Immobilaizer
Immobilaizer
Witam, mam ostatnio problem z immo w moim smaochodzie, tzn. miga żółta lampa immo i nie idzie odpalić samochodu, wyjmuje i wkłądam kluczyk i jest ok. Wiem mniej więcej o co chodzi byłem na diagnostyce, ale mam pytanie czy ktoś miał podobne problemy, ponieważ są dwie opcje wymiana pilota czyli tanszy koszt lub (tak poweidzieli mi na stacji) cały komputer zegray itd jezeli to tego wina to koszt już w tysiącach tak przynajmniej mowili;] tak czy siak problem występuję tej zimy stosunkowo często ale przeważnie rano gdy temperatura jest dużo niższa wkłąam kluczyk miga, wyciągam wkładam jest ok i jezdze cały dzień. Rok temu w zimie raz mi sie tez to zdarzyło poza tym wiosna, lato jesień zima ani razu nie zauwazyłem takiego problemu. Mój kluczyk z pilotem jest dosyć poważnie zużyty trochkę lata itd czy to może być tego wina że źle czyta dane z pilota?czy moze te niskie temperatury i nie ma czym się przejmować? czy może faktycznie ten komputer w samochodzie? akurat jakos w tą ostatnią wersje nie chce mi się wierzyć, ale jak prolem będzie występował dalej to dorobimy pilota z immo i sprawdzimy. Dzięki za odpowiedzi.
- Mayhem
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 262
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
- Lokalizacja: Szczecin / Świdwin
Ja bym zaczął w tej tańszej opcji od wymiany baterii, sam kluczyk (obudowa nie ma żadnego znaczenia) , rozbierz go, zobacz jak wygląda w środku płytka czy nie ma widocznych uszkodzeń, wysusz kluczyk w ciepłym, jeśli grot jest zużyty można dociąć nowy za 20 zł + nowa obudowa kluczyka ostatnio wymieniałem za 50 zł. Jeśli nic nie pomoże to nowy kluczyk lub używany z allegro (chodzi głównie o płytkę z elektroniką) , transponder przekładasz delikatnie do kupionego kluczyka i nie musisz nic programować i płacić za to 300 zł . tylko zakodować prostą procedurą. Jak będziesz potrzebował więcej szczegółów to pisz, wyjaśniłem to w skrócie. Masz plastikowy kluczyk ? jak na nim odpala ?
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
Grot mam dosyć świeży ma niecały rok bo go dorabiałem, mój pilot jest z tych co mają 2 przyciski nie 3 i możliwe że jest już porządnie urzkodzony, tzn piszac pilot mam na myśli własnie tą płytkę która odpowiada za przekazanie tego kodu, póki co będzie obserwował jak często się to dzieję, tak jak pisze narazie tylko z rana może przez jakaś wilgoć w stacyjce czy coś. Dzięki za odpowiedź jak będę miał z tym poważniejszy problem to na pewno się odezwę;p
- Mayhem
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 262
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
- Lokalizacja: Szczecin / Świdwin
Tak czy siak, na twoim miejscu dorobił bym sobie dodatkowy kluczy z pilotem jeśli masz jeden. Tylko w tym przypadku potrzebujesz już nowy transponder i trzeba wyciągać Pin od imo i programować. Czyli więcej zabawy i ktoś kumaty z sprzętem by się przydał. Nie miałeś w komplecie plastikowego serwisowego kluczyka z zawieszką ?
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Kolego Micklbn. Wymiana elektroniki na nic się nie zda - jest ona odpowiedzialna za wysyłanie sygnałów otwarcia/zamknięcia drzwi. Za Immobilizer odpowiada 'kostka' (monolityczny układ scalony), który jest zasilany oraz komunikuje się z licznikiem za pomocą pętli indukcyjnej umieszczonej wokół stacyjki tak jak napisał Kolega vippassat.Micklbn pisze:No właśnie tak planuje zrobić drugi kluczyk z pilotem, kupowałem samochód od jakeigoś młodego gościa i miał tylko jeden kluczyk tak poza tym to na samochód nie narzekam tylko teraz to się chrzani;]
Sugeruję podpięcie się interfejsem diagnostycznym - powinno to naprowadzić Cię, w którym elemencie szukać usterki.e usterki. Jeżeli jednak nim nie dysponujesz, zastosuj się do rady Kolegi vippassat.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Kolego mógłbyś wyjaśnić, jak korekta licznika może mieć wpływ na czasowe niedomaganie immobilizera? Bo szczerze powiedziawszy nie jestem sobie w stanie wyobrazić jak taka operacja miałaby się skończyć objawami kolegi Micklbnmaridym27 pisze:Witam.....tez moze byc ze ktos grzebał w zegarach.......korekta licznika.....hi.....
Kurde faktycznie założyłem temat w C6 a mój samochod to C5 sorry;] póki co problem nie występuje, ale wiadomo że samo się nie naprawiło i trzeba tam zajrzeć pojechałęm na wydaje mi się dobry serwis w moim mieście chociaz trochę drogi...i tak mi powiedzieli o tym całym komputerze oczywiscie to w najgorszym scenariuszu że 3tysie to może kosztować, szczerze to jakoś im nie uwierzyłem że od razu takei koszta. Dzwoniłem też do faceta od dorabiani kluczy i programowaniu pilotów itd i też mi powiedział że raczej cały osprzęt nie będzie zepsuty jak juz to jakiś czujnik przekaźnik właśnie bądź ten pilot własnie;]jak sprawa się na dobre wyjaśni to napisze co było przyczyną i jak to załatwiłem.
immo jest zapisane w liczniku kiedyś korekty robiło się inaczej niż przez obd . Reszte dopowiedz sobie sam. zimmne luty , niechlujnie wlutowanie pamieci np.kot919 pisze:Kolego mógłbyś wyjaśnić, jak korekta licznika może mieć wpływ na czasowe niedomaganie immobilizera? Bo szczerze powiedziawszy nie jestem sobie w stanie wyobrazić jak taka operacja miałaby się skończyć objawami kolegi Micklbnmaridym27 pisze:Witam.....tez moze byc ze ktos grzebał w zegarach.......korekta licznika.....hi.....
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Rozumiem Twój punkt widzenia, wiem że kiedyś operację tą wykonywano poprzez bezpośrednie przeprogramowanie pamięci. Jednakże wydaje mi się że osoba która potrafiła to robić, potrafiła również wykonać tak prozaiczną czynność jak lutowanie. Ponadto 'mogę się mylić', pamięć przechowuje nie tylko dane immo ale też pełno innych danych i jej 'niechlujne wlutowanie' byłoby powodem nie tylko immo ale np. oszukiwania prędkościomierza, problemów z czujnikiem temperatury i innymi funkcjami, które są w niej zakodowane.maridym27 pisze:immo jest zapisane w liczniku kiedyś korekty robiło się inaczej niż przez obd . Reszte dopowiedz sobie sam. zimmne luty , niechlujnie wlutowanie pamieci np.
Coż, nikt z nas magikiem nie jest , i naturę uszkodzenia nie wywróży (myślę, że się z tym zgodzisz). Tyle ile spojrzeń na problem, tyle wygenerowanych pomysłów.
kot919 pisze:Rozumiem Twój punkt widzenia, wiem że kiedyś operację tą wykonywano poprzez bezpośrednie przeprogramowanie pamięci. Jednakże wydaje mi się że osoba która potrafiła to robić, potrafiła również wykonać tak prozaiczną czynność jak lutowanie. Ponadto 'mogę się mylić', pamięć przechowuje nie tylko dane immo ale też pełno innych danych i jej 'niechlujne wlutowanie' byłoby powodem nie tylko immo ale np. oszukiwania prędkościomierza, problemów z czujnikiem temperatury i innymi funkcjami, które są w niej zakodowane.maridym27 pisze:immo jest zapisane w liczniku kiedyś korekty robiło się inaczej niż przez obd . Reszte dopowiedz sobie sam. zimmne luty , niechlujnie wlutowanie pamieci np.
Coż, nikt z nas magikiem nie jest , i naturę uszkodzenia nie wywróży (myślę, że się z tym zgodzisz). Tyle ile spojrzeń na problem, tyle wygenerowanych pomysłów.
Witam. Zgadza się. Ale są fachowcy i pseudo fachowcy. Miałem już kilka takich przypadków i wielu uczy sie dopiero lutowania , albo nie maja sprzętu .
Pozdrawiam
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga