniez swiece,kable ,cewki. Jeden kabel WN mial przebicie az mnie kopnelo, ale zaizolowalem dziada, i zero poprawy, zrobilem tez test , psikajac noca wode na cewki i kable, i nie widac ani jednej iskierki.
odlaczalem wtryski kolejno, oraz sciagalem fajki ze swiec, na kazdym cylindrze identyczna reakcja ,bujajaca jeszcze bardziej silnikiem.
Obecnie jestem za granica wiec w kupnem nowych swiec musze sie wstrzymac do przyszlego tygodnia, kiedy to zostana przywiezione zPL dedykowane do tego silnika NGK. Lecz z tego co czytam wiele osob majacych podobny problem po zmianie swiec nie odnotowalo poprawy.
Czy sa jeszcze jakies mozliowsci sprawdzenia co moze byc tego powodem?
Auto odpalone lekko nierowno pracuje , ale niewidoczne na wskazowce obrotomierza. Sondy Lambda pracuja w pelnym zakresie od 0 do 0.9V mierzone miernikiem . Gdy rusze autem, to szarpie do osiagniecia 3 tys obr/min i w zwyz szarpanie jest nieodczuwalne , im wyzszy bieg przy np: 40km/h i gaz w podloge, tym mocniej szarpie .
Za wszelkie pomocne sugestie dziekuje.
Pozdrawiam.

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 02 lis 2013, 15:18

pompa paliwa do wymiany, ciężko to sprawdzić bo ciśnienia pewnie będą ok. ;)
można jeszcze sprawdzić reduktor na listwie <okok>

grzegorz2.4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 27 paź 2013, 17:39
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: grzegorz2.4 » 02 lis 2013, 15:42

no tak, pompa paliwa tez moze dawac podobny efekt, ale wtedy spaliny nie smierdzialyby paliwem,myle sie?

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 02 lis 2013, 16:06

no właśnie tez moze śmierdzieć ,ciśnienie może podskakiwać .pompa się może lekko przywieszać.
oczywiście najpierw upewnij się ze układ zapłonowy ok.
czy nie dostaje lewego powietrza. a na końcu pompa <okok>
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

grzegorz2.4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 27 paź 2013, 17:39
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: grzegorz2.4 » 02 lis 2013, 16:20

Na listwie wtyrkowej jest regulator cisnienia, ktory nadmiar puszcza powrotem do baku. smrod paliwa w spalinach jak na moj rozum swiadczy o nie przepalanej mieszance , zawieszajaca sie lub nie dajaca odpowiedniego cisnienia pompa, z pewnoscia nie sprawi ze spalinny beda smierdzialy, a co najwyzej lejace wtryski/ sonda lambda(juz wykluczone), lub wlasnie uklad zaplonowy.Zastanawiam sie tez nad opcja zapchanego katalizatora bo dziwnie pierdzi na laczeniach przy lacznikach elastycznych no i moc nie ta co powinna byc. mam odniesienie do A6 z 97r 2.4 mojej siostry, te same silniki a tamta lata w porownaniu do mojej. <uoee>

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 02 lis 2013, 16:28

no w sumie może być wszystko ,ja po wymianie pompy paliwa w swojej 2.8q pozbyłem się szarpniec podczas przyspieszania i smrodu paliwa(czasami smierdzialo) <okok>
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

grzegorz2.4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 27 paź 2013, 17:39
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: grzegorz2.4 » 03 lis 2013, 20:28

uwalony okazal sie zawor od zmiennej dlugosci kolektora ssacego N156 :) nie puszczal podcisnienia .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja