Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ASB 3.0 232 KM] Pytania przed zakupem odnośnie eksploatacj

Silniki wysokoprężne
Pit99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 27 lut 2013, 16:56
Lokalizacja: Stolica

[ ASB 3.0 232 KM] Pytania przed zakupem odnośnie eksploatacj

Post autor: Pit99 » 27 lut 2013, 21:49

Pozwoliłem sobie założyć temat w tym podforum, gdyż jestem zainteresowany zakupem Audi A6 z silnikiem 3.0 TDI (ASB) (koniec roku 2006, modelowo 2007). Czytałem sporo na forum o problemach z silnikami 3.0 TDI, jednak były to głównie przypadki aut z silnikami BMK. Chciałbym się zapytać, czy w silniku ASB również występują jakieś poważne usterki, jak w jego poprzedniku, czy jest on pozbawiony poprzednich wad? Na, co należy zwracać uwagę podczas kupna i późniejszej eksploatacji? Zagłębiałem się również w jakieś problemy z kolektorem, ale nie bardzo wiem, o co chodziło i jak ten problem rozwiązać, może ktoś również coś wie na ten temat i czy dotyczy to silnika ASB? Będę wdzięczny za pomoc w odpowiedziach na te pytania oraz w opiniach i doświadczeniach związanych z motorem ASB z początku produkcji.

Awatar użytkownika
Kamil_D
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 06 gru 2012, 15:32
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Kamil_D » 28 lut 2013, 01:02

w ASB padają wtryski, napinacze rozrzadu, kolektory ssace i czasem turbo, w manualu dwumas tez nie grzeszy wytrzymaloscia. ale jesli juz to ktos przed Toba poprawił to masz juz auto bezawaryjne. mozna oczywiscie samemu to ogarnac, ale to juz spore koszta.

Pit99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 27 lut 2013, 16:56
Lokalizacja: Stolica

Post autor: Pit99 » 28 lut 2013, 01:33

Znasz to z autopsji, czy wyczytałeś w jakimś temacie? Przyznam szczerze, że to, co napisałeś brzmi zupełnie tak, jak zestaw do BMK... Jeśli faktycznie by tak było to wynikałoby z tego, że nic nie poprawiono w ASB?!

Adam84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 05 maja 2008, 20:00
Lokalizacja: Wrocław/dolnośląskie

Post autor: Adam84 » 28 lut 2013, 12:09

Od października użytkuje ASB z 2007 roku, kupiony w salonie w PL, auto od pierwszego właściciela do końca serwisowany, obecnie przebieg 240tkm - w tym ja przejechałem 20tkm. Wtryski po diagnostyce w stanie bardzo dobrym, rozrząd czasami się odezwie, co ciekawe nigdy rano, ewentualnie po krótkich postojach, ale na razie się tym nie przejmuję, to przypadłość tych silników bez względu na rocznik. Silniki mają podobne bolączki jak BMK, tyle że występują rzadziej i później (przy większy przebiegach) niż w BMK. Jeśli chodzi o klapy, to nie ma się czym przejmować, bo nie jest to duży koszt. Co do turbiny to w każdym dieslu przy przebiegu oscylującym w granicach ~300tkm, może być potrzeba jej wymiany. Jeśli kupisz auto z pewnym przebiegiem (o co w PL bardzo trudno) to powinno być OK, ale nikt też gwarancji Ci nie da. Trzeba wziąć pod uwagę, że ten samochód jako nowy kosztował 250-300kpln, wiec naprawy czegokolwiek nie będą tanie.

Pit99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 27 lut 2013, 16:56
Lokalizacja: Stolica

Post autor: Pit99 » 28 lut 2013, 12:45

Adam dzięki za odpowiedź. Zdaję sobie sprawę, jaka to jest półka auta to raz, a takie rzeczy jak turbosprężarka mnie nie odstraszają, przyznam szczerze, że najbardziej rozrząd/wtryski/kolektor i tak się zastanawiałem, jak to wygląda w ASB :) . Dobrze wiedzieć, że nie jest z tym tak źle, jak widzę po Twoim wpisie :) .

Awatar użytkownika
Kamil_D
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 06 gru 2012, 15:32
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Kamil_D » 01 mar 2013, 02:23

Piotruś,
Wulgaryzmy proszę zostawić dla siebie! (0x4B25A)
mówię jak jest.
I jeśli zmienisz wszystkie napinacze itp rozrzadu(cały komplet - ASO po zniżkach około 5000zł) to nie ma prawa sie nic odzywac. napinacze juz są poprawione jak kupujesz nowe i nie maja tych bolaczek co w ASB.
Mój ASB ma zrobione 311KM dlatego tez przed przeróbkami byla zakladana turbina, bo nie byla pierwszej mlodosci. I moglo sie okazac ze przerobki sensu nie mają...
Wtryski sie sypią w każdym 3.0tdi o 3literowym oznaczeniu silnika.
Ostatnio zmieniony 01 mar 2013, 08:43 przez Kamil_D, łącznie zmieniany 1 raz.

