[ AEB 1.8 150 KM] Separatory oleju
[ AEB 1.8 150 KM] Separatory oleju
Witam,
Właśnie jestem na etapie składania po wymianie napinacza łańcuszka rozrządu i mam pytanko do posiadaczy aeb'a
Ile w naszych silnikach powinno być separatorów olejowych (058103555B - plastikowa osłonka na wałku widoczna zaraz po zdjęciu pokrywy zaworów)
U mnie jest jeden... a poszperałem po necie i zauważyłem, że w 1.8t są dwa. Czyżby jakiś "mechanik" zapomniał u mnie zamontować jednego?
Właśnie jestem na etapie składania po wymianie napinacza łańcuszka rozrządu i mam pytanko do posiadaczy aeb'a
Ile w naszych silnikach powinno być separatorów olejowych (058103555B - plastikowa osłonka na wałku widoczna zaraz po zdjęciu pokrywy zaworów)
U mnie jest jeden... a poszperałem po necie i zauważyłem, że w 1.8t są dwa. Czyżby jakiś "mechanik" zapomniał u mnie zamontować jednego?
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
mario6, dwie sztuki
A tu dla Ciebie ETKA online - działa na 100% w przeglądarce Firefox: http://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1
A tu dla Ciebie ETKA online - działa na 100% w przeglądarce Firefox: http://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1
Ostatnio zmieniony 07 lip 2013, 15:10 przez Naprawa Audi A6, łącznie zmieniany 1 raz.
dark79 pisze:w sumie to tylko jeden powinien byc, pod korkiem wlewu oleju i tyle, ten drugi to niby gdzie ma sie znajdowac??
Na takie foto natrafiłem -
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez mario6, łącznie zmieniany 1 raz.
szkoda ze nie widac pokywy zaworow i czy silnik jest wzdluznie czy poprzecznie montowany, w sumie te separatory sa tylko po to zeby olej nie lecial do odmy (odpowietrzenia silnika), w slnikach poprzecznych odma jest troche inaczej skonstruowana, masz zdjecie swojej pokrywy u mnie nie ma ani jednego separatora i widze nawet jak sie walek kreci jak tworze korek wlewu oleju
Niestety foto swojej nie zrobiłem ale szczerze mówiąc sens istnienia tam tych separatorów jest mały skoro pod pokrywą nie ma żadnego połączenia z odmą od której separator ma oddzielić olej....
ADR chyba miał odmę podłączoną pod pokrywą i te separatory to może być pozostałość tej konstrukcji na której bazuje min AEB.
ADR chyba miał odmę podłączoną pod pokrywą i te separatory to może być pozostałość tej konstrukcji na której bazuje min AEB.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
- Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie
Zgadza sie Panowie. W AEB mamy tylko 1 separator. Ostatnio również wymieniałem łańcuszek wraz z napinaczem oraz rozrzad i jest tylko 1.
mario6 profilaktycznie sprawdÂź też sobie smok pompy olejowej. W moim przypadku on był winowajcą niskiego cisnienia oleju a w rezultacie uszkodzenia napinacza i efektem był delikatny rzegot
Pozdrawiam
mario6 profilaktycznie sprawdÂź też sobie smok pompy olejowej. W moim przypadku on był winowajcą niskiego cisnienia oleju a w rezultacie uszkodzenia napinacza i efektem był delikatny rzegot
Pozdrawiam
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
R.K.O. pisze:Zgadza sie Panowie. W AEB mamy tylko 1 separator. Ostatnio również wymieniałem łańcuszek wraz z napinaczem oraz rozrzad i jest tylko 1.
mario6 profilaktycznie sprawdÂź też sobie smok pompy olejowej. W moim przypadku on był winowajcą niskiego cisnienia oleju a w rezultacie uszkodzenia napinacza i efektem był delikatny rzegot
Pozdrawiam
Właśnie jade za koleją - wcześniej napinacz teraz pompa oleju. Próbuje wyeliminować ten "rzegot" 5'sekundowy który mam po odpaleniu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
- Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie
moim zdaniem nadal to bedzie coś z ciśnieniem oleju sprawdÂź smoka ewentualnie wyczyść. U mnie po wymianie napinacza i łańcucha rzegot był dalej, wiec na sprawdzenie poszło ciśnienie oleju i to był strzał w 10-tke oscylowało w granicy 1bara na wolnych i po odpaleniu - a to mało. Obecnie jest 2,4 bara na wolnych i 4,7 na wysokich obrotach. Także książkowo. I nie słychać Trrrr po odpaleniu przez nawet ułamek sekundy
Pozdrawiam
Pozdrawiam
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
R.K.O. pisze:moim zdaniem nadal to bedzie coś z ciśnieniem oleju sprawdÂź smoka ewentualnie wyczyść. U mnie po wymianie napinacza i łańcucha rzegot był dalej, wiec na sprawdzenie poszło ciśnienie oleju i to był strzał w 10-tke oscylowało w granicy 1bara na wolnych i po odpaleniu - a to mało. Obecnie jest 2,4 bara na wolnych i 4,7 na wysokich obrotach. Także książkowo. I nie słychać Trrrr po odpaleniu przez nawet ułamek sekundy
Pozdrawiam
Czyściłeś tylko smoka czy założyłeś nową pompe?
U mnie też ciśnienie kulało ale przy odkręcaniu miski było tyle pier...enia, że od razu założyłem nową pompkę i puki co spokój z "rzegotaniem".
A smok wydawał sie wmiare drożny.
Na jakim oleju jeÂździsz?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
- Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie
U mnie smok był totalnie zapakowany syfem. Olej do niedawna miałem Castrona Magnateka półsyntetyk..... taki lał kiedyś poprzedni własciciel, ale naczytałem sie i przeszedłem na Petronas Synthium, oczywiscie uszczelniłem silnik i po 1500km olej czyściutki, gdzie po takim przebiegu już Castrol był czarny...
Co do zdjecia miski to kilka minut było Pompa widac, ze nie była nowa, jednak ciśnienie daje książkowe. Sama pompa ORI kosztuje 750zł w serwisie. Będzie trzeba do micha w dół i wymienie
Wymieniam olej co 5000km z racji modyfikacji.
Co do zdjecia miski to kilka minut było Pompa widac, ze nie była nowa, jednak ciśnienie daje książkowe. Sama pompa ORI kosztuje 750zł w serwisie. Będzie trzeba do micha w dół i wymienie
Wymieniam olej co 5000km z racji modyfikacji.
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga