[ BLB 2.0 140 KM] Dziwne dźwięki przy zmianie biegów.
[ BLB 2.0 140 KM] Dziwne dźwięki przy zmianie biegów.
Witam, jest to mój pierwszy post na tym forum, więc jeśli coś nie tak napiszę, prosił bym o wyrozumiałość. Na początku, chciałbym sie ze wszystkimi przywitać. Teraz przejdźmy do sedna sprawy... otóż mam problem, już od długiego czasu, nękają mnie dziwne dźwieki w samochodzie, mianowicie przy zmianie biegów, obroty w granicy 2100, 2200, gdy odpuszczam gaz, słychać taki dziwny dźwięk, nie da sie go dokładnie opisac, ale brzmi mniej więcej tak: "łihihihihi" coś takiego jakby ocierał sie jakiś element o coś. Wiem, że temat był poruszany milion razy, ale nie znalazłem nigdzie konkretnej odpowiedzi w czym szukać przyczyny, dodam że ten dźwięk z tego co czytałem głównie jest w silnikach z oznaczeniem BLB. Udałem sie z tym do kilku mechaników, każdy mówił że to dwumasa, więc wymieniłem koło dwumasowe razem ze sprzęgłem, oczywiście w drodze powrotnej po opuszczeniu warsztatu, usłyszałem ten wkurzający dźwięk znowu... Więc wymiana nie miała sensu, ale pocieszałem sie tym że sprzęgło było już na wykończeniu i za niedługi czas trzeba by było to wymieniać, sprzęgło wymienione przy przebiegu (225000km), ale koło dwumasowe z tego co sie okazało było w idealnym stanie. Więc pojeździłem z tym jeszcze pół roku, ale z racji tego że jest to strasznie wkurzający dźwięk, może jestem przewrażliwiony na tym punkcie już, udałem sie do innego mechanika, zaznaczyłem że dwumasa wymieniana, więc powiedział mi o zaworze recyrkulacji spalin (EGR) czytałem też o tym w internecie, więc wykręcił mi to, i wyczyścił, sam widziałem ile było tam syfu, po założeniu i przejechaniu sie, niespodzianka iii... znowu to samo, już ręce opadają dosłownie, ale powiedział mi że jego kolega ma taką samą w której nie występują takie dźwieki, wiec na drugi dzień przełożył mi zawór N75 i N18, oczywiście również to nic nie pomogło. Teraz już chyba przyczyny moge szukać w samej turbinie, chociaż samochód jeździ jak wcześniej, nie stracił mocy, żadnych dymów nie puszcza, więc moim zdaniem jest ok. Intercooler też był sprawdzany, nie jest nic rozszczelnione, węże które wychodzą z niego też są dobre. Na komputerze nie wywala żadnych błędów. Jeśli ktoś miał podobny problem i sobie w jakiś sposób z tym poradził, ewentualnie zna ten temat bardziej, prosił bym o wszelkie odpowiedzi, z góry dziękuje. Pozdrawiam!
- radzik81
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 399
- Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
- Imię: Radek
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Londyn
Kolego mialem podobna sytuacje w pasacie 3BG 1.9 tdi. I niemoglem zlokalizowac tego smiesznego dzwieku
Jezdzilem tak przez 3 lata i sprzedalem auto.Nic sie nie dzialo ale dzwiek byl troche wkuzajacy.Najlepiej jak bys nagral ten dzwiek i wzucil na youtube moze ktos z forumowiczow bedzie ci mogl pomoc.

- radzik81
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 399
- Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
- Imię: Radek
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Londyn
Ok widze ze opcji jest wiele sproboj cos przykombinowac moze z filtrem powietrza czasami dziwne odglosy dochodza wlasnie z filtra.Raz mialem tak w mojej A6 po serwisie jakis dziwny dzwiek mialem z filtra powietrza>Serwis powiedzial ze tak ma byc bo to duzy air box ale ja wiedzialem ze tak nie powinno byc.Wiec rozkrecilem zlozylem troche poruszalem boxem i wszystko bylo ok.Jest tez mozliwosc zo to wlasnier moze byc od Turbo.Ale to jakis szpec musi obadac temat.Powodzenia
- martinolee
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 02 kwie 2009, 19:43
- Lokalizacja: Tychy
Witam mam kolego taki sam wynalazek jak Ty czyli 2.0tdi 140km blb i dÂźwięk o którym mówisz nawiedzał mnie do niedawna i wkurzał jak ciebie, nie wiedziałem dokładnie co to jest , tak samo posprawdzałem wszelkie węże itd itp i nic .Co zauważyłem zimą był bardziej słyszalny i denerwujący latem zanikał.Był szczególnie słyszalny w momencie gdy turbo zaczyna wkręcać się na obroty (około 1750) i odrazu zmiana biegu na wyższy tak przy 2100,lub szybkie odpuszczenie gazu.W listopadzie na autostradzie Kraków - K-ce silnik wpadł cztery razy w tryb awaryjny, i już wiedziałem że turbinka na 100% ,błąd na vcds potwierdził przypuszczenia. Decyzja - wyjęcie turbo i czyszczenie. Mam nalatane nie kręcone 165 tyś przebiegu i tak zapieczonych kierownic i takiego syfu się nie spodziewałem po rozebraniu, jak będę miał czas wrzucę fotki i filmik z czyszczenia. Na koniec tylko tyle problem zniknął . Pozdro
Endriu
Jeśli chodzi o tą turbine, jest możliwość żeby po wykręceniu jakoś ją wyczyścić? Czy tylko w gre wchodzi regeneracja?, bo wiadomo jeśli jest coś z wiatrakiem to sam nie dam rady, ale gdybym ją wykręcił i spróbował wyczyścić, może po tym ten dźwięk by znikł. Dodam jeszcze, że ostatnio pojawił sie problem tego typu, że jadąc z małą prędkością na wyższym biegu, w zakresie obrotów 1900-2200 samochód zaczął dziwnie szarpać, po odpuszczeniu gazu i dodaniu jeszcze raz powyżej tych obrotów samochód idzie jak trzeba. Na samym początku był tylko ten dźwięk, ale po jakimś czasie zaczęło sie też szarpanie, czy może to być spowodowane uszkodzeniem turbiny? Przy bardziej dynamicznej jeździe nie ma w ogóle żadnych problemów, nic nie słychać, nic nie szarpie, a przy spokojnej cały czas sie to odzywa.
[ Dodano: 2013-05-19, 10:33 ]
Odświeżam temat, zna ktoś odpowiedź na moje pytanie?
[ Dodano: 2013-05-19, 10:33 ]
Odświeżam temat, zna ktoś odpowiedź na moje pytanie?
- martinolee
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 02 kwie 2009, 19:43
- Lokalizacja: Tychy
Tak jak napisałem Ci wyżej zacznij od czyszczenia turbo ja sam sobie czyściłem i pomogło.Tylko tak po pierwsze dobre narzędzia bo nie które nakrętki są w taki miejscu że bez kluczy oczkowych typu c bądź innych łamanych dziwnych przedłużek + parę "sztuczek" nie dasz rady,i dwa obowiązkowo kanał lub podnośnik. Ja robiłem u kuzynka w warsztacie na podnośniku -piękna sprawa choć też trzeba było się trochę powyginać. Z tego co pamiętam to uszczelki mnie wyszły jakieś 40-ci parę złotych + czyściwa no i 8 godzin roboty z wyciągnięciem wyczyszczeniem i założeniem.
Zastosowałem się do tych dwóch poradników
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=373199
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... fotoporada
oczywiście nie ze wszystkim bo u nas jest parę rzeczy inaczej głównie chodzi o wymontowanie ale rozpołowienie i czyszczenie praktycznie to samo.
Co do szarpania stawiam na lekko nie domagający któryś z wtryskiwaczy może być w granicach normy ale będzie odstawał parametrami od pozostałej trójki bądź nieszczelność w układzie czyli zasys lewego powietrza intercooler + pozostałe węże.
Jak masz pytania pisz.
Zastosowałem się do tych dwóch poradników
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=373199
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... fotoporada
oczywiście nie ze wszystkim bo u nas jest parę rzeczy inaczej głównie chodzi o wymontowanie ale rozpołowienie i czyszczenie praktycznie to samo.
Co do szarpania stawiam na lekko nie domagający któryś z wtryskiwaczy może być w granicach normy ale będzie odstawał parametrami od pozostałej trójki bądź nieszczelność w układzie czyli zasys lewego powietrza intercooler + pozostałe węże.
Jak masz pytania pisz.
Endriu