dorrrcio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 26 lut 2013, 20:06
Lokalizacja: mazury

Post autor: dorrrcio » 08 mar 2013, 22:24

Piotruś pisze:
Adam84 pisze:rozrząd czasami się odezwie, co ciekawe nigdy rano, ewentualnie po krótkich postojach, ale na razie się tym nie przejmuję,
Tego "zjawiska" nigdy się nie pozbędziesz, nawet po wymianie napinaczy na nowe.
Oczywiscie przez "jakiśtam" okres będzie cicho/ciszej ale tylko do czasu. Nic dziwnego.
Ważne, że "na zimno" jest OK :) <luzik> .
Adam84 pisze:Od paÂździernika użytkuje ASB z 2007 roku, kupiony w salonie w PL, auto od pierwszego właściciela do końca serwisowany, obecnie przebieg 240tkm
Jestem włascicielem identycznego (technicznie) egzemplarza (235 tkm. prawdziwego przebiegu, RM'2007, tip, 1 ręka, co bardzo ważne i cenne - krajówka serwisowana co kazde 15000 km) i w pełni potwierdzam identyczny - do odczuć Kolegi Adam84 - obraz aktualnej kondycji samochodu :
Adam84 pisze:użytkuje ASB z 2007 roku, kupiony w salonie w PL, auto od pierwszego właściciela do końca serwisowany, obecnie przebieg 240tkm
.

Pit99, kiedy pokazały się pierwsze BMK z przebiegami dochodzącymi do 200 tyś.km. (czyli żeby próba statystyczna wydawała sie choć trochę wiarygodna w PL były to realnie lata 2008 - 2009) - ogólny obraz modelu C6 przedstawiał się nie tylko mizernie ale wręcz tragicznie.
Trzeba jednak obiektywnie przyznać, że wraz z upływem czasu w przypadku egzemplarzy V6 TDi od rocznika modelowego 2007 dużo zmieniło się na korzyść i pomijając jakies osobliwe zindywidualizowane przypadki - przebiegi rzędu 350 - 450 tyś.km. nie są odosobnionym wynikiem.

Reasumując - żebyś mógł sobie długo i (prawie)bezproblemowo pojeÂździć - Âźródłem Twojego sukcesu będzie upolowanie egzemplarza z silnikiem ASB oraz prawdziwym stanem licznika i jasną, odtwarzalną historią serwisową, bo jeśli skusisz się na "gubińsko-kostrzyńsko-drezdeńskie cuda" - staniesz posiadaczem egzemplarza, który tylko na liczniku ma napisane 170 tyś.km. ale realnie będzie tego ze trzy razy więcej. W takim przypadku na pewno nie unikniesz rychłej wymiany wtrysków, rozrządu i tak dalej ... .

I naprawdę - nie "podniecaj się" (nie dawaj im wiary) "okazjami" cenowymi, bo takie praktycznie nigdy się nie zdarzają.
Przykładowo mój egzemplarz jako nowy w salonie kosztował ponad 345000 zł.-, do czego dochodzą koszty serwisowe (mam faktury prawie na 40000 zł.- ) i nie ma takiej siły żeby ktoś zechciał sprzedać taką "inwestycję" za alledrogawe 60 - 70 tyś.km., bo tyle to właśnie kosztują "cuda" ale nie prawdziwe samochody ... .
Raczej kazdy potrafi liczyć i czegoś takiego po prostu się nie robi tylko w razie braku popytu problem mozna roziwązać na kilka innych sposobów ... .
Kamil_D pisze: ASB padają wtryski, napinacze rozrzadu, kolektory ssace i czasem turbo, w manualu dwumas tez nie grzeszy wytrzymaloscia. ale jesli juz to ktos przed Toba poprawił to masz juz auto bezawaryjne. mozna oczywiscie samemu to ogarnac, ale to juz spore koszta.
Przestałbys w końcu niepotrzebnie mieszać ludziom w głowach <glupek> .
Bujasz w świecie własnej wyobraÂźni siejąc zbędny zamęt nie tylko w tym topiku :[ <zalamka> .
Zaczyna to być irytujące <foch> :( .
Kolego podpisuje sie pod tym co napisales obiema rękami ale.... odnosnie tego nie do konca sie zgodzie "Przykładowo mój egzemplarz jako nowy w salonie kosztował ponad 345000 zł.-, do czego dochodzą koszty serwisowe (mam faktury prawie na 40000 zł.- ) i nie ma takiej siły żeby ktoś zechciał sprzedać taką "inwestycję" za alledrogawe 60 - 70 tyś.km., bo tyle to właśnie kosztują "cuda" ale nie prawdziwe samochody ... . " .. a6c6 3.0tdi ASB roczniki 06/07 mozna kupic nie mowie ze za 50 tys z przebieigem 100tkm ale juz za kwote jaka napisales czyli ok~~70tys mozna kupic normalny okaz teog auta z realnym przebiegiem na poziomie 150-200tkm i cos co nie posypie sie za kilka dni...

pozdrawiam :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja