Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AKE 2.5 180 KM] regeneracja turbiny opinia mechanika

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
adrian055

[ AKE 2.5 180 KM] regeneracja turbiny opinia mechanika

Post autor: adrian055 » 02 lis 2013, 14:27

Witam kilka dni temu oddałem autko do regeneracji turbiny ponieważ brak mocy i dziwne zachowania gruszki
po regeneracji mechanik twierdzi że jest za głosno w pracy turbiny i głośno świszczy tłumacze mu że jest zrobiony przelot i nie ma katalizatorów a w miejsce wydechów jest wspawana rura on mówi że wie bo juz to mówiłem i naprawa przedłuza się o nastepne 3dni dzisiaj po rozmowie znim stwierdził że jest dalej dziwny dzwiek turbiny jak schodzi z obrotów tłumacze dalej że jest przelot a dzwiek jest ponieważ są puste puszki katalizatorów on wtedy stwierdził że musze wstawic katalizator lub rure do środka ponieważ przez to że puszka przy turbo jest pusta turbina osiaga większe obroty niz powinna i pytanie ma racje czy tez myli się ponoc przez to turbo moze za jakis czas ulec uszkodzeniu? dodam silnik 2.5tdi 180km AKE pozdrawiam

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 02 lis 2013, 15:33

to ze przelot to nie ma zadnego znaczenia dla turbiny <okok> ona jest sterowana i musi osiągnąć dane ciśnienie w dolocie, a wiec szybkość wirnika zależy od tego jak szybko będzie uzyskane ciśnienie żądane przez ecu.
to nieszczelny dolot powoduje nadmierne obroty wirnika <lol>
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

adrian055

Post autor: adrian055 » 02 lis 2013, 16:25

powiedz mi jeszcze jedno odebrałem samochód fakt róznica jest ale nie kolosalna mechanik twierdzi że turbina w tych autach daje moc od 2000obr/min a ja słyszałem że 0d 1400 i jaka jest prawda?
moi rodzice maja takie samo auto i też 180km tylko że w tiptronic u nich ciągnie od dołu czyżby manual miał inaczej turbo dziure??? pozdrawiam

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 02 lis 2013, 16:33

mi ciągnie od 1200 a przy 1600 wciska w fotel <okok> a w nanyalu ma być dokładnie tak samo(tez miałem).
zrob dtnamiczne logi i wszystko będzie jasne <okok>
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

adrian055

Post autor: adrian055 » 02 lis 2013, 16:44

dzwoniłem do gościa co regenerował turbine i powiedział zebym przyjechał po niedzieli to wyreguluje gruszke bo gruszka została wyregulowana na maszynie a nie na aucie ponoć trzeba wyregulować ja w samochodzie bo ponoć jak nie ma katalizatorów to turbo wstaje szybciej lub póxniej i trzeba to wszystko ustawić na aucie

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 02 lis 2013, 19:35

dokładnie tak jest.ja swoje tez regulowałem (po tylu latach jazdy tez już wszystko inaczej pracuje)
<okok>
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

adrian055

Post autor: adrian055 » 03 lis 2013, 14:33

prosze jeszcze mi powiedzieć czy 2.5tdi w manualu w qattro tez powinien ruszać tak żwawo jak np audi a4 lub passat 1.9tdi 131km pytam bo jeździłem taka a4 i tam po wciśnięciu pedału gazu samochód szedł jak burza ale był tylko napedzany na przednia oś pytam bo jak pojade na regulacje gruszki niewiem czego sie spodziewać bo wczesniej miałem allroada w tiptroniku a tam juz inna jazda jest na automacie pozdrawiam

qwertyy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 12 maja 2013, 16:37
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: qwertyy » 03 lis 2013, 17:00

Kolego ktoś Ci w ogóle robił logi ? W moim traktorku problemem był przepływomierz który sobie działał jak chciał. Jeśli nie był sprawdzany to zainteresowałbym się nim na Twoim miejscu. Na początku miałem tak że nie szło w ogóle do 2tys obr potem już przyspieszenie było zależne od jego humoru, po wymianie jak ręką odjął :)

Odnośnie Twojego pytania ostatniego, faktem jest że masz quattro które trochę bardziej obciąża, ale masz także 180km, które równoważy obciążenie (w porównaniu do 2.5 150km). Na pewno zdrowym 2.5 byś brał jak chciał paska 1.9 130km. Ja brałem swoją 150tką kolegi golfa z takim motorem.

adrian055

Post autor: adrian055 » 03 lis 2013, 17:21

z silnikiem wszystko jest ok tylko jak to serwis turbo sprężarek stwierdził wyregulowali gruszke na maszynie a na aucie powinno ustalac sie ją do silnika o tym montażysta zapomniał ogólnie moje 2.5 przyśpiesz bardzo ładnie tylko chodzi o odejście z tych dolnych obrotów

[ Dodano: 2013-11-04, 19:23 ]
po wizycie u mechanika wykręcił o jeden obrót tą śróbe w turbinie i o pół obrotu w góre przekręcił gruszke róznica turbo bardziej świszczy przelot bardziej robi pufffff lepiej reaguje na gaz ale na pierwszym biegu przy 1800obr dostaje doładowania(szarpnięcie) na reszcie biegów płynnie przyśpiesza mówie mechanikowi że ten samochód powinien mieć swój max moment obr przy 1400obr a on mówi że nie mozliwe bo przy tych obrotach turbina nie ma jak sie napędzić przy turbinie nie chciał juz grzebać bo powiedział '' jak zaczne dłubac przy gruszce moge ja całą rozlegulować i trzeba będzie ja ustawiać na maszynie'' prosze teraz o opinie kogoś kto wydaję mi sie żę ma wieksza wiedze niż ten tak zwany macher

[ Dodano: 2013-11-04, 19:42 ]
i dodał jak te szrpnięcia dalej bedą to przyjedz to wspawamy w katalizatory rury to napewno będzie inaczej fakt mam wywalone katy są one puste w wydechach są tylko rury wspawane ale czy puste puszki maja cos do pracy turbiny?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga