[ AGA 2.4 165 KM] kontrolka oleju
[ AGA 2.4 165 KM] kontrolka oleju
Witam!!! Panowie może ktoś z was będzie wiedział . Wczoraj jechałem i zapaliła się kontrolka oleju , więc zatrzymałem się by sprawdzić olej no i olej jest , ruszyłem na początku było oki po paru minutach znowu się zapaliła kontrolka i jużbyło słychać w prawej głowicy stukanie któregoś zaworu , może wiecie co mogło się stać i od czego zacząć sprawdzanie
Dzięki pzdr.
Dzięki pzdr.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 15 lut 2012, 20:33
- Lokalizacja: Inowrocław
olej mam na maxZajcu pisze:olej jest ale ponizej minimum czy przy max???
[ Dodano: 2013-01-26, 17:09 ]
też tak raz miałem i wszystko było wpożo a tu teraz mały zonk ale dzięki pzdr.grobuchxxx pisze:Jedyne co moge napisać , że mam 2.4 po lifcie i na 10tyś dolewam olej dwa razy po 0.7 ok .Ostatnio też zapaliła mi się kontrolka ale na szczęście miałem 10 km do domu i jest ok.Niestety w sprawie stukania nic nie pomogę .Pozdrawiam

kiedy był zmieniany olej i na jakim jeździsz
Pamiętaj, że ten silnik 90% swojej pracy zawdzięcza hydraulice więc jesli masz za gęsty bądź stary to będziesz miał takie przypadki, najlepiej zrobić płukanie oleju i zalać świeżym dobrym olejejm, a najlepiej zdjąć jeszcze miskę i zobaczyć smok pompy. Dobrzy byłoby też zmierzyć samo ciśnienie oleju.

mam to samo klekotanie takie że szok zdejmij głowice i zobacz czy nie masz syfu i czy odmy są ok u mnie odmy były zabite a pod głowicą był szlam ale dalej mam klekotanie i chyba nie obejdzie się bez czyszczenia motoru ale może u Ciebie to coś mniej poważnego
Napisz jak się zakończyła sytuacja
Napisz jak się zakończyła sytuacja
Trochę się znam, a trochę nie znam 

Mam też to klekotanie i też kontrolka się zapala.
Niemiecki mechanik powiedział mi, że to jest wina kolektora wydechowego ( położony z prawej strony ), który jest odpowiedzialny za podciśnienie oleju. Olej nie dociera na klawiaturę a tam jest dodatkowa czujka, która reaguje na niski stan oleju mimo, ze jest maks na bagnecie. Klekotanie to po prostu praca klawiatury bez oleju więc radzę nie jeździć. Ja nie wiedziałem i teraz silnik do generalki.
Teraz ściągam auto do polski bo w niemczech powiedzieli 500 euro za wymianę kolektora plus 500 za sam kolektor....
Niemiecki mechanik powiedział mi, że to jest wina kolektora wydechowego ( położony z prawej strony ), który jest odpowiedzialny za podciśnienie oleju. Olej nie dociera na klawiaturę a tam jest dodatkowa czujka, która reaguje na niski stan oleju mimo, ze jest maks na bagnecie. Klekotanie to po prostu praca klawiatury bez oleju więc radzę nie jeździć. Ja nie wiedziałem i teraz silnik do generalki.

Siemanko chłopaki
! Postawiłem niunie do mechanika i pojecałem do SE z tego co mi wiadomo to wszystko jes oki . Mechanior zrobił płukanke , wymienił olej , wyczyścićł smoka ( ponoć szlak na nim jak cholera ) i narazie jest git , ale narazie żona jeździ i nic jej się nie zapala i motorem cyka jak ta lala . Za 2 tygodnie będe to zobaczę , dla mnie za mało to co mech. Zrobił żeby było piękne....

panowie,dużo roboty jest przy 2.4 żeby miske zdjąć?zdejmował juz ktoś z was sam ją?
Jak jest to samo co w A4 to trzeba opuścić stabilizator , bo śruby po jednej stronie miski są idealnie pod nim.
Jak jest to samo co w A4 to trzeba opuścić stabilizator , bo śruby po jednej stronie miski są idealnie pod nim.
Ostatnio zmieniony 10 lut 2013, 14:53 przez tkamicki5, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
ja nie mam V-ki, ale u mnie kontrolka oleju się zaświecała jak miałem mega syf w smoku i czujnik poziomu oliwy zamontowany od spodu w misce był tak zaj...y że wskazywał głupoty. Dwukrotna płukanka silnika, zlanie starego oleju wraz z tym wypłukanym syfem, czyszczenie czujnika poziomu oleju ze szlamu i gites-majonez!!! 

Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Przykładowo:Pittip pisze:Koledzy o co chodzi z tą płukaną silnika?
- http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... nt&land=US
- http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-26.html
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
0x4B25A pisze: - http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... nt&land=US
o to, to, to, to, to....



Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Dzięki za informacje akurat zostało mi 300km
do wymiany oleju.
Powiedzcie mi jeszcze jaki środek Wy stosujecie i możecie polecić.
Rozumiem, że dodaje go do silnika tak jak bym dolewał oleju. Tylko, że muszę mieć rozgrzany olej w silniku - tak? Następnie silnik przez kolejne 20min pracuje na biegu jałowym?
Spuszczam wszystko i wlewam nowy?

Powiedzcie mi jeszcze jaki środek Wy stosujecie i możecie polecić.
Rozumiem, że dodaje go do silnika tak jak bym dolewał oleju. Tylko, że muszę mieć rozgrzany olej w silniku - tak? Następnie silnik przez kolejne 20min pracuje na biegu jałowym?
Spuszczam wszystko i wlewam nowy?
Wczoraj - Audi 80 - dziś - A6 - jutro ...