[ BMK 3.0 224 KM] Kopci na wolnych obrotach, wzrósł pziom ol
[ BMK 3.0 224 KM] Kopci na wolnych obrotach, wzrósł pziom ol
Witam. Mam taki objaw, mianowicie: gdy silnik popracuje na biegu jałowym na wolnych obrotach to zaczyna kopcić, po kilku minutach kopci jak parowóz. po przegazowaniu ostrzejszym wszystko wraca do normy i zero kopcenia, gdy znów pochodzi na wolnych objaw powraca. dodam jeszcze że przy wymianie oleju z silnika stan oleju wyniósł ok 10 litrów po przejechaniu ok 11 tys kilometrów. zero błędów, wtryski nie leją wszystko niby jest ok. wtryski zakodowane, przypisane prawidłowo.
A8 D4 4.2TDI 400KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
a jesteś pewien że są ok? sprawdzane tylko przez złącze diagnostyczne na komputerze czy były wymontowane i sprawdzane u jakiegoś magika od pomp i wtrysków? jeśli to pierwsze to raczej słaba diagnoza że wszystko jest w porządku . tak jak pisał szy18, jest to typowy książkowy przykład lejących wtrysków... kopci na biegu jałowym przy postoju i przybywa oleju.
To przy rannym odpalaniu by zakopcił na niebiesko.0x4B25A pisze: ... lub uszczelniacze tłoków...
Trzeba zrobić próbę olejową w cylindrach.
Lub ściągnąć kolektor wydechowy i sprawdzić czy w komorze nie ma znikomych ilości oleju.
Jak jest ok to w komorach powinno być sucho z lekkim tylko nalotem.
Jak jest Âźle to będzie mokro-smoliste
ALbo to albo wtryski jednak leją.KrzysiekR pisze:Jak wtryski są ok to sprawdz kompresję na tym tłoku co lał wtrysk. mógł przypalić tłok i puszcza olej do wylotowego.
Wszystkie wtryski masz z tą samą końcówką - np BD czy tam AH ?
Czy masz 5 wtrysków S lub Q lub AB i jeden BD ?
Wg mnie jak zmieniać wtryski to tak jak opony w Quattro- w komplecie ! - i tu możesz mieć problem
Po pierwsze Kolego... uszczypliwości zostaw sobie dla kogoś innego, bo nie życzę sobie tego... to raz... a dwa... na myśli miałem pierścienie uszczelniające tłoki... ergo, nie rozumiem Twojego oburzenia... no chyba, że akurat tu ich nie mazibi06 pisze:0x4B25A, Absurd - nie może popsuć się coś co nie istnieje.
Chyba, że ma to być kolejny przykład nonsensownej “relacji przechodniej”, która zresztą w języku technicznym też nie istnieje.

Ostatnio zmieniony 09 kwie 2013, 08:24 przez 0x4B25A, łącznie zmieniany 1 raz.
Dokładnie te elementy miałem na myślizibi06 pisze:0x4B25A napisał/a:
no chyba, że akurat tu ich nie ma
Są. Pierścienie tłokowe. Do BMK (i nie tylko) 059198151M - komplet 3 szt/tłok
Ale niech Ci będzie. Masz rację..

Ale za co niby mam przepraszać? Błędu nie zrobiłem. W drugim poście doprecyzowałem o co mi chodzi i nawet kolega zibi06 przyznał mi rację... Poza tym, jak widać kolega Daniel, zrozumiał bez większych problemów, co miałem na myśli... pomimo tego, że nie wyraziłem się dostatecznie jasno i precyzyjnie, za co mogę przeprosić wszystkich, którzy poczuli się zdezorientowani tym faktem... wystarczy odrobina dobrej woli, a nie małostkowego 'czepialstwa' i podłej złośliwości.Piotruś pisze:Bez odbioru.
Kolejne zamieszanie i OT - zamiast po męsku przeprosić i wycofać się z błędu... .
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2013, 13:22 przez 0x4B25A, łącznie zmieniany 1 raz.