[ AKN 2.5 150 KM] [AKN 2.5 150KM] Co to takiego jest?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 20 cze 2009, 10:04
- Lokalizacja: Żyrardów / Mazowieckie
...
Nie, nie miałem.Mati86 pisze:a miałeś kiedyś wymieniane wałki rozrządu bo to coś jest podobne do jednej z części dźwigienki hydraulicznej
Czy ma ktoś jakieś sugestie?
Silnik pracuje normalnie.
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
Jeżeli widziałeś taką część to powinieneś wiedzieć jak ona jest zbudowana.Wasabi30 pisze:Mi to wygląda na łożysko z dźwigienki zaworowej takich jak są w BAU,BDG
Przyjmując hipotetycznie, że masz rację i była by to część łożyska dźwigienki zaworowej (np. z silnika BDG) śmiem twierdzić, że kolegaJoker001, już przed wymianą oleju by się o tym dowiedział w sposób bardzo bolesny dla samego silnika jak i portfela.
Kod silnika tutaj nic nie da auto jest z 1999r. jak wynika z opisu a ma oznaczenie AKN nawet po zmianie głowic na nowsze oznaczenie silnika raczej nie ulega zmianie. Czyż nie tak?Wasabi30 pisze:Jaki masz kod silnika? najlepiej podnieś dekle i sprawdź czy tam czegoś nie brakuje
Nooo... na pewno jak dźwigienka spadła to ją wyciągniesz hehe i nie zapomnij o tz. pestce.Jeżeli masz silnik jak w opisie to nic tam nie rozbierzesz- dźwigienki w tych silnikach nie są łożyskowane.Mati86 pisze:też mi się tak wydawało że to coś z dźwigienki jest jutro zobaczę bo mam gdzieś luźne dźwigienki i spróbuje ją rozebrać
Pozdrawiam, Grzegorz
wiem że mam kilka dźwigienek od a6 z rozbiórki głowic i kiedyś w jednym pojemniku coś takiego widziałem jutro postaram się tego poszukać, a widziałem kilka rozebranych silników na części, a z misek olejowych różne graty były wyciągane, ale tu masz rację że jeżeli pestka by spadła to koszt naprawy był by bardzo duży, zresztą powiem Ci jak teraz swojego AKE teraz rozebrałem to z miski wyciągnąłem 4 połamane pestki, i stąd już wiem dlaczego poprzedni właściciel wymieniał wałki itp
Mati
Jutro zrobię Ci zdjęcie i zobaczysz jak wygląda taka dÂźwigienka rozwalona (tak się składa że u mnie był taki przypadek) i wcale nie koniecznie musi to dać o sobie znać od razu ja zapewne wiesz na każdy cylinder przypadają po dwa zawory ssące i dwa wydechowe temat wielokrotnie opisywany na tym forum że nie zawsze da się zauważyć od razu że coś jest nie tak, albo poprzedni właściciel wymienił taka rozwaloną dÂźwigienkę i nie wyjął wszystkich części starej??hemiV8 pisze:Jeżeli widziałeś taką część to powinieneś wiedzieć jak ona jest zbudowana.Wasabi30 pisze:Mi to wygląda na łożysko z dÂźwigienki zaworowej takich jak są w BAU,BDG
Przyjmując hipotetycznie, że masz rację i była by to część łożyska dÂźwigienki zaworowej (np. z silnika BDG) śmiem twierdzić, że kolegaJoker001, już przed wymianą oleju by się o tym dowiedział w sposób bardzo bolesny dla samego silnika jak i portfela.
Kod silnika nie ulegnie zmianie ale głowice i wałki owszem, a skąd wiesz że nie został wymieniony cały silnik np od BAU i Joker001 nawet o tym nie wie?? dlatego kod by się przydał dla jasności, poza ja miałem AKN 2.5 TDI z 1998 właśnie z takimi Wałkami od BAU więc to ma dużo do rzeczy.W opisie nie ma podanego kodu silnika więc może być różnie "Czyż nie tak?"Kod silnika tutaj nic nie da auto jest z 1999r. jak wynika z opisu a ma oznaczenie AKN nawet po zmianie głowic na nowsze oznaczenie silnika raczej nie ulega zmianie. Czyż nie tak?Wasabi30 pisze:Jaki masz kod silnika? najlepiej podnieś dekle i sprawdÂź czy tam czegoś nie brakuje
W silniku z dÂźwigienkami na łożyskach pestki już nie występująMati86 pisze:wiem że mam kilka dÂźwigienek od a6 z rozbiórki głowic i kiedyś w jednym pojemniku coś takiego widziałem jutro postaram się tego poszukać, a widziałem kilka rozebranych silników na części, a z misek olejowych różne graty były wyciągane, ale tu masz rację że jeżeli pestka by spadła to koszt naprawy był by bardzo duży, zresztą powiem Ci jak teraz swojego AKE teraz rozebrałem to z miski wyciągnąłem 4 połamane pestki, i stąd już wiem dlaczego poprzedni właściciel wymieniał wałki itp
Ostatnio zmieniony 18 cze 2013, 23:43 przez Wasabi30, łącznie zmieniany 1 raz.
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
Dokładnie wiem jak wygląda taka część, ale dziękuję że chcesz pomóc. Odpowiednia edukacja daje dobre efekty, więc przydadzą się w przyszłości takie zdjęcia jak zaproponowałeś.Wasabi30 pisze:Jutro zrobię Ci zdjęcie i zobaczysz jak wygląda taka dźwigienka rozwalona
Tym bardziej że z chęcią nauczę się czegoś nowego. Proszę tylko abyś nie zapomniał jutro wstawić fotek.
Czy gdzieś napisałem, że tak nie jest?Wasabi30 pisze:Kod silnika nie ulegnie zmianie ale głowice i wałki owszem
No to faktyczne… jak miałeś AKN z wałkami od BAU...Wasabi30 pisze:poza ja miałem AKN 2.5 TDI z 1998 właśnie z takimi Wałkami od BAU
Nie… przecież wyraźnie w tytule jest napisane, że kod silnika to AKN. Oczywiście bez urazy ale bardzo proszę kolego czytaj w przyszłości uważniej.Wasabi30 pisze:W opisie nie ma podanego kodu silnika więc może być różnie "Czyż nie tak?"
To tyle
Pozdrawiam
Tak wyglądały moje dÂźwigienki po tym jak zostały Âźle dokręcone wałki
Pozdrawiam
Ja wiem że w tytule jest napisane AKN ale w opisie profilu nie ma o tym żadnej informacji. Z reszta skończmy tą jałową dyskusje bo ja nie mam zamiaru niczego udowadniać wiem co było u mnie i tak też mi się wydaje że to jest właśnie to łożysko skoro jesteś pewny że to nie ta cześć to sam napisz co to jest bo kilka razy rozbierałem górę tego silnika i raz dół i nie widziałem tam bardziej podobnej części no chyba że jest to prowadnica głowicy tylko nie prowadnica zaworów tylko ta tulejka która wystaje od dołu głowicy żeby dobrze ją ustawić względem blokuNie… przecież wyraÂźnie w tytule jest napisane, że kod silnika to AKN. Oczywiście bez urazy ale bardzo proszę kolego czytaj w przyszłości uważniej.
To tyle
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
Pytanie było jasne od samego początku, co to za część a nie, na co to wygląda.Wasabi30 pisze:Mi to wygląda na łożysko z dÂźwigienki zaworowej takich jak są w BAU,BDG
Uszkodzona/pęknięta to nie to samo, co rozsypane łożysko którego bieżnia "goni" po silniku.Wasabi30 pisze:Jutro zrobię Ci zdjęcie i zobaczysz jak wygląda taka dÂźwigienka rozwalona
A tak wygląda łożysko, oddzielone od dÂźwigienki
http://images42.fotosik.pl/902/1c4770c325f05fb9med.jpg
http://images47.fotosik.pl/1855/453e613e3b165898med.jpg
które według Twojej teorii jest lub może być na zdjęciach w pierwszym poście i nie pisz proszę tylko że u ciebie ono to łożysko było w całości i nie zauważyłeś różnicy.
Nie był byś w stanie niczego udowodnić, ponieważ nie masz racji wprowadziłeś tylko zamieszanie pozbawiono jakiejkolwiek merytorycznej dyskusji.Wasabi30 pisze:Z reszta skończmy tą jałową dyskusje bo ja nie mam zamiaru niczego udowadniać
WyraÂźnie napisałem że
I raz jeszcze piszę, jeżeli rzeczywiście jest to część silnik kolegi Joker001 to nie pochodzi ona z górnej jego części.hemiV8 pisze:Nie jest to żadna część, która znajduje się w głowicy a już na pewno żadna część dÂźwigienki zaworowej lub popychacza hydraulicznego. Przynajmniej sobie tego nie przypominam.
Wydawać się Tobie może jak zresztą mi i każdemu tutaj.Wasabi30 pisze:i tak też mi się wydaje że to jest właśnie to łożysko
To, co było u Ciebie kolego to tylko popękana/połamana dÂźwigienka czy dÂźwigienki zaworowe..
Jedna prosta zasada trzeba wiedzieć, co się mówi a nie mówić, co się wie, jeżeli rozumiesz tę subtelną różnicę pomiędzy wiedzieć a mówić to zrozumiesz, w czym rzecz.
No i masz ci …. Po prostu ręce opadają jak nie łożysko to prowadnica…. Przecież to śmieszne idąc dalej tą drogą pragnę zauważyć, że nie ma prowadnicy zaworów tylko są prowadnice zaworowe i jest ich tyle samo co zaworów.Wasabi30 pisze:i nie widziałem tam bardziej podobnej części no chyba że jest to prowadnica głowicy tylko nie prowadnica zaworów
To tylko tak mała dygresja z mojej strony.
Dziękuję za uwagę i życzę
Miłego dnia
Jak cytujesz to chociaż całość a nie wybierasz ułamek i komentujesz powtarzam nie chodziło mi o Jak to pięknie napisałeś " prowadnice zaworowe" tylko prowadnice głowicy takie jak zaznaczone na zdjęciu są umieszczone w bloku, co prawda to raczej nie to ale chodzi mi o pokazanie co miałem na myślihemiV8 pisze:Pytanie było jasne od samego początku, co to za część a nie, na co to wygląda.Wasabi30 pisze:Mi to wygląda na łożysko z dÂźwigienki zaworowej takich jak są w BAU,BDGUszkodzona/pęknięta to nie to samo, co rozsypane łożysko którego bieżnia "goni" po silniku.Wasabi30 pisze:Jutro zrobię Ci zdjęcie i zobaczysz jak wygląda taka dÂźwigienka rozwalona
A tak wygląda łożysko, oddzielone od dÂźwigienki
http://images42.fotosik.pl/902/1c4770c325f05fb9med.jpg
http://images47.fotosik.pl/1855/453e613e3b165898med.jpg
które według Twojej teorii jest lub może być na zdjęciach w pierwszym poście i nie pisz proszę tylko że u ciebie ono to łożysko było w całości i nie zauważyłeś różnicy.Nie był byś w stanie niczego udowodnić, ponieważ nie masz racji wprowadziłeś tylko zamieszanie pozbawiono jakiejkolwiek merytorycznej dyskusji.Wasabi30 pisze:Z reszta skończmy tą jałową dyskusje bo ja nie mam zamiaru niczego udowadniać
WyraÂźnie napisałem żeI raz jeszcze piszę, jeżeli rzeczywiście jest to część silnik kolegi Joker001 to nie pochodzi ona z górnej jego części.hemiV8 pisze:Nie jest to żadna część, która znajduje się w głowicy a już na pewno żadna część dÂźwigienki zaworowej lub popychacza hydraulicznego. Przynajmniej sobie tego nie przypominam.
Wydawać się Tobie może jak zresztą mi i każdemu tutaj.Wasabi30 pisze:i tak też mi się wydaje że to jest właśnie to łożysko
To, co było u Ciebie kolego to tylko popękana/połamana dÂźwigienka czy dÂźwigienki zaworowe..
Jedna prosta zasada trzeba wiedzieć, co się mówi a nie mówić, co się wie, jeżeli rozumiesz tę subtelną różnicę pomiędzy wiedzieć a mówić to zrozumiesz, w czym rzecz.No i masz ci …. Po prostu ręce opadają jak nie łożysko to prowadnica…. Przecież to śmieszne idąc dalej tą drogą pragnę zauważyć, że nie ma prowadnicy zaworów tylko są prowadnice zaworowe i jest ich tyle samo co zaworów.Wasabi30 pisze:i nie widziałem tam bardziej podobnej części no chyba że jest to prowadnica głowicy tylko nie prowadnica zaworów
To tylko tak mała dygresja z mojej strony.
Dziękuję za uwagę i życzę
Miłego dnia
Wykaż się i powiedz od czego ta cześć, a nie wytykasz mi że próbuje pomoc <szok>
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga