Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKN 2.5 150 KM] dziwne stuki silnika

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
marko2012
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 26 lip 2012, 12:08
Lokalizacja: Poznan

[ AKN 2.5 150 KM] dziwne stuki silnika

Post autor: marko2012 » 21 lut 2013, 23:01

Witam wszystkich jestem tu nowy wiec z góry przepraszam jeśli popełnię jakiś błąd mianowicie posiadam a6 z silnikiem 2.5 tdi 150 km silnik AKN i mam problem otóż słychać dziwne cykanie około filtra paliwa. Zamieszczam poniżej link do filmu. Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu.

Z góry dzięki za odpowiedz.

Awatar użytkownika
Karecki998
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 01 lut 2009, 19:08
Lokalizacja: Warm-Maz. Pasłęk

Post autor: Karecki998 » 24 kwie 2013, 22:50

Marko i udalo się coś ustalić z tym klekotaniem bo mam podobnie. Wymieniłem wałki i całą klawiatyrę i dalej tak samo.

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 26 kwie 2013, 22:19

panowie <lol> zaworki zwrotne oleju w podstawie filtra <luzik> wymienić <okok>

Awatar użytkownika
Karecki998
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 01 lut 2009, 19:08
Lokalizacja: Warm-Maz. Pasłęk

Post autor: Karecki998 » 29 kwie 2013, 20:19

Kolego Mariusz 888 zgodziłbym się że zaworki zwrotne na zimnym silniku, ale dlaczego u mnie też słychać takie tarcie na w pełni rozgrzanym silniku zrobiłem już 2 tyś km i obawiam się dalszej jazdy. Dekle podnosiłem juz 2 razy, podmienilem wtryski i dalej to samo.

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 30 kwie 2013, 23:37

Karecki998 pisze:Kolego Mariusz 888 zgodziłbym się że zaworki zwrotne na zimnym silniku, ale dlaczego u mnie też słychać takie tarcie na w pełni rozgrzanym silniku zrobiłem już 2 tyś km i obawiam się dalszej jazdy. Dekle podnosiłem juz 2 razy, podmienilem wtryski i dalej to samo.
nie dam ci gwarancji ze jak je wymienisz to problem zniknie <uoee> ale nie zapominaj ze tam jest magistrala olejowa odpowiedzialna za smarowanie ;) należy sprawdzić :]
oczywiście sprawdzałeś kompresje <mysli>
pozd. :)

Awatar użytkownika
Karecki998
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 01 lut 2009, 19:08
Lokalizacja: Warm-Maz. Pasłęk

Post autor: Karecki998 » 01 maja 2013, 00:04

Ciśnienie jest ok ponad 20 na każdym cylindrze jutro zmienię zaworki to się okaże, a ciśnienie oleju na ciepłym około 2 bary więc ok.

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 01 maja 2013, 20:41

kurde cos słabe to ciśnienie <szok>
25-tdi-v6-cisnienie-w-cylindrach-vt1794 ... =kompresja
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

Awatar użytkownika
Karecki998
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 01 lut 2009, 19:08
Lokalizacja: Warm-Maz. Pasłęk

Post autor: Karecki998 » 01 maja 2013, 20:42

No i lipa panowie zaworki zwrotne wymienione rozrząd jeszcze raz sprawdzony, a grzechot jak był pod prawym deklem ta i jest. Sto razy ładniej chodził na starej górze z wyrobioną hydrauliką. Ma ktoś może jeszcze jakieś pomysły. :[ A co do ciśnienia to miałem dwa zegary jeden pokazywał mniej drugi więcej i sprawdzane było na zimnym silniku. Wartości 22-25 pokazał ten co zmierzył mniej.

[ Dodano: 2013-05-01, 21:46 ]
Karecki998 pisze:No i lipa panowie zaworki zwrotne wymienione rozrząd jeszcze raz sprawdzony, a grzechot jak był pod prawym deklem ta i jest. Sto razy ładniej chodził na starej górze z wyrobioną hydrauliką. Ma ktoś może jeszcze jakieś pomysły. :[ A co do ciśnienia to miałem dwa zegary jeden pokazywał mniej drugi więcej i sprawdzane było na zimnym silniku. Wartości 22-25 pokazał ten co zmierzył mniej.
Być może wprowadziłem was w błąd ten klekot dobiega tylko z jednego z dekli czy to możliwe że nowe wałki i cała reszta są felerne? Pozatym audiczka jeżdzi dobrze może troszkę później się zbiera tak od 2000 rpm, podmieniałem też wtryski ze sprawnego auta i to samo.

A tutaj mój grzechotnik.

lukidb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: lukidb » 10 cze 2013, 12:57

Karecki998 udało Ci się ogarnąć temat grzechotania? Mam ten sam problem, tak samo jak u Ciebie, po wymianie wałków i hydrauliki, auto klepie jak... stary diesel :) . U mnie co prawda wymieniana była też głowica, ale dÂźwięk spod prawej głowicy dobiega identyczny jak na filmiku, który wrzuciłeś.

Awatar użytkownika
Karecki998
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 01 lut 2009, 19:08
Lokalizacja: Warm-Maz. Pasłęk

Post autor: Karecki998 » 13 cze 2013, 22:08

lukidb niestety nie udało mi się jeszcze tego ogarnąć wróciłem do starych wałków łudząc się, że to wina nowych ale niestety choć grzechot jest mniejszy. Czekam aż coś wyjdzie, bądz na chęci żeby wymienić jeszcze raz hydraulikę bo już nie mam pomysłów. Jak ty coś ogarniesz to daj znać. <zalamka>

lukidb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: lukidb » 15 cze 2013, 22:11

ja odstawiam w poniedziałek auto do "mechanika dłubacza". daję mu miesiąc czasu na ogarnięcie klekotu. mam nadzieję, że da radę. U mnie podejrzewam niedotarty/uszkodzony zawór lub źle dobraną uszczelkę pod głowicą. może rzeczywiście wina hydrauliki (u siebie założyłem komplet rouville), na starej pomimo braku trzech dźwigienek silnik chodził dużo ciszej.

marines93

Post autor: marines93 » 16 cze 2013, 14:04

Witam. Mam pytanie odnośnie wtryskiwaczy w AKN. Poprzedni właściciel zmieniał jeden wtrysk i podobno zmienił go na wtrysk od automatu z inna literką. Jakie mogą być tego skutki? Proszę o odpowiedz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja