
Głośne stukanie i niepewne prowadzenie na dziurach, koleinac
Głośne stukanie i niepewne prowadzenie na dziurach, koleinac
Witam
Jestem posiadaczem A6 od 4 dni i zrobiłem nią już ponad 1000 tyś. km. Niepokoją mnie stuki w zawieszeniu (już lepiej jest w mojej astrze, która ma przejechane 100 tyś więcej) i to, że autko niepewnie się prowadzi na dziurach albo koleinach. Byłem przekonany, że to wahacze ale na szarpakach nic nie wyszło. Poza tym autko jest bardzo miękkie tz. np przy hamowaniu mocno się przechyla do przodu (w astrze też jest lepiej :D). Co może być przyczyną? To może normalne a tych autach? Moim Mercedesem W124 to leciałem 180 po koleinach i mogłem palcem trzymać kierownice, niestety tego o Audi nie mogę powiedzieć. Masakry nie ma, jeÂździłem gorszymi egzemplarzami.

Ostatnio zmieniony 20 maja 2013, 19:13 przez BoneShaker, łącznie zmieniany 1 raz.
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Przy kupnie myślałem, że to wahacze. Myślę, że po prostu tak jak mówisz na szarpakach nie wyszły luzy. Możecie mi napisać ile km się przejedzie na np. takim zestawie? I ile km przeleci Audi na oryginalnych amortyzatorach?
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Witaj,jako pracownik SKP wiem że badanie tego zawieszenia na szarpakach wymaga doświadczenia oraz wykonania szeregu innych czynności .Jedz na inną stację gdzie wiedzą jak do tego podejść.Ja do badania górnych wahaczy posiłkuję się umieszczeniem przednich kół w rolkach hamulcowych i polecam kierowcy energiczne machać kierownicą-przy okazji wychodzą luzy końcówek i drązków.Przednich dolnych wahaczy szarpakiem nie zbadasz ponieważ mają odwrócone mocowanie-badam je podnosząc jedną stronę zawieszenia i następnie ją opuszczając-tylko wtedy lużny przegub kulowy wysunie się z gniazda.Na luzy łączników są jeszcze inne metody.Banan też jest sprawą złożoną bo poza sworzniem jest problem pływającej tulei która zawsze pracuje-kwestia ile może pracować.Tak więc jeśli masz takie stuki to trzeba dalej szukać-to zawieszenie to najcichsza zawiecha jaka istnieje-komfort i precyzja.
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
poczytaj na forum temat o wahaczach, jeśli masz zamiar wymieniać to wymieniaj cały komplet, jeśli poleciały jedne to niedługo skończą się kolejne i tak będziesz musiał je wymienić.BoneShaker pisze:Mógłby jeszcze ktoś napisać co to może być? Nie chce na darmo czegoś wymieniać
jak już będziesz miał rozebrane zawieszenie to wtedy łatwo sprawdzisz co jeszcze wymaga wymiany
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
pierwszy raz też wymieniłem tylko te, które stukały. po miesiącu znowu stuki, wymieniłem kolejny i potem jeszcze kolejny aż w końcu wymieniłem wszystkie. przy kolejnej wymianie pod koniec ubiegłego roku nie bawiłem się w wymianę pojedynczych tylko od razu cały komplet ( mimo, że niektóre po demontażu okazały się jeszcze całkiem całkiem). zaoszczędziłem na robociÂźnie i od razu cisza bez stuków.endriu pisze:Wykonalne,choć niewygodnie.Ja w przeciwieństwie do poprzednika preferuję wymianę tylko zużytych elementów,szczególnie gdy celuje się w części markowe których wymiana nie skutkuje regulacją zbieżności.