Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6 TDI] chip czy remap i spalanie

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
majkelo3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 09 lip 2013, 21:59
Lokalizacja: szkocja

[A6 C6 TDI] chip czy remap i spalanie

Post autor: majkelo3 » 05 sie 2013, 22:33

wiem,wiem tych tematów było wiele lecz chcem usłyszeć od osób ktore skorzystały z chipa lub remapa jak to się ma mocy oraz spalania?

jaka różnica jest między chipem a remapem

prosze o wypowiedzi osób które korzystają z takich gadżetów a nie kto co slyszał

ps. podniesienie mocy I mniejsze spalanie to dla mnie nie idzie w parze ale czekam na wypowiedzi <okok>
Taxi-Limited Edition

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 05 sie 2013, 22:39

Przy tej skrzyni lepiej nic nie robic. Ale zeby odpowiedziec na twoje pytanie po programie jesli bedziezz jezdzil normalnie to spalanie pewnie nawet spadnie ale jak wieksza moc bedzie wykozystywana to wiadomo cos za cos

majkelo3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 09 lip 2013, 21:59
Lokalizacja: szkocja

Post autor: majkelo3 » 11 sie 2013, 22:32

tylko jedna wypowiedż? :|
Taxi-Limited Edition

x4n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 22 paź 2012, 12:55
Imię: Radosław
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: x4n » 25 sie 2013, 21:38

majkelo3 pisze:tylko jedna wypowiedż? :|
ja wykorzystałem moment wycięcia DPFa i wyjęcia sterownika silnika na zwiększenie mocy.

Efekt jest więcej niż zadowalający samochód przyspiesza dużo lepiej, a na trybie sport szaleje ( i to nie tylko moja opinia). wiem że ze skrzynią biegów Multi trzeba uważać więc ja korzystam z mocy tylko wtedy kiedy jest potrzebna.

Jeżeli chodzi o spalanie to przy grzecznej jeździe jest mniejsze, samochód nie muli podczas przyśpieszania i wyraźnie mniej się silnik wysila.

W tym momencie w trasie poza miastem udaje mi się zejść poniżej 7 litrów (spokojna jazda z dwójką dzieci do 130), w mieście różnie bywa jako że korki z wawie są zmienne ale koło 8 do 9,5 litrów. Ja mam 25 kilometrów do pracy a czasem jadę 50 minut :(.

Niestety nie wiem ile w tym zasługi wycięcia filtra cząstek stałych, ponieważ mój był zapchany na amen przy 175 000 km.

Oczywiście po podniesieniu mocy przez pierwszy tydzień spalanie 12l :) .

Awatar użytkownika
Adamos_20
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 02 gru 2011, 20:56
Lokalizacja: UK/Swiecie

Post autor: Adamos_20 » 17 wrz 2013, 13:29

Kazdy nowoczesny diesel ma pewne rezerwy mocy ktorych to producent z roznych wzgledow (np ekologia) nie ~udostepnil~ z mojego doswiadczenia kazdy nowoczesny diesel ma rezerwy na poziomie ok 35%

Co do roznicy czip czy remap to:
Czip lub np tuning box i inne tego typu ustrojstwa to z reguly jakas mapa po ktorej mozesz miec odczucia ze auto jest mocniejsze (czasami nawet tak jest) ale dlatego ze kazdy silnik jest nieco inny, ma nieco inna moc i z reguly jest w innym stanie NIE POLECAM ! Pozatym jak mozna placic za cos (przyrost KM i Nm) jesli nie mozesz tego zmierzyc?

Droga opcja to remap czyli modyfikacja twojego ori softu ktory masz w aucie w celu osiagniecia przyrostow mocy i momentu obrotowego.
Widze ze jestes z UK wiec mozesz sie spotkac z pojeciami CUSTOM REMAP i GENERIC REMAP
Omijaj generic map bo jest to standardowa mapa dla twojego silnika!
Ja osobiscie polecam Ci CUSTOM REMAP, WRAZ Z CHAMOWNIA PRZED I PO ZMIANIE MAPY.
W takim wypadku mapa napisana pod twoje auto, no i po calej operacji dostajesz wydruk z hamowni z nowymi wartosciami mocy i momentu obrotowego.

Ja robilem program w PL 3 lata temu, 1.9 ATD 100/130KM i 320 Nm program zrobiony z glowa, plaski moment, przez 3 lata nie mialem zadnych problemow.

Najlepiej przed remapem pozbieraj opinie na temat warsztatu, widzialem tu np ibize 1.9 130 po mapie na 185KM i wszystko bylo fajnie tylko na jakies 3 mies.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja