Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AEB 1.8 150 KM] Separatory oleju

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
mario6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 04 paź 2012, 21:09
Lokalizacja: kraków

[ AEB 1.8 150 KM] Separatory oleju

Post autor: mario6 » 06 lip 2013, 23:36

Witam,


Właśnie jestem na etapie składania po wymianie napinacza łańcuszka rozrządu i mam pytanko do posiadaczy aeb'a :)

Ile w naszych silnikach powinno być separatorów olejowych (058103555B - plastikowa osłonka na wałku widoczna zaraz po zdjęciu pokrywy zaworów) ??

U mnie jest jeden... a poszperałem po necie i zauważyłem, że w 1.8t są dwa. Czyżby jakiś "mechanik" zapomniał u mnie zamontować jednego?

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 07 lip 2013, 14:38

mario6, dwie sztuki <okok>

Obrazek

A tu dla Ciebie ETKA online - działa na 100% w przeglądarce Firefox: http://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1
Ostatnio zmieniony 07 lip 2013, 15:10 przez Naprawa Audi A6, łącznie zmieniany 1 raz.

mario6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 04 paź 2012, 21:09
Lokalizacja: kraków

Post autor: mario6 » 07 lip 2013, 15:03

Dzięki za info Tomku <okok>

Czyli u mnie jedną zgubił jakiś ....
Ktoś się orientuje czy one spełniają jakąś istotną role ? Można bez tego jeÂździć bez konsekwencji?

Awatar użytkownika
dark79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 22 mar 2009, 20:48
Lokalizacja: Penge/London

Post autor: dark79 » 10 lip 2013, 10:49

w sumie to tylko jeden powinien byc, pod korkiem wlewu oleju i tyle, ten drugi to niby gdzie ma sie znajdowac??

mario6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 04 paź 2012, 21:09
Lokalizacja: kraków

Post autor: mario6 » 10 lip 2013, 11:11

dark79 pisze:w sumie to tylko jeden powinien byc, pod korkiem wlewu oleju i tyle, ten drugi to niby gdzie ma sie znajdowac??

Na takie foto natrafiłem -

Obrazek
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez mario6, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dark79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 22 mar 2009, 20:48
Lokalizacja: Penge/London

Post autor: dark79 » 10 lip 2013, 16:36

szkoda ze nie widac pokywy zaworow i czy silnik jest wzdluznie czy poprzecznie montowany, w sumie te separatory sa tylko po to zeby olej nie lecial do odmy (odpowietrzenia silnika), w slnikach poprzecznych odma jest troche inaczej skonstruowana, masz zdjecie swojej pokrywy ?? u mnie nie ma ani jednego separatora i widze nawet jak sie walek kreci jak tworze korek wlewu oleju

mario6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 04 paź 2012, 21:09
Lokalizacja: kraków

Post autor: mario6 » 11 lip 2013, 13:16

Niestety foto swojej nie zrobiłem ale szczerze mówiąc sens istnienia tam tych separatorów jest mały skoro pod pokrywą nie ma żadnego połączenia z odmą od której separator ma oddzielić olej....

ADR chyba miał odmę podłączoną pod pokrywą i te separatory to może być pozostałość tej konstrukcji na której bazuje min AEB.

Awatar użytkownika
dark79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 22 mar 2009, 20:48
Lokalizacja: Penge/London

Post autor: dark79 » 12 lip 2013, 11:10

u nas bedzie jeden, pod korkiem wlewu oleju jak jest u ciebie

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 13 lip 2013, 17:01

Zgadza sie Panowie. W AEB mamy tylko 1 separator. Ostatnio również wymieniałem łańcuszek wraz z napinaczem oraz rozrzad i jest tylko 1.
mario6 profilaktycznie sprawdÂź też sobie smok pompy olejowej. W moim przypadku on był winowajcą niskiego cisnienia oleju a w rezultacie uszkodzenia napinacza i efektem był delikatny rzegot ;)

Pozdrawiam
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

mario6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 04 paź 2012, 21:09
Lokalizacja: kraków

Post autor: mario6 » 14 lip 2013, 10:50

R.K.O. pisze:Zgadza sie Panowie. W AEB mamy tylko 1 separator. Ostatnio również wymieniałem łańcuszek wraz z napinaczem oraz rozrzad i jest tylko 1.
mario6 profilaktycznie sprawdÂź też sobie smok pompy olejowej. W moim przypadku on był winowajcą niskiego cisnienia oleju a w rezultacie uszkodzenia napinacza i efektem był delikatny rzegot ;)

Pozdrawiam

Właśnie jade za koleją - wcześniej napinacz teraz pompa oleju. Próbuje wyeliminować ten "rzegot" 5'sekundowy który mam po odpaleniu.

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 15 lip 2013, 18:46

moim zdaniem nadal to bedzie coś z ciśnieniem oleju :) sprawdÂź smoka ewentualnie wyczyść. U mnie po wymianie napinacza i łańcucha rzegot był dalej, wiec na sprawdzenie poszło ciśnienie oleju i to był strzał w 10-tke :) oscylowało w granicy 1bara na wolnych i po odpaleniu - a to mało. Obecnie jest 2,4 bara na wolnych i 4,7 na wysokich obrotach. Także książkowo. I nie słychać Trrrr po odpaleniu przez nawet ułamek sekundy :)

Pozdrawiam :)
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

mario6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 04 paź 2012, 21:09
Lokalizacja: kraków

Post autor: mario6 » 16 lip 2013, 17:33

R.K.O. pisze:moim zdaniem nadal to bedzie coś z ciśnieniem oleju :) sprawdÂź smoka ewentualnie wyczyść. U mnie po wymianie napinacza i łańcucha rzegot był dalej, wiec na sprawdzenie poszło ciśnienie oleju i to był strzał w 10-tke :) oscylowało w granicy 1bara na wolnych i po odpaleniu - a to mało. Obecnie jest 2,4 bara na wolnych i 4,7 na wysokich obrotach. Także książkowo. I nie słychać Trrrr po odpaleniu przez nawet ułamek sekundy :)

Pozdrawiam :)

Czyściłeś tylko smoka czy założyłeś nową pompe?

U mnie też ciśnienie kulało ale przy odkręcaniu miski było tyle pier...enia, że od razu założyłem nową pompkę i puki co spokój z "rzegotaniem".

A smok wydawał sie wmiare drożny.


Na jakim oleju jeÂździsz?

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 17 lip 2013, 17:03

U mnie smok był totalnie zapakowany syfem. Olej do niedawna miałem Castrona Magnateka półsyntetyk..... taki lał kiedyś poprzedni własciciel, ale naczytałem sie i przeszedłem na Petronas Synthium, oczywiscie uszczelniłem silnik i po 1500km olej czyściutki, gdzie po takim przebiegu już Castrol był czarny...

Co do zdjecia miski to kilka minut było ;) Pompa widac, ze nie była nowa, jednak ciśnienie daje książkowe. Sama pompa ORI kosztuje 750zł w serwisie. Będzie trzeba do micha w dół i wymienie :)

Wymieniam olej co 5000km z racji modyfikacji.
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga