Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ANK 4.2 340 KM] Falujące obroty pomiedzy 1600 - 1800 obr/m

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
maciejjernas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 222
Rejestracja: 02 sie 2012, 18:16
Lokalizacja: Poznań

[ ANK 4.2 340 KM] Falujące obroty pomiedzy 1600 - 1800 obr/m

Post autor: maciejjernas » 28 gru 2012, 16:47

Objaw: jadąc ze stałą prędkością ok. 70km/h i mająć obroty w granicach 1800 obr/min skaczą obroty pomiędzy 1600 - 1800 obr/min oraz czuć szarpanie silnika tak jak by przerywał zapłon i samochód delikatnie szarpie. Po dodaniu gazu objaw znika i samochód normalie jedzie. Na zimnym silniku objaw ten jest wyrażniejszy po rozgrzaniu silnika jest to łagodniejsze i b. delikatne.

Co może być przyczyną takich objawów: kończące się cewki zapłonowe czy coś innego?

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 28 gru 2012, 18:49

Błędy sprawdź, wróżyć można długo i namiętnie, jak masz coś to zloguj pracę MAF dodatkowo, bo cewek bym się nie czepiał.

Awatar użytkownika
maciejjernas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 222
Rejestracja: 02 sie 2012, 18:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maciejjernas » 28 gru 2012, 19:01

No własnie w chwili obecnej nie mam jak podłączy pod kompa, mówisz, że przepływomierz może być jedną z przyczyn takiej pracy.

Awatar użytkownika
vax
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 mar 2012, 23:05
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: vax » 28 gru 2012, 19:51

Przepływka moim zdaniem nie ma nic do tego. Jak przepływomierz ulega awarii silnik zaczyna pracować na stałych wartościa (tryb awaryjny) przez co daje więcej paliwa aby mieszanka nie była uboga i nie wystąpił problemu wysokiej temperatury w komorze spalania (taka ochrona silnika). U mnie jak padla przeplywka to za bardzo nie zauwazyłem tego zjawiska, jedynie splanie wzroslo.

W przypadku twoich objawów ja bym bardziej obstwiał na jakieś problem z nastawnikami walków rozrzadu. Tak się wydaje, że tylko one zminiaja dynamicznie charakter pracy. Jak by cewki padały to raczej nieprawidlowa ich praca dawał by znaku w całym zakresie obrótów podczas swojej ciąglej pracy a nie tylko w konkretnym zakresie obrtotów.

Ale wiesz jak to jest bez kompa to wróżymy z fusów <lol>

Awatar użytkownika
maciejjernas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 222
Rejestracja: 02 sie 2012, 18:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maciejjernas » 28 gru 2012, 20:19

W przyszłym tygodniu muszę podpiąć go pod kompa i sprawdzić błędy i mam nadzieję, że to nie będzie nic poważnego bo ostatnio coś wyskakuje i nie moge cieszyc sie bezawaryjnością. Jak bedę miał zczytane błędy dam znać co pokazał komp.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 28 gru 2012, 20:26

vax pisze:Jak przepływomierz ulega awarii silnik zaczyna pracować na stałych wartościa (tryb awaryjny)
Uszkodzona przepływka wcale nie musi powodować wejścia w tryb awaryjny, błąd dopiero pojawi się przy uszkodzeniu elektroniki. A wystarczy że będzie miała złe wskazania a silnik już będzie kulał, a błędu nie będzie w sterowniku.
maciejjernas pisze:No własnie w chwili obecnej nie mam jak podłączy pod kompa, mówisz, że przepływomierz może być jedną z przyczyn takiej pracy.
Nie tylko, również początki problemów z tipem.

Awatar użytkownika
maciejjernas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 222
Rejestracja: 02 sie 2012, 18:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maciejjernas » 28 gru 2012, 20:44

Grzemio, mówisz, że skrzynia może powodowac takie objawy i bedzie do regeneracji. Sama skrzynia nie szarpie i zmienia płynnie biegi nie ma typowych objawó zużycia.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 28 gru 2012, 21:08

maciejjernas pisze:mówisz, że skrzynia może powodowac takie objawy i bedzie do regeneracji
Nie przyjmujmy takiego czarnego scenariusza.
Dlatego w pierwszej kolejności podpięcie pod vag, ewentualne błędy a później logi.
Lpg jest ??

Awatar użytkownika
maciejjernas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 222
Rejestracja: 02 sie 2012, 18:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maciejjernas » 28 gru 2012, 21:16

LPG nie ma i nigdy nie bedzie. Po samochodach słuzbowych z LPG jestem z tego paliwa wyleczony.
Grzemio scenariusz czarny ponieważ ostatnio na moje cacko wydałe kilka tys. co jest rzeczą naturalna i na te samochody trzeba mieć kase, ale w planach miałem wymianę wszystkich cewek, przepływomierza, wyczyszczenie kolektora, odma, ezektor, rurki podciśnienaia, nowe uszczeli pod kolektor (płyna ze Stanów) tak aby doprowadzić mechanikę i silnik do stanu prawie idealnego. Tak więc pytam bo jesli było by cos jeszcze do zrobienia to od razu bym to robił.

Skrzynie na razie nie planowalem remontować.

Awatar użytkownika
vax
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 mar 2012, 23:05
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: vax » 28 gru 2012, 21:42

grzemo pisze:Uszkodzona przepływka wcale nie musi powodować wejścia w tryb awaryjny, błąd dopiero pojawi się przy uszkodzeniu elektroniki. A wystarczy że będzie miała złe wskazania a silnik już będzie kulał, a błędu nie będzie w sterowniku.
To co piszesz oczywiście może się zdażyć a w szczególności w 1.9 tdi gdzie bnie bylo sondy nastomist w benzynach odrazu sonda lambda wylapie nieprawidlowy sklad mieszanki i bedzie dawala sygnal ECU aby modyfikowal paliwo (tu powinien pojawić się błąd na przeplywce). W efekecie fura powinna zaczac wiecej palic i po wykreceniu swiecy elektroda powinna przyjąć nieprawidłowy kolor lub tez być mokra. Może oczywiście wystąpić tzw. zalewanie silnika ale to powinno byc widac i czuc jak motor telepie w dolnym zakresie obrotów.

Jak kolega rozwiąze problem niech podzieli się wiedzą to będziemy bogatsi o kolejną lekcje :-)

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 28 gru 2012, 21:57

maciejjernas pisze:Po samochodach słuzbowych z LPG jestem z tego paliwa wyleczony.
Dobrze dobrane graty i dobry gazownik równa się bezproblemowa, oszczędna jazda na lpg <okok>
maciejjernas pisze: Tak więc pytam bo jesli było by cos jeszcze do zrobienia to od razu bym to robił.
Tu to ciężko będzie z podpowiedzią, bo mogło by się okazać że wydana kasa niepotrzebnie :
maciejjernas pisze:"maciejjernas"]Skrzynie na razie nie planowalem remontować.
I tego Ci zyczę <luzik>
Bo wspomniałem że może powodować, ale nie musi. A problem może być po stronie silnika. Dlatego należy najpierw wykonać diagnostykę silnika.

Awatar użytkownika
Shark
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 27 gru 2010, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Shark » 05 sty 2013, 13:12

falowanie występuje na każdym biegu w tym zakresie obrotów ?? na luzie też ?? Ja bym obstawiał w elektronice czytającej a nie w funkcyjnej... nie w tym zakresie obrotów, przepływka oczywiście też może takie coś powodować i nie musi wyjść błąd jeśli jest np. brudna to wskazania z niej będą ale zamiast 100mg powietrza jakie wchodzi wskaże 75mg wtem będzie wariować i dawką paliwa może tak przesterowywać że obroty wpadną w szał ;) jeśli dzieję się to zawsze w tych obrotach to pamiętajcie że pedał gazu jest elektroniczny i chyba większość osób zna problemy potencjometrów np. w radiach audi z regulacją głośności, że w pewnym zakresie przeskakuje... potencjometry są też w pedałach gazu jak i hamulca w celu wysterowania pracy elektroniki silnika jak i skrzyni... Wracając do tematu bez porządnego Vagowania się nie obejdzie

Awatar użytkownika
maciejjernas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 222
Rejestracja: 02 sie 2012, 18:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maciejjernas » 05 sty 2013, 19:26

Falowanie występuje jedynie podczas jazdy, wolne obroty silnika są równe

Awatar użytkownika
Shark
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 27 gru 2010, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Shark » 05 sty 2013, 21:09

No wiadomo, chodzi mi o to czy jak auto stoi i dodasz mu gazu w okolice tego zakresu obrotów to czy powstaje jakieś szaleństwo ??

Awatar użytkownika
maciejjernas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 222
Rejestracja: 02 sie 2012, 18:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maciejjernas » 05 sty 2013, 21:56

własnie nie, wszystko jest w najlepszym porządku

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga