[ TIP] skrzynia automat , brak tip tronik
[ TIP] skrzynia automat , brak tip tronik
Witam, mam automat z tip tronikiem/ponoć/ na D wszystko chodzi ładnie , biegi przerzuca bez problemowo , ale nie dzialają przełożenia tip tronica , jaka może być przyczyna?
Witam, mam tak od kiedy kupiłem Audi ,Gość twierdził że to jest automat bez tip--nie wiem czy była zakładana blokada//mam go 2 miesiące,jak przerzucam w bok jest cały czas to samo ,tak jak na D ,--nie ma żadnej reakcji na przerzucenie na tip , dalej sam przerzuca biegi , bardzo płynnie, ale jak sam próbuje na tip , nie ma reakcji..ponoć to jest skrzynia bez -TIP ale nikt mi nie może tego wytłumaczyć czy to własćiwie 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 01 maja 2010, 23:17
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
a podpinałeś kolego auto pod kompa ? bo możesz mieć ten sam problem co ja aktualnie przerabiam a mianowicie czujnik F 125 czyli przełącznik wielofunkcyjny nawala. postaraj się policzyć ile biegów Ci przerzuca jak tylko wrzuca Ci do 4 to możesz mieć ten właśnie problem jeżeli wrzuca do 5 biegu to może wina leżeć po innej stronie
Ten który Cię zdenerwował zdobył nad Tobą władzę 

- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Niestety nie zgodzę się, że w multi nie ma +/-. Jedni mają inni nie.skiba2323 pisze:w a6 były montowane Tip tronic i multitronic, a jeżeli z boku przy pozycji D masz + - do zmiany recznej więc jest to tiptronic i powinnien on działać tak jak u mnie..
Różnica między Tip a Multi: jeśli jadąc trzyma równo obroty np. na 2000, a prędkościomierz cały czas idzie w górę to jest Multi, jeśli przy wzroście prędkości obrotomierz skokowo opada to TIP.
Przestawiasz dźwignię na +/- i widzisz 6 biegów to Multi, jak widzisz 5 to TIP.
I wiesz co masz. Dziękuję za uwagę
Siema miałem podobne objawy z tym że skrzynia wchodziła mi w tryb awaryjny ale przy zmianie na tip + - tez nie było widac na fisie 12345 i było to .
-tip-q-co-jest-grane-skrzynia-tip-vt52228.htm
-tip-q-co-jest-grane-skrzynia-tip-vt52228.htm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 04 kwie 2013, 08:11
- Lokalizacja: Łódź
Witam, mam podobny problem tyle zę u mnie sprzedawca powiedział że si popsuło poprzedniemu właścicielowi a on nie naprawiał ...
wczoraj miałem chwilę wolnego i udało mi sie dogrzebać do instrukcji w której było pokazane że za przejście w tryb trip i zmianę biegów odpowiadaj trzy czujniki hall -a znające sie na płytce elektronicznej pod przykrywkom.
Po obejrzeniu okazało sie że brakuje jednego z czujników na środku ... dziś będe chciał przylutować któryś z bocznych i sprawdzić czy działa i spróbować odczytać symbol (a może ktoś zna symbol ?), może to ci pomorze w naprawianiu twojego:)
wczoraj miałem chwilę wolnego i udało mi sie dogrzebać do instrukcji w której było pokazane że za przejście w tryb trip i zmianę biegów odpowiadaj trzy czujniki hall -a znające sie na płytce elektronicznej pod przykrywkom.
Po obejrzeniu okazało sie że brakuje jednego z czujników na środku ... dziś będe chciał przylutować któryś z bocznych i sprawdzić czy działa i spróbować odczytać symbol (a może ktoś zna symbol ?), może to ci pomorze w naprawianiu twojego:)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 04 kwie 2013, 08:11
- Lokalizacja: Łódź
oki napisze co wiem:
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... msXegQ4ryg
w pdf na stronie 6 jest "Przełacznik trybu Tiptronic -F189-" to odpowiada za przełaczenie auta w tryb Tiptronic. u mnie brakuje tam scalaków
wymontowałem ostatni jaki był niestety jest na nim tylko symbol A42E który nic nie mówi
przy okazji znalazłem tam poklejony magnes który sobie leżał gdzieś z boku (zastanawiam sie czy oryginalnie nie był przyklejony do lewarka pod osłona gdyż czujnik hala działa właśnie na zmianę pola magnetycznego )
możesz sprawdzić jak to u ciebie wygląda czy masz tam na płytce wszystkie scalaki (płytka jest w pionie przyczepiona do tej która lerzy pod cała osłona).
zastanawiam sie też czy to u siebie np. nie będzie brak magnesu o ile on jest tam konieczny . czytałem na którymś forum że ktoś też miał taka przygodę i w Niemczech w serwisie naprawili mu w 5 min i nie zwieli pieniędzy za to co może sugerować prosta naprawę (np przyklejenie magnesu na piankę )
Moja skrzynia poza brakiem trip zachoruje sie całkiem normalnie nie zaważyłem żadnego problemu brak jakichkolwiek błędów w komputerze.
jak byś miał problem z rozebraniem to pisz może coś podpowiem
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... msXegQ4ryg
w pdf na stronie 6 jest "Przełacznik trybu Tiptronic -F189-" to odpowiada za przełaczenie auta w tryb Tiptronic. u mnie brakuje tam scalaków

wymontowałem ostatni jaki był niestety jest na nim tylko symbol A42E który nic nie mówi

przy okazji znalazłem tam poklejony magnes który sobie leżał gdzieś z boku (zastanawiam sie czy oryginalnie nie był przyklejony do lewarka pod osłona gdyż czujnik hala działa właśnie na zmianę pola magnetycznego )
możesz sprawdzić jak to u ciebie wygląda czy masz tam na płytce wszystkie scalaki (płytka jest w pionie przyczepiona do tej która lerzy pod cała osłona).
zastanawiam sie też czy to u siebie np. nie będzie brak magnesu o ile on jest tam konieczny . czytałem na którymś forum że ktoś też miał taka przygodę i w Niemczech w serwisie naprawili mu w 5 min i nie zwieli pieniędzy za to co może sugerować prosta naprawę (np przyklejenie magnesu na piankę )
Moja skrzynia poza brakiem trip zachoruje sie całkiem normalnie nie zaważyłem żadnego problemu brak jakichkolwiek błędów w komputerze.
jak byś miał problem z rozebraniem to pisz może coś podpowiem
