Witam wszystkich. mam problem ze swoim autem i chciałbym się poradzić. Posiadam silnik 1.8T APU, od około 5 dni zaczął się pojawiać pewien problem - uruchamiając auto na zimnym silniku i przejechaniu ok 15 km wszystko jest w porządku, delikatne mało wyczuwalne szarpnięcia i spadki mocy przy 4,5-6 tys. obr/min, natomiast jak auto postoi przez ok 15-30 min na zgaszonym silniku, zaczynają się komedie. Silnik po przekroczeniu, 3-4 tys obr/min zaczyna szarpać, strzelać, i się dusić, (odczuwalny spadek momentu obr. i mocy). Sytuacja sprawdzana ok 10 razy, za każdym jest to samo. Pierwsze co zrobiłem to wymieniłem wszystkie świece, a także dokupiłem sobie 2 cewki zapłonowe. Wymieniałem na wszystkie sposoby, żeby wykluczyć uszkodzone. Niestety problemu się nie pozbyłem. W poniedziałek - kiedy się to zaczęło podłączyłem VAG i miałem następujące błędy:
561 - Krańcowa regulacja składu mieszanki (Mixture control)
543 - Przekroczone obroty maksymalne
17978 -
17967 - Błąd podstawowego ustawienia przepustnicy, uszkodzona
17967 - Błąd podstawowego ustawienia przepustnicy, uszkodzona
16705 - Czujnik obrotów silnika lub jego obwód CKP - zły sygnał
Następnie po zropieniu 3 kilometrów ba "prychającym silniku" pojawiły się błędy:
18010 - Sterownik ECM - niskie napięcie zasilania z akumulatora (terminal 30)
17967 - Błąd podstawowego ustawienia przepustnicy, uszkodzona
17967-Błąd podstawowego ustawienia przepustnicy, uszkodzona
Dzisiaj podłączyłem ponownie pod komputer i wyskoczyły praktycznie te same błędy:
17967 - Błąd podstawowego ustawienia przepustnicy, uszkodzona
17967 - Błąd podstawowego ustawienia przepustnicy, uszkodzona
543 - Przekroczone obroty maksymalne
16705 - Czujnik obrotów silnika lub jego obwód CKP - zły sygnał
Proszę o jakieś sugestie i podpowiedzi, co ewentualnie jeszcze mogę sprawdzić.
[ AEB 1.8 150 KM] [A6 C5] 1.8T - brak mocy na rozgrzanym sil
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Dzisiaj sprawdziłem wszystkie wtyczki i przewody czujników okazało się, że delikatnie poci się nowy zbiornik wyrównawczy, a pod nim znajduje się wtyczka czujnika G28 obrotów wału, która była nie zaizolowana i zbierał się w niej płyn chłodzący, który powodował zwarcie. Wszystko wróciło do normy zero błędów i przerywania na rozgrzanym silniku. Sprawdziłem rezystancję czujnika - 0,470 ohm, z tego co znalazłem w necie ten czujnik powinien mieć 0,900 tylko nie podane przy jakiej temperaturze. Czy jest konieczność jego wymiany?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Jeśli wszystko wróciło do normy to nie wymieniaj.damienn pisze: Wszystko wróciło do normy zero błędów i przerywania na rozgrzanym silniku. Sprawdziłem rezystancję czujnika - 0,470 ohm, z tego co znalazłem w necie ten czujnik powinien mieć 0,900 tylko nie podane przy jakiej temperaturze. Czy jest konieczność jego wymiany?
Temperatura nie powinna mieć znaczenia do pomiaru jego oporności, która powinna zawierać się w przedziale 480 do 1000 Ω, więc myślę że Twoj pomiar zawiera bład tolerancji miernika.
Możesz jeszcze sprawdzić czy pomiedzy stykami nie ma zwarcia i to wszystko
