Witam
Moje cb mam podpiete pod tylne gniazdo zapalniczki (te w bagazniku)ale chce uciac ta wtyczke bo mnie drazni i podpiac sie pod 12v tak aby radyjko zapalalo i wylaczalo sie na kluczyku Gdzie sie wpiac ? oczywiscie bazujemy na tylnej czesci auta bo radyjko lezy w schowku po lewej stronie tam gdzie zestaw kluczy (radyjko to venus lafayette) Pozdrawiam
karelu pisze:Witam
Moje cb mam podpiete pod tylne gniazdo zapalniczki (te w bagazniku)ale chce uciac ta wtyczke bo mnie drazni i podpiac sie pod 12v tak aby radyjko zapalalo i wylaczalo sie na kluczyku Gdzie sie wpiac ? oczywiscie bazujemy na tylnej czesci auta bo radyjko lezy w schowku po lewej stronie tam gdzie zestaw kluczy (radyjko to venus lafayette) Pozdrawiam
Czy w tym schowku posiadasz jakieś inne urządzenie typu zmieniarka? Czy masz może zainstalowaną oryginalną instalację czujników cofania. Jeżeli nic z tego nie masz, to prawdopodobnie czeka Cię 'doposażenie' Twojego samochodu w dodatkowy przewód (jego ułożenie nie jest takie trudne jakby się mogło wydawać )
karelu pisze:Zmieniarki brak ,czujniki sa ale nie orginalne i podpiete sa pod kable od zarowki wstecznego
Skoro nie masz żadnego z w/w urządzeń, to masz kilka rozwiązań:
1) przerobić instalację tylnej zapalniczki, tak aby pojawiało się tam napięcie dopiero po przekręceniu stacyjki. Stosunkowo prosta operacja - w nogach kierowcy pod osłoną deski rozdzielczej jest bezpiecznik odpowiedzialny za tylną popielniczkę (nr1 na poniższym rysunku) . Jeden z przewodów idących do tego bezpiecznika należy przeciąć i otrzymane końce podłączyć do styków roboczych przekaźnika zwiernego. Następnie jeden ze styków cewki przekaźnika łączymy do GND, a drugi do styku 75X (przewód żółto-czarny przykręcony do listwy pod przekaźnikami)
2) zrobić to samo co wyżej, z tym że przekaźnik zainstalować w tylnej części samochodu. Jest to troszkę trudniejsze, gdyż musisz pociągnąć kabel do tyłu.
3) zrobić to samo co wyżej, z tym że zamiast ciągnąć kabel z przodu samochodu, pomierzyć miernikiem napięcie na tylnej lampce (interesuje nas styk 2 i 4). Z tego co pamiętam, to po zamknięciu samochodu (kluczykiem lub pilotem) napięcie na tylnej lampce jest wygaszane (nawet jak jest włączona na stałe). Zatem mogłoby być wykorzystywane jako sterowanie cewką przekaźnika.
4) pociągnąć od skrzynki bezpieczników osobny przewód tylko dla CB.
Jeżeli ktoś ma dodatkowo jakiś pomysł niech da znać
P.S. Jak coś mogę Ci przygotować jakiś schemacik takiego podłączenia