[ ANK 4.2 340 KM] Falujące obroty pomiedzy 1600 - 1800 obr/m
- maciejjernas
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 222
- Rejestracja: 02 sie 2012, 18:16
- Lokalizacja: Poznań
[ ANK 4.2 340 KM] Falujące obroty pomiedzy 1600 - 1800 obr/m
Objaw: jadąc ze stałą prędkością ok. 70km/h i mająć obroty w granicach 1800 obr/min skaczą obroty pomiędzy 1600 - 1800 obr/min oraz czuć szarpanie silnika tak jak by przerywał zapłon i samochód delikatnie szarpie. Po dodaniu gazu objaw znika i samochód normalie jedzie. Na zimnym silniku objaw ten jest wyrażniejszy po rozgrzaniu silnika jest to łagodniejsze i b. delikatne.
Co może być przyczyną takich objawów: kończące się cewki zapłonowe czy coś innego?
Co może być przyczyną takich objawów: kończące się cewki zapłonowe czy coś innego?
- maciejjernas
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 222
- Rejestracja: 02 sie 2012, 18:16
- Lokalizacja: Poznań
Przepływka moim zdaniem nie ma nic do tego. Jak przepływomierz ulega awarii silnik zaczyna pracować na stałych wartościa (tryb awaryjny) przez co daje więcej paliwa aby mieszanka nie była uboga i nie wystąpił problemu wysokiej temperatury w komorze spalania (taka ochrona silnika). U mnie jak padla przeplywka to za bardzo nie zauwazyłem tego zjawiska, jedynie splanie wzroslo.
W przypadku twoich objawów ja bym bardziej obstwiał na jakieś problem z nastawnikami walków rozrzadu. Tak się wydaje, że tylko one zminiaja dynamicznie charakter pracy. Jak by cewki padały to raczej nieprawidlowa ich praca dawał by znaku w całym zakresie obrótów podczas swojej ciąglej pracy a nie tylko w konkretnym zakresie obrtotów.
Ale wiesz jak to jest bez kompa to wróżymy z fusów
W przypadku twoich objawów ja bym bardziej obstwiał na jakieś problem z nastawnikami walków rozrzadu. Tak się wydaje, że tylko one zminiaja dynamicznie charakter pracy. Jak by cewki padały to raczej nieprawidlowa ich praca dawał by znaku w całym zakresie obrótów podczas swojej ciąglej pracy a nie tylko w konkretnym zakresie obrtotów.
Ale wiesz jak to jest bez kompa to wróżymy z fusów
- maciejjernas
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 222
- Rejestracja: 02 sie 2012, 18:16
- Lokalizacja: Poznań
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Uszkodzona przepływka wcale nie musi powodować wejścia w tryb awaryjny, błąd dopiero pojawi się przy uszkodzeniu elektroniki. A wystarczy że będzie miała złe wskazania a silnik już będzie kulał, a błędu nie będzie w sterowniku.vax pisze:Jak przepływomierz ulega awarii silnik zaczyna pracować na stałych wartościa (tryb awaryjny)
Nie tylko, również początki problemów z tipem.maciejjernas pisze:No własnie w chwili obecnej nie mam jak podłączy pod kompa, mówisz, że przepływomierz może być jedną z przyczyn takiej pracy.
- maciejjernas
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 222
- Rejestracja: 02 sie 2012, 18:16
- Lokalizacja: Poznań
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
- maciejjernas
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 222
- Rejestracja: 02 sie 2012, 18:16
- Lokalizacja: Poznań
LPG nie ma i nigdy nie bedzie. Po samochodach słuzbowych z LPG jestem z tego paliwa wyleczony.
Grzemio scenariusz czarny ponieważ ostatnio na moje cacko wydałe kilka tys. co jest rzeczą naturalna i na te samochody trzeba mieć kase, ale w planach miałem wymianę wszystkich cewek, przepływomierza, wyczyszczenie kolektora, odma, ezektor, rurki podciśnienaia, nowe uszczeli pod kolektor (płyna ze Stanów) tak aby doprowadzić mechanikę i silnik do stanu prawie idealnego. Tak więc pytam bo jesli było by cos jeszcze do zrobienia to od razu bym to robił.
Skrzynie na razie nie planowalem remontować.
Grzemio scenariusz czarny ponieważ ostatnio na moje cacko wydałe kilka tys. co jest rzeczą naturalna i na te samochody trzeba mieć kase, ale w planach miałem wymianę wszystkich cewek, przepływomierza, wyczyszczenie kolektora, odma, ezektor, rurki podciśnienaia, nowe uszczeli pod kolektor (płyna ze Stanów) tak aby doprowadzić mechanikę i silnik do stanu prawie idealnego. Tak więc pytam bo jesli było by cos jeszcze do zrobienia to od razu bym to robił.
Skrzynie na razie nie planowalem remontować.
To co piszesz oczywiście może się zdażyć a w szczególności w 1.9 tdi gdzie bnie bylo sondy nastomist w benzynach odrazu sonda lambda wylapie nieprawidlowy sklad mieszanki i bedzie dawala sygnal ECU aby modyfikowal paliwo (tu powinien pojawić się błąd na przeplywce). W efekecie fura powinna zaczac wiecej palic i po wykreceniu swiecy elektroda powinna przyjąć nieprawidłowy kolor lub tez być mokra. Może oczywiście wystąpić tzw. zalewanie silnika ale to powinno byc widac i czuc jak motor telepie w dolnym zakresie obrotów.grzemo pisze:Uszkodzona przepływka wcale nie musi powodować wejścia w tryb awaryjny, błąd dopiero pojawi się przy uszkodzeniu elektroniki. A wystarczy że będzie miała złe wskazania a silnik już będzie kulał, a błędu nie będzie w sterowniku.
Jak kolega rozwiąze problem niech podzieli się wiedzą to będziemy bogatsi o kolejną lekcje
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Dobrze dobrane graty i dobry gazownik równa się bezproblemowa, oszczędna jazda na lpgmaciejjernas pisze:Po samochodach słuzbowych z LPG jestem z tego paliwa wyleczony.
Tu to ciężko będzie z podpowiedzią, bo mogło by się okazać że wydana kasa niepotrzebnie :maciejjernas pisze: Tak więc pytam bo jesli było by cos jeszcze do zrobienia to od razu bym to robił.
I tego Ci zyczęmaciejjernas pisze:"maciejjernas"]Skrzynie na razie nie planowalem remontować.
Bo wspomniałem że może powodować, ale nie musi. A problem może być po stronie silnika. Dlatego należy najpierw wykonać diagnostykę silnika.
falowanie występuje na każdym biegu w tym zakresie obrotów na luzie też Ja bym obstawiał w elektronice czytającej a nie w funkcyjnej... nie w tym zakresie obrotów, przepływka oczywiście też może takie coś powodować i nie musi wyjść błąd jeśli jest np. brudna to wskazania z niej będą ale zamiast 100mg powietrza jakie wchodzi wskaże 75mg wtem będzie wariować i dawką paliwa może tak przesterowywać że obroty wpadną w szał jeśli dzieję się to zawsze w tych obrotach to pamiętajcie że pedał gazu jest elektroniczny i chyba większość osób zna problemy potencjometrów np. w radiach audi z regulacją głośności, że w pewnym zakresie przeskakuje... potencjometry są też w pedałach gazu jak i hamulca w celu wysterowania pracy elektroniki silnika jak i skrzyni... Wracając do tematu bez porządnego Vagowania się nie obejdzie
- maciejjernas
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 222
- Rejestracja: 02 sie 2012, 18:16
- Lokalizacja: Poznań
- maciejjernas
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 222
- Rejestracja: 02 sie 2012, 18:16
- Lokalizacja: Poznań
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga