Witam.
Po kilku dniach starań, kupieniu kabla i wyczerpaniu wszelkich pomysłów postanowiłem tu napisać.
Do rzeczy. Aśka pewnego normalnego dnia, odpaliła bez problemów, jednak tym razem zaledwie na kilka sekund. Kolejne próby zapłonu, do teraz nie dają żadnych efektów. Próbowałem chyba wszystkiego, sprawdzałem pompę, kupiłem nawet nową, jednak wymiana nic nie daje. Znajomy kazał mi sprawdzić napięcie, które do niej dochodzi - jest trochę za niskie, 10V a powinno być 12, jednak co może być powodem tego stanu rzeczy? Grzebałem też w silniku, sprawdzałem wszystkie przewody, ciśnienie itd. Na początku wszystko wskazywało mi na uwaloną pompę, jednak tak jak pisałem już jej wymiana nic nie dała. W końcu przeczytałem o VAGu. Kupiłem więc kabel KK - ten niebieski. Po istnych katorgach żeby to poprawnie działało, na podstawie prób i błędów udało się w końcu zeskanować mózg mojego samochodu.
Może to Wam pomoże w ocenieniu przyczyny:
VAG-COM Version: Release 409.1-S
Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56,76
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 3B0 907 552 BK
Component: 2.4L V6/5V G 0001
Coding: 11582
Shop #: WSC 40750
WAUZZZ4BZ2N001447 AUZ7Z0A1844974
8 Faults Found:
17647 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32): Open Circuit
P1239 - 35-10 - - - Intermittent
16815 - Warm Up Catalyst: Bank 2: Efficiency Below Threshold
P0431 - 35-10 - - - Intermittent
17645 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30): Open Circuit
P1237 - 35-10 - - - Intermittent
17648 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33): Open Circuit
P1240 - 35-10 - - - Intermittent
17650 - Fuel Injector for Cylinder 6 (N84): Open Circuit
P1242 - 35-10 - - - Intermittent
17649 - Fuel Injector for Cylinder 5 (N83): Open Circuit
P1241 - 35-10 - - - Intermittent
17646 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31): Open Circuit
P1238 - 35-10 - - - Intermittent
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0010 0001
-------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans
Controller: 01J 927 156 CJ
Component: V30 01J 2.4l 5V RdW 3031
Coding: 00001
Shop #: WSC 04940
4 Faults Found:
18031 - Powertrain Data Bus: No Communication
P1623 - 35-10 - - - Intermittent
18194 - Back-Up Lamp Signal: Open Circuit
P1786 - 35-10 - - - Intermittent
18259 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller
P1851 - 35-10 - - - Intermittent
18258 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ECU
P1850 - 35-10 - - - Intermittent
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes
Controller: 4B0 614 517 G
Component: ABS/ESP front 1328
Coding: 06499
Shop #: WSC 02325
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC
Controller: 4B0 820 043 AB
Component: A6-Klimavollautomat 0104
Coding: 00000
Shop #: WSC 02313
2 Faults Found:
01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
01206 - Signal for Duration of Ignition: OFF
27-00 - Implausible Signal
-------------------------------------------------------------------------------
Skipping Address 15-Airbags
-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments
Controller: 4B0 920 933 N
Component: KOMBI+WEGFAHRS. VDO D07
Coding: 00162
Shop #: WSC 40550
WAUZZZ4BZ2N001447 AUZ7Z0A1844974
1 Fault Found:
00771 - Fuel Level Sensor (G)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
-------------------------------------------------------------------------------
Address 35: Centr. Locks
Controller: 4B0 962 258 D
Component: Zentralverriegelung D34
Coding: 06721
Shop #: WSC 02313
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 55: Xenon Range
Controller: 4Z7 907 357
Component: dynamische LWR D06
Coding: 00040
Shop #: WSC 02313
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 56: Radio
Controller: 4B0 035 186 G
Component: concert II GRO D002
Coding: 00003
Shop #: WSC 02313
No fault code found.
End --------------------------------------------------------------------------------------------------
Zapisałem tę listę i pousuwałem wszystkie błędy w nadziei, że to coś pomoże. Jednak dalej jest to samo, z tą różnicą, że teraz tych starych błędów nie widzi. Teraz po skanowaniu nie znajduje żadnych nowych błedów. Wnioskuje, że tamte mogły się pojawić po moim wcześniejszym grzebaniu przy kablach. Bez obaw, jestem pewny, że wszystko dobrze poskładałem.
Nie mam już pojęcia co może być przyczyną. Spytam się jeszcze czy to normalne, że w tym programie nie wykrywa mi takich modułów jak elektryka samochodu, itp.?
Wszelkie próby pomocy i wszelkie pomysły mile widziane. Pozdrawiam.
PS. Dodam jeszcze, że po przekręceniu kluczka, pojawia się na wyświetlaczu napis OK. Nie palą się żadne kontrolki. Też myślałem, że może włączył się jakiś tryb antykradzieżowy, ale czytałem że wtedy pojawia sie jakaś kontrolka informujaca o tym.
[ ALF 2.4 165 KM] Silnik nie pali, kontrolek brak, błędów &a
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Na LPG też nie.
Teraz podejrzewam regulator ciśnienia paliwa, chociaż nie ma w nim żadnej benzyny. A może to instalacja gazowa coś miesza?
Dziś kiedy miałem rozkręcone przewody paliwowe i były resztki paliwa w listwie zaworów, jakimś cudem zapaliła na 2 sekundy. Po podpięciu pompy i skręceniu wszystkiego jak należy, nie odpala znowu. Kolega mechanik przyjechał z całym wypasionym sprzętem do diagnozy i też nie wykrył żadnych błędów.
Teraz podejrzewam regulator ciśnienia paliwa, chociaż nie ma w nim żadnej benzyny. A może to instalacja gazowa coś miesza?
Dziś kiedy miałem rozkręcone przewody paliwowe i były resztki paliwa w listwie zaworów, jakimś cudem zapaliła na 2 sekundy. Po podpięciu pompy i skręceniu wszystkiego jak należy, nie odpala znowu. Kolega mechanik przyjechał z całym wypasionym sprzętem do diagnozy i też nie wykrył żadnych błędów.
ÂŻadne kontrolki poza FIS się nie podświetlają typu aku, ciśnienie oleju druga sprawa, odepnij przewód podający paliwo do listwy wtrysków, najlepiej włóż go do jakiejś butelki, bańki i przekręć stacyjkę na zapłon (bez rozrusznika) na jakieś 2 sekundy i wyłącz. (po pierwsze jeśli podawany jest prąd na pompe to po stacyjce i na chwilę, dopiero jak chodzi podaje prąd stale, po drugie powinieneś ją słyszeć na tę 2 sekundy oczywiście jak zdejmiesz kanape) jeśli wykonasz ten myk, to powinno podać paliwo do butelki. jeśli nie poda to poszukaj przekaźnika od pompy, moze to jego wina. Wykręć świece i je osusz, najlepiej nad palnikiem jakimś, zalana świeca nie odpali (mialem podobny problem w a4 2,4 ALF, po wypaleniu świec odpalił). Kolejna sprawa, jeśli poda paliwo i świece będą suche, to sprawdź czy jest iskra, włóż świecę wykręconą w przewód zapłonowy, gwintem świecy dotknij do jakiegoś metalu żeby dać masę i ktoś niech Ci pokręci silnikiem (załóż koniecznie grube rękawiczki bo prąd Cię kopnie) Jeśli iskry nie ma to wymień czujnik położenia wału. Z doświadczenia wiem że bardzo częśto jak on pada to błędu nie ma a silnik nie odpala. Jak będziesz mieć jakieś pytania to pisz na PW bo nie zawsze wchodzę w tematy techniczne
Witam ponownie!Na wstępie dzięki wszystkim za życzliwe podpowiedzi.Problem już rozwiązany.Po ciężkich bojach okazało się że to regulator ciśnienia paliwa.Usterka nie polegała na przepuszczającej benzynę membranie,a na tym że w/w zawór nie popuszczał paliwa do przewodu powrotnego,tylko kompletnie je wstrzymywał co w połączeniu z nową pompką paliwa dawało taki efekt,że w listwie wtrysków było za duże ciśnienie przez które zalewane były świece.Nowego regulatora jeszcze nie mam,więc w tym padniętym małym śrubokrętem lekko na bok odchyliłem tą twardą membrankę tak żeby był lekki prześwit.Asia pali teraz na dotyk,i chodzi równiutko jak zegarek.tak na benzynie jak i na LPG. Siema ....
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga