Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Problem z odpalaniem po postoju Audi a6 c5 2.8 v6 193 KM LPG

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
drelos2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 07 sie 2013, 21:53
Lokalizacja: Witkowo WLKP

Problem z odpalaniem po postoju Audi a6 c5 2.8 v6 193 KM LPG

Post autor: drelos2 » 07 sie 2013, 22:17

Witam mam problem z autem mianowicie z odpalaniem go. Jest to silnik 2.8 v6 193KM
Auto niedawno kupione więc nie znam go zbyt dobrze.
Samochód po postoju nie długim wystarczy 10-15 min dłużej kręci, rano tak samo ale odpala za każdym razem.
Wymieniłem przewody i świece na nowe - bez zmian
Mając nadzieje że to rozwiąże problem dałem auto do gazowników, stwierdzili ze zalewa sie gazem bo puszcza reduktor i jeden wtryskiwacz.
Wymieniłem 2 listwy wtryskowe na niebieskie OMVL i reduktor na KME (koszt 1000zl). Problem jest nadal !!!
Gazownik 2 razy sprawdzał i twierdzi teraz ze to jednak nie wina gazu.
Sterownik od gazu ESGI
Próbowałem też założyć zaworek zwrotny na przewodzie paliwowym PB przy silniku i nadal bez zmian.

Filmik poglądowy jak odpala
Nie mam pomysłu co robić dalej czy ktoś miał podobny problem ?!

Awatar użytkownika
leszek90_1990
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 15 lut 2011, 18:16
Lokalizacja: Frampol

Post autor: leszek90_1990 » 08 sie 2013, 09:41

Witam


Widziałem taki przypadek już co prawda w innym aucie ale może to być coś podobnego. Też zmieniana była listwa wtryskowa i nic nie pomogło a chodziło po prostu o parownik, nie pamiętam dokłądnie co z nim było nie tak ale po zmianie parownika auto odpala od strzała


Pozdrawiam
<<<Samochód który daje radość z jazdy>>>

snoopi21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 21 mar 2011, 19:49
Lokalizacja: Osiecznica\dolnośląskie

Post autor: snoopi21 » 08 sie 2013, 10:16

Niech kolega sprawdzi zaworek EVAP od odprowadzania oparów ze zbiornika. Być może jest on cały czas otwarty i robi się podciśnienie w zbiorniku i wyciąga paliwo z przewodów. Zrób taki mały teścik, mianowicie odkręć korek wlewu paliwa i zostaw do rana, jak odpali od strzała to masz przyczynę. Przy odkręcaniu słuchaj czy będzie taki charakterystyczny syk zasysanego powietrza, to tez wskazuje na wadliwy ukł. odpowietrzania.

MIKU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 08 sie 2013, 12:06
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: MIKU » 08 sie 2013, 17:06

A to kolega odpala auto bezpiśrednio z gazu ? Bo zostało napisane że udałeś się o pomoc w związku z odpalaniem auta do gazowników. Wg mnie auto powinno odpalać się na benzynie a dopiero potem przełanczać na gaz. Chyba że to tylko pomyłka w opisie ? Moja była A3 miała podobny problem ale nie trzeba było jej kręcić aż tak długo ale dłużej niż to powinno być. Mój mechanik mi powiedział że to wina rozrusznika...niedługo później zaczął już bendiks szwankować ale auto nadal odpalało. Dalej już nie pomogę bo sprzedałem auto w takim stanie. Co prawda silniki inne ale może powód ten sam.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 08 sie 2013, 21:20

MIKU pisze:A to kolega odpala auto bezpiśrednio z gazu ? Bo zostało napisane że udałeś się o pomoc w związku z odpalaniem auta do gazowników. Wg mnie auto powinno odpalać się na benzynie a dopiero potem przełanczać na gaz. Chyba że to tylko pomyłka w opisie ?
Normalnie powinno odpalać na pb, ale czasami może odpalać na obu paliwach, a wtedy może być problem z uruchomieniem :)

drelos2, przyczyn Twojego problemu może być wiele. Począwszy od złej regulacji lpg, po regulator ciśnienia, pompa paliwa, filtr pb, nieszczelność w dolocie, czujnik temperatury, maf itp. Jest trochę do sprawdzenia.
Ale zacznij może od sczytania błędów i sprawdzenia czujnika temperatury. Będziesz potrzebował vaga.

drelos2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 07 sie 2013, 21:53
Lokalizacja: Witkowo WLKP

Post autor: drelos2 » 08 sie 2013, 23:28

Auto odpala na benzynie i potem przelacza sie na gaz. moge tez odpalic awaryjnie na gazie.Gazownik twierdzi ze ze strony lpg już wszystko jest ok. Auto jeździ dobrze problem jest tylko z odpalaniem. Postaram si to wszystko posprawdzac. A co do vaga to jeśli ściągnę go z internetu to potrzebuje jeszcze kabel czy tam interfejs prawda ? Czy ktoś mógłby podesłać link jaki interfejs mam kupić ? Pozdrawiam i w razie możliwości proszę o pomoc.

[ Dodano: 2013-08-08, 23:36 ]
Gdzie znajduje sie ten zaworek EVAP ? :>

snoopi21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 21 mar 2011, 19:49
Lokalizacja: Osiecznica\dolnośląskie

Post autor: snoopi21 » 09 sie 2013, 00:10

Zaworek znajduje się po stronie pasażera, dokładnie jest na obudowie filtra powietrza. Sprawdź czy cyka. A najlepiej to odkręć ten korek wlewu paliwa na noc. Rano sprawdź jak odpala. Jeżeli zaskoczy od pierwszego strzała to masz winowajce. Kabelek zwykły za 30 PLN na aledrogo znajdziesz. Wpisz vag-com.

MIKU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 08 sie 2013, 12:06
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: MIKU » 09 sie 2013, 10:05

To może też żeby wyeliminować LPG jako winowajcę to wyjeździć gaz do końca powyłańczać go i zobaczyć jak potem będzie odpalał.

Awatar użytkownika
leszek90_1990
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 15 lut 2011, 18:16
Lokalizacja: Frampol

Post autor: leszek90_1990 » 09 sie 2013, 14:03

tym gazem wystarczy zakręcić butle i wypalić gaz i spróbować ponownie odpalić na benzynie. Zacznij może od sprawdzenia tego gazu bo to jest najprostszy sposób, jak na samej benzynie będzie odpalać bez problemu to masz winowajcę:)
<<<Samochód który daje radość z jazdy>>>

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 10 sie 2013, 08:27

czy ten problem z odpaleniem jest na gazie i benzynie czy tylko na benie?

Awatar użytkownika
PictBridge
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 08 sie 2010, 08:12
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: PictBridge » 10 sie 2013, 10:24

tez mam problem z odpalaniem gdy jest upał 25-35 stopni i postoi na słońcu trzeba go kręcić ok 4-5sekund gdy jest wieczór chłodno 15 stopni pali jak nowy, vag nic nie pokazuje mam lpg ale zrobili mi ciepły start z gazu więc z lpg jak i z benzyny odpala tak samo słabo testowałem, wymieniłem czujnik temp w aso i nic, trzeba czekać na jesień i zime nie będzie problemu :)

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 10 sie 2013, 10:41

prawdobodobnie masz uszkodzoną membranę w podciśnieniowym regulatorze ciś nienia paliwa tym na magistrali wtryskiwaczy benzynowych .paliwo przedostaje się przez przewód podciśnienia i wędruje bezpośrednio do kolektora dolotowego powodująć zalewanie
po długim postoju problem nie występuje bo paliwo zdąży odparować .
sciągnij wężyk podciśnienia zaraz po zgaszeniu silnika isprawdz czy nie ma tam śladów benzyny

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja