Moduł zamka drzwi
Witaj kolego. Robiłeś testy z pierwszego postu? Kable w przegubie gumowym sprawdzone? Jakaś woda przy module? Jeśli wszystko jest tak jak być powinno to polecam wymianę mikro wg opisu z postu pierwszego. Nawet jeśli mikrostyk wygląda na sprawny to i tak może nie spełniać swojej roli. U mnie swego czasu tak długo się sam otwierał (co 5-10 sek), aż wreszcie przepaliła się ścieżka na płytce. Wszystko przez uszkodzony mikrostyk. Zacznij od naprawy przednich drzwi bo łatwiej z demontażem zamków. Powodzenia
Uważam, że jak mam audi to jestem lepszy
Ja miałem problem w 3 drzwi: kierowcy, pasażera i lewe tylne. W tylnych kable polutowałem w przelotce, u kierowcy kupiłem nowy zamiennik ( lipa totalna: po jednej dobie od montażu ścieżka na płytce modułu, przelutowałem kabelek pod pin przy samym gnieździe i ok, za jakiś czas nie odryglowywał mi się, po drugim razie przełożyłem plastiki ze starego, odtąd tydzień spoko), a mikrostyk od kierowcy przelutowałem do drzwi pasżera. Teraz na pinach w gnieździe modułu mikrostyk działa prawidłowo, a lampki i FIS ni huhu.. Włożyłem mostek do wtyczki modułu zamka by zasymulować idealny styk i też nie świeci. Kabelki z mikrostyku idą dalej na wtyczkę z lampek i tam się rozchodzą. Po otwarciu drzwi tylko lampki podsufitki zaczynają powoli mrugać, już prawie się poddałem, zostały ostatnie drzwi do 100% zadowolenia a tu brakuje mi już pomysłów, schemat gdyby chociaż był jakiś z opisami konkretnymi. Ma ktoś może jakieś pomysły?
Witam, odkopie troche temat . Może ktoś akurat pomoże
Moj problem polega na tym, że wszystkie drzwi działaja na fisie jak i lampki oprocz przednich prawych.
Mikrostyk działa, prąd do zarówek dochodzi, przewody na przegubie drzwi są ok.
Jak moge sprawdzić działanie zamka ? Przez Vcds ?
Jakis schemat kostki ( piny) ?
Moj problem polega na tym, że wszystkie drzwi działaja na fisie jak i lampki oprocz przednich prawych.
Mikrostyk działa, prąd do zarówek dochodzi, przewody na przegubie drzwi są ok.
Jak moge sprawdzić działanie zamka ? Przez Vcds ?
Jakis schemat kostki ( piny) ?
- misiek3456
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 31 sty 2009, 19:41
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Środa Śląska
Witam
Mam problem z oświetleniem to znaczy.
Nie pali się oświetlenie nóg przód oraz lamki w drzwiach.
Historia zaczęła się wraz z kłopotem z modułem komforty niestety dostała się woda, zaczął się problem centralnym potem problem z oświetleniem zgasły lampki w drzwiach oraz zaczęły się tylko zażyć lampki podświetlanie nóg przód wiec długo nie myśleć kupiłem drugi podłączyłem , wszystko zakodowałem i śmiga ,tylko nie wszystko brak oświetlenia drzwi wszystkich oraz podświetlenia przodu nóg, Lampki foteli tylnych oraz oświetlenie podsufitki reagują po otwarciu drzwi , przednie drzwi podsufitka reaguje również wiec myślę ze mikrostyki można wykluczyć, bezpieczniki sprawdzone ,wiązki miedzy słupkami i drzwiami sprawdzone.
Może ktoś ma jakiś pomysł , lub spotkał się podobną sytuacją i może poratować .
Dzięki
Mam problem z oświetleniem to znaczy.
Nie pali się oświetlenie nóg przód oraz lamki w drzwiach.
Historia zaczęła się wraz z kłopotem z modułem komforty niestety dostała się woda, zaczął się problem centralnym potem problem z oświetleniem zgasły lampki w drzwiach oraz zaczęły się tylko zażyć lampki podświetlanie nóg przód wiec długo nie myśleć kupiłem drugi podłączyłem , wszystko zakodowałem i śmiga ,tylko nie wszystko brak oświetlenia drzwi wszystkich oraz podświetlenia przodu nóg, Lampki foteli tylnych oraz oświetlenie podsufitki reagują po otwarciu drzwi , przednie drzwi podsufitka reaguje również wiec myślę ze mikrostyki można wykluczyć, bezpieczniki sprawdzone ,wiązki miedzy słupkami i drzwiami sprawdzone.
Może ktoś ma jakiś pomysł , lub spotkał się podobną sytuacją i może poratować .
Dzięki
misiek3456
Miałem problem z drzwiami pasażera z przodu...
Zamek zamykał się, tzn. funkcja SAFE nie odryglowywała się. Objawiało się to tym, że zamek chciał się otworzyć, ale nie mógł. Klamka od środka i od zewnątrz nie pomagała.
Przed cięciem rygla uchroniło mnie parę solidnych pierdolnięć w drzwi, niestety lakier na drzwiach ma tera ładną pionową kreskę... Radzę uważać na to.
Kupiłem nowy nowy zamek na allegro, całą stówkę razem z przesyłkę
Wytrzymał całe dwa dni
Przestał otwierać drzwi, ale jak ręcznie wihajstrem w części elektrycznej ruszyłem to mogłem drzwi otworzyć. Wniosek że silniczek od SAFE jest OK, mechanika jest OK, tylko silniczek coś nie teges.
Rozebrałem a tam w środku szok i armagedon.
1. Silniczek od centralnego spalony, na "krótko" też nie zagadał.
Potencjalna przyczyna jest taka że blacha od części mechanicznej, te takie krótkie skrzydełko koło cięgła od klamki tarło o to cięgło. Mogło to spowodować większe obciążenie i spalenie silniczka.
2. Ośki, te plastikowe przedłużające napęd z silniczków na końcach mają takie jakby "łożyska", kosteczki z plastiku. Miejsca na nie są, ale samych kosteczek nie było. Ośki latały sobie luzem w gniazdach i układały się jak im wygodnie.
3. Oryginalna płytka ma jakiś rezystorek na płytce, ta z nowego zamka nic nie ma, goła płytka i tych ścieżek jakby mniej.
4. Oryginał ma uszczelkę gumową wokół obudowy modułu elektrycznego, nowy tego nie ma.
5. Oryginał ma uszczelkę na gnieździe modułu elektrycznego, nowy tego nie ma.
6. Gniazdo modułu elektrycznego zostało krzywo wlutowane...
7. Mikrostyki zastosowane są innego typu niż oryginały, czy działają prawidłowo? Nie wiem, jeszcze nie testowałem VAGiem.
8. Silniczek centralnego na szynach (wymienny, jak w oryginale) ale ten od SAFE na chamsko zlutowany kabelkami, do tego cieniutkimi i brzydko ułożonymi...
Finalne wnioski?
Gó*no, może te z SKV by mnie zadowoliły, ale "noname" już więcej nie kupię, choć mam teorię że te z SKV to to jest to samo, ale z innym logiem...
U mnie powstała hybryda:
- stara obudowa modułu elektrycznego
- płytka elektryczna z nowego ze starym silnikiem centralnego i założonymi "łożyskami" od starego zamka. Niestety po założeniu "łożyska" na ośce od centralnego układ ciężko pracował. Pomogło skrócenie ośki, konkretnie wypustu wchodzącego w te "łożysko".
- cześć mechaniczna z nowego zamka, z podpiłowanym "skrzydełkiem"
Oczywiście stara obudowa nie bardzo chciała się zamknąć z nowym układem wewnątrz, mimo że na pierwszy rzut oka to samo było... Trzeba było użyć nożyka i porzeźbić trochę.
Mam nadzieję że ten post komuś pomoże w wyborze, ratować swój czy kupić nowy...
Zamek zamykał się, tzn. funkcja SAFE nie odryglowywała się. Objawiało się to tym, że zamek chciał się otworzyć, ale nie mógł. Klamka od środka i od zewnątrz nie pomagała.
