Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AQJ 4.2 340 KM] [s6c5] niebiesko z wydechu........

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
nokia62
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 09 gru 2008, 16:12
Imię: Tomasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lututów

[ AQJ 4.2 340 KM] [s6c5] niebiesko z wydechu........

Post autor: nokia62 » 18 maja 2013, 09:01

witam

opisze swój problem poniżej....

od nie dawna jestem szczęśliwym posiadaczem S6 kombi w manualu ale ostatnio dopadła mnie jakaś dziwna przypadłość a mianowicie widzę niebieski dym z wydechów.... gdy odpalam rano to nic nie widzę żeby kopcił, wsiadam jadę na rundkę i też nic nie widać w lusterkach, wjeżdżam na podwórko i auto jest odpalone i nic nie widać a gdy przy gazuję to z tyłu zasłona dymna chwile na wolnych i znowu w gaz i tym razem już nie dymi...???
jeszcze zauważyłem że jak zmieniam bieg z 1 na 2 i lekko gaz to też przy dymi ale to raz na jakiś czas...

dodam że auto zapierdziela niczym torpeda, żadnych utraty mocy nie wyczuwam ani żadnych wycieków oleju nie zauważyłem.....

reasumując - muszę zacząć oglądać się za nowym sercem czy może to coś lżejszego dla portfela?

piecka9
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 29 maja 2010, 10:51
Lokalizacja: podlasie

Post autor: piecka9 » 18 maja 2013, 14:08

najszybciej to głowice masz do zrobienia czyli uszczelniacze i prowadnice zaworów

Zajcu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 171
Rejestracja: 06 sty 2012, 13:01
Imię: Dawid
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Zajcu » 19 maja 2013, 21:03

jak niebieski dym to tylko jedno , spalanie oleju czyli uszczelka pod głowicą lub głowica pęknięta..

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 20 maja 2013, 09:28

Należy z dużą dokładnością określić co się spala, czyli nos przy wydechu i węszyć czy to olej, czy płyn.
Obserwować poziom oby powyższych płynów.
Czy to się dzieje, w określonych warunkach, na zimnym/ciepłym silniku?
To może być problem cylinder/tuleja - jakim olejem zalany silnik?
Uszczelniacze zaworów bym raczej wykluczył, bo rano by przykapcała :(

nokia62
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 09 gru 2008, 16:12
Imię: Tomasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lututów

Post autor: nokia62 » 20 maja 2013, 11:08

Zagór pisze:Należy z dużą dokładnością określić co się spala, czyli nos przy wydechu i węszyć czy to olej, czy płyn.
Obserwować poziom oby powyższych płynów.
Czy to się dzieje, w określonych warunkach, na zimnym/ciepłym silniku?
To może być problem cylinder/tuleja - jakim olejem zalany silnik?
Uszczelniacze zaworów bym raczej wykluczył, bo rano by przykapcała :(


będę kontrolował poziom płynów
dzieje się tak na ciepłym silniku
zalany olejem 10w40

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 20 maja 2013, 12:39

Wylej to g.. i to im szybciej tym lepiej, rób płukankę i zalej 5w30/5w40 FS.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja