Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AEB 1.8 150 KM] [A6 C5] 1.8T - brak mocy na rozgrzanym sil

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
damienn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 08 gru 2011, 18:49
Lokalizacja: Białystok

[ AEB 1.8 150 KM] [A6 C5] 1.8T - brak mocy na rozgrzanym sil

Post autor: damienn » 07 kwie 2013, 01:34

Witam wszystkich. mam problem ze swoim autem i chciałbym się poradzić. Posiadam silnik 1.8T APU, od około 5 dni zaczął się pojawiać pewien problem - uruchamiając auto na zimnym silniku i przejechaniu ok 15 km wszystko jest w porządku, delikatne mało wyczuwalne szarpnięcia i spadki mocy przy 4,5-6 tys. obr/min, natomiast jak auto postoi przez ok 15-30 min na zgaszonym silniku, zaczynają się komedie. Silnik po przekroczeniu, 3-4 tys obr/min zaczyna szarpać, strzelać, i się dusić, (odczuwalny spadek momentu obr. i mocy). Sytuacja sprawdzana ok 10 razy, za każdym jest to samo. Pierwsze co zrobiłem to wymieniłem wszystkie świece, a także dokupiłem sobie 2 cewki zapłonowe. Wymieniałem na wszystkie sposoby, żeby wykluczyć uszkodzone. Niestety problemu się nie pozbyłem. W poniedziałek - kiedy się to zaczęło podłączyłem VAG i miałem następujące błędy:

561 - Krańcowa regulacja składu mieszanki (Mixture control)
543 - Przekroczone obroty maksymalne
17978 -
17967 - Błąd podstawowego ustawienia przepustnicy, uszkodzona
17967 - Błąd podstawowego ustawienia przepustnicy, uszkodzona
16705 - Czujnik obrotów silnika lub jego obwód CKP - zły sygnał
Następnie po zropieniu 3 kilometrów ba "prychającym silniku" pojawiły się błędy:

18010 - Sterownik ECM - niskie napięcie zasilania z akumulatora (terminal 30)
17967 - Błąd podstawowego ustawienia przepustnicy, uszkodzona
17967-Błąd podstawowego ustawienia przepustnicy, uszkodzona

Dzisiaj podłączyłem ponownie pod komputer i wyskoczyły praktycznie te same błędy:
17967 - Błąd podstawowego ustawienia przepustnicy, uszkodzona
17967 - Błąd podstawowego ustawienia przepustnicy, uszkodzona
543 - Przekroczone obroty maksymalne
16705 - Czujnik obrotów silnika lub jego obwód CKP - zły sygnał

Proszę o jakieś sugestie i podpowiedzi, co ewentualnie jeszcze mogę sprawdzić.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 07 kwie 2013, 14:08

Te wszystkie błędy i problemy mogą być powiązane z uszkodzonym okablowaniem lub samym czujnikiem predkości obrotowej silnika G28. Ale jest on również powiązany z czujnikiem położenia wałka rozrządu i dlatego również on jest do sprawdzenia.

damienn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 08 gru 2011, 18:49
Lokalizacja: Białystok

Post autor: damienn » 07 kwie 2013, 15:39

Dzisiejsze podłączenie VAG pokazał te same błędy tj, 543, 1607.

Czy orientujesz się w którym miejscu w silniku APU znajdują się te czujniki?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 07 kwie 2013, 21:18

Jak zdemontujesz górną osłone paska rozrządu to zobaczysz czujnik położenia wałka rozrządu. Na początek przyjrzyj się wtyce i przewodom czy nie mają jakichś przetarć.

damienn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 08 gru 2011, 18:49
Lokalizacja: Białystok

Post autor: damienn » 08 kwie 2013, 22:34

Dzisiaj sprawdziłem wszystkie wtyczki i przewody czujników okazało się, że delikatnie poci się nowy zbiornik wyrównawczy, a pod nim znajduje się wtyczka czujnika G28 obrotów wału, która była nie zaizolowana i zbierał się w niej płyn chłodzący, który powodował zwarcie. Wszystko wróciło do normy zero błędów i przerywania na rozgrzanym silniku. Sprawdziłem rezystancję czujnika - 0,470 ohm, z tego co znalazłem w necie ten czujnik powinien mieć 0,900 tylko nie podane przy jakiej temperaturze. Czy jest konieczność jego wymiany?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 09 kwie 2013, 19:43

damienn pisze: Wszystko wróciło do normy zero błędów i przerywania na rozgrzanym silniku. Sprawdziłem rezystancję czujnika - 0,470 ohm, z tego co znalazłem w necie ten czujnik powinien mieć 0,900 tylko nie podane przy jakiej temperaturze. Czy jest konieczność jego wymiany?
Jeśli wszystko wróciło do normy to nie wymieniaj.
Temperatura nie powinna mieć znaczenia do pomiaru jego oporności, która powinna zawierać się w przedziale 480 do 1000 Ω, więc myślę że Twoj pomiar zawiera bład tolerancji miernika.
Możesz jeszcze sprawdzić czy pomiedzy stykami nie ma zwarcia i to wszystko <okok>

damienn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 08 gru 2011, 18:49
Lokalizacja: Białystok

Post autor: damienn » 10 kwie 2013, 00:52

grzemo wielkie dzięki za pomoc !!!

Temat zamknięty

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja