[ ALT 2.0 131 KM] Sensor(czujnik oleju),metaliczna praca
[ ALT 2.0 131 KM] Sensor(czujnik oleju),metaliczna praca
Witam.A wiec tak swoja audiczke nabylem kilka miesiecy temu.Jest to 2002 rok,130 tys przebiegu(100% oryginal),manual.. Dodam ze jest to anglik.Wszystko bylo ok do momentu jak wracalem z Anglii do Polski kilka dni temu.Przez caly czas jechalem 160 km/h takze na wysokich obrotach przez ladne kilka godzin .Po pewnym czasie zapalila sie kontrolka ze minimalny poziom oleju,takze zatrzymalem sie sprawdzilem ale na bagnecie ze prawie pelno takze pojechalem dalej.Potem powtarzalo sie to kilka razy za kazdym razem kontrolka pojawiala sie tylko na chwile i gasla .Zatrzymywalem sie i jechalem dalej.Potem gdy naszla mnie ochota na pieknej drodze zeby sprobowac to auto jechalem 215km/h(poszloby 220 ale juz sie troszwczke sie balem:) zapalila mi sie kontrolka od cisnienia oleju na czerwono i pikala takze zatrzymalem sie.Chcialem jechac zaraz ale to dalej pikalo.Odczekalem z 30 min jak silnik ostygl i bylo lepiej z tym ze jechalem z 110-120 powzej znowu zaczelo pikac gdy odejmowalem gazu przestawalo.I tak doczolgalem sie do domu.Wczoraj gdy juz jezdzilem kolo domu zapalila mi sie kontrolka oil sensor na zolto czyli chyba czujnik.Jezdze tak ale co jakis czas sie zapala.Na dodatek na zimnym silniku gdy jeszcze ma podwyzszone obroty slychac jakis dziwny metaliczny dzwiek jakby z gory silnika,raczej tego wczesniej nie bylo.Ale potem juz ustaje.Takze najpierw bylo ze poziom minimalny oleju,potem ze cisnienie a teraz zapala sie sensor.Takze nie mam pojecia czy to cos powaznego czy nie .Man zamiar pojechac pod komputer isprawdzic bledy.Czy to moze byc cos z zaworami ten dzwiek czy z glowica ze silnik za mocno dostal?Okoliczni mechanicy nie za bardzo orientuja sie w tych silnikach nawet w ASO facet krecil glowa ze silnik malo popularny ze ciezko bedzie i juz z gory kazal mi sie przygotowac na wieksze wydatki.Inny powiedzial ze silnik sie konczy no prosze przy 130tys ptrzeciez to nie Dewoo czy maluch.Takze prosze o jakies sugestie i rady bede wdzieczny za wszystko.
- PictBridge
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 117
- Rejestracja: 08 sie 2010, 08:12
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 03 paź 2012, 22:06
- Lokalizacja: mlawa
- Kontakt:
Uważam, że powinieneś sprawdzić u specjalisty poziom ciśnienia oleju. Ponieważ kontrolka nie musi odpowiadać jedynie za poziom, a wskazywać słabe ciśnienie oleju, które może być konsekwencją między innymi niskiego poziomu. Z autopsji wiem, że niskie ciśnienie powodują wytarte panewki główne, czemu towarzyszy metaliczny odgłos. A wtedy silnik może nadawać się do generalnego remontu.