Przed cięciem rygla uchroniło mnie parę solidnych pierdolnięć w drzwi, niestety lakier na drzwiach ma tera ładną pionową kreskę... Radzę uważać na to.
Kupiłem nowy nowy zamek na allegro, całą stówkę razem z przesyłkę
Wytrzymał całe dwa dni
Przestał otwierać drzwi, ale jak ręcznie wihajstrem w części elektrycznej ruszyłem to mogłem drzwi otworzyć. Wniosek że silniczek od SAFE jest OK, mechanika jest OK, tylko silniczek coś nie teges.
Rozebrałem a tam w środku szok i armagedon.
1. Silniczek od centralnego spalony, na "krótko" też nie zagadał.
Potencjalna przyczyna jest taka że blacha od części mechanicznej, te takie krótkie skrzydełko koło cięgła od klamki tarło o to cięgło. Mogło to spowodować większe obciążenie i spalenie silniczka.
2. Ośki, te plastikowe przedłużające napęd z silniczków na końcach mają takie jakby "łożyska", kosteczki z plastiku. Miejsca na nie są, ale samych kosteczek nie było. Ośki latały sobie luzem w gniazdach i układały się jak im wygodnie.
3. Oryginalna płytka ma jakiś rezystorek na płytce, ta z nowego zamka nic nie ma, goła płytka i tych ścieżek jakby mniej.
4. Oryginał ma uszczelkę gumową wokół obudowy modułu elektrycznego, nowy tego nie ma.
5. Oryginał ma uszczelkę na gnieździe modułu elektrycznego, nowy tego nie ma.
6. Gniazdo modułu elektrycznego zostało krzywo wlutowane...
7. Mikrostyki zastosowane są innego typu niż oryginały, czy działają prawidłowo? Nie wiem, jeszcze nie testowałem VAGiem.
8. Silniczek centralnego na szynach (wymienny, jak w oryginale) ale ten od SAFE na chamsko zlutowany kabelkami, do tego cieniutkimi i brzydko ułożonymi...
Finalne wnioski?
Gó*no, może te z SKV by mnie zadowoliły, ale "noname" już więcej nie kupię, choć mam teorię że te z SKV to to jest to samo, ale z innym logiem...
U mnie powstała hybryda:
- stara obudowa modułu elektrycznego
- płytka elektryczna z nowego ze starym silnikiem centralnego i założonymi "łożyskami" od starego zamka. Niestety po założeniu "łożyska" na ośce od centralnego układ ciężko pracował. Pomogło skrócenie ośki, konkretnie wypustu wchodzącego w te "łożysko".
- cześć mechaniczna z nowego zamka, z podpiłowanym "skrzydełkiem"
Oczywiście stara obudowa nie bardzo chciała się zamknąć z nowym układem wewnątrz, mimo że na pierwszy rzut oka to samo było... Trzeba było użyć nożyka i porzeźbić trochę.
Mam nadzieję że ten post komuś pomoże w wyborze, ratować swój czy kupić nowy...
Pomogłem?
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
mat1324, dokładnie.
Stąd moje przypuszczenie że to to samo, tylko z innym logiem.
Opierając się na tym przypuszczeniu wolałem zapłacić 83,30zł (plus przesyłka) niż płacić 130-160zł za SKV, które jest przypuszczalnie takie samo, tylko z innym logiem.
Stąd moje przypuszczenie że to to samo, tylko z innym logiem.
Opierając się na tym przypuszczeniu wolałem zapłacić 83,30zł (plus przesyłka) niż płacić 130-160zł za SKV, które jest przypuszczalnie takie samo, tylko z innym logiem.
Pomogłem?
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
- Xray T2
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 673
- Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Dołącze się do tematu: użytkuje zamek od 3 miesięcy od tego sprzedawcy
https://allegro.pl/zamek-prawy-przod-au ... 95725.html?
I jak do tej pory funkcjonuje prawidłowo ,błędów na vagu nie pokazuje i drzwi nie odbijają.
Jest OK
https://allegro.pl/zamek-prawy-przod-au ... 95725.html?
I jak do tej pory funkcjonuje prawidłowo ,błędów na vagu nie pokazuje i drzwi nie odbijają.
Jest OK
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 14 paź 2018, 19:08
- Imię: Hubert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Świecie
Drzwi zamknięte i dalej klops
Witajcie!
Chciałbym o trafną poradę bo mój problem pojawił się 2 dni temu. Chodzi o drzwi pasażera przednie prawa strona. Drzwi mam zamknięte a lampki w drzwiach plus podświetlenie nóg po tej właśnie stronie nie gasną. Dodatkowo po odpaleniu auta na fisie pokazuje że drzwi mam otwarte a tak naprawdę są zamknięte. Auto z pilota normalnie mogę zamknąć ale nie mrugają kierunki i nie uzbraja sie alarm. Diody czerwone przy ryglach na drzwiach nie mrugają tak jak to zawsze było. Jeżeli jest ktoś w stanie mi odpowiedzieć jaka może być przyczyna i od czego zaczac to będę bardzo wdzięczny. Dziękuję i pozdrawiam
Chciałbym o trafną poradę bo mój problem pojawił się 2 dni temu. Chodzi o drzwi pasażera przednie prawa strona. Drzwi mam zamknięte a lampki w drzwiach plus podświetlenie nóg po tej właśnie stronie nie gasną. Dodatkowo po odpaleniu auta na fisie pokazuje że drzwi mam otwarte a tak naprawdę są zamknięte. Auto z pilota normalnie mogę zamknąć ale nie mrugają kierunki i nie uzbraja sie alarm. Diody czerwone przy ryglach na drzwiach nie mrugają tak jak to zawsze było. Jeżeli jest ktoś w stanie mi odpowiedzieć jaka może być przyczyna i od czego zaczac to będę bardzo wdzięczny. Dziękuję i pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
Mam pytanie bo już zgłupiałem, wczoraj na mrozie przymarzł mi zamek kierowcy-trudno, nie jest nowy a zaraz i tak będzie ciepło-wsiadłem od pasażera. Zaraz jak złapałem temperaturę na zegarach to spróbowałem otworzyć drzwi przyciskiem na drzwiach. Odblokowały się ale też zaświeciły się lampki podsufitki. Później zamek działał dobrze, podświetlenie nóg kierowcy pasażerów też OK tylko te lampki nie działają w trybie neutralnym tak jak trzeba. Co to może być? Zimne luty, jakiaś słaba masa? Któraś z krańcówek? W aucie sucho. No i w którym miejscu może go trzymać skoro kołek próbuje wyskoczyć ale ewidentnie nie może. Wkładkę jeszcze w jesieni dało się przekręcić wczoraj już nie.
[ Dodano: 2019-01-11, 18:40 ]
No i sprawa się rozwiązała, wprowadziłem auto na dwa dni do ogrzewanego garażu i wszystko chodzi tak jak ma chodzić.
[ Dodano: 2019-01-11, 18:40 ]
No i sprawa się rozwiązała, wprowadziłem auto na dwa dni do ogrzewanego garażu i wszystko chodzi tak jak ma chodzić.
Ja dodam od siebie że po kilku godzinach z miernikiem znalazłem przyczynę świrowania przednich drzwi, a mianowicie braku reakcji na fis`ie, lampek pod nogami etc...
Od strony pasażera na wysokości łączenia się plastików na progu leci wiązka, są tam łączniki zaciskane które z czasem skorodowały, u mnie to było przyczyną awarii.
Przewody od mikrostyku
drzwi kierowcy - 3x zielono żółty
drzwi pasażera -3x czerwono szary
należało je obrać z izolacji, skręcić, zaizolować i wszystko śmiga jak trzeba.
Przy okazji chciałem zapytać jak poradzić sobie z zatrzasniętymi drzwiamy z tylu ?
Nie zapiąłem wtyczki i po zamknięciu nie ma możliwości otwarcia od zewnatrz jak i od wewnatrz.
Pozdrawiam
p.s. W drzwiach tylnych lewych mialem przerwane przewoduy zasilanbia, chyba brazowy i czerwony.
Od strony pasażera na wysokości łączenia się plastików na progu leci wiązka, są tam łączniki zaciskane które z czasem skorodowały, u mnie to było przyczyną awarii.
Przewody od mikrostyku
drzwi kierowcy - 3x zielono żółty
drzwi pasażera -3x czerwono szary
należało je obrać z izolacji, skręcić, zaizolować i wszystko śmiga jak trzeba.
Przy okazji chciałem zapytać jak poradzić sobie z zatrzasniętymi drzwiamy z tylu ?
Nie zapiąłem wtyczki i po zamknięciu nie ma możliwości otwarcia od zewnatrz jak i od wewnatrz.
Pozdrawiam
p.s. W drzwiach tylnych lewych mialem przerwane przewoduy zasilanbia, chyba brazowy i czerwony.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 104
- Rejestracja: 07 sty 2015, 18:13
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Pomorskie
Witam przeszukałem wszystkie możliwe ? posty i nie znalazłem nic podobnego.
w upalne Sierpniowe dni zaczęła mi się świecić na fisie i lampki na suficie sygnalizacja otwartych drzwi lewych tylnych. Pomyślałem że mikrocystach odmówił posłuszeństwa a że przez przypadek miałem zapasowy zamek to wymieniłem i nic dalej sygnalizuje więc wymieniłem na trzeci zamek i dalej sygnalizacja. Więc sprawdziłem kabelki w harmonijce i nic dalej to samo, dałem na przeczekanie teraz jak jest rano chłodno to nic się nie świeci ale trochę jazdy i znów się zapala, sprawdziłem pod dywanikiem czy przypadkiem nie jest mokro i nie jest zalany moduł komfortu ale sucho jak na Saharze. stracił nadzieje i pomysły się wyczerpały i w czasie jazdy gdy sygnalizacja otwartych drzwi lewy tył się świeci musiałem sięgnąć między fotel a próg jak zaczyna się to zgrubienie wykładziny przed słupkiem (myślałem że tam upadł mi telefon) dotknąłem lekko wykładziny i sygnalizacja zgasła po chwili się zapaliła znowu dotknąłem i zgasła i tak parę razy sprawdzałem i za każdym razem gasła rozebrałem wykładzinę przy słupku i na wszystkich kabelki nie widać oznak przetarcia lub przerwania, złożyłem to i zabawa się dalej powtarza Nie muszę naciskać wystarczy że dotknę nie uśmiecha ni się jazda z łapą przy wykładzinie poradźcie co mam sprawdzić jak bym miał kabelkomanie to może sprawdził by prądowo i coś może by się znalazło ale nie mam rozpiski (schematu) i jestem w czarnej d poradzicie??
w upalne Sierpniowe dni zaczęła mi się świecić na fisie i lampki na suficie sygnalizacja otwartych drzwi lewych tylnych. Pomyślałem że mikrocystach odmówił posłuszeństwa a że przez przypadek miałem zapasowy zamek to wymieniłem i nic dalej sygnalizuje więc wymieniłem na trzeci zamek i dalej sygnalizacja. Więc sprawdziłem kabelki w harmonijce i nic dalej to samo, dałem na przeczekanie teraz jak jest rano chłodno to nic się nie świeci ale trochę jazdy i znów się zapala, sprawdziłem pod dywanikiem czy przypadkiem nie jest mokro i nie jest zalany moduł komfortu ale sucho jak na Saharze. stracił nadzieje i pomysły się wyczerpały i w czasie jazdy gdy sygnalizacja otwartych drzwi lewy tył się świeci musiałem sięgnąć między fotel a próg jak zaczyna się to zgrubienie wykładziny przed słupkiem (myślałem że tam upadł mi telefon) dotknąłem lekko wykładziny i sygnalizacja zgasła po chwili się zapaliła znowu dotknąłem i zgasła i tak parę razy sprawdzałem i za każdym razem gasła rozebrałem wykładzinę przy słupku i na wszystkich kabelki nie widać oznak przetarcia lub przerwania, złożyłem to i zabawa się dalej powtarza Nie muszę naciskać wystarczy że dotknę nie uśmiecha ni się jazda z łapą przy wykładzinie poradźcie co mam sprawdzić jak bym miał kabelkomanie to może sprawdził by prądowo i coś może by się znalazło ale nie mam rozpiski (schematu) i jestem w czarnej d poradzicie??
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga