[ TIP] Późna zmiana biegów
[ TIP] PóÂźna zmiana biegów
Witam, (2,5 TDI automat Quatro) moje auto czasami bardzo długo nie chce zmienić biegu szczególnie z 1 na 2 na 3 przy wyższych nie ma już takich problemów. Zauważyłem że szczególnie tak się dzieje przy wzniesieniach, nawet bardzo małych. Na płaskim zmienia mniej więcej przy 2200 obrotów, wystarczy bardzo delikatne wzniesienie i ciągnie na biegu do ok. 3000 lub trochę więcej. JeÂździłem już dwoma różnymi automatami i przy normalnej spokojnej jeÂździe zmieniały przy ok. 2200 obrotach, bez różnicy czy górka czy nie. Więc moje pytanie jak Wasze automaty zmieniają biegi i czy zachowanie mojego auta jest normalne ? Komputer nie pokazuje żadnych problemów.
NA forum masz temat o samodzilenym przeprogamowaniu skrzyni i wywaleniu trybu ktory ci tak robi, czyli tej niby inteligencji w skrzyni ktora wykrywa styl jazdy. Ja jezdze bez tego bo raz ze wiecej palil dwa ze meczyl silnik wlasnie i mnie denerowal. teraz przy malym obciazeniu zmienia bieg juz przy 1800
Tuningi:
Tiptronic kodowanie 33 :D (zrób to sam, efekt bezcenny)
H&R -40 plus Sachs Sports & MTS - Taczka BEZCENNA
Plus DVD, ALU 17" z chrom
i bla bla 
Tiptronic kodowanie 33 :D (zrób to sam, efekt bezcenny)
H&R -40 plus Sachs Sports & MTS - Taczka BEZCENNA

Plus DVD, ALU 17" z chrom


Dodam jeszcze, że za niskie ciśnienie w oponach, oraz niski poziom oleju w automatycznej skrzyni biegów powoduje że skrzynia przeciąga biegi. Na ciepłym silniku przy jeździe po płaskim terenie z odrobiną gazu skrzynia powinna zmieniać bieg już przy 1600 obrotów przy standardowym kodowaniu (przynajmniej u mnie tak zmienia).
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Skrzynie przeciągają przede wszystkim dlatego, że silniki nie trzymają już parametrów.
Jeśli moment obrotowy jest mniejszy niż powinien być (niedomagania silnika), albo auto jest dodatkowo obciążone (zapieczone zaciski, za miękkie albo za szerokie opony, jazda pod górkę, pełny bagażnik, zła geometria, zatarte łożyska, wysoka temperatura powietrza, zużyta spręzarka klimy itp) to będzie przeciągać żeby dojść do momentu, w którym silnik wygeneruje niezbędny moment obrotowy.
Dlatego diagnostykę i ewentualne naprawy należy rozpocząć od silnika - sprawdzić doładowanie, wszystkie wężyki podciśnienia itp.
Jeśli moment obrotowy jest mniejszy niż powinien być (niedomagania silnika), albo auto jest dodatkowo obciążone (zapieczone zaciski, za miękkie albo za szerokie opony, jazda pod górkę, pełny bagażnik, zła geometria, zatarte łożyska, wysoka temperatura powietrza, zużyta spręzarka klimy itp) to będzie przeciągać żeby dojść do momentu, w którym silnik wygeneruje niezbędny moment obrotowy.
Dlatego diagnostykę i ewentualne naprawy należy rozpocząć od silnika - sprawdzić doładowanie, wszystkie wężyki podciśnienia itp.