Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ASB 3.0 232 KM] Ciężko odpala jak jest ciepły (nie zawsze)

Silniki wysokoprężne
hostastow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 05 maja 2008, 11:57
Lokalizacja: Augustów

[ ASB 3.0 232 KM] Ciężko odpala jak jest ciepły (nie zawsze)

Post autor: hostastow » 28 mar 2013, 14:14

Witam,
Problem lezy w odpalaniu, strasznie długo kręci jak jest ciepły, zapobiegawczo sprawdziłem wtryski, nie kopcą na biało, dawki są ok. I teraz pytanie czy kolejnym elementem jest sprawdzenie pompy wtryskowej (podobnie jak w starszych tdi) czy jest jeszcze jakis element na ktory warto zwrocic uwage przy diagnozie? mam tez pytanie jak trafnie zdiagnozoac pompę wtryskową? Czy pomiary vcds sa miarodajne? Może mogłbys napisac jak po kolei rozpacząc diagnozę.
Kolejnym problemem jest spalanie, które pokazuje az 18 - 20 litrów na 100 km, gdzie przy poprzednim motorze ciezko było przekroczyc 10 - 12.
Może moglibyscie napisac cos o ustawieniu rozrządu jaka wartość jest optymalna?
Ostatni problem to chyba termostat, ale tez nie mam jednoznacznej diagnozy po miescie jak sie krece bez problemu jest 90 stopni a jak tylko trasa i predkosci powyzej 120 to spada do 50:/


Sprzet jakim dysponuje to vag can pro, vcds i kts 550. Prosze o poradę.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 28 mar 2013, 14:42

hostastow pisze:Ostatni problem to chyba termostat, ale tez nie mam jednoznacznej diagnozy po miescie jak sie krece bez problemu jest 90 stopni a jak tylko trasa i predkosci powyzej 120 to spada do 50:/
Moim zdaniem masz <okok>

Awatar użytkownika
radzik81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 399
Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
Imię: Radek
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: radzik81 » 28 mar 2013, 15:58

czy mozesz podac troche wiecej detali co do spalania?Napisales 18-20 litrow na 100km czy ten pomiar jest jednoznaczny po miescie jak i na trasie?

igo_89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 590
Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
Imię: Forum Audi Iwo
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
Kontakt:

Post autor: igo_89 » 28 mar 2013, 18:30

0x4B25A, Krzychu nie może spadać temperatura do 50 stopni jadąc po trasie powyżej 120 km/h. Coś jest nie tak. Powinien na trasie trzymać te 90 stopni.

lechu168
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 10 cze 2012, 22:35
Imię: Lech
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: lechu168 » 28 mar 2013, 18:46

ewidentnie jest cos nie tak .po 6km ten silnik osiaga temperature 90 stopni i objetnie w jakim obciazeniu powinien ja trzymac.przez te skoki temperatur pewnie masz takie spalanie

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 28 mar 2013, 21:39

Igorku, przeczytaj proszę moją wypowiedÂź raz jeszcze ;) WyraÂźnie wskazuję na problem z termostatem... ewidentnie na to wskazuje logiczne zachowanie się temperatury <okok>

hostastow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 05 maja 2008, 11:57
Lokalizacja: Augustów

Post autor: hostastow » 28 mar 2013, 21:59

Byłem u mechanika i padło jednoznacznie na termostat. Dwa ciepłe węże a powinno być, że jeden ciepły drugi zimny (podobno).

Problem z odpalaniem na ciepłym również został rozwiązany - poluzował się wtryskiwacz nr 4. Nie wiem jakim cudem ale delikatnie spod niego wydobywało się paliwo i zapowietrzał się silnik i temu długo kręcił.

Dziękuję za zainteresowanie, pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja