W skrócie:
Odnajdując wyciek z Torsena, „zaciągnąłem” trochę wiedzy z forum m.in. wątek
a6-c528-q-kilka-wyciekow-vt13682,15.htm
I postanowiłem zakupić potrzebne części - m.in. simmering. Właśnie.
Simmering, który cieknie ma numer OEM: 018 409 399B. Jako, że sprawdziłem ten numer w paru wyszukiwarkach producenckich m.in. Corteco gdzie podany wymiar to: 45x60x8 i taki też kupiłem. Oddałem do mechanika i…..telefon, że nie pasuje - jest za duży (?!). Ostatecznie udało mu się w ten sam dzień założyć pasujący o wymiarze: 40x52x7. Jako, że nie dawało mi to spokoju dokopałem się do manualki ZF-a mojej skrzyni [tj. Tiptronic 5HP19] i znalazłem: simmering na wyjściu z torsena ma numer ZF: 0734 319 588 H co odpowiada numerowi OEM : 018 409 399B co z kolei odpowiada wymiarowi: 40x52x7
Niestety zauważyłem, że po wymianie znowu zrobiło się mokro w okolicy - możliwe, że mechanik założył dobry wymiar ale nie zwrócił uwagę na opcje lewoskrętny [bo taki ten simmering chyba musi być?]
Do czego zmierzam - z chęcią kupię teraz ten simmering jako oryginał ale…..jaki on ma wymiar w rzeczywistości? Dlaczego katalogi Corteco i Reinz podają wg. Numeru OEM inny wymiar niż manual producenta skrzyni ZF, którego dane okazują się w rzeczywistości prawdziwe?
[ TIP+Q] Simmering na wyjściu z torsena - jaki jest rozmiar
[ TIP+Q] Simmering na wyjściu z torsena - jaki jest rozmiar
144KM/322Nm by Tune-Up
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 468
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice

hans_gd4 pisze:Niestety zauważyłem, że po wymianie znowu zrobiło się mokro w okolicy - możliwe, że mechanik założył dobry wymiar ale nie zwrócił uwagę na opcje lewoskrętny [bo taki ten simmering chyba musi być?]
Według mnie przyczyny tego mogą być dwie albo nie taki uszczelniacz lub nie fachowo zamontowany lub wżery na flanszy (na zdjęciu zaznaczyłem na zielono). Jeżeli są wżery to lekarstwem na cieknący olej pozostaje tylko wymiana flanszy wału na nową.
Co do wymiarów nie wnikałem w temat, więc nie pomogę, ale osobiście żeby uniknąć twoich problemów kupiłem oryginalny uszczelniacz nie ukrywam, że z chęci zaoszczędzenia kilku złotych zastanawiałem się nad zamiennikiem jak życie pokazuje dobrze, że zrezygnowałem z tego rozwiązania.hans_gd4 pisze:Do czego zmierzam - z chęcią kupię teraz ten simmering jako oryginał ale…..jaki on ma wymiar w rzeczywistości? Dlaczego katalogi Corteco i Reinz podają wg. Numeru OEM inny wymiar niż manual producenta skrzyni ZF, którego dane okazują się w rzeczywistości prawdziwe?
nie jest to jakis wielki koszt ale doskonale wiem, ze tego typu rzeczy [jak wiekszosc zreszta] robia firmy zewnetrzne typu Reinz wiec jakosc jest identyncza wiec po co przeplacac ...... zamówię ten zimmering w ASO bo nie pozostaje mi nic innego i wtedy bede wiedzial , ale moze ktos mnie uprzedzi i pamieta albo moze sprawdzic ten wymiar czesci OEM 

144KM/322Nm by Tune-Up
tak, zgadza sie - dokopalem sie do tej informacji gdzies na amerykanskich forach - ktos mial podobny problem-kupil czesc nie OEM wg numeru i wymiar byl 45x60x8 [z etki wychodzi, ze taki wymiar byl montowany w audi 80 i audi 100 cygarach] potem kupil czesc wg numeru w ASO i bylo ok tj 40x52x7
mam tylko nadzieje, ze nie jest to zzarta flansza .......
dzieki za pomoc

dzieki za pomoc

144KM/322Nm by Tune-Up