Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AJK 2.7 230 KM] Brak mocy, wielkie spalanie i szum

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

[AJK 2.7 230 KM] Brak mocy, wielkie spalanie i szum

Post autor: -=Rafal=- » 18 paź 2013, 18:20

Witam. Mam mały duży problem z moim nowym nabytkiem. Mam założona instalacje LPG tak dodam na starcie. Mój problem: auto nie ma mocy, w 115 grupie pokazuje mi żądane ciśnienie przy maksymalnym obciążeniu 1400 i takie jest również rzeczywiste. Dodatkwo mam sporadyczny błąd przekroczenia ciśnienia doładowania. Do tego auto pali 26l/100km i przy mocnym przyspieszaniu słyszę szum z prawej strony. Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś miał taki objawy i co było przyczyną żeby przyspieszyć naprawę. Trójnik od przepustnicy mam cały tak samo jak górne węże do IC. Myślę czy to nie prawy IC ale teraz moje pytanie czy ma się coś to do spalania które jest chyba za duże. Przy spokojnej jeździe po miesicie udało mi się zejść do 24l.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi i pomysły:)

tibu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
Imię: Tonny
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Tuchów

Post autor: tibu » 18 paź 2013, 19:07

spalanie, najczęstszym przypadkiem są sondy lambda oraz przepływomierz co by obrazował jeszcze brakiem mocy.

-pierw spr. kompa czy nie ma błędów, przypływki i sondy może nie pokazać na kompie że są uszkodzone
-spr. sondy testerem jak zmienia się rezystancja
-spr. przepływke bądź podmień jeśli masz od kogo, bądz zaprzyjaźnionego mechanika;p

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 18 paź 2013, 22:02

-=Rafal=-, sprawdź zawory dv, pewnie kwalifikują się do wymiany.

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 18 paź 2013, 22:28

Sondy i przepływka nie wskazują błędów a poprzez komputer wskazują dobre parametry.
Jutro podjadę do pracy i popatrzę czy nie mam rozerwanego węża albo IC. Potem zostają już tylko zawory DV albo N75. A czy ktoś mi może powiedzieć czy zawory DV lub N75 mają wpływ na spalanie w tych motorach?

adamz0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 15 mar 2010, 18:58
Lokalizacja: lublin

Post autor: adamz0 » 18 paź 2013, 22:45

Szukaj dziury a ladowanie 0.4 to raczej nie jest seria.

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 19 paź 2013, 07:24

W AJK seria to 0.6 Bara. Przy zepsutych DV lub N75 nie powinno być znacznej różnicy w spalaniu,te 0,4 to podczas jazdy czy na postoju?.Takie spalanie robi się przy wadliwych sondach i przy przepływce . Zrub logi dynamiczne sond ,przepływki i turbin a na pewno coś wyjdzie i będzie łatwiej zdjagnozować.
340KM i 500NM :)

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 19 paź 2013, 09:08

Spojrzał bym jeszcze w EGT, nie wiem, jak to ECU reaguje na wysokie EGT, ale zazwyczaj strategia jest taka, że podlewa paliwa w celu jego obniżenia.

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 19 paź 2013, 10:44

Zagór, masz rację, przy duzym EGT przelewa w celu zchlodzenia.Ale wywalilo by blad odrazu.
340KM i 500NM :)

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 19 paź 2013, 13:28

Jak doleje 20% w całym zakresie, to błędu nie wywali, a auto będzie właśnie mułowate, dużo palące - jednak ten świst i błąd przeładowania - chyba tu trzeba szukać zaczepienia - zaworki, węże, IC, DV, WG - jak dobrze, że ja tego nie mam :)
Na pewno trzeba doprowadzić do porządku pracę T, a potem szukać dalej, jesli nie przejdzie.

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 19 paź 2013, 14:19

Może mi ktoś łopatologicznie wyjaśnić działanie zaworów DV? Wyjąłem oba i jest tak. króćce które wchodzą do króćca który idzie do rur które idą na rozrządzie są szczelne. A z kolei króciec dolny ma przepływ z podciśnieniem. Nie powinno być tak. że to cienkie podciśnienie zamyka lub otwiera DV? A i jeszcze dodam że ma 670 obrotów na jałowym biegu...

Mały update. Wszystkie węże całe, IC cały. Szum dobywa się z prawej turbiny i jest to podczas odpuszczania nogi z gazu po przegazówce powyżej 3000 obrotów. Sondy pracują ładnie i równo, nie ma błędów. Zawory DV są w stanie jak opisałem powyżej. Do setki ma 8s czyli tak jak dała fabryka więc doładowanie mam z głowy, wszystko jest w porządku, oprócz chyba zaworów DV. Teraz zotaje sprawa spalania... Przepływka pokazuje 5mg na jałowym i koło 100-150 pod butem. Pomysły?

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 19 paź 2013, 19:17

100-150 - to dość duży rozrzut, jaka jest wartość MAF przy rpm mocy max??
Na jałowym wygląda całkiem poprawnie, wyłączyłeś oczywiście wszelkie odbiorniki prądu i klimatyzację??

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 19 paź 2013, 19:27

Wrzuc jakies logi do oceny z bloku 002 i 115 bedzie wiadomo cos wiecej.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 19 paź 2013, 21:09

Logi wrzucę w poniedziałek, statyczne i dynamiczne. Chociaż jak jeździłem z kompem i z kolegą, to kurde wszystkie wartości wskazują jak fabryka. Auto się zbiera, tak jak pisałem do 100 ma niecałe 8s, co jest dobrym wynikiem jak na Tip. W poniedziałek będę wiedział coś więcej. A prawdopodobnie na wtorek będę miał oba zawory DV bo na moje te są nieszczelne i nie działają jak powinny, a szum to bicie powietrza w wirnik :|

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 19 paź 2013, 22:13

-=Rafal=- pisze:a szum to bicie powietrza w wirnik
Jeśli wszystkie przewody podciśnieniowe są ok, to wychodzi że zawór dv nie pracuje, jest cały czas zamknięty.

tibu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
Imię: Tonny
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Tuchów

Post autor: tibu » 20 paź 2013, 14:18

-=Rafal=- pisze:Szum dobywa się z prawej turbiny i jest to podczas odpuszczania nogi z gazu po przegazówce powyżej 3000 obrotów.
turbina siada

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga