[AJK 2.7 230 KM] Brak mocy, wielkie spalanie i szum
- -=Rafal=-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1360
- Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk
[AJK 2.7 230 KM] Brak mocy, wielkie spalanie i szum
Witam. Mam mały duży problem z moim nowym nabytkiem. Mam założona instalacje LPG tak dodam na starcie. Mój problem: auto nie ma mocy, w 115 grupie pokazuje mi żądane ciśnienie przy maksymalnym obciążeniu 1400 i takie jest również rzeczywiste. Dodatkwo mam sporadyczny błąd przekroczenia ciśnienia doładowania. Do tego auto pali 26l/100km i przy mocnym przyspieszaniu słyszę szum z prawej strony. Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś miał taki objawy i co było przyczyną żeby przyspieszyć naprawę. Trójnik od przepustnicy mam cały tak samo jak górne węże do IC. Myślę czy to nie prawy IC ale teraz moje pytanie czy ma się coś to do spalania które jest chyba za duże. Przy spokojnej jeździe po miesicie udało mi się zejść do 24l.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi i pomysły:)
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi i pomysły:)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
- Imię: Tonny
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Tuchów
spalanie, najczęstszym przypadkiem są sondy lambda oraz przepływomierz co by obrazował jeszcze brakiem mocy.
-pierw spr. kompa czy nie ma błędów, przypływki i sondy może nie pokazać na kompie że są uszkodzone
-spr. sondy testerem jak zmienia się rezystancja
-spr. przepływke bądź podmień jeśli masz od kogo, bądz zaprzyjaźnionego mechanika;p
-pierw spr. kompa czy nie ma błędów, przypływki i sondy może nie pokazać na kompie że są uszkodzone
-spr. sondy testerem jak zmienia się rezystancja
-spr. przepływke bądź podmień jeśli masz od kogo, bądz zaprzyjaźnionego mechanika;p
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 230
- Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
W AJK seria to 0.6 Bara. Przy zepsutych DV lub N75 nie powinno być znacznej różnicy w spalaniu,te 0,4 to podczas jazdy czy na postoju?.Takie spalanie robi się przy wadliwych sondach i przy przepływce . Zrub logi dynamiczne sond ,przepływki i turbin a na pewno coś wyjdzie i będzie łatwiej zdjagnozować.
340KM i 500NM
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jak doleje 20% w całym zakresie, to błędu nie wywali, a auto będzie właśnie mułowate, dużo palące - jednak ten świst i błąd przeładowania - chyba tu trzeba szukać zaczepienia - zaworki, węże, IC, DV, WG - jak dobrze, że ja tego nie mam
Na pewno trzeba doprowadzić do porządku pracę T, a potem szukać dalej, jesli nie przejdzie.
Na pewno trzeba doprowadzić do porządku pracę T, a potem szukać dalej, jesli nie przejdzie.
- -=Rafal=-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1360
- Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk
Może mi ktoś łopatologicznie wyjaśnić działanie zaworów DV? Wyjąłem oba i jest tak. króćce które wchodzą do króćca który idzie do rur które idą na rozrządzie są szczelne. A z kolei króciec dolny ma przepływ z podciśnieniem. Nie powinno być tak. że to cienkie podciśnienie zamyka lub otwiera DV? A i jeszcze dodam że ma 670 obrotów na jałowym biegu...
Mały update. Wszystkie węże całe, IC cały. Szum dobywa się z prawej turbiny i jest to podczas odpuszczania nogi z gazu po przegazówce powyżej 3000 obrotów. Sondy pracują ładnie i równo, nie ma błędów. Zawory DV są w stanie jak opisałem powyżej. Do setki ma 8s czyli tak jak dała fabryka więc doładowanie mam z głowy, wszystko jest w porządku, oprócz chyba zaworów DV. Teraz zotaje sprawa spalania... Przepływka pokazuje 5mg na jałowym i koło 100-150 pod butem. Pomysły?
Mały update. Wszystkie węże całe, IC cały. Szum dobywa się z prawej turbiny i jest to podczas odpuszczania nogi z gazu po przegazówce powyżej 3000 obrotów. Sondy pracują ładnie i równo, nie ma błędów. Zawory DV są w stanie jak opisałem powyżej. Do setki ma 8s czyli tak jak dała fabryka więc doładowanie mam z głowy, wszystko jest w porządku, oprócz chyba zaworów DV. Teraz zotaje sprawa spalania... Przepływka pokazuje 5mg na jałowym i koło 100-150 pod butem. Pomysły?
- -=Rafal=-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1360
- Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk
Logi wrzucę w poniedziałek, statyczne i dynamiczne. Chociaż jak jeździłem z kompem i z kolegą, to kurde wszystkie wartości wskazują jak fabryka. Auto się zbiera, tak jak pisałem do 100 ma niecałe 8s, co jest dobrym wynikiem jak na Tip. W poniedziałek będę wiedział coś więcej. A prawdopodobnie na wtorek będę miał oba zawory DV bo na moje te są nieszczelne i nie działają jak powinny, a szum to bicie powietrza w wirnik
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga