Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.4] ÂŚciąganie samochodu po zmianie opon

Koła, felgi i opony
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

[A6 C5 2.4] ÂŚciąganie samochodu po zmianie opon

Post autor: stasiuszef » 24 lis 2008, 20:31

Koledzy podpowiedzcie mi w takiej sprawie. Założyłem zimówki w rozmiarze 195\65\15 i jakie było moje zdziwienie kiedy się okazało że auto mi ściąga na prawo i kierownica nie jest prosto tylko poprzeczka lekko jest pochylona na lewo i co jakiś czas trzeba kontrować.Letnie na alusach bez problemu auto idzie jak po szynach a na stalówkach kapa. Dodam tylko że felgi są proste, koła wyważone, ciśnienie wszędzie prawidłowe (2,3przód 2,2 tył).Czego to może być wina?Dodam że opony są w super stanie Good Year Ultra Grip 7, 2 letnie.Myślałem że może coś z ciśnieniem jest nie tak?Czy mimo tego że ciśnienie jest prawidłowe może to mieć wpływ że jedna opona zachowuje się tak, a druga inaczej i stąd te cyrki?Jeśli ktoś miał taki problem to proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 25 lis 2008, 15:09

Spróbuję coś podziałać, a co zbieżności to była robiona niedawno jak wymieniałem końcówki drążków kierowniczych.Zbieżność na alumach i letnich oponach jest super.Bez przesady żeby po zmianie na zimówki trzeba było robić zbieżność...

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 25 lis 2008, 15:42

2 sezony Good Year Ultra Grip 7 bieżnik 7 mm.Nawet bym się nie odzywał jakbym miał jakieś stare dziadostwo, ale opony w bardzo dobrym stanie, felgi proste, wyważone...nie wiem.

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 25 lis 2008, 21:40

Niestety Ultra Grip 7 jest oponą kierunkową, więc zamienić nie da rady.Zrobiłem taki numer że spuściłem 0,1 Bara z jednej opony i się poprawiło.Rzeczywiście możliwe że któreś z kół jest źle wyważone i stąd te jaja. Jeżeli idzie wyważyć koło na aucie, to spróbuję, czemu nie, jeżeli to pomoże. Nie ma jakiejś tragedii, ale zawsze może być lepiej. W końcu to nie Polonez co nie?

Awatar użytkownika
wojtekcbr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 20 maja 2008, 12:43
Lokalizacja: wawa

Post autor: wojtekcbr » 26 lis 2008, 16:37

Może jak koleś zakładał Ci opony, to wyszło tak, że z jednej strony masz na przodzie oponę która jeździła poprzedni sezon na tyle, a z drugiej strony masz odwrotnie. Jak wiadomo opony na przodzie zużywają się szybciej i jeżeli w następnym sezonie zamienisz z jednej strony auta opony miejscami, to na jednej osi będą opony o różnej średnicy i będzie ściągało samochód. Przy zdejmowaniu opon powinno się oznaczać , aby w następnym sezonie jeździły parami na tej samej osi. Można oczywiście zamienić te z przodu z tymi na tyle, ale zawsze obie z przodu na tył i odwrotnie.
Pozdro

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 27 lis 2008, 18:46

wojtekcbr pisze:Może jak koleś zakładał Ci opony, to wyszło tak, że z jednej strony masz na przodzie oponę która jeździła poprzedni sezon na tyle, a z drugiej strony masz odwrotnie.
Nie, właśnie nic z tych rzeczy. Opony były oznaczone więc nie ma mowy o pomieszaniu opon. Uważam że nie ma co dalej ciągnąć tego tematu bo możliwości jest 1000 ,a i tak prawdy nie uświadzysz. A więc temat uważam za zamknięty.
usunieto !!

Awatar użytkownika
Kri$
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 194
Rejestracja: 05 cze 2010, 11:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kri$ » 23 lis 2010, 22:17

Wiem, że temat stary, ale na innym forum nauczyłem się, że lepiej dopisać się do istniejącego tematu niż powielać wątki.

Mam problem - zmieniłem koła letnie (oryginalne Audi 17") na zimówki (Nankang 225/55/R17 + felga Rial 17"). Koła zimowe dostałem od niemki przy zakupie w stanie idealnym (umyte felgi i opony).
Po założeniu kół (oryginalne letnie były bezpośrednio mocowane do piasty, tutaj natomiast mam dodatkowo dystans) okazało się, że ściąga na prawo.
Zamieniłem przód z tyłem - nadal ściąga.
I tu zaczyna się problem (z tego co czytam, to zdania są podzielone) - ktoś mówi, że należy wyważyć koła, inni mówią, że wyważenie nie ma wpływu na ściąganie, lecz jedynie na bicie (u mnie nie ma bicia nawet >150km/h).
Czy możliwe jest, że na letnich nie dało się we znaki zużycie jakiegoś elementu zawieszenia (i tu przyznam się, że się nie znam, który element może mieć luz i powodować ściąganie)?
A czy jeśli są to identyczne koła -> 225/55/R17, to czy sens ma zrobienie zbieżności czy nie ma to związku z moim problemem?
Pytam, bo w sumie nie problem pojechać i jednocześnie wyważyć koła, jak i zrobić zbieżność, ale to żadna finezja bezmyślnie sypać kasą na prawo i lewo i nie rozwiązać problemu :( zatem może bardziej doświadczeni forumowicze doradzą na co zwrócić uwagę- może szukać problemu w elemencie zawieszenia (może końcówka drążka)?

sajfer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 09 gru 2010, 13:02
Lokalizacja: wwa

Post autor: sajfer » 09 gru 2010, 13:36

Wywazenie nie ma znaczenia do sciagania samochodu.
Czy możliwe jest, że na letnich nie dało się we znaki zużycie jakiegoś elementu zawieszenia (i tu przyznam się, że się nie znam, który element może mieć luz i powodować ściąganie)?
Taki efekt raczej wystepuje na odwrot - tzn przy zmianie z miekkich zimowek na sztywniejsze letnie - wtedy wychodza wlasnie na swiatlo dzienne luzy w zawieszeniu.

Jesli opony nie byly nowe to na 99% jest to nierownomierne zuzycie bieznika, zamienic stronami i juz.
Kierunkowe opony tez mozna zamienic stronami, tylko trzeba je odwrocic na feldze.

Zbieznosc zawsze warto zrobic, bo lekko sie przestawia na polskich dziurach. Ale jesli na letnich bylo ok, a na zimowkach zle to na pewno nie przyczyna zbieznosci.

Dystans tez nie ma znaczenia, chyba ze z jednej strony bylby grubszy niz z drugiej.

Zamiana przod z tylem raczej tez nic nie da, trzeba zamienic stronami - prawa/lewa.

Pozdr

Ps. Umyte nie znaczy idealne :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja