Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BMK 3.0 224 KM] Kopci na wolnych obrotach, wzrósł pziom ol

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Kristo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 sty 2009, 20:14
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

[ BMK 3.0 224 KM] Kopci na wolnych obrotach, wzrósł pziom ol

Post autor: Kristo » 07 kwie 2013, 13:08

Witam. Mam taki objaw, mianowicie: gdy silnik popracuje na biegu jałowym na wolnych obrotach to zaczyna kopcić, po kilku minutach kopci jak parowóz. po przegazowaniu ostrzejszym wszystko wraca do normy i zero kopcenia, gdy znów pochodzi na wolnych objaw powraca. dodam jeszcze że przy wymianie oleju z silnika stan oleju wyniósł ok 10 litrów po przejechaniu ok 11 tys kilometrów. zero błędów, wtryski nie leją wszystko niby jest ok. wtryski zakodowane, przypisane prawidłowo.
A8 D4 4.2TDI 400KM

szy18
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 17 kwie 2012, 11:15
Lokalizacja: sanok

Post autor: szy18 » 07 kwie 2013, 13:23

kolego Kristo opisałeś podrecznikowe objawy lejących wtrysków...
wydaje mi się, że drenaż konta bedzie nieunikniony.

Awatar użytkownika
Kristo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 sty 2009, 20:14
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Kristo » 07 kwie 2013, 13:31

Lał jeden wtrysk, wymieniłem na nowy kupiony w aso. Teraz zaden nie leje i parametry są idealne. Czyli co muszę teraz zrobić dokladnie zeby objaw ustąpił? ? Co to znaczy drenaż konta?
A8 D4 4.2TDI 400KM

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 07 kwie 2013, 13:53

Kristo pisze: drenaż konta?
to może jaśniej będzie portfela

Awatar użytkownika
Kristo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 sty 2009, 20:14
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Kristo » 07 kwie 2013, 13:57

Haha. Drenaż tego konta już był. Wiec jak wtrystki sa ok to w czym problem??
A8 D4 4.2TDI 400KM

farmer91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 05 gru 2012, 20:41
Lokalizacja: PL

Post autor: farmer91 » 07 kwie 2013, 14:52

a jesteś pewien że są ok? sprawdzane tylko przez złącze diagnostyczne na komputerze czy były wymontowane i sprawdzane u jakiegoś magika od pomp i wtrysków? jeśli to pierwsze to raczej słaba diagnoza że wszystko jest w porządku . tak jak pisał szy18, jest to typowy książkowy przykład lejących wtrysków... kopci na biegu jałowym przy postoju i przybywa oleju.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 07 kwie 2013, 15:25

Kristo, _profil

Popraw proszę rodzaj silnika... jeśli nie ma Twojego, napisz mi na PW <okok>

Awatar użytkownika
KrzysiekR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 05 sie 2012, 23:41
Lokalizacja: zach-pom.

Post autor: KrzysiekR » 07 kwie 2013, 15:25

Jak wtryski są ok to sprawdz kompresję na tym tłoku co lał wtrysk. mógł przypalić tłok i puszcza olej do wylotowego.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 07 kwie 2013, 15:31

Jak wtryski są ok to sprawdz kompresję na tym tłoku co lał wtrysk. mógł przypalić tłok i puszcza olej do wylotowego.
... lub uszczelniacze tłoków... tudzież problem z gładziami cylindrów, ale raczej u Was nie występowały... choć z pękniętą głowicą w 3.0TDI się spotkałem... w Porsche Cayenne...

farmer91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 05 gru 2012, 20:41
Lokalizacja: PL

Post autor: farmer91 » 07 kwie 2013, 15:41

ale Cayenne jest większy i cięższy, to i obciążenia większe, a jak kierownik ma ciężką nogę to w ogóle :p

Awatar użytkownika
KrzysiekR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 05 sie 2012, 23:41
Lokalizacja: zach-pom.

Post autor: KrzysiekR » 07 kwie 2013, 15:49

0x4B25A pisze: ... lub uszczelniacze tłoków...
To przy rannym odpalaniu by zakopcił na niebiesko.
Trzeba zrobić próbę olejową w cylindrach.
Lub ściągnąć kolektor wydechowy i sprawdzić czy w komorze nie ma znikomych ilości oleju.
Jak jest ok to w komorach powinno być sucho z lekkim tylko nalotem.
Jak jest Âźle to będzie mokro-smoliste

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 07 kwie 2013, 17:43

KrzysiekR pisze:Jak wtryski są ok to sprawdz kompresję na tym tłoku co lał wtrysk. mógł przypalić tłok i puszcza olej do wylotowego.
ALbo to albo wtryski jednak leją.
Wszystkie wtryski masz z tą samą końcówką - np BD czy tam AH ?
Czy masz 5 wtrysków S lub Q lub AB i jeden BD ?
Wg mnie jak zmieniać wtryski to tak jak opony w Quattro- w komplecie ! - i tu możesz mieć problem

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 08 kwie 2013, 23:08

zibi06, a czy pierścienie to nie uszczelnienie <mysli>

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 08 kwie 2013, 23:09

zibi06 pisze:0x4B25A, Absurd - nie może popsuć się coś co nie istnieje.
Chyba, że ma to być kolejny przykład nonsensownej &#8220;relacji przechodniej&#8221;, która zresztą w języku technicznym też nie istnieje.
Po pierwsze Kolego... uszczypliwości zostaw sobie dla kogoś innego, bo nie życzę sobie tego... to raz... a dwa... na myśli miałem pierścienie uszczelniające tłoki... ergo, nie rozumiem Twojego oburzenia... no chyba, że akurat tu ich nie ma <mysli>
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2013, 08:24 przez 0x4B25A, łącznie zmieniany 1 raz.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 09 kwie 2013, 08:12

zibi06 pisze:0x4B25A napisał/a:
no chyba, że akurat tu ich nie ma <mysli>

Są. Pierścienie tłokowe. Do BMK (i nie tylko) 059198151M - komplet 3 szt/tłok
Ale niech Ci będzie. Masz rację.. <radocha>
Dokładnie te elementy miałem na myśli <okok>

Piotruś pisze:Bez odbioru.
Kolejne zamieszanie i OT - zamiast po męsku przeprosić i wycofać się z błędu <uoee> ... .
Ale za co niby mam przepraszać? Błędu nie zrobiłem. W drugim poście doprecyzowałem o co mi chodzi i nawet kolega zibi06 przyznał mi rację... Poza tym, jak widać kolega Daniel, zrozumiał bez większych problemów, co miałem na myśli... pomimo tego, że nie wyraziłem się dostatecznie jasno i precyzyjnie, za co mogę przeprosić wszystkich, którzy poczuli się zdezorientowani tym faktem... wystarczy odrobina dobrej woli, a nie małostkowego 'czepialstwa' i podłej złośliwości.
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2013, 13:22 przez 0x4B25A, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja