Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ALG 2.8 193 KM] Brak mocy, późna zmiana biegów....

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
keper90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 30 paź 2013, 14:45
Lokalizacja: Koszalin

[ALG 2.8 193 KM] Brak mocy, późna zmiana biegów....

Post autor: keper90 » 30 paź 2013, 15:59

Tak jak w temacie. Natomiast opowiem dokładnie pewnego dnia w trakcie jazdy walnęły mi śmigiełka z wisko połamały się ... do tamtej pory wszystko grało chociaż słyszałem że wisko trzeba wymienić ale po tym jak te śmigiełka poszły jest dokładnie tak jak w temacie . Zmieniłem wisko na nowe i myślałem że problem zniknie... niestety jest tak samo. Daję gazu samochód tylko podkręca obroty a tak jakby w ogole nie przyspieszał przyspiesza baaardzo długo a obroty rosną i bardzo późno zmienia mi biegi... Jak miał super przyspieszenie tak teraz w ogóle go nie ma... Ratujcie ! Co to może być ?!

pepi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 01 paź 2013, 21:19
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi1 » 30 paź 2013, 16:03

błędy ma akieś
może być zapchany kat
na paliwie tak samo jest

keper90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 30 paź 2013, 14:45
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: keper90 » 30 paź 2013, 16:21

tak na benzynie to samo. Mam podejrzenie że może jak mi poszły te śmigiełka od wisko to mogły cos zepsuć coś ze skrzynią może nie wiem dlatego może ktoś miał podobne objawy i wie co to może być.

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 30 paź 2013, 18:00

moze wiatrak połamał przewód podciśnienia idący do zbiornika pod lewą podłużnicą i jest problem ze zmiennądługoscią kolektora?



--
bawół1

pepi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 01 paź 2013, 21:19
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi1 » 30 paź 2013, 18:11

nic nie syczy ?

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 30 paź 2013, 18:39

A auto bez wisko się nie ugotowało przypadkiem?
Mogło nastąpić przegrzanie oleju skrzyni :(

keper90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 30 paź 2013, 14:45
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: keper90 » 30 paź 2013, 21:40

tkamicki5 pisze:moze wiatrak połamał przewód podciśnienia idący do zbiornika pod lewą podłużnicą i jest problem ze zmiennądługoscią kolektora?



--
bawół1
Niestety ciężko mi na to odpowiedzieć jutro jade do mechanika to mu to zasugeruje.

Co do reszty nic nie syczy i nie ugotował się chyba bo żadnego przegrzania w silniku nie było.

Natomiast wydaje mi się jakby coś te śmigła z wisko zerwały tak jakby nie do końca łapało na zasadzie że daje gazu podnoszą siętylko obroty a predkosc zostaje. tak jakby jakiegos paska łączącego nie było czy coś takiego... I właśnie tak jak napisał tkamicki5 może to być właśnie jakiś przewód... Mam tylko nadzieję że nie pójdę z torbami...

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 30 paź 2013, 21:53

Rosnące obroty bez wzrostu prędkości sugerują spojrzeć w kierunku skrzyni - konwertera.
Oleju w skrzyni jest odpowiedni poziom, kiedy sprawdzany, zmieniany?

keper90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 30 paź 2013, 14:45
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: keper90 » 30 paź 2013, 22:01

Szczerze powiem że nie wiem ponieważ kupiłem go dopiero miesiąc temu... Ale jak jutro zawiozę i się dowiem o co chodzi to powiem żeby wymienili olej w skrzyni. Oczywiście napiszę też dokładną przyczynę co jest nie tak jak już się dowiem. Ale jestem strasznie zły... Niedawno robiłem całe tylne hamulce razem z zaciskami etc. a teraz to...

SebastianS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 29 sty 2012, 03:08
Lokalizacja: Zbrosławice/Śląsk

Post autor: SebastianS » 30 paź 2013, 22:17

A ja bym sprawdził korekty paliwowe. Jeśli jest bardzo ubogo, sterownik wydłuża czasy wtrysków benzyny w ramach sprzężenia zwrotnego z sondami lambda. A długie czasy wtrysku benzyny (wydłużone) to dla sterownika skrzyni biegów informacja (oczywiście fałszywa) o rozwijanym wyższym momencie obrotowym, co z automatu powoduje przesunięcie chwili przełączenia biegu w rejon wyższych obrotów. Jednocześnie - jeśli jest mocno za ubogo z jakiegoś powodu - auto nie generuje normalnej mocy - i wszystkie objawy pasują. Jeśli usterka powstała DOKÂŁADNIE wtedy gdy poleciało wisko, na bank jest coś mechanicznie uwalone rozlatującym się wentylatorem. Może jakiś przewód podciśnienia, może jakiś fragment wiązki elektrycznej - to trzeba sprawdzić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja