Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AWX 1.9 131 KM] Odlaczanie turbo-skonczyly mi sie pomysly

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
lesiu999
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 12 kwie 2013, 14:30
Lokalizacja: cork

[ AWX 1.9 131 KM] Odlaczanie turbo-skonczyly mi sie pomysly

Post autor: lesiu999 » 12 kwie 2013, 15:18

Witam, jestem nowy na forum wiec prosze o wyrozumialosc. Posiadam piekne A6 ktore uwielbiam a przynajmniej jeszcze do nie dawna tak wlasnie bylo. Problem zaczal sie jakies pol roku temy kiedy to auto podczas przyspieszanie i jazdy ze stala predkoscia okolo 120km/h przechodzilo w tryb awaryjny i znaczaco tracilo na mocy, po ponownym uruchomiwniu silnika wszystko dzialalo bez zarzutu. Gdy go podlaczylem pod VAG wyskoczyl jeden blad mowiacy o przeladowaniu turbo ( cos jak: overboost / possitive deviation czy jakio tak). nie jestem mechanikiem wiec postanowilwm pojechac do warsztatu, a miedzy czasie autko zaczelo tracic na mocy nie drastycznie ale odczuwalnie. Djagnoza byla szybka - turbo sie skonczylo. Zostalo wiec wymienione na cos jak fabrycznnie regenerowane i do tego okazalo sie ze lezy jeszcze termostat, EGR, przeplywomiez. Wiec wszystko zostalo wymienione lacznie z przewodami i N75, Auto idzie znacznie lepiej na tym turbo ale podczas mocniejszego przyslieszania dalej przechodzi w tryb awaryjny i blad wciaz ten sam :( Czasem mam wrazenie ze nie przyspiesza tak jak powinien a gdy probuje jeszcze raz jest ok. a i jeszcze dodam ze troszke mi sie trzesie na wolnych obrotach jak jest cieply ale tak ma od 4 lat i tu nic sie nie zmienia. zrobilem logi grupy 011

http://vaglog.rtnet.pl/lesiu999_122016.html oto jest link do nich

i nie wiem co dalej :(

Bardzo prosze was o pomoc bo zaczynam miec dosc tego wozu

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 12 kwie 2013, 15:36

na logach się nie znam ale niech ktoś ogarnięty sprawdzi nastawnik turbiny i wszystkie podciśnienia, które nim sterują. Jak nastawnik nie działa poprawnie to będzie przeładowywać i odcinać moc. Jak mówisz, że turbo jest nowe to i nastawnik też, pozostaje dokłądnie podciśnienia pooglądać

laser19821
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 29 sty 2012, 09:14
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: laser19821 » 12 kwie 2013, 17:06

turbo przeładowywuje prawie 3 mb jakby łopatki sie przytarły w turbo i nie mysl ze turbo po regeneracji to wszystko będzie hulać wymieniałem już kilka turbin i po włozeniu regenerowanej geometria wysry....ła się po kilku dniach dziś przyszła turbina po regeneracji łopatki wirnika ocierają o obudowę taka regeneracja pozdro

lesiu999
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 12 kwie 2013, 14:30
Lokalizacja: cork

Post autor: lesiu999 » 12 kwie 2013, 17:22

no dzieki wiec interweniowac w warsztacie gdzie mi robili turbo bo ponoc ma rok gwarancji.

coffin80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 30 sty 2011, 18:42
Lokalizacja: Poznań

Post autor: coffin80 » 13 kwie 2013, 00:55

witam,ostatnio jadąc w trasę też miałem taki przypadek że przy 3 tys obr na 3-cim biegu wszedł w tryb awaryjny i stracił sporo mocy max 60 km /h jechałem,po zgaszeniu i odpaleniu wszystko wróciło do normy,też mi sie lekko trzęsie na wolnych obrotach,nie kopci,spalanie na wolnych obrotach mam trochę za duże bo 0,9-1.1 l /h ,nie byłem regulować kąta wtrysku -synchronizacji na wałku czy jak to sie zwie,przed wymianą rozrządu było tak samo,zmieniałem 5 tys km temu,po tym trybie awaryjnym porządnie go przegoniłem do 4 tys obr i od jakiś 500km spadek mocy jak narazie sie nie zdarzył,jeżdżę głownie po mieście i być może zapchało sie sadzą.krótkie odcinki też często robię,sprawdzę w wolnym czasie podciśnienia,dodam że mam auto od 7 miesięcy,turbo jest od nowości auta, nie czyściłem egr ani kolektora,może wypada to uczynić,auto co do mocy zbiera sie dobrze,przebieg 213 tys prawdziwy sprawdzony pozdrawiam
Był : Audi A6 2.5 tdi s-line avant 180km quattro 2003r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AWX 131KM 2002r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AVF 131km 2004 r.

Jest : A6 C5 Avant 2.0 130KM ALT 2004 r.

lesiu999
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 12 kwie 2013, 14:30
Lokalizacja: cork

Post autor: lesiu999 » 13 kwie 2013, 10:08

jeszcze na starym turbo tez probowalem przeganiac, wlewac specyfiki do czyszczenia turbo i to pomoglo w moim przypadku na 2 tygodnie a po tem to juz wiadomo-wymiana. W poniedzialek powinienem cos wiedziec to zdam wam relacje co mi w warsztacie powiedzieli.

[ Dodano: 2013-04-17, 09:37 ]
W poniedzialek zglosilem sie do warsztatu gdzie mi turbo wymieniano a oni zglosili sie do dostawcy tego turbo, niestety ze wzgledu na kraj jaki zamieszkuje (Irlandia) i z uwagi na to ze tu nikomu sie nie spieszy wciaz czekam na jakis odzew. Jak tylko czegos sie dowiem to sie znow odezwe

